Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

DV-2014 Slow Chat

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Re: DV-2014 Slow Chat

Bericht door kastelke »

Je hebt je middelbaar onderwijs nooit afgemaakt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

HBO diploma
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Ik ken de Nederlandse diploma's niet. Heb je middelbaar onderwijs afgemaakt? Is dat HBO met een diploma dat door de Nederlandse overheid erkent wordt?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

HBO gaat richting een bachelor, en is ruim voldoende om aan de DV eisen te voldoen.
Neil mcauly
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 18

Bericht door Neil mcauly »

door Mike80 » 03 mei 2013, 14:20
Heb een vraagje,
De hoofdwinner van ons heeft +5 jaar ervaring in verschillende HR functies , zie dat het in zone 3 valt. maar hoe bewijs je dat je 2 jaar groei training nodig hebt omdelzefde te bereiken
Heeft hier iemand een antwoord op? Ikzelf heb bv nooit mijn middelbaar afgemaakt maar ben door ervaring en bijscholing doorgegroeid in het bedrijf waar ik nu reeds 15 jaar werk. Van de opleidingen die ik heb gevolgd heb ik geen diploma's, enkel getuigschriften, die op zich niets bewijzen.
Door 15 jaar ervaring en bijscholing heb ik voor soortgelijke functie's het niveau van industrieel ingenieur A1. Hoe moet je dit gaan bewijzen in het geval dat ik ooit de DV zou winnen?
A challenge in which a positive outcome is assured isn't a challenge at all.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

13. WHAT ARE THE REQUIREMENTS FOR EDUCATION OR WORK EXPERIENCE?
U.S. Immigration law and regulations require that every Diversity Visa entrant must have at least a high school education or its equivalent or have, within the past five years, two years of work experience in an occupation requiring at least two years of training or experience. A ―high school education or equivalent‖ is defined as successful completion of a twelve-year course of elementary and secondary education in the United States or successful completion in another country of a formal course of elementary and secondary education comparable to a high school education in the United States. Only formal courses of study meet this requirement; correspondence programs or equivalency certificates (such as the General Equivalency Diploma G.E.D.)) are not acceptable. Documentary proof of education or work experience must be presented to the consular officer at the time of the visa interview.
14. WHAT OCCUPATIONS QUALIFY FOR THE DV PROGRAM??
To determine eligibility based on work experience, definitions from the U.S. Department of Labor’s (DOL) O*Net OnLine database will be used. The O*Net Online Database http://www.onetonline.org/ groups job experience into five ―job zones.‖ While many occupations are listed on the DOL Website, only certain specified occupations qualify for the DV Program. To qualify for a DV on the basis of your work experience, you must have, within the past five years, two years of experience in an occupation that is designated as Job Zone 4 or 5, classified in a Specific Vocational Preparation (SVP) range of 7.0 or higher.
15. HOW DO I FIND THE QUALIFYING OCCUPATIONS ON THE DEPARTMENT OF LABOR WEB SITE?
Qualifying DV Occupations are shown on the DOL O*Net Online Database. Follow these steps to find out if your occupation qualifies: Select ―Find Occupations‖ and then select a specific ―Job Family.‖ For example, select Architecture and Engineering and click ―GO.‖ Then click on the link for the specific Occupation. Following the same example, click ―Aerospace Engineers.‖ After selecting a specific Occupation link, select the tab ―Job Zone‖ to find out the designated Job Zone number and Specific Vocational Preparation (SVP) rating range. For additional information, see the Diversity Visa – List of Occupations webpage.
Elke
floridausa
Amerika-ontdekker

Re: GEWONNEN DV2014 maar een probleempje !

Bericht door floridausa »

Congratulations! Heb ook gewonnen. Alle papieren DS 122 enz al ingevuld en terug gestuurd.
Nu afwachten.

Succès.
Mike80
Amerika-ontdekker

Bericht door Mike80 »

Gefeliciteerd !

trouwens weer ene domme vraag, HBO staat gelijk aan college dacht ik, maar bij college staat er alleen de optie achter met no degree bij de DSP-121 form....dus snap niet welk ik het best kan aankruisen
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Dear DOMINICUS (achternaam voorlopig even weg ivm privacy)
You have been randomly selected for further processing in the Diversity Immigrant Visa Program for the fiscal year 2014 (October 1, 2013 to September 30, 2014)

Leuk om te zien (vooral omdat dit pas de 2e keer is dat ik meedoe) , ik ben nu toevallig op vakantie in Orlando, FL
Is het verstandig om te wachten met het opsturen van formulieren tot ik weer terug ben in Nederland (eind deze maand)
Of kan het ook nu al (vanuit de vs), ik weet niet of er haast bij zit.

Hoeveel kans maakt een net afgestudeerde HBO-er (bachelors) in de IT met nog weinig werkervaring eigenlijk ?
Dude
Moderator

Bericht door Dude »

Proficiat Dominicus :wink:
Open gerust een eigen topic in het emigratie gedeelte voor al jouw vragen.
Grts, Bart

You can't milk a cow with your hands in your pants
sachasenne
Amerika-expert
Partner van: syce
Aantal x V.S. bezocht: 14
Contacteer:

Bericht door sachasenne »

Als ik me niet vergis zijn er momenteel 6 gekende winnaars?
Groetjes,
Carine
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Mike80 schreef:Gefeliciteerd !

trouwens weer ene domme vraag, HBO staat gelijk aan college dacht ik, maar bij college staat er alleen de optie achter met no degree bij de DSP-121 form....dus snap niet welk ik het best kan aankruisen
Volgens mij is een hogeschool een university of applied science, dat zou dus het hokje university moeten betekenen
goldenhills
Amerika-expert

Je bedoelt het DSP-122 toch? HBO is een lastig verhaal, wat vertalen van de degree betreft. Formeel gezien is het geen universiteit maar higher vocational education. Een HBO bachelor is meestal niet voldoende voor het starten van een master aan een universiteit.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Dus war raad jij aan om op het formulier te noteren ?
floridausa
Amerika-ontdekker

Bericht door floridausa »

Tip formulieren vanuit Europa versturen en niet vanuit USA ( tip van vrienden in USA)
Als Esta ganger ben je non immigrant en het blijkt nog al administratief moeilijk te zijn vanuit USA ( adjustement status)

Dus mijn tip versturen vanuit NL :wink:
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Ik ven voor het einde van deze maand weer terug in Nederland, kan ik dan beter wachten of toch de formulieren vanuit hier opsturen (wel met mijn nederlands adres als correnspondatie adres)
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik zou gewoon netjes vanuit Nederland doen. Je kan wel je NL adres erop zetten maar de stempel laat wat anders zien. Geen risico nemen dat je gezeur krijgt wanneer je het land weer uitgaat of inkomt.

Gefeliciteerd trouwens!
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Oke, hoelang heb je eigenlijk voor het opsturen van de formulieren ? Ik neem aan dat niet iedereen meteen op 2 mei alles heeft ingevuld
goldenhills
Amerika-expert

dominicr schreef:Dus war raad jij aan om op het formulier te noteren ?
Ik zou 'higher vocational education' in 'other' opgeven. Uiteindelijk is alles wat tenminste high school level voldoende, dus ik zou me er niet teveel zorgen over maken.
dominicr
Amerikafan

Bericht door dominicr »

Oke, en het is geen probleem als ik alles aan het eind van deze maand opstuur ?
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer