Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

TSA watchlist bericht tijdens boeken ticket

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
Plaats reactie
shanicek
Amerika-ontdekker

TSA watchlist bericht tijdens boeken ticket

Bericht door shanicek »

Hallo allen, ik heb aankomende woensdag mijn O1 visuminterview bij het consulaat maar heb toch maar alvast een ticket gekocht aangezien ik 30 mei al ga en bang ben dat ze duurder worden. Nou was ik mijn ticker aan het kopen en kreeg ik de volgende melding:
Afbeelding

Ik schoot gelijk in paniek en dacht dat ik op een terroristenlijst stond oid, omdat ik vorige keer door de secondary inspection moest bij aankomst in Amerika. Overigens gewoon doorgelaten maarja! Weten jullie hier meer van?
An Actress On Her Way From Holland to Hollywood -http://starsintheeyesblog.com
Bennogr
Amerika-expert

Re: TSA watchlist bericht tijdens boeken ticket

Bericht door Bennogr »

Ze vragen gewoon naar je volledige naam, adres, adres en geslacht. Doen ze met iedereen. En een computer vergelijkt dan alle informatie met de 'in de gaten houden' lijst. Lijkt me niet dat je daar veel problemen mee gaat krijgen. Die lijst lijkt verder ook vol gaten te zitten want 1 van de Boston Bombers zou er ook op gestaan hebben en hoeveel moeite heeft die gehad om het land in te komen?

Het lijkt soms wel alsof die lijst meer problemen oplevert voor veilige mensen, dan onveilige. Er zijn met enige regelmaat berichten over heel jonge kinderen die op de lijst zouden staan, of juist heel oude mensen. Allemaal heel brave mensen.

Als je door je visumaanvraag bent gekomen, dan zou ik me daar helemaal geen zorgen over maken, je bent dan immers grondiger besnuffeld dan ze ooit met die 'in de gaten houden' lijst zullen doen.

Welkom in Amerika, dichtgeplakt met formulieren. Zoals JFK (of was het RFK -- John/Robert Kennedy) eens gezegd heeft: vraag niet waarom. Vraag: waarom niet?
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

De reden dat je tijdens een vorige reis apart werd genomen, is volgens mij omdat je op redelijk korte termijn een aantal keren in de US geweest was, en langer dan de standard 2 of 3 weken (maar dus dicht tegen die 90 dagen aan). Dat vinden ze dan wel een beetje verdacht.
Aangezien je nu een visum hebt, maakt dat niet uit.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
6foot6
Amerika-expert

Bericht door 6foot6 »

Het gaat hierbij om apis en secure flight
Beide zijn een verplichting voor de airline maar deze moet natuurlijk wel over de juiste gegevens beschikken.
Het gaat dan om je paspoortnummer, je eerste verblijfsadres, enz
Vaak worden deze al bij de boeking gevraagd maar als ze op dat moment nog niet bekend zijn verdient het aanbeveling deze op een later tijdstip alsnog te melden.
Dit kan op de website van de airline door in te loggen met je naam en conformationnumber.
Daar wordt ook gevraagd naar je "redressnumber" maar dat heb je waarschijnlijk niet, en dan hoef je dat ook niet in te vullen.
Je krijgt zo'n nummer als je naam voortdurend alarmbellen doet afgaan.
... maar dat is natuurlijk mijn persoonlijke opvatting
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer