@roelb, waarop baseer je jouw advies? Het klinkt namelijk zeer sterk alsof jij naar een soort van voor TS wenselijke conclusie toeschrijft die absoluut niet overeenkomt met de regels. Het klinkt leuk, maar is levensgevaarlijk. Zoals al ik zei pleegt TS op die manier fraude in 2 landen. Of ze er iemand mee kwaad doet maakt niet uit, de vraag is of ze op die manier de regels overtreedt en ja dat doet ze daarmee.
Begrijp me niet verkeerd, jouw gedachtegang kan ik volgen en ik ben het met je eens, dit zou een oplossing moeten zijn. En inderdaad, ze ontneemt niemand in de VS het brood of een baan. De gedachte is nobel bedoeld, maar helaas wel een advies om de regels te overtreden.

Ik volg nu de
Coursera cursus over VS immigratie en ben nog lang geen expert, maar inmiddels is me wel duidelijk dat die wetgeving achter loopt op de werkelijkheid, soms zelfs in strijd is (geweest) met de grondwet en racistisch is geweest en een rotzooi, maar helaas zo is het nu eenmaal wel. De verankering van de immigratiewetgeving is ook niet duidelijk vastgelegd in de grondwet. Verwacht dus niet snel dat dit op korte termijn allemaal opgelost wordt met een of meerdere goede wetten.
PS: Het off topic stuk is niet gericht op roelb, maar op iedereen.