Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

GT stelt zich voor

VERPLICHT: Stel jezelf hier voor om je registratie te voltooien.
Plaats reactie
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

GT stelt zich voor

Bericht door GT »

Hoi ik ben GT,

ik lees sinds een tijdje dit forum,
maar heb me nu daadwerkelijk geregistreerd.
Ik woon nu in Amsterdam, maar verhuis vrijdag weer naar NY.

de groeten
lelie
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door lelie »

:welcome: op het forum GT.

Leuk dat je je voorstelt.
Wil je er misschien wat meer over vertellen? Wat je gaat doen in NY?
Je hebt er zo te lezen al eerder gewoond (?)

Veel plezier op het forum.

Groetjes van Marloes
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Ik heb er idd al eerder gewoond.
Ik ben op mijn 16e met mijn familie naar een suburb van NYC verhuisd.
Daar heb ik de laatste twee jaar van High School gevolgd. Ik ben mijn HS diploma gehaald en ben daarna weer terug gegaan naar Nederland om te beginnen aan een HBO studie.
Deze heb ik gehaald en ben nu weer van plan om terug te gaan om daar te werken en verder studeren. Ik ben sinds mijn 16e gewoon amerikaans resident, heb een groene kaart en een socialsecuritynumber. Dust dat is wel weer voordelig.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

En waarom ben je terug naar Nederland gekomen om te studeren? Was dat om financiële reden, of waren de studierichtingen daar boeiender?
(oh ja: 'welkom' trouwens)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Eerlijk gezegd had ik op dat moment heimwee naar mijn leventje zoals dat was in nederland.
Ik wilde op mijn 16e niet echt weg naar de US. Ik had goede vrienden, een vriendin, alles is makkelijk in amsterdam, bijv. openbaar vervoer, kan alles zelf.
In amerika was het een cultuurschok voor mij en was ik voor vervoer afhankelijk van mijn ouders met de auto..
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
Roos*
Amerikafan

Bericht door Roos* »

Missschien een overbodige domme opmerking/vraag!!

Een green card is toch niet voor onbepaalde tijd. En al zeker niet als je niet in de VS woonachtig bent.

Succes met de verhuizing......
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

Roos* schreef:Een green card is toch niet voor onbepaalde tijd. En al zeker niet als je niet in de VS woonachtig bent.
Ik moet zeggen dat ik me dat inderdaad ook afvroeg.....?
onze blog - Bouwmanfamily
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Ze reisde waarschijnlijk vaak naar de VS per jaar (2-3x of meer), zodat ze nooit langer dan 6 maanden het land uitbleef.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Roos* schreef:Missschien een overbodige domme opmerking/vraag!!

Een green card is toch niet voor onbepaalde tijd. En al zeker niet als je niet in de VS woonachtig bent.

Succes met de verhuizing......
Een green card is zeker weten voor onbepaalde tijd. de physicale kaart heeft een verval datum van 10 jaar (in sommige gevallen 2), maar zelfs als deze voorbij is ben je nog steeds permanent resident, de kaart vervalt, maar de status niet, je vraagt dan een nieuwe aan. Misschien reisde GT vaak naar de VS per jaar, filed her taxes in the U.S. (even though no income) etc. en 2 jaren van het aantal jaren dat ze wegbleef waren misschien onder de re-entry program.

Er zijn veel manieren om je green card te houden ook al is je primaire residentie niet de VS (het is dan wel niet aangeraden om dit te doen) maar vele doen het.) Er was een paar jaar geleden iemand hier op dit forum of een ander forum die een permanente green card had, maar terug naar NL verhuisd was, na een paar jaar NL beu was en weer terug naar de VS ging zonder problemen. Natuurlijk heb je ook voorbeelden van mensen die teruggaan en ondervinden dat de immigratie besluit "abandonment of permanent residency", dan wordt het weer moeilijk, want doen moet je laten zien dat je nooit de intentie had om de VS permanent te verlaten.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
GT
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door GT »

Xerxes schreef:Ze reisde waarschijnlijk vaak naar de VS per jaar (2-3x of meer), zodat ze nooit langer dan 6 maanden het land uitbleef.
Ok, ik ben inmiddels weer terug in NY.
En voor de duidelijkheid, ik ben mannelijk 8)

Maar ik ging inderdaad in de tussentijd dat ik in Nederland woonde om de zoveel maanden terug naar Amerika voor een paar weken.
http://nygene.blogspot.com/ (Last update 5 Oktober)
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer