Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Fietsen en fietsendrager kopen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Fietsen en fietsendrager kopen?

Bericht door Moniquemichiel »

Hoi,

Wij willen op vakantie twee mountainbikes kopen (dat vinden de 17 en 18 jarige een heel gaaf plan) . Dit is goedkoper dan huren hebben we begrepen. Nu ben ik ook aan het kijken naar een fietsendrager. Ik zie dat er in de VS een ander systeem gangbaar is. Bij ons in Nederland zie je toch vooral fietsendragers die op een trekhaak moeten. Bij de Walmart en bij Amazon zie je ze ook met straps. Ik heb nog niet uitgezocht hoe duur het is om via Alamo er één bij te huren. Ik denk dat het goedkoper is om er zelf één te kopen. Dat werkt met navigatie al net zo :D De prijzen liggen enorm uit elkaar. Van 40 tot 400 dollar. Ik ga niet voor het goedkoopste, veiligheid boven al. Niet dat prijzen garanties geven maar 40 dollar heb ik een gevoel bij dat het niets kan zijn. Ik heb een drager gevonden op Amazon voor 135 dollar. Het is de Hollywood Racks F4 Heavy Duty 4-Bike Trunk Mount Rack. De revieuws zijn goed en de woorden heavy duty en het feit dat hij voor 4 fietsen geschikt is en dus ongekwalificeerd voor 2 maakt het vertrouwen nog groter :wink: De fietsen willen we mee terug nemen in het vliegtuig, kosten ongeveer 49 euro per fiets. Heeft iemand tips of eigen ervaringen.

Het gaat ons vooral om de vragen: Zelf een fietsendrager kopen (online en laten afleveren bij hotel in Denver) of bijhuren ? Fietsen in het vliegtuig, waar halen we in de VS fietsdozen vandaan ? Gebruikerservaringen fietsendrager met straps.

groetjes,
Monique
wiepster
Amerika-expert

Re: Fietsen en fietsendrager kopen?

Bericht door wiepster »

Wij hebben pas fietsen gekocht en de winkel, geen keten, was een grote hulp. Ik zou eens google-en in de regio waar jullie naar toe gaan voor een goede fietsenwinkel, die kan je ook helpen met de drager en de dozen.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Bedankt voor de tip. Ik ga maar eens speuren naar een fietsenhandelaar en een mailtje sturen. Wij zijn trouwens niet op zoek naar hele goede fietsen. Gewoon een paar leuke mountainbikes voor weinig. Ik dacht zelf aan de Walmart o.i.d Ik heb laatst een reisverslag gelezen van iemand die een fietsendrager bij zijn camper heeft gehuurd. Ik ga sowieso nog een mail naar Alamo sturen. Misschien vallen de prijzen mee. Zijn er mensen die op de hoogte willen worden gehouden? Het kan natuurlijk zijn dat er meer mensen met dit idee rondlopen en op het forum is er nog niet heel veel over geschreven.

groetjes,
Monique
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Wij willen ook fietsen en een drager kopen/huren. Dus ik lees even mee :mrgreen:
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Als je fietsen koopt, kijk dan eens naar het merk Mongoose..dat merk is verkrijgbaar bij Walmart , en Mongoose wordt ook verkocht in nederland..dat is wel handig als je onderdelen nodig hebt.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Wat een supertip. En ik zie best betaalbaar ook :thumbup:
Moniquemichiel
Amerikakenner

We hebben bericht van Alamo dat je bij hun geen fietsendrager kunt huren. Wij overwegen een fietsendrager bij Rei te halen en fietsen bij de Walmarkt.
ned in MO
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door ned in MO »

Hoe gaaf is fietsen bij 40C en heuveltje op? Ik neem aan dat je SW USA gaat doen en veel mensen vergissen zich in de hitte. Fietsen is dan niet leuk
Moniquemichiel
Amerikakenner

Af en toe een paar kilometers zal best meevallen. We willen fietsen voor de 17 en 18 jarigen. Ze mountainbiken hier in Nederland ook regelmatig. We gaan geen fietstochten van 40 kilometer o.i.d fietsen. Het is niet onze eerste reis naar het ZW dus wij weten hoe warm het kan zijn maar ook dat het 's avonds best heel aangenaam kan zijn. Wij kamperen midden in de parken en ik denk dat het juist heel leuk voor ze is dat ze 's avonds nog even wat met zijn tweeën kunnen doen in plaats van constant op onze lip te zitten. En ja, ik weet ook dat het vroeger donker wordt :wink:
Miza
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door Miza »

Wij hebben al een paar keer onze fietsen met het vliegtuig laten vervoeren. Het is afhankelijk van de vliegmaatschappij waarin de fietsen vervoerd moeten worden: een doos of een speciale fietshoes, soms mag inpakken in bubbeltjesplastic ook. Wij hebben goede ervaringen met een fietshoes. Zie http://www.vakantiefietser.nl/praktisch ... fietsdoos/ voor meer info over fietsen vervoeren per vliegtuig. Meestal is het wel verstandig om vooraf de fiets aan te melden bij de vliegmaatschappij, soms ook verplicht voordat je online incheckt.
peter salters
Amerika-newbie

Bericht door peter salters »

Hoi Miza,

Wij hebben vorig jaar bij RoadBear twee campers gehuurd. Gelijk hebben we twee fietesdragers voor 4 fietsen elk erbij gehuurd (volgens mij 35 dollar) Simpel ding. Vastgemaakt waar normaal gesproken de trekhaak zit. Twee bouten die je met de hand kan vast draaien en de fietsen zitten stevig vast.
Naar de Wallmart gereden en 4 fietsen van 88 dollar gehaald. De hele vakantie plezier ervan gehad.
Op de campings kan je goed rondrijden en in de omgeving kan je net wat verder weg.
We dachten in San Fransisco er nog mee te rijden maar vanaf de laatste campingwas het net te ver fietsen.
Zeker doen. Als je geen fietsdrager kan vinden heeft de camper voldoende opbergmogelijkheid achterin.
Ik heb een foto gemaakt van de fietsen achterop de camper. Zal deze binnenkort plaatsen.
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

Wij kochten onze fietsen by treads in Aurora, niet zo ver van het Dnever vliegveld. Ze heeb daar een ruime keus in fietsen in alle prijsklasses. Hou bij een fietsen rek rekening dat niet ieder huurauto is voorzien van een trekhaak, dus dat kan een probleem opleveren bij het bevestigen.
Marenko
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Marenko »

Dankzij dit onderwerp hebben wij nu ook een bike rack bij kunnen huren bij onze Roadbear camper. Kosten zijn inderdaad 35 dollar. Nu nog even kijken hoe we het beste aan twee fietsen kunnen komen.
Moniquemichiel
Amerikakenner

Gaaf Marja !
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer