Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Winnaar Dv 2014 : nweb
Winnaar Dv 2014 : nweb
Hallo Allemaal ,
Ik zal mij even voorstellen .
wij zijn een gezin en hebben na ,ja je leest het goed 15 jaar meedoen
aan de lottery eindelijk uitgeloot.....
pfff ik kan het nog steeds niet geloven ....
ieder jaar deden wij mee met de gedachte " je weet maar nooit maar het zal zo'n vaart niet lopen "
de kans is zo klein.
Anyway nu veel vragen na het lezen van de documenten die we ingevuld moeten terug sturen .
Heeft iemand ervaring met het invullen van de documenten en dan vooral de vraag bij werk ervaring
noem de werkgevens...
ik ben al 15 jaar free lancer , moet je financiele stukken meesturen ? of meenemen naar het consulaat .
hoe anders is het als je eigen ondernemer bent met betrekking tot invullen van de formulieren .
alle info is welkom !
Ik zal mij even voorstellen .
wij zijn een gezin en hebben na ,ja je leest het goed 15 jaar meedoen
aan de lottery eindelijk uitgeloot.....
pfff ik kan het nog steeds niet geloven ....
ieder jaar deden wij mee met de gedachte " je weet maar nooit maar het zal zo'n vaart niet lopen "
de kans is zo klein.
Anyway nu veel vragen na het lezen van de documenten die we ingevuld moeten terug sturen .
Heeft iemand ervaring met het invullen van de documenten en dan vooral de vraag bij werk ervaring
noem de werkgevens...
ik ben al 15 jaar free lancer , moet je financiele stukken meesturen ? of meenemen naar het consulaat .
hoe anders is het als je eigen ondernemer bent met betrekking tot invullen van de formulieren .
alle info is welkom !
Laatst gewijzigd door sachasenne op 04 mei 2013, 10:28, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast 2013 --> 2014
Reden: Titel aangepast 2013 --> 2014
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Winnaar Dv 2013
Gefeliciteerd! Ik neem aan dat je de DV-2014 bedoeld?
Allereerst gefeliciteerd!
Je hoeft nu nog geen financiële gegevens mee te sturen, dat komt pas als je naar het consulaat gaat. Je kunt gewoon je school en werkervaring invullen.
Je hoeft nu nog geen financiële gegevens mee te sturen, dat komt pas als je naar het consulaat gaat. Je kunt gewoon je school en werkervaring invullen.
- sachasenne
- Amerika-expert
- Partner van: syce
- Aantal x V.S. bezocht: 14
- Contacteer:
Proficiat met je winnende deelname !
Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw gegevens in te vullen zodat we je kunnen bijvoegen in het grote winnaarsboek
Hier vind je de link. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=43441
Zou je zo vriendelijk willen zijn om jouw gegevens in te vullen zodat we je kunnen bijvoegen in het grote winnaarsboek

Hier vind je de link. http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 12&t=43441
Groetjes,
Carine
Carine
Proficiat met jullie winst in de DV, veel succes met de verdere procedure !
Welk case number hebben jullie ongeveer?
Welk case number hebben jullie ongeveer?
Grts, Bart
You can't milk a cow with your hands in your pants
You can't milk a cow with your hands in your pants
Gefeliciteerd met de winnende deelname. Ben benieuwd naar jullie plannen verder... Nooit opgeven, altijd doorgaan is hier wel van toepassing. Heel veel succes met alles!
www.Citizenof.com blog vol reis- woon en interieurinspiratie
- Dbacks
- Amerikafan
- Partner van: Dbacks2
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Dag nweb,
Ook wij hebben dit jaar gewonnen (maar al na 10 keer
) en gaan ook met kinderen. Er zijn inderdaad ineens zoveel ontzettend veel vragen nu het 'echt' is..
Wat is jullie casenummer ongeveer? De onze zit in de 13xxx.
Ook wij hebben dit jaar gewonnen (maar al na 10 keer

Never give up!
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 51
Re: Winnaar Dv 2014
Proficiat
Groeten,
Kingair

Groeten,
Kingair
Re: Winnaar Dv 2014 : nweb
wij hebben een case nummer onder de 2000
dus ik hoop dat dat een voordeel heeft .( hoe lager hoe beter toch ?)
al jaren hebben wij ons er niet meer in verdiep in de "regels" en krijg ik nu
wel ineens het idee van " wat als ze je afwijzen " ? of moet je dan echt wel geen werkervaring en
diploma's hebben.
is het niet zo dat je altijd een uitnodiging krijgt voor het interview en daar wordt gefeliciteerd of wordt afgewezen ?
wij zijn twee ondernemers en hebben nauwelijks ervaring met werkgevers .......
"jaren geleden kreeg je alles per post opgestuurd ,maar nu is dat toch alleen per mail ? krijg je alleen de afspraak voor
het interview per post ?
wauw er schieten ineens zoveel vragen door mijn hoofd ik moet mij er echt weer in gaan verdiepen wij
zouden heel graag in contact komen met iemand die vorig jaar of dat jaar ervoor de lottery heeft
gewonnen om zo nog wat duidelijkheid te krijgen over bepaalde onderwerpen .
nog een tip van iemand ?
met welk bedrijf kan je het beste de formulieren aangetekend naar de US versturen ? en krijg je
nog een bevestiging van ontvangst ?
alvast bedankt van ieder die info heeft , nog steeds na 3 dagen onwerkelijk ...wij hadden al het plan gemaakt
om naar Canada te gaan en nog net geen visum aanvraag gedaan , dus het is even omschakelen
dus ik hoop dat dat een voordeel heeft .( hoe lager hoe beter toch ?)
al jaren hebben wij ons er niet meer in verdiep in de "regels" en krijg ik nu
wel ineens het idee van " wat als ze je afwijzen " ? of moet je dan echt wel geen werkervaring en
diploma's hebben.
is het niet zo dat je altijd een uitnodiging krijgt voor het interview en daar wordt gefeliciteerd of wordt afgewezen ?
wij zijn twee ondernemers en hebben nauwelijks ervaring met werkgevers .......
"jaren geleden kreeg je alles per post opgestuurd ,maar nu is dat toch alleen per mail ? krijg je alleen de afspraak voor
het interview per post ?
wauw er schieten ineens zoveel vragen door mijn hoofd ik moet mij er echt weer in gaan verdiepen wij
zouden heel graag in contact komen met iemand die vorig jaar of dat jaar ervoor de lottery heeft
gewonnen om zo nog wat duidelijkheid te krijgen over bepaalde onderwerpen .
nog een tip van iemand ?
met welk bedrijf kan je het beste de formulieren aangetekend naar de US versturen ? en krijg je
alvast bedankt van ieder die info heeft , nog steeds na 3 dagen onwerkelijk ...wij hadden al het plan gemaakt
om naar Canada te gaan en nog net geen visum aanvraag gedaan , dus het is even omschakelen
jullie ook gefeliciteerd !Dbacks schreef:Dag nweb,
Ook wij hebben dit jaar gewonnen (maar al na 10 keer) en gaan ook met kinderen. Er zijn inderdaad ineens zoveel ontzettend veel vragen nu het 'echt' is..
ons case nummer is onder de 2000 , zo onwerkelijk nog ...maar we gaan ervoor !
kan niet wachten om mijn kinderen een leven in de great outdoors te geven
Is je casenummer dat nummer dat begint met 2014 ?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Hi Nweb,
Leuk, nog een gezin dat voor de grote sprong staat (ik ben de partner van Dbacks). Da's toch heel anders dan iemand alleen of nog/weer met z'n tweetjes...
Hoe oud zijn jullie kinderen?? (onze tussen de 8 en 18... dus nog heel wat uit te zoeken!!) En hebben ze er zin in?
Leuk, nog een gezin dat voor de grote sprong staat (ik ben de partner van Dbacks). Da's toch heel anders dan iemand alleen of nog/weer met z'n tweetjes...
Hoe oud zijn jullie kinderen?? (onze tussen de 8 en 18... dus nog heel wat uit te zoeken!!) En hebben ze er zin in?
Dbacks2 schreef:Hi Nweb,
Jazeker , het is echt wel een ander verhaal met kinderen .
wij zijn begonnen met deelname toen we nog met z'n tweeen waren en nu met z'n vijven tussen 3 en 10 jaar
we gaan ervoor ! maar moeten o zoveel regelen
hoe ver zijn jullie met de documenten terug sturen ?
- Dbacks2
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 5
We hebben alles bekeken en besproken, maar hangen nu nog een beetje op wie er mee wil en kan..
In principe willen ze allemaal hoor, de jongsten hebben op zich geen keuze, maar de oudste studeert hier al en wil dat graag afmaken.
Nu is er een vraag waar staat wie er nu meegaat en wie later komt, maar over de exacte voorwaarden daarvoor hebben we nog weinig tot niks gevonden. Dus daar zijn we nog mee bezig, als iemand info heeft... GRAAG!!
Tussen de 3 en 10 is het toch weer een stukje makkelijker:-)
Hoewel er toch ook al dingen door mijn hoofd spoken over spelletjes die je wel of niet wilt meenemen en andere dingen die vertrouwd zijn... maar dat zijn de latere beslissingen, daar moet ik heel nog niet over denken!
In principe willen ze allemaal hoor, de jongsten hebben op zich geen keuze, maar de oudste studeert hier al en wil dat graag afmaken.
Nu is er een vraag waar staat wie er nu meegaat en wie later komt, maar over de exacte voorwaarden daarvoor hebben we nog weinig tot niks gevonden. Dus daar zijn we nog mee bezig, als iemand info heeft... GRAAG!!
Tussen de 3 en 10 is het toch weer een stukje makkelijker:-)
Hoewel er toch ook al dingen door mijn hoofd spoken over spelletjes die je wel of niet wilt meenemen en andere dingen die vertrouwd zijn... maar dat zijn de latere beslissingen, daar moet ik heel nog niet over denken!
- inge67
- Amerikakenner
- Contacteer:
Zelf heb ik 2 zonen van 20 en een dochter van 10. De zonen studeren zelf ook in België en willen/gaan dit ook afmaken. Ze hebben wel een greencard. We hebben de procedure met hen doorlopen alsof ze gewoon meegaan van in het begin.
Deze zomer zullen ze naar ons komen (we vertrekken zelf in juli) in augustus voor 3 weken. We hopen dat immigrations niet moeilijk doet omdat het van September 2012 is geleden dat ze nog in de US geweest zijn. Als dat wel het geval is, dan vragen we een re-entry permit aan. Dan kan je 2 jaar buiten de US blijven zonder je green card te verliezen. Als er niet moeilijk gedaan wordt, dan komen ze waarschijnlijk in maart/april 2014 nogeens voor een paar weken.
Dit proberen we dan vol te houden tot ze allebei afgestudeerd zijn.
Ik weet nog niet hoe dit zal lopen en het zal ook elke keer afhangen van immigrations, dus als het bij ons lukt is het geen garantie voor iemand anders en omgekeerd.
Deze zomer zullen ze naar ons komen (we vertrekken zelf in juli) in augustus voor 3 weken. We hopen dat immigrations niet moeilijk doet omdat het van September 2012 is geleden dat ze nog in de US geweest zijn. Als dat wel het geval is, dan vragen we een re-entry permit aan. Dan kan je 2 jaar buiten de US blijven zonder je green card te verliezen. Als er niet moeilijk gedaan wordt, dan komen ze waarschijnlijk in maart/april 2014 nogeens voor een paar weken.
Dit proberen we dan vol te houden tot ze allebei afgestudeerd zijn.
Ik weet nog niet hoe dit zal lopen en het zal ook elke keer afhangen van immigrations, dus als het bij ons lukt is het geen garantie voor iemand anders en omgekeerd.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Gefeliciteerd, dat na 15 jaar meedoen! Jullie trouwens een heel laag casenumber.nweb schreef:
nog een tip van iemand ?
Mijn route naar de US was iets anders, maar ik heb papierwerk zowel via Post-NL als FedEx verstuurd. Via post NL duurde het ruim 2 weken, via FedEX 1 dag! Ik woonde destijds redelijk dichtbij Schiphol en ben met papierwerk naar hen toe gereden. Kosten waren geloof ik rond de E55,- per enveloppe, maar ik vond het de moeite waard. Updates kan je volgen via een trackingnumber, wat aangeeft waar je post stuk zich bevind en ook uiteindelijk aangeeft dat het is afgegeven.
Veel succes met alle regelzaken.
Tipje; gebruik de zoekfunctie op het forum en lees eens topics door van mensen van voorgaande jaren die de loterij hebben gewonnen. Helpt je een goed beeld te vormen van wat jullie te wachten staat. Mocht je vragen hebben of alles even van je af willen typen, kan dat natuurlijk altijd!
Je moet al je kinderen de procedure nu laten doorlopen. En dan kijken waar je oudste is qua studie en wat dan de mogelijkheden eventueel zijn. Zoals bv. Inge aangeeft vragen om toestemming verblijf buitenland in het buitenland, langer dan een jaar, en re-entry. Maar ik vraag me af of het willen afmaken van een studie een geldige reden is hiervoor.
Als je een van je kinderen niet NU ook van een groene kaart laat voorzien, wordt het straks lastig het gezin bij elkaar te krijgen.
Je wordt Legal Permanent Resident en dat betekent dat je alleen recht hebt op Family Based Reunion. Voor een kind ongehuwd, onder de 21, is dat 2A en voor een kind, ongehuwd, 21 jaar of ouder, is dat 2B. Beide categorieen hebben lange wachttijden voor visums aangezien er maar beperkte aantallen beschikbaar worden gesteld per jaar. Denk aan vijf jaar. Het kind moet al die tijd ongehuwd blijven.
Wordt je straks US citizen dan kun je Immediate Relatives sponsoren, en in die categorie is geen wachttijd voor een visum. Maar voor je USC kunt worden ben je ook vijf jaar verder.
Ook moeten degenen die nu weggaan het zekere voor het onzekere nemen, denk ik. Bovenstaande is de regeling nu. Er zijn voorstellen de Family Reunion regels aan te scherpen. Idem Immediate Relative Reunion.
Als je een van je kinderen niet NU ook van een groene kaart laat voorzien, wordt het straks lastig het gezin bij elkaar te krijgen.
Je wordt Legal Permanent Resident en dat betekent dat je alleen recht hebt op Family Based Reunion. Voor een kind ongehuwd, onder de 21, is dat 2A en voor een kind, ongehuwd, 21 jaar of ouder, is dat 2B. Beide categorieen hebben lange wachttijden voor visums aangezien er maar beperkte aantallen beschikbaar worden gesteld per jaar. Denk aan vijf jaar. Het kind moet al die tijd ongehuwd blijven.
Wordt je straks US citizen dan kun je Immediate Relatives sponsoren, en in die categorie is geen wachttijd voor een visum. Maar voor je USC kunt worden ben je ook vijf jaar verder.
Ook moeten degenen die nu weggaan het zekere voor het onzekere nemen, denk ik. Bovenstaande is de regeling nu. Er zijn voorstellen de Family Reunion regels aan te scherpen. Idem Immediate Relative Reunion.
steffen bedankt voor de info , ik ga ook de papieren zelf naar de Fedex brengen
Steffen schreef:Gefeliciteerd, dat na 15 jaar meedoen! Jullie trouwens een heel laag casenumber.nweb schreef:
nog een tip van iemand ?
Mijn route naar de US was iets anders, maar ik heb papierwerk zowel via Post-NL als FedEx verstuurd. Via post NL duurde het ruim 2 weken, via FedEX 1 dag! Ik woonde destijds redelijk dichtbij Schiphol en ben met papierwerk naar hen toe gereden. Kosten waren geloof ik rond de E55,- per enveloppe, maar ik vond het de moeite waard. Updates kan je volgen via een trackingnumber, wat aangeeft waar je post stuk zich bevind en ook uiteindelijk aangeeft dat het is afgegeven.
Veel succes met alle regelzaken.
Tipje; gebruik de zoekfunctie op het forum en lees eens topics door van mensen van voorgaande jaren die de loterij hebben gewonnen. Helpt je een goed beeld te vormen van wat jullie te wachten staat. Mocht je vragen hebben of alles even van je af willen typen, kan dat natuurlijk altijd!