Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

route door Alaska eind mei - eind juni tips?

Over de staten Washington, Oregon, Idaho, Montana, Wyoming en Alaska.
Plaats reactie
1saskia
Amerika-ontdekker

route door Alaska eind mei - eind juni tips?

Bericht door 1saskia »

Wij gaan vanaf eind mei met de camper door Alaska en Yukon en hebben nu de volgende route gemaakt:
1 Anchorage
2 Anchorage - Denali
3 Denali NP
4 Denali NP -Fairbanks
5 Fairbanks
6 Fairbanks - Tok
7 Tok - Haines Junction
8 Haines Junction - Haines
9 Haines - Skagway
10 Skagway - Whitehorse
11 Whitehorse
12 Whitehorse - Dawson city
13 Dawson City - Tetlin Junction
14 Tetlin Junction - Valdez
15 Valdez
16 evt. Valdez
17 Valdez - Glennallen
18 Glennallen - Anchorage
19 Anchorage - Ternlake Junction
20 Ternlake Junction - Homer
21 Homer berenexcursie
22 Homer
23 Homer - Anchorage
24 reservedag
25 Anchorage - Amsterdam
Is dit haalbaar of teveel gevraagd? We willen niet alleen maar reizen maar ook wandelen, omdat we met de camper gaan kan dat ook onderweg,
Graag reacties!
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Re: route door Alaska eind mei - eind juni tips?

Bericht door kalaman »

Tot dag 17 doen jullie zowat dezelfde route zoals wij vorig jaar deden, alleen niet volledig in dezelfde volgorde. Ik mis bij jullie Seward, daar waar wij net een schitterende cruise deden. Anderzijds doen jullie wel Homer, wat ongetwijfeld ook heel mooi zal zijn.
Misschien is het nuttig om eens onze blog én de eerste video van Alaska te bekijken. In elk geval kan ik nu al zeggen dat jullie een fantastische reis zullen hebben. Alaska heeft bij ons een onuitwisbare indruk nagelaten :thumbup: .
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Hier nog een Alaskareiziger in juni! Goed te doen hoor volgens mij wat jullie van plan zijn.
Wij reizen ook met een camper en vertrekken vanuit Calgary. Kijk maar eens wat wij allemaal van plan zijn in mijn onderschrift...
Veel plezier en een geweldige reis toegewenst!
Gypsygirl1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9
Contacteer:

Bericht door Gypsygirl1 »

Ik zou me, als ik jullie was, ter plekke wel goed laten informeren naar de toestand van de Klondyke Highway naar Dawson City, het is met een 4x4 goed te doen schijnt het maar met een camper gaan wij in ieder geval dat avontuur niet aan in het vroege voorjaar.
Lees je zelf maar eens in....er is genoeg te vinden over die weg op google.
Lexicon
Amerikafan

Bericht door Lexicon »

Wij zijn vorig jaar in Alaska geweest maar hebben Yukon bewust overgeslagen. Ik was niet overtuigd dat ik dat perse moest zien na de reisverslagen en boeken die ik gelezen had.
Het deel van de route in Alaska dat je hebt gekozen lijkt me prima te doen. Wellicht kun je 1 dag in Valdez schrappen. WIj hebben ook de berenexcursie gedaan vanuit Homer. Verder vond ik daar niet zoveel aan. Daarvoor in de plaats zou je ook wat anders kunnen gaan doen, tenzij je ook van vissen houdt, er vertrekken daar veel vissersboten.

Ik kan je Wrangell St Elias van harte aanbevelen. Dat was wel een hoogtepunt van onze vakantie. Seward is ook heel mooi.
De reservedag kun je ook nog gebruiken in Anchorage, daar kun je een leuke fietsroute doen waar je een hele dag mee bezig bent, langs het strand.

Heel veel plezier alvast!
annet2009
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door annet2009 »

Lexicon schreef:Wellicht kun je 1 dag in Valdez schrappen.

Ik kan je Wrangell St Elias van harte aanbevelen. Dat was wel een hoogtepunt van onze vakantie. Seward is ook heel mooi.
Ik zou geen dag schrappen in Valdez.
Je kunt makkelijk een dag in en om Valdez doorbrengen en de tweede dag kun je een cruise doen.
Wij hebben vanuit Seward zo'n cruise gedaan, maar aangezien je dat niet in je route hebt, zou ik zo'n cruise vanuit Valdez doen.
Is echt de moeite waard.

De aanbeveling Wrangell St Elias sluit ik me helemaal bij aan.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer