Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Religie in de Verenigde Staten
Re: Religie in de Verenigde Staten
Zowel Texas als Arizona zijn vele malen groter dan Nederland. En ook Duitsland. Een paar negatieve ervaringen zeggen eigenlijk niets, tenzij ze een zeer, zeer goede doorsnee van een land vormen, de mensen die zo'n negatieve ervaring hebben. Je zegt zelf al dat jouw ervaringen in Nederland in een dorp waren. In een stad is het al anders. En dat zal in de VS ook zo zijn.
Misschien bedoel je mij?LittlePhoenix schreef:Maar in Salt Lake City was het bijv. anders. Een van de leden hier heeft een paar jaar in SLC gewoond en haar ervaringen waren heel anders. En ehm...was het Wiepster? woont ook in Utah...of ben ik nou helemaal in de war? Anyways, er zijn zat niet-LDSers die zonder gedoe in Utah wonen.

Ik woon als niet-gelovige alles bij elkaar al meer dan 30 jaar in Utah en over het algemeen heus zonder gedoe. Ik moet eerlijk zeggen dat mijn kinderen (vooral mijn zoon) af en toe wel wat moeilijke momenten hadden, en ik heb met een collega ook wel eens wat rare gesprekken moeten voeren, maar in z'n geheel kan ik zeggen dat mijn "niet-gelovige" status m'n leven hier niet moeilijk heeft gemaakt. Aan de andere kant "adverteer" ik ook niet dat ik atheïst ben - zoals anderen al aangaven wordt daar toch wel wat raar tegenaan gekeken. Maar dat is verder toch geen dagelijkse gesprekstof (vooral sinds ik van die ene collega af ben

Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Als je het over de VS hebt heb je het over een land met feitelijk 50 landen die door een federatie bij elkaar worden gehouden. In die federatie wonen meer dan 300 miljoen mensen. Kun je in dit land een soortgelijke ervaring hebben als jullie in dat Nederlandse dorp (en geloof mij, ik weet precies hoe dat is, want helaas mijn laatste ervaring met in Nederland wonen), absoluut. Kun je ook die vrijheid, die jullie nu ervaren hier vinden, ook absoluut. De VS is tenslotte ook een vrij landTherwijnen schreef:Ik wil u allen bedanken voor uw reacties. Het heeft mij zeker gerust gesteld. Wij woonden in Nederland eerst in een groot dorp waar wij er voortdurend op gewezen werden dat we de zondagsrust verstoorden, zelfs om hele kleine dingetjes. Ook tegen onze kinderen begonnen sommigen hier over. Helaas zijn er in Nederland buiten de Bible Belt ook nog zulke plaatsen. 20 jaar geleden zijn wij verhuisd naar een vrije plaats. Hier hebben wij het gevoel dat Nederland een vrij land is. Het dorp waar we 20 jaar geleden vandaan gegaan zijn is nog steeds zo. Ijsbaan en zwembad mogen zondag niet open. Tuinieren op zondag streng verboden. Dit willen wij nooit meer meemaken en onze kinderen niet aandoen. Voordat we waar we nu wonen ooit vertrekken wil ik eerst zeker weten dat we hier nooit meer in terecht komen. Vandaar dat ik geschrokken was over ervaringen van mensen uit Duitsland, Texas en Arizona.

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Uhhh, Petra, weet je dat zeker? Bedoel je niet Alaska in plaats van Californië?Petra/VS schreef:Texas is na Californie de grootste staat in dit land
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Ok, van de "lower 48"
.

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zoals ik al eerder zei woon ik in de bible belt van de VS. Ik sta ook gewoon op zondag mijn gras te maaien, auto te wassen, was op te hangen etc. Dat doet de rest ook gewoon. Waar jij meer op doelt is de zwarte kousen kerk denk ik Die heb je hier ook maar is niet echt in een dorp als staphorst. Er wonen hier mensen met allerlei geloven en de meerderheid is niet van de zwarte kousen
Petra/VS schreef:Ok, van de "lower 48".
Alaska 1 656,425 square miles
Texas 2 268,601 square miles
California 3 163,707 square miles
Montana 4 147,046 square miles
New Mexico 5 121,593 square miles
kastelke schreef:Toch merk ik dat atheisme soms wel een beetje raar bekeken wordt; men vindt het dan beter dat je toch een geloof hebt (eender welk) dan dat je er geen een hebt. En sommigen zullen zich afvragen of je dan wel waardes in je leven hebt.
en die sommigen doen alles wat god verboden heeft (volgens een boekje) en willen jou dan de les leren, als een ding misbruikt word dan is het wel het geloof en als er een hemel en hel is dan is de hemel erg rustig

-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
[quote="LittlePhoenix"]Seriously?!
Wij hebben 2 jaar in Duitsland gewoond zonder naar de kerk te gaan en nooit problemen gehad. Vond het een heerlijk land om te wonen en zou best terug willen.
Via onderstaande link een filmpje over een Duitse vrouw die in Nederland woont. Nederland heeft veel regeltjes, maar is niet te vergelijken met de regels in Duitsland.
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/du ... -regeltjes
Wij hebben 2 jaar in Duitsland gewoond zonder naar de kerk te gaan en nooit problemen gehad. Vond het een heerlijk land om te wonen en zou best terug willen.
Via onderstaande link een filmpje over een Duitse vrouw die in Nederland woont. Nederland heeft veel regeltjes, maar is niet te vergelijken met de regels in Duitsland.
http://www.manbijthond.nl/fragmenten/du ... -regeltjes
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 1
Ik heb pas een documentaire over Pella Iowa gezien. Leuk zo'n Nederlandse colony met Nederlandse huisjes, een molen en winkels met Nederlandse namen. Maar eh, ze hebben er ook een Nederlandese zondagsrust. Veel amerikanen hebben er volgens mij een hekel aan als de overheids zich met hun leven bemoeid en willen ook niet hun handje ophouden bij de overheid. Maar als de kerk dat doet hebben ze er geen moeite mee. (denk ik)
Ook hier, seriously? Hoe vaak ben je al in de VS geweest en waar?Therwijnen schreef:Maar als de kerk dat doet hebben ze er geen moeite mee. (denk ik)
Waarop baseer je jouw gedachten dat men in de VS zich continu met het geloof bezighoudt en jou in jouw handelen zal belemmeren? Ik vraag me dat echt af.
Heeft dat te maken met emigratieplannen, zoals kastelke hier al vroeg?
-
- Amerika-expert
Dutchess, sorry, geen idee hoe ik Wiepster en Dutchess door elkaar kan halen... 

-
- Amerika-expert
Dat vroeg ik me ook af, hoe vaak ben je in Amerika geweest en hoe lang was je daar? Want ergens overnachten tijdens een roadtrip is echt niet hetzelfde als ergens wonen.Hockey schreef:Ook hier, seriously? Hoe vaak ben je al in de VS geweest en waar?
Waarop baseer je jouw gedachten dat men in de VS zich continu met het geloof bezighoudt en jou in jouw handelen zal belemmeren? Ik vraag me dat echt af.
Heeft dat te maken met emigratieplannen, zoals kastelke hier al vroeg?
En hetzelfde voor Duitsland, je komt aan met 'bewijs' van mensen die je iets verteld hebben maar je negeert de positieve ervaring van iemand die er gewoond heeft. Mijn ervaring tijdens 2 jaar in de buurt van Stuttgart is dat het allemaal wel meevalt en dat ik tijdens die 2 jaar geen enkele keer ben aangesproken over geloof...tenminste niet door Duitsers. Heb wel 2 keer Amerikaanse Jehovas aan de deur gehad en een Amerikaanse vriendin had 2 Elders gestuurd om ons te helpen met een verhuizing. Die Elders waren super beleefd en ze vroegen zelfs netjes of ze de vragen van m'n oudste dochter (toen 6) mochten beantwoorden.
-
- Amerika-expert
Wij hebben een paar jaar een 7-daagse adventist als kinderoppas gehad. 9-5 bij ons in huis en geen enkel probleem, en ook nooit over geloof gepraat (wat maar goed was, want ze was een goede oppas en ik had haar niet willen ontslaan).
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Om de discussie te vergemakkelijken heb ik het antwoord van Therwijnen op een vraag van kastelke, met in dat antwoord ook antwoorden op vragen hier, even hier geplaatst.
De oorspronkelijke post is hier te vinden.Therwijnen schreef:Wij zijn een gezin met 1 kind en willen om een aantal redenen graag weg uit Nederland. Familie van mij woont in Muskegon Michigan en zijn "Born Again" Familie van mijn vrouw woont in San Diego, CA en zijn Jehova. We zijn bang om van de regen in de drup te komen. Vandaar mijn verzoek om onafahankelijke meningen op dit forum. Steeds meer Nederlanders vertrekken richting Duitse grens in Duitsland. EU, ruimte, goekopere huizen etc. Dit werd ons ook aangeraden. Wij willen ons eerst oriënteren vandaar. Mijn vrouw is Filipijnse. Filipijnen is een voormalige colony van USA. Daar zijn we vaak geweest en gesproken over emigratie. Vrijwel iedereen van kind tot bejaarde kan daar (Amerikaans) engels spreken. Mijn vrouw gebruikt altijd Fahrenheit, inches en pounds. In de Filipijnen hebben wij en onze dochter echter geen toekomst. Die mensen gaan massaal in buitenland werken.
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
Hondo schreef:Petra/VS schreef:Ok, van de "lower 48".
Alaska 1 656,425 square miles
Texas 2 268,601 square miles
California 3 163,707 square miles
Montana 4 147,046 square miles
New Mexico 5 121,593 square miles

jij schrijftPetra/VS schreef:Wikipedia heeft Texas en Californie toch echt groter: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U. ... es_by_area
Klopt niet, grootste is Alaska, daarna Texas en daarna CaliforniaTexas is na Californie de grootste staat in dit land

Petra/VS schreef:Wikipedia heeft Texas en Californie toch echt groter: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_U. ... es_by_area

Total area Land area
Rank State /////sq mi//////////km²
1 Alaska/////663,267.26//////////1,717,854
2 Texas/////268,580.82//////////695,621
3 California //163,695.57//////////423,970
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Besluit: In vergelijking met Europese landen zijn al die staten Giga Groot (groter dan Duitsland). 

Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Californië wordt in het Wikipedia artikel vergeleken met Irak. Voor ons Europeanen is een vergelijking met Zweden duidelijker. Californië is ongeveer net zo groot als Zweden.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 4621 Weergaves
-
Laatste bericht door peterd87
-
- 9 Reacties