Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit NY?
Re: Hoe streng is de douane op Schiphol bij vluchten vanuit
Hier kijk bij de V&D: http://www.vd.nl/koffers-en-vrije-tijd/ ... m=overview
Zo bij de V&D hebben ze zeker nog nooit gehoord van korte url's...
Dank voor de link.
Vast dat V&D bang is om anders niet op te vallen.

Vast dat V&D bang is om anders niet op te vallen.

- Hans_Belgium
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Onlangs 1 TSA slot gekocht bij de Hema dacht ik voor enkele euro's, precies weet ik het niet meer.
- meyem
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
ik laat mijn koffer altijd open, tis een oud barrel ..... maar hij wordt wel zonder uitzondering uitgekozen voor een screening achter de schermen .....
er zit nooit iets in dat ik niet kan missen ...... maar ach, eigenlijk kan ik alles missen, behalve mijn wandelingen door New York City ...

er zit nooit iets in dat ik niet kan missen ...... maar ach, eigenlijk kan ik alles missen, behalve mijn wandelingen door New York City ...

Waar doen jullie je electra in als scheerapparaat in? Mag dat als handbagage?
- meyem
- Amerika-expert
mag volgens mij wel ... maar in de koffer is toch fijner?
- WizardOfOss
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Kwetsbare/waardevolle dingen als camera's en laptop gaan uiteraard in m'n handbagage, maar iets als een scheerapparaat gaat gewoon in m'n grote tas. Nog wel een extra reden: sinds kort is de controle op Schiphol weer wat aangescherpt, bij m'n laatste vlucht begin maart (naar Genève) moest ALLE elektronica, tot het laatste kabeltje aan toe, uit de tas gehaald worden en los in een bak gescand worden. Toch vervelend, als driekwart van je handbagage aan elektronica en toebehoren bestaat...
Filmpjes van mijn reizen naar o.a. London 2012 Olympics, Noord-Korea, Taipei, Japan, IJsland, Israël en jawel, zelfs een paar uit Amerika!
- meyem
- Amerika-expert
ach, ik probeer altijd maar voor ogen te houden dat het om veiligheid gaat ......
Ik heb op mijn allereerste vlucht naar Amerika inderdaad braad zo'n TSA slotje met band gekocht. Ik heb het ding na de eerste reis nooit meer teruggezien nadat mijn koffer gecontroleerd was dus dat doe ik niet meer.
Je kunt ook anders redeneren namelijk dat iemand die de moeite doet een koffer op slot te doen met TSA mogelijk veel verdachter lijkt dan iemand die niet de moeite neemt en gewoon zijn koffer openlaat. Echt waardevolle spullen of dingen waar ik niet zonder kan doe ik in mijn handbagage en verder doe ik wat Kastelke zegt namelijk deels labels eraf halen en deels laten zitten
Je kunt ook anders redeneren namelijk dat iemand die de moeite doet een koffer op slot te doen met TSA mogelijk veel verdachter lijkt dan iemand die niet de moeite neemt en gewoon zijn koffer openlaat. Echt waardevolle spullen of dingen waar ik niet zonder kan doe ik in mijn handbagage en verder doe ik wat Kastelke zegt namelijk deels labels eraf halen en deels laten zitten

Ook ik shop altijd behoorlijk in de VS, vooral veel kleding en electronica. Ben nog nooit door de douane uit de rij geplukt gelukkig.
Volgende maand mag ik weer en ben dan van plan om een nieuw MacBookje mee te slepen. Als de forummers hier een beetje representatief zijn om je 'pakkans' in te schatten is dit geen probleem. Ben dus eigenlijk benieuwd wie van de forummers heeft moeten bij betalen?
Volgende maand mag ik weer en ben dan van plan om een nieuw MacBookje mee te slepen. Als de forummers hier een beetje representatief zijn om je 'pakkans' in te schatten is dit geen probleem. Ben dus eigenlijk benieuwd wie van de forummers heeft moeten bij betalen?
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 20
Vrijdagochtend terug gekomen met een vlucht uit New York en er werd flink gecontroleerd . Had ik nog nooit eerder gezien.
Misschien hebben ze dit draadje gevonden en zitten ze nu mee te lezen... 

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
wij kwamen maandag aan op Zaventem en er stond zelfs gewoon niemand aan de douane 

Vorige keer (don't ask why
) veel merkonderbroeken bij Macy's gekocht. Gewoon tussen de vieze doen en ze zullen niet willen kijken! Nieuwe kleren ook gewoon label eraf, verfrommelen en tussen je gebruikte. Weten zij veel of het van deze trip is. Ook op sommige de labels laten.
Maar ik denk dat ze meer geinteresseerd zijn in enkel dure producten zoals ipads. Niet 10 shirts van 20$.

Maar ik denk dat ze meer geinteresseerd zijn in enkel dure producten zoals ipads. Niet 10 shirts van 20$.
Met 10 t-shirts van $20 ga je niet boven de toegestane waarde dus zal dat sowieso geen probleem zijn. Idem dito met een paar onderbroeken. 

Zolang je onder de grens van €430 blijft maakt het niet uit. Maar let wel, er is sprake van omgekeerde bewijslast, dus jij moet aantonen dat je de spullen niet importeert.STSIL schreef:Gewoon tussen de vieze doen en ze zullen niet willen kijken! Nieuwe kleren ook gewoon label eraf, verfrommelen en tussen je gebruikte. Weten zij veel of het van deze trip is. Ook op sommige de labels laten.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Aangezien ze ook strip searches doen, denk ik niet dat vuile was hen angst aanjaagd. 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Maat tegelijkertijd denk ik niet dat vuile was hun speciale aandacht heeft 

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht