Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis SenT: Texas + zuidoosten van New Mexico: haalbaarheid?

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
SenT
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Reis SenT: Texas + zuidoosten van New Mexico: haalbaarheid?

Bericht door SenT »

Voor onze derde reis (2008: rondje Zuidwesten + NY; 2011: Florida) willen we graag richting Texas en het zuidoosten van New Mexico.
De vliegtuigtickets liggen al vast. De luchthaven van aankomst en vertrek is Houston.

dag 1 Ma 6/5 : vlucht AMS-> Minneapolis-> Houston. Landing voorzien om 17 u. 30. Rit naar hotel (tussen Houston en Austin). Afstand Houston - Austin: 162 miles, 2 1/2 uren.
dag 2 Di 7/5 bezoek Austin. Slapen in Austin
dag 3 Wo 8/5 vertrek uit Austin richting Dallas ( 200 miles, 3 uren). Bezoek Sixth Floor Museum
dag 4 Do 9/5 bezoek Dallas, slapen Dallas of Fort Worth
dag 5 Vr 10/5 bezoek Fort Worth + rodeo . Slapen in Forth Worth
dag 6 Za 11/5 richting Carlsbad. (431 miles; 6 ½ uur) Slapen in Carlsbad. 1 u. tijdsverschil (winst)
dag 7 Zo 12/5 Carlsbad Caverns + Guadeloupe Mountains NP. Slapen in Carlsbad
dag 8 Ma 13/5 : rit naar Santa Fe (270 miles ; 4 ½ u. rijden)
dag 9 Di 14/5 : Santa Fe verkennen
dag 10 Wo 15/5 : rondrit omgeving Santa Fe
dag 11 Do 16/5: naar Albuquerque via Turquoise Trail, slapen in Albuquerque
dag 12 Vr 17/5 rit White Sands NM. Slapen in Alomogordo (262 miles, 3 ½ uren rijden).
dag 13 Zat 18/5 Rit naar Alpine ( 315 miles, 5 uren) 1 u tijdsverschil (verlies)
dag 14 Zon 19/5 Bezoek Big Bend, slapen Big Bend
dag 15 Ma 20/5 Bezoek Big Bend, slapen Fort Stockton (100 miles, 2 uren rijden)
dag 16 Di 21/5: rijden naar San Antonio (311 miles, 3 1/2u. rijden)
dag 17 Wo 22/5 San Antonio + omgeving. Verjaardag S
dag 18 Do 23/5 San Antonio + omgeving
dag 19 Vr 24/5: Seaworld San Antonio ?
dag 20 Zat 25/5: rit naar Houston . 15.10 u. : vertrek rechtstreekse vlucht naar AMS.

Lijkt bovenstaande reis haalbaar? Of rijden we beter niet verder dan Alamogordo en laten we Albuquerque + Santa Fe voor een volgende reis?
We hebben het rondje nu zo in elkaar gestoken dat we in Santa Fe + Big bend het weekend vermijden en dat we op vrijdagavond naar de rodeo kunnen in Fort Worth.
Aanpassingen zijn echter geen probleem (nog geen hotels geboekt).
We houden van de afwisseling: natuur- steden - wandelen - musea - lekker eten en drinken ; we zijn geen shoppingaddicts: 1/2 dag in een mall is voldoende.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Kokopelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 26
Contacteer:

Re: texas + zuidoosten van New Mexico : haalbaarheid?

Bericht door Kokopelli »

Hi,

Persoonlijk vind ik de tijd in Big Bend te kort. Je moet er ook nog heen rijden vanuit Alpine op dag 14, niet heel ver maar toch iets van 150 km.
Ik zou kiezen voor de route langs Presido naar Lajitas. Erg mooie weg! Maar dat kost meer tijd.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 >
reisverslagen
Yeehaw
Amerika-expert

Re: Reis SenT: Texas + zuidoosten van New Mexico: haalbaarhe

Bericht door Yeehaw »

Mooie route. Ik zou Santa Fe/ABQ er lekker inhouden. Je kan best van Big Bend naar San Antonio in een dag waardoor je extra tijd hebt voor Big Bend en idd niet vergeten om van Presidio naar Lajitas te rijden. Een van de, zo niet de mooiste, routes in Texas. Vlak voor Lajitas vind je een oude movie zet langs de rivier. Houd je aan de max snelheid in Big Bend. Ze zijn er streng op. En die I10 tussen Fort Stockton en San Antonio is 80 mph en berucht voor bekeuringen die daar worden uitgedeeld. Een mooiere route is trouwens via Marathon over us90.
Yeehaw
SenT
Amerikafan

Bericht door SenT »

Bedankt voor de reacties. Ik was vandaag nog aan het puzzelen voor een andere route zonder NM, maar het was ook niet wat ik wou.
Weten ook niet wanneer we nog eens de mogelijkheid hebben om richting NM te gaan, dus het lijkt me leuk om het er nu in te laten.

De weg van Presidio naar Lajitas, dat zal ik eens van naderbij bekijken, maar aangezien jullie beide dit aanraden, las ik het in de reisroute in.
Big bend: ik zal de reisroute aanpassen om hier wat langer te verblijven.

En nu beginnen met details uitwerken en hotels boeken.
onze trip door Texas en New Mexico: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
SenT
Amerikafan

Bericht door SenT »

Voilà, we zijn er uit. Dit wordt ons rondje.

1 Maandag 6/5 Vliegen : Amsterdam -> Detroit -> Houston ; afhalen huurwagen; overnachting in Humble (op 5 km van IAH), Days Inn
2 Dinsdag 7/5 Austin – bezoek State Capitol + vleermuizen onder de Congres Avenue bridge -6 th street voor live music Austin 174 miles 2 uren en 50 min.
3 Woensdag 8/5 Austin
3 Donderdag 9/5 Naar Dallas via Waco (Texas Rangers Museum)- Dallas Sixth Floor Museum- naar Fort Worth
4 Vrijdag 10/5 Bezoek Fort Worth – s’avonds rodeo bij de Stockyard
5 Zaterdag 11/5 Rit van Fort Worth over Abilene (World Heritage Classic die dag) ; daarna doorrijden naar Midland of Odessa
6 Zondag 12/5 Midland naar Carlsbad caverns – daarna verder naar Carlsbad of Artesia
7 Maandag 13/5 Naar Santa Fé - via Roswell – Fort Sumner (Billy the Kid graf) – het andere Las Vegas - Santa Fe
8 Dinsdag 14/5 Santa Fe
9 Woensdag 15/5 Omgeving Santa Fe

10 Donderdag 16/5 Van Santa Fé naar Albuquerque (Turqoise Trail) – Sandia Peak naar White Sands -> nog verder rijden naar Las Cruces of El Paso
11 Vrijdag 17/5 Las Cruces/El Paso – Presidio - Laijitas- Big Bend lange rijdag + 1u. tijdsverschil
12 Zaterdag 18/5 Big Bend
13 Zondag 19/5 Big Bend
14 Maandag 20/5 rit naar San Antonio
15 Dinsdag 21/5 San Antonio
16 Woensdag 22/5 San Antonio + omgeving
17 Donderdag 23/5 San Antonio + omgeving
18 Vrijdag 24/5 rit naar Houston
19 Zaterdag 25/5 Vertrek terugvlucht van op IAH om 15.10

De huurauto is geboekt, idem voor de nacht in de buurt van Schiphol (wel nog beslissen of we er met de eigen wagen dan wel het openbaar vervoer naar toe gaan) . De eerste nacht ter plaatse is ook al geboekt: Days Inn in de buurt van IAH, mét Outback, Starbucks en Wallmart Supercenter op 0.5 mile van hotel.
Overnachting in Big Bend is Ok.
Enkel priceline is deze keer (nog) geen succes, misschien wacht ik wel tot kort voor vertrek.

Ik ga nog voor iedere dag een roadbook opstellen met daarbij de bezienswaardigheden in de buurt en hun openingsuren zodat we 's ochtends kunnen kijken waar we die dag zin in hebben.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Veel plezier!
SenT
Amerikafan

Bericht door SenT »

Bedankt!
Ik zal trachten om een verslag bij te houden, maar veel kans dat het pas na de reis komt, omdat er daar onderweg toch veel tijd in kruipt.
SenT
Amerikafan

Bericht door SenT »

Wie zin heeft in ons reisverslag: zie: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Ik volg jullie!
Ben altijd benieuwd wat anderen over mijn geliefde Texas schrijven :)
Veel plezier en goede reis!
16x USA / 30 staten
Edcar
Amerika-ontdekker

Bericht door Edcar »

Wij volgen jullie want over een kleine drie weken zijn wij daar ook,
tip van parkeren al in mijn boekje gezet.

Veel plezier nog,

Groetjes Edcar.
Tipsy_1
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 20

Bericht door Tipsy_1 »

Ik volg jullie ook, want wij plannen volgend jaar een bijna identiek rondje!
geniet er van!!!!
KW1984
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 7

Bericht door KW1984 »

Ik volg jullie ook! Wij gaan in September naar Texas en zo heel veel reisverslagen zijn daar niet van (vergeleken met ZW)...

Have fun!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

SenT schreef:Wie zin heeft in ons reisverslag: zie: http://tosofrenda-texas2013.blogspot.com/
Ook wij gaan bij jullie volgers horen : mei/juni 2014 gaan we een aantal weken naar Texas is het plan. Vooraf een paar dagen Washington en van daaruit met een binnenlandse vlucht naar w.s. Houston. We willen Dallas/Austin/San Antonio doen met als eindpunt Corpus Christie voor een week aan de Golf van Mexico.
Groetjes, Nel
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Er zijn minder reisverslagen over Texas, omdat er tot nu toe maar weinig forumleden naar toe gingen.
Ik ben sinds 2009 verslaafd aan TX en kom er ook ieder jaar wel een keer, maar ik zie de laatste tijd toch wel een toename van het aantal mensen dat afreist naar deze prachtige staat.
Dus wie weet komen er nog enkele reisverslagen bij in de toekomst.
16x USA / 30 staten
Edcar
Amerika-ontdekker

Bericht door Edcar »

Liz een vraagje, heb jij ook reisversllagen over Texas ?

Groetjes Edcar
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Geen reisverslagen online, Edcar.
Ik heb wel aantekeningen/routes/verslagen gemaakt van alle Texas reizen, maar die zijn voor privé gebruik.

Als je vragen hebt, stel ze gerust, ik zal ze met plezier proberen te beantwoorden.
16x USA / 30 staten
Girl_2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Girl_2004 »

Liz schreef:Geen reisverslagen online, Edcar.
Ik heb wel aantekeningen/routes/verslagen gemaakt van alle Texas reizen, maar die zijn voor privé gebruik.

Als je vragen hebt, stel ze gerust, ik zal ze met plezier proberen te beantwoorden.
Hoi Liz, heb je ook wat info e.d. Over Corpus Christie misschien, wij willen daar wat dagen relaxen. Zou erg fijn zijn voor Texas newbies

Gr. Nel
Groetjes, Nel
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

In Corpus Christi zijn wij alleen naar het visitor center en de USS Lexington (vliegdekschip) geweest.
Wij vonden het verder niet interessant genoeg om te blijven, dus meer kan ik je er helaas niet over vertellen.
Bovendien waren wij op weg naar Kingsville, dus CC was voor ons maar een korte tussenstop.
Misschien kun je nog wat dingen vinden op onderstaande website.

http://visitcorpuschristitx.org/

De omgeving met Port Aransas en meer naar het zuiden King Ranch in Kingsville is veel leuker.
16x USA / 30 staten
Edcar
Amerika-ontdekker

Bericht door Edcar »

Hoi Liz,

Ik heb twee vraagjes,

Leuk adres voor tubing bij New Bransfels en een adres om paard te rijden in omgeving Bandera.

Kan een heleboel vinden op internet maar soms zie je door de bomen het bos niet meer en is het handiger als iemand een leuk adresje weet.

Alvast bedankt,

Groetjes Edcar.
Liz
Amerika-expert

Bericht door Liz »

Sorry Edcar, maar ik heb geen idee waar je dat het beste zou kunnen doen.
Wij zijn van een leeftijd dat we dat soort avontuurlijke dingen niet meer ondernemen :wink:

Maar ik kom wel vaak in Gruene (dit hoort bij New Braunfels) en daar zitten twee bedrijven die tubing aanbieden.
Je kunt daar in ieder geval je auto goed kwijt en voor of na het tuben kun je Gruene nog bekijken, een fantastisch leuk plaatsje met de Gruene Hall en restaurant the Gristmill.

Je zou hier een dag voor uit kunnen trekken: 's ochtends tuben, 's middags dansen in de Hall en 's avonds/eind van de middag eten in de Gristmill :thumbup:

http://www.gruenetexas.com/float.php
http://www.gristmillrestaurant.com/
http://gruenehall.com/
16x USA / 30 staten
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer