Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
route Deep South en Florida, tips/advies graag!
route Deep South en Florida, tips/advies graag!
We (2 volwassenen) gaan dit jaar eerst nog een keer naar Zuidwest, maar ondertussen ben ik alweer volop bezig met de volgende reis.
Na vier keer het westen willen we volgend jaar (vertrek begin/half september 2014) voor het eerst richting Florida en de Deep South.
Ik realiseer me dat het een heel ander soort reis zal zijn dan Zuid- en Noordwest, maar dat is ook een keertje de bedoeling.
Ik heb een rondje gemaakt met in ieder geval de tijd voor natuur in Everglades NP en Great Smoky Mountains NP.
Ik wil New Orleans, Memphis en Nashville een keer zien, en uiteraard Miami en The Keys.
Orlando heb ik er bewust uitgelaten, de stad trekt me niet en we willen niet naar pretparken.
Verder willen we wel een paar leuke/mooie stranden zien, maar hoeven geen hele dagen aan het strand te liggen.
Ik vind het in deze regio veel lastiger om een planning te maken en hoop dat hier wat mensen tips kunnen geven over de route die ik in elkaar heb gezet
(overnachtingen staan tussen haakjes).
1. aankomst Miami (Miami)
2. Miami (Miami)
3. Miami --> Key Largo, via Biscayne NP / glass bottom boat trip (Key Largo)
4. Key Largo --> Key West (Key West)
5. Key West --> Florida City (Florida City)
6. Everglades NP (Florida City)
7. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min) via Shark Valley (Naples)
8. Naples --> New Orleans (850 miles / 14 uur) (???)
9. Naples –-> New Orleans (???)
10. Naples -– New Orleans (???)
11. Naples –-> New Orleans (New Orleans)
12. New Orleans / swamp tour (New Orleans)
13. New Orleans (New Orleans)
14. New Orleans --> Natchez (176 miles / 2h 54min) via Laura Plantation, Vacherie (Natchez)
15. Natchez --> Memphis (295 miles / 5h 08min) via Vicksburg (Military Park) en Clarksdale (Memphis)
16. Memphis / Graceland (Memphis)
17. Memphis --> Nashville (212 miles / 3h 13min) (Nashville)
18. Nashville (Nashville)
19. Nashville --> Townsend (201 miles / 3h 14min) (Townsend)
20. Great Smoky Mountains (Townsend)
21. Great Smoky Mountains (Townsend)
22. Townsend --> Charleston (369 miles / 5h 56min) (Charleston)
23. Charleston (Charleston)
24. Charleston --> Savannah (108 miles / 2h 03min) (Savannah)
25. Savannah --> Cocoa Beach (305 miles / 4h 31min) (Cocoa Beach)
26. Kennedy Space Center (Cocoa Beach)
27. Cocoa Beach --> Miami (196 miles / 3h 04min) (Miami)
28. Miami (Miami)
29. vertrek Miami
- Wat zijn leuke plaatsen om te bezoeken tussen Naples en New Orleans? Ik heb echt geen idee waar ik daar het beste de overnachtingen kan plannen.
- Is er (naast Cocoa Beach en Kennedy Space Center) nog iets tussen Savannah en Miami dat we niet mogen missen?
- Plaatsen waar we korter of langer moeten blijven?
- Wat zijn must-sees of must-do's op deze route?
Na vier keer het westen willen we volgend jaar (vertrek begin/half september 2014) voor het eerst richting Florida en de Deep South.
Ik realiseer me dat het een heel ander soort reis zal zijn dan Zuid- en Noordwest, maar dat is ook een keertje de bedoeling.
Ik heb een rondje gemaakt met in ieder geval de tijd voor natuur in Everglades NP en Great Smoky Mountains NP.
Ik wil New Orleans, Memphis en Nashville een keer zien, en uiteraard Miami en The Keys.
Orlando heb ik er bewust uitgelaten, de stad trekt me niet en we willen niet naar pretparken.
Verder willen we wel een paar leuke/mooie stranden zien, maar hoeven geen hele dagen aan het strand te liggen.
Ik vind het in deze regio veel lastiger om een planning te maken en hoop dat hier wat mensen tips kunnen geven over de route die ik in elkaar heb gezet
(overnachtingen staan tussen haakjes).
1. aankomst Miami (Miami)
2. Miami (Miami)
3. Miami --> Key Largo, via Biscayne NP / glass bottom boat trip (Key Largo)
4. Key Largo --> Key West (Key West)
5. Key West --> Florida City (Florida City)
6. Everglades NP (Florida City)
7. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min) via Shark Valley (Naples)
8. Naples --> New Orleans (850 miles / 14 uur) (???)
9. Naples –-> New Orleans (???)
10. Naples -– New Orleans (???)
11. Naples –-> New Orleans (New Orleans)
12. New Orleans / swamp tour (New Orleans)
13. New Orleans (New Orleans)
14. New Orleans --> Natchez (176 miles / 2h 54min) via Laura Plantation, Vacherie (Natchez)
15. Natchez --> Memphis (295 miles / 5h 08min) via Vicksburg (Military Park) en Clarksdale (Memphis)
16. Memphis / Graceland (Memphis)
17. Memphis --> Nashville (212 miles / 3h 13min) (Nashville)
18. Nashville (Nashville)
19. Nashville --> Townsend (201 miles / 3h 14min) (Townsend)
20. Great Smoky Mountains (Townsend)
21. Great Smoky Mountains (Townsend)
22. Townsend --> Charleston (369 miles / 5h 56min) (Charleston)
23. Charleston (Charleston)
24. Charleston --> Savannah (108 miles / 2h 03min) (Savannah)
25. Savannah --> Cocoa Beach (305 miles / 4h 31min) (Cocoa Beach)
26. Kennedy Space Center (Cocoa Beach)
27. Cocoa Beach --> Miami (196 miles / 3h 04min) (Miami)
28. Miami (Miami)
29. vertrek Miami
- Wat zijn leuke plaatsen om te bezoeken tussen Naples en New Orleans? Ik heb echt geen idee waar ik daar het beste de overnachtingen kan plannen.
- Is er (naast Cocoa Beach en Kennedy Space Center) nog iets tussen Savannah en Miami dat we niet mogen missen?
- Plaatsen waar we korter of langer moeten blijven?
- Wat zijn must-sees of must-do's op deze route?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 18
Re: route Deep South en Florida, tips/advies graag!
Vorig jaar deze trip gemaakt.
Lezen en zien:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=43168
MVG
A3
Lezen en zien:
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=8&t=43168
MVG
A3
States visited: All except Alaska & Hawaii. Correction: all !
Dat verslag had ik al gevonden. Ik heb als eerste uitgebreid oude topics en reisverslagen opgezocht en gelezen. Mede op basis daarvan heb ik mijn route samengesteld.
Ik hoopte dat mensen daarop konden reageren, zodat ik meer details kan invullen.
Op het Zuidwesten-draadje wordt altijd uitgebreid op routes gereageerd, jammer dat het hier altijd zo rustig is. Gaan er dan echt zo weinig mensen deze kant op?
Ik hoopte dat mensen daarop konden reageren, zodat ik meer details kan invullen.
Op het Zuidwesten-draadje wordt altijd uitgebreid op routes gereageerd, jammer dat het hier altijd zo rustig is. Gaan er dan echt zo weinig mensen deze kant op?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Ik denk inderdaad dat er minder mensen deze kant op gaan. Er zitten daarom ook minder mensen op dit deel van het forum en de mensen die er wel zitten (zoals ik) hebben misschien hetzelfde gevoel als ik namelijk dat ik me soms net een langspeelplaat voel haha. Doordat er meer mensen meelezen in het andere forum heb je ook sneller en meer reacties.
Dat is niet naar jou persoonlijk maar ik denk dat er best wel veel informatie te vinden is in dit deel van het forum als je even zoekt. Ik kan je helaas niet helpen met je vragen maar ik zou in Nasvhille zeker een plantagehuis bezoeken als je daarvan houdt. Hele fijne reis gewenst alvast!
Dat is niet naar jou persoonlijk maar ik denk dat er best wel veel informatie te vinden is in dit deel van het forum als je even zoekt. Ik kan je helaas niet helpen met je vragen maar ik zou in Nasvhille zeker een plantagehuis bezoeken als je daarvan houdt. Hele fijne reis gewenst alvast!
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 26
- Contacteer:
Hi, mooie reis!
Op dag 8 zou je kunnen kiezen voor een overnachting in Clearwater of St. Pete Beach. In Clearwater heb je een prachtig strand, heb je die ook gelijk meegenomen!
Op dag 6 zou ik niet terugrijden naar Florida City, maar bijvoorbeeld overnachten in Everglades City of gelijk naar Naples.
St. Augustine is zeker een bezoekje waard, misschien kun je dat nog inplannen?
Op dag 8 zou je kunnen kiezen voor een overnachting in Clearwater of St. Pete Beach. In Clearwater heb je een prachtig strand, heb je die ook gelijk meegenomen!
Op dag 6 zou ik niet terugrijden naar Florida City, maar bijvoorbeeld overnachten in Everglades City of gelijk naar Naples.
In 2025 weer naar Florida.
Reisverslag Zuidwesten September 2024 > reisverslagen
Bedankt voor je reactie!Kokopelli schreef: Op dag 6 zou ik niet terugrijden naar Florida City, maar bijvoorbeeld overnachten in Everglades City of gelijk naar Naples.
Op dag 6 moeten we toch sowieso weer via Florida City?
Als ik de NPS map zie loopt er een weg van Ernest F. Coe Visitor Center naar Flamingo Visitor Center, en moet je dezelfde weg weer terugrijden.
Als we diezelfde dag nog doorrijden naar Everglades City of Naples, zouden we die dag ook Shark Valley er nog bij moeten doen.
Dat lijkt me erg volle dag worden, want we willen ook zeker nog een boattour doen.
Of is Shark Valley niet meer de moeite waard als je het zuidelijke deel van Everglades NP al hebt gezien?
Is St Augustine goed onderweg te bezoeken (en er paar uur doorbrengen), of breng je er zo een hele dag door?
Vind het inderdaad wel een heel groot verschil met het Zuidwest deel van het forum, daar heb je meestal binnen no-time een rijtje reacties.Ziva schreef:Ik denk inderdaad dat er minder mensen deze kant op gaan. Er zitten daarom ook minder mensen op dit deel van het forum en de mensen die er wel zitten (zoals ik) hebben misschien hetzelfde gevoel als ik namelijk dat ik me soms net een langspeelplaat voel haha. Doordat er meer mensen meelezen in het andere forum heb je ook sneller en meer reacties.
Ik heb op zich al heel veel gelezen op dit deel van het forum (ik wist helemaal niets van deze regio), anders had ik deze route niet eens in elkaar kunnen zetten.
Maar het is toch prettig om even van mensen die er geweest zijn te horen of een route haalbaar is, of we stukken moeten racen, of we leuke dingen overslaan ergens, etc.
Moet zeggen dat ik het erg frustrerend vind om een uitgeschreven route te plaatsen en dan als reactie, zonder enig commentaar op de route, iemands eigen reisverslag te krijgen. (Begrijp me niet verkeerd, ik lees sowieso veel reisverslagen, maar dat is nu even niet de vraag.)
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ja, dat is op zich wel zo. Als je inderdaad helemaal naar Flamingo wilt, dan heb je de dag wel nodig. Wij hebben in dat gedeelte alleen de Anhinga Trail gedaan. Die is in ieder geval meer dan de moeite waard! Of het echt de moeite is om door te rijden weet ik niet.Op dag 6 moeten we toch sowieso weer via Florida City?
Als ik de NPS map zie loopt er een weg van Ernest F. Coe Visitor Center naar Flamingo Visitor Center, en moet je dezelfde weg weer terugrijden.
Als we diezelfde dag nog doorrijden naar Everglades City of Naples, zouden we die dag ook Shark Valley er nog bij moeten doen.
Dat lijkt me erg volle dag worden, want we willen ook zeker nog een boattour doen.
Of is Shark Valley niet meer de moeite waard als je het zuidelijke deel van Everglades NP al hebt gezien?
Shark Valley is leuk, maar vonden wij een beetje tegen vallen na de Anhinga Trail. We hebben er wel zeer grote aligators gezien. Maar omdat het voetpad ook een fietspad is vond ik het wat onrustig lopen met die fietsers om je heen. We hebben dan ook niet de gehele trail gedaan.
Dus ja, het is een keuze. Als je meer tijd wilt in de rest van je route, kun je gelijk door naar Naples, ook een boottocht gaat dan nog prima (wij ook gedaan op die zelfde dag), maar dan dus niet naar Flamingo.
St. Augustine is goed onderweg te bezoeken, een aantal uur moet je er wel voor uit trekken ja.
Denk dat wij zo lui zullen zijn de tram tour te nemen in Shark ValleyKokopelli schreef:Shark Valley is leuk, maar vonden wij een beetje tegen vallen na de Anhinga Trail. We hebben er wel zeer grote aligators gezien. Maar omdat het voetpad ook een fietspad is vond ik het wat onrustig lopen met die fietsers om je heen. We hebben dan ook niet de gehele trail gedaan.
Dus ja, het is een keuze. Als je meer tijd wilt in de rest van je route, kun je gelijk door naar Naples, ook een boottocht gaat dan nog prima (wij ook gedaan op die zelfde dag), maar dan dus niet naar Flamingo.

Ik ben niet zo op fietsen, en het is ook lastig als je graag veel fotografeert, en lopen op een fietsroute is inderdaad niet fijn.
Everglades is voor mij wel een van de 'must-sees' op deze route, dus denk dat we er toch de ruime tijd maar voor uittrekken.
Voor de Gulf Coast kom ik nu op:
7. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min), via Everglades NP Shark Valley, middag Naples
8. Naples --> Clearwater/Tampa (167 miles / 2h 29min) via Sanibel Island
9. Clearwater / Tampa
10. Clearwater/Tampa --> Panama City Beach (344 miles / 6h 08min) via Edward Ball Wakulla Springs SP (boat tour 40-60min)
11. Panama City Beach
12. Panama City Beach --> New Orleans (330 miles / 5h 11min) via Destin en Mobile
Dag 10 is wel een lang stuk, maar dat vind ik niet zo erg, de dag erna hebben we de hele dag in Panama City Beach.
En elke dag van hotel wisselen vind ik ook zo'n gedoe.
Ik kan je helaas niet met de route helpen, maar naast Graceland heb je in Memphis ook nog andere dingen te bezoeken.
Sowieso Loraine Motel, waar Martin L. King is doodgeschoten en nu een museum in huist, erg indrukwekkend. Verder hebben wij ook nog Sun Studio's bezocht, wat ik echt heel erg leuk vond (begon al dat we vouchers hadden gekocht en die per post! toegestuurd kregen).
Sowieso Loraine Motel, waar Martin L. King is doodgeschoten en nu een museum in huist, erg indrukwekkend. Verder hebben wij ook nog Sun Studio's bezocht, wat ik echt heel erg leuk vond (begon al dat we vouchers hadden gekocht en die per post! toegestuurd kregen).
Was bedoeld als Memphis + Graceland, maar misschien niet helemaal duidelijk omdat Graceland natuurlijk ook Memphis is.tosca schreef:Sowieso Loraine Motel, waar Martin L. King is doodgeschoten en nu een museum in huist, erg indrukwekkend. Verder hebben wij ook nog Sun Studio's bezocht, wat ik echt heel erg leuk vond (begon al dat we vouchers hadden gekocht en die per post! toegestuurd kregen).
Sun Studio's willen we inderdaad ook zeker bezoeken.
Loraine Motel gaat ook op het lijstje.
Vergeet in Memphis niet om spareribs te eten bij The Rendezvous en er vlakbij zit The Peabody met z'n beroemde eenden. Vergeet in de Smokey Mountains niet om Cades Cove te bezoeken. Hopelijk kom je nog wat zwarte beren tegen op je route.
Sorry dat ik je niet verder kan helpen, ik woon hier maar daardoor reis ik niet een route zoals jij. Kan me wel voorstellen dat het antwoord van een reisverslag frustrerend is maar dat schijnt tegenwoordig de norm te zijn voor veel mensen hier. Te weinig mensen realiseren zich helaas dat niet iedereen de behoefte heeft om andermans foto's en lappen tekst te bekijken als ze zelf ook van plan zijn die kant op te gaan
Veel plezier alvast!
Sorry dat ik je niet verder kan helpen, ik woon hier maar daardoor reis ik niet een route zoals jij. Kan me wel voorstellen dat het antwoord van een reisverslag frustrerend is maar dat schijnt tegenwoordig de norm te zijn voor veel mensen hier. Te weinig mensen realiseren zich helaas dat niet iedereen de behoefte heeft om andermans foto's en lappen tekst te bekijken als ze zelf ook van plan zijn die kant op te gaan

Veel plezier alvast!
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Dan moet je dat ook zeker doen!Everglades is voor mij wel een van de 'must-sees' op deze route, dus denk dat we er toch de ruime tijd maar voor uittrekken.
Wil je perse naar Tampa? Zo nee, zou ik lekker aan de kust blijven en dan naar het noorden. Tampa is wel leuk (in 2000 geweest, dus is al even terug), maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor de kust gaan.8. Naples --> Clearwater/Tampa (167 miles / 2h 29min) via Sanibel Island
9. Clearwater / Tampa
Hi ,
ik surf ook even mee
Heb een gedeelte van de route in de planning staan met name vertrekken in Miami en eindigen in New Orleans en als tijdsbesteding 17 tal dagen
is echter nog te vaag om je concreet van dienst te zijn
zit ook nog ' vast ' aan lezen van andere reisverslagen
ik surf ook even mee
Heb een gedeelte van de route in de planning staan met name vertrekken in Miami en eindigen in New Orleans en als tijdsbesteding 17 tal dagen
is echter nog te vaag om je concreet van dienst te zijn
zit ook nog ' vast ' aan lezen van andere reisverslagen
De Peabody had ik inderdaad over gelezen. Kun je daar ook gewoon gaan kijken als je niet in het hotel verblijft?Ziva schreef:vlakbij zit The Peabody met z'n beroemde eenden.
Veel plezier alvast!
Ik verwacht ook niet dat iedereen commentaar kan geven op mijn hele route hoor.
Maar tips als The Rendezvous en The Peabody heb ik zeker wat aan!
Sommigen zijn inderdaad iets te enthousiast in het aanprijzen van hun reisverslag.
Ik vind het best leuk om ook wat reisverslagen te lezen, en je haalt er vaak wel wat nuttige informatie uit, maar sommigen hebben hele lappen tekst die voor mij (die degene en zijn famile niet kent) bijna niet door te komen zijn.
En een paar foto's zien vind ik leuk, maar zodra het er te veel zijn scroll ik snel door. Ik wil niet alles tevoren al op foto gezien hebben.
Tampa is voor mij niet echt een must, maar ik had me elders laten vertellen dat je daar zo 2 dagen vult.Kokopelli schreef: Wil je perse naar Tampa? Zo nee, zou ik lekker aan de kust blijven en dan naar het noorden. Tampa is wel leuk (in 2000 geweest, dus is al even terug), maar als ik zou moeten kiezen zou ik voor de kust gaan.
Maar misschien is dat meer de omgeving dan Tampa zelf. Heb me nog niet verdiept in wat er in Tampa te zien/doen is.
Als ik even google op afbeeldingen van Clearwater en van Tampa neig ik zeker naar Clearwater.
Met Miami, New Orleans, Memphis en Nashville vind ik dat we al aardig wat stad hebben.
Zou je wel aanraden een bezoekje te brengen aan Tampa, bij verblijf aan de kust, of is zelfs dat niet echt de moeite waard?
- Kokopelli
- Amerikakenner
- Contacteer:
Ligt er een beetje aan hoeveel tijd je hebt. Heen en weer rijden zou ik niet doen, ben je teveel tijd mee kwijt. Dan zou je Tampa misschien beter kunnen meenemen op de dag dat je weer verder naar het noorden gaat. Maar dat is al een lange dag. Eerlijk gezegd zou ik Tampa overslaan in deze reis, omwille van de tijd.
Ik vond BB king Blues club lekkerder voor eten! Rock en Soul museum was ook wel leuk, ook Stacks.Ziva schreef:Vergeet in Memphis niet om spareribs te eten bij The Rendezvous en er vlakbij zit The Peabody met z'n beroemde eenden. Vergeet in de Smokey Mountains niet om Cades Cove te bezoeken. Hopelijk kom je nog wat zwarte beren tegen op je route.
Veel plezier alvast!
Kom morgen nog wel even terug hier (werken)
rijocaer
- druppel
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Wij rijden hier wel heel regelmatig maar hebben toch vooral strand in ons hoofd zitten
bijvoorbeeld capersen beach om haaientanden te zoeken
merrit island voor strand maar ook om de plaatselijke fauna en flora te zien
honymoon island...schitterend strand, mooi natuurpark en heel erg veel schelpen !
maar ook vicksburg vinden we erg leuk met heel veel oude huizen, een schitterend visitor center, heel aardige mensen en mooie huizen ( leuke route door de stad om de huizen te zien )
In georgia zit nog een leuk " living historie museum "waar we toch af en toe nog eens terugkomen en wat mooie slavenplantages om te bekijken. en in atlanta zit een meer dan mooi aquarium !
bijvoorbeeld capersen beach om haaientanden te zoeken
merrit island voor strand maar ook om de plaatselijke fauna en flora te zien
honymoon island...schitterend strand, mooi natuurpark en heel erg veel schelpen !
maar ook vicksburg vinden we erg leuk met heel veel oude huizen, een schitterend visitor center, heel aardige mensen en mooie huizen ( leuke route door de stad om de huizen te zien )
In georgia zit nog een leuk " living historie museum "waar we toch af en toe nog eens terugkomen en wat mooie slavenplantages om te bekijken. en in atlanta zit een meer dan mooi aquarium !
gymnastics; just do it !
Clearwater beach is inderdaad heel mooi. De hotels zijn in verhouding met andere plaatsen wel behoorlijk prijzig. Met de rest van de vragen kan ik je helaas niet helpen omdat wij vliegen op Atlanta en terug vanaf Miami. En van de Smokey mountains via de blue ridge parkwachter naar Savannah gaan met tussenstop. Wel twee keer eerder in Florida geweest en de laatste keer vanuit Orlando naar Clearwaterbeach gereden. Honeymoonbeach is klein stukje verder rijden en betaal je een klein bedrag omdat het onder statepark valt. Het strand hier is ontzettend mooi en lekker rustig wel zelf drinken meenemen in Clearwaterbeach is er veel meer te doen op het strand
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 24 Reacties
- 11478 Weergaves
-
Laatste bericht door Madelief1980
-
- 14 Reacties