Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Jullie 'Emigratie motieven'

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
nearhawaii
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 8

Re: Jullie 'Emigratie motieven'

Bericht door nearhawaii »

Ziva schreef: Enne... Frans Bauer ruilen voor de Country & Western hier? ;)
Wel eens van Skrillex gehoord? Er komt tegenwoordig heel vernieuwende muziek uit de VS, en ze komen qua electronica op gelijke voet met London..
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Toevallig wel ja, ik ken de muziek van Skrillex net zoals ik enorm veel Amerikaanse bands ken die in Europa nog niet of nauwelijks bekend zijn. Maar dat was al zo voor ik emigreerde. Snap trouwens niet wat je bedoelt met "er komt tegenwoordig"... voor zover ik weet is Amerika al heel lang topleverancier van vernieuwende muziek dus ik snap niet zo goed wat je bedoelt.

Mijn opmerking over Frans Bauer was dan ook een grapje. Ik denk eerder dat jij mijn eerdere posts niet goed gelezen hebt want dan had je kunnen lezen dat ik juist blij ben met het enorme aanbod van vernieuwende bands in Amerika.
Kingair
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 51

Bericht door Kingair »

Ziva niet lachen met ons Franske :lol:

Groeten

Kingair
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ik vind Frans een hele leuke vent! En hij is heel goed in wat hij doet. Mijn smaak is het niet maar hij doet het heel leuk en maakt veel mensen blij. Vandaar dat ik zei "hebbuh??" ;)
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Na een aantal pilsjes is het best te doen :lol:

En we mogen H6 niet vergeten !

Groeten

Kingair
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

nearhawaii schreef:
Wel eens van Skrillex gehoord? Er komt tegenwoordig heel vernieuwende muziek uit de VS, en ze komen qua electronica op gelijke voet met London..
Ik prefereer The Gaslamp Killer. Gonjasufi is ook favoriet (maar voor sommigen waarschijnlijk 'te raar' :wink: ). Verder sluit ik me aan bij Dimona, er komt als sinds jaar en dag vernieuwende muziek uit Amerika. Vroeger de jazz en de soul, nu andere muziek. De muziek die Gaslamp Killer maakt, daar bestaat zelfs nog niet eens een hokje voor :lol: Heb het even aan mijn vriend gevraagd en die typeert het als electro-hop met een vleugje dub-step...
Kingair
Amerikakenner

Bericht door Kingair »

Net eens even gaan luisten op Youtube naar The Gaslamp Killer

Moet ik wel nog even aan wennen :lol:

Groeten,

Kingair
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

:lol: :lol: :lol: Ik neem het je niet kwalijk!

Hij draaide vorige week in een kleine club in Rotterdam. Het dak ging eraf!

PS: Heb je Gonjasufi al geprobeerd? Ancestors is 1 van mijn favorieten, geproduceerd door Flying Lotus, ook al zo'n Amerikaanse Freak/Hero :D
" onclick="window.open(this.href);return false;. En hier het nummer Duet: " onclick="window.open(this.href);return false;
Maar Gonjasufi is wel heel erg niet mainstream, dus ook hier begrip als je het niet trekt.
Laatst gewijzigd door RiverCola op 09 mei 2013, 23:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Kingair schreef:Net eens even gaan luisten op Youtube naar The Gaslamp Killerr

Gelukkig komt er ook nog mooie muziek uit Amerika :mrgreen:
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Voor mij blijven de Britten bovenaan staan hoor (met Steven Wilson / Porcupine Tree op 1, o.a. On the Sunday of Life, Up the Downstair, The Sky Moves Sideways, Signify, In Absentia).

Maar ik kwam pas de Noorse band Ulver tegen op Internet, en dat is toch ook wel erg lekker, gevarieerd, en vernieuwend. En Noorwegen is ook nog eens een erg mooi land. Emigratiemotief? :blink: Nee, te donker in de winter :sadcry:
Therwijnen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Therwijnen »

Wij zijn niet religieus en hebben niets met kerk, bijbel of zondagsrust. Waar ik hier in Nederland woon is dat geen probleem. Ik ben zo bang dat ik per sé een religie moet hebben om in de Verenigde Staten te kunnen leven. Dit is ook de reden waarom wij niet over de Nederlandse grens in Duitsland gaan wonen (gewaarschuwd door Duitsers die in Nederland zijn komen wonen)
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Is religie in Duitsland zo belangrijk?
Therwijnen
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Therwijnen »

Zondagsrust is daar in de Grondwet opgenomen. Duitsers vertelden ons dat buren je er op aanspreken als de was op zondag buiten hangt. Een vriend van ons die al jaren in verschillende plaatsen in Duitsland woont en zijn tweede Duitse vrouw heeft bevestigde dit.
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Het enige relgieuze dat je hier in de VS soms merkt, is dat op sommige plaatsen de verkoop van alcohol beperkt wordt. Er zijn streken waar je helemaal geen alcohol kunt kopen, op andere plekken gaan de slijterijen 's avonds vroeg dicht, elders moet je op zondag wachten tot na de kerk (12 uur in de middag dus) om drank te kopen. Maar er zijn altijd wel ergens cafe's open, of anders ga je naar een andere stad.

De Amerikaanse grondwet bepaalt dat er vrijheid van godsdienst is in de VS. Dat betekent dus ook vrijheid VAN godsdienst.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Therwijnen schreef:Wij zijn niet religieus en hebben niets met kerk, bijbel of zondagsrust. Waar ik hier in Nederland woon is dat geen probleem. Ik ben zo bang dat ik per sé een religie moet hebben om in de Verenigde Staten te kunnen leven. Dit is ook de reden waarom wij niet over de Nederlandse grens in Duitsland gaan wonen (gewaarschuwd door Duitsers die in Nederland zijn komen wonen)
En wat heeft dit met je emigratiemotieven voor de US te maken? (het valt me op dat je een nieuw forumlid met 3 berichten bent, alle 3 deze berichten gaan over religie in Duitsland. Je hebt je niet voorgesteld dus ik weet niet wat je link met de US is)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Bennogr schreef:Het enige relgieuze dat je hier in de VS soms merkt, is dat op sommige plaatsen de verkoop van alcohol beperkt wordt.
Denk dat dit verschillend is per regio. Ik mag op zondag geen alcohol kopen hier en ik dacht ook niet na 18:00. Of dat nou direct met religie te maken heeft weet ik niet maar irritant is het wel soms :D

Ik merk wel veel meer van religie dan wat Bennogr aangeeft. De kerk is hier gewoon een belangrijk deel van mensen hun dagelijks leven en dat merk je dus als je met mensen wilt afspreken (zaterdag niet tot heel laat want zondag moeten we naar de kerk) maar ook bijvoorbeeld in uitspraken van mensen. Als er iets vervelends is hoor ik al snel "I'll pray for you" of "God has a plan for you" of iets in die richting.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er nu beter mee om kan gaan dan toen ik hier net kwam wonen. Toen dacht ik echt dat iedereen zwaar religieus was en nu ben ik beter in staat om verschillen te zien in mate van religie, soort religie en in hoeverre dat mensen die ik ken beinvloed. Ik beschouw sommige "religieuze" uitspraken nu dan ook meer als een soort "hoop dat je snel beter wordt/opknapt" achtige wens als je aangeeft dat je je bijvoorbeeld niet lekker voelt. Mensen zeggen "bless you" ongeveer op dezelfde manier als Nederlanders zeggen "he wat vervelend voor je".

Ik ben er gematigd positief over. Ik denk dat veel dingen die onder invloed van religie ooit zijn ontstaan een positieve invloed op de samenleving hebben. Ik geloof ook best dat kerken mensen veel kunnen leren. In dat opzicht denk ik dat Nederland wel wat meer van dat soort dingen kan gebruiken. Aan de andere kant heb ik wel vaak het idee dat Nederlanders veel toleranter zijn voor niet-gelovigen en het ook wat minder een issue is als je niet gelooft.
bazinga
Amerika-ontdekker

Bericht door bazinga »

Nou hier in Las Vegas hoef je echt niet religieus te zijn.....en alcohol is ook geen probleem! :D
GoingDutch
Amerika-ontdekker

Bericht door GoingDutch »

dutch_in_seattle schreef:
Color01 schreef:Getrouwd met een Amerikaanse , woon nu 13 jaar in Virginia...en na een paar keer op vakantie zijn geweest naar nederland...is dit toch mijn plekje.
Ditto, maar dan 12 jaar in Washington State...
Geldt bijna hetzelfde...Ben getrouwd met amerikaan en woon 8 jaar in Missouri :D
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Therwijnen schreef:Zondagsrust is daar in de Grondwet opgenomen. Duitsers vertelden ons dat buren je er op aanspreken als de was op zondag buiten hangt. Een vriend van ons die al jaren in verschillende plaatsen in Duitsland woont en zijn tweede Duitse vrouw heeft bevestigde dit.
Er zijn inderdaad regels over de zondagsrust. Onze buurman kwam me heel vriendelijk uitleggen dat ik op zondag het gras niet mocht maaien met onze vreselijk lawaaige grasmaaier. Maar de verhuurder mocht het wel doen met zijn veel stillere grasmaaier. Gaat er dus vooral om dat je geen overlast veroorzaakt. Was buiten hangen deden alle buren ook op zondag, helemaal de gezinnen met tweeverdieners en kinderen.

Ik vond het trouwens wel meevallen met de zondagsrust in onze dorpje. Op zondag was het altijd druk in de straat want iedereen ging wandelen in het bos op de heuvel achter ons huis.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

O, dat soort dingen, ja, dat kennen ze in Zwitserland ook. Niet zo zeer uit religieus standpunt, maar meer vanwege overlast. 's Avonds na 8 uur niet meer grasmaaien, tijdens lunchuren ook niet trouwens, je dekens niet buiten mogen hangen (vanwege de onderburen), na 10 uur niet meer mogen douchen of de WC doortrekken (dat zijn dan meer de regels in huurcontracten), het is allemaal heel normaal. In het begin komt het erg vreemd over, maar er zijn wel duidelijke voordelen gekoppeld aan het verboden stellen van overlast :D

Overigens is er ook in Zuid-Limburg niemand die het in zijn hoofd haalt om op zondag het gras te maaien (behalve mijn man dan).
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer