Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

allemaal beestjes ...

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Hockey
Amerika-expert

Re: allemaal beestjes ...

Bericht door Hockey »

Neuh, het was een redelijk klein spinnetje. Ik heb helaas in mijn vlucht uit de auto niet gekeken wat voor soort het was. Maar ik geloof niet dat ze in Melbourne of elders in Australië tarantula's hebben.
aarnauts
Amerika-ontdekker

Bericht door aarnauts »

ik heb ooit een autoongeval gehad omdat er een kleintje langs zijn draad besloot te dalen net langs mijn hoofd toen ik lekker 80reed. iemand geraakt enkel mezelf in de verohogde berm geramd. Airco en toestanden kapot, kleine schok aan de nek een enorme vergrooottte fobie die al niet klein was (check nu trouwens consequent de wagens met pillicht voor ik vertrek overal) mmar voor de rest niets aan de hand. Man ik word misselijk als ik die australische toestanden hier lees.
Note to myself : NEVER GO TO AUSTRALIA
aarnauts
Amerika-ontdekker

Bericht door aarnauts »

niemand geraakt dus* EN verhoogde berm dus* :lol:
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Ik lees net op de FB-pagina van Yosemite dat er daar slangen voorkomen zoals de Sierra mountain kingsnake (Lampropeltis zonata multicincta). Deze is voor mensen niet gevaarlijk. Blijkbaar is dit aan de kleuren van de slang af te lezen: Red next to yellow kills a fellow. Red next to black is a friend to Jack

Marianne
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Dat is dus mijn allergrootste angst.. Slangen! Wij slapen in de zomer 2 nachten in een tent in Yosemite en sinds ik heb gehoord dat daar ook slangen zijn ben ik als de dood voor het kamperen daar. Ik weet nu al dat ik elke avond als een gek de tent ga door zoeken om te kijken of er niks is en no way dat ik 's nachts naar de wc ga.. Kom nog liever een beer tegen :lol:
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Nou, ik denk dat ik liever geen beer zomaar tegenkom. Een slang zal net als een beer banger zijn van jou dan andersom, alleen ligt de 1e vaak stil, onder een boomtak of steen en zal je het pas merken als je erop gestapt bent
...maar een veel grotere kans dat je geen van beide tegen gaat komen.
aarnauts
Amerika-ontdekker

Bericht door aarnauts »

Haha die van die kleure is nice one om te onthoude ! :D die schrijf ik op :D

Hahaha slangen stoort me niet. Zolang het beest niet meer dan 4 poten heeft mag het er van mij best zijn :D
RiverCola
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4

Bericht door RiverCola »

Wist je dat angst voor spinnen, zo hoorde ik onderzoekers eens vertellen, vooral gebaseerd schijnt te zijn op walging? Ze vertelden o.a. over een test die ze deden bij mensen met een spinnenfobie waarbij ze mensen twee koekjes gaven. Bij het ene koekje vertelden ze dat er een wesp overheen gelopen had, en bij het ander een spin. De testpersonen waren prima bereid het koekje van de wesp op te eten, maar het koekje waarover een spin gelopen zou hebben weigerde men te eten.

Zelf heb ik ook een behoorlijke spinnenangst en voor mij zou bovenstaande dus gelden. Ik ben trouwens niet bang voor kleine spinnen en ook niet voor dunne spinnen. Zijn ze dik, snel en middelgroot tot groot dan ben ik ineens extreem bang. Ik kan niet eens foto's bekijken van een grote spin. Hartelijk dank ook aan ieder in dit topic om geen foto's te plaatsen!!!!

Maar om jou gerust te stellen, ik heb er in de VS nog nooit 1 gezien. Ook niet tijdens die hike met een ranger in Arches NP (Fiery Furnace) waar ons nesten van spinnen aangewezen werden (die beesten komen alleen 's nachts naar buiten, zo werd verteld). En gelukkig moest ik er tijdens mijn reis ook niet aan denken. Zo waren we in Zion NP, op de folder staat zelfs een foto van een tarantulla (die mijn vriend er voor mij vanaf gescheurd heeft), en ondanks dat was ik toch niet zorgelijk tijdens de hikes die we maakten. Ik hoop dat dat voor jou ook zo uitpakt!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Ik geloof dat je in september/oktober het meeste kans maakt om overdag tarantulas te zien in het zuid-westen, dan is het paarseizoen en gaan de mannetjes lopend op zoek naar een vrouwtje, en kan je ze b.v. de weg over zien steken.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

RiverCola schreef:Wist je dat angst voor spinnen, zo hoorde ik onderzoekers eens vertellen, vooral gebaseerd schijnt te zijn op walging? Ze vertelden o.a. over een test die ze deden bij mensen met een spinnenfobie waarbij ze mensen twee koekjes gaven. Bij het ene koekje vertelden ze dat er een wesp overheen gelopen had, en bij het ander een spin. De testpersonen waren prima bereid het koekje van de wesp op te eten, maar het koekje waarover een spin gelopen zou hebben weigerde men te eten.
Ik vind die test niet echt een onderbouwing voor de stelling van de onderzoekers. En als ik naar mezelf kijk zit er weinig walging maar wel een absolute angst, al zolang ik me kan herinneren. Doch, het zou best kunnen, het is alleen voor mij niet van toepassing.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Pete.Z schreef:Ik geloof dat je in september/oktober het meeste kans maakt om overdag tarantulas te zien in het zuid-westen, dan is het paarseizoen en gaan de mannetjes lopend op zoek naar een vrouwtje, en kan je ze b.v. de weg over zien steken.
Dat verklaart waarom mn schoonmoeder rond die periode zo actief is...
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Mijn vroegere prof psychologie verklaarde spinnenangst door het feit dat ze acht poten hebben. Binnen onze leefwereld is dit enigszins vreemd, want wij hebben er vier, en we weten dat insecten er zes hebben. Of dit de verklaring is, misschien wel, misschien niet. Maar ik vertrouw niks met acht poten, en evenmin mijn schoonmoeder die er nog wel meer heeft als het haar uitkomt :clap:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De spin als superieur wezen dus eigenlijk, hmmm, interessant! Ik moet zeggen dat het inderdaad wel klopt dat beesten steeds enger worden naarmate ze meer poten hebben. Wij hebben af en toe zo'n miljoenpoot in huis, o, gruwel!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Dat heb ik juist weer niet, spinnen walg ik van (grotere,althans) maar een duizendpoot en dergelijke vindt ik juist wel leuk.
aarnauts
Amerika-ontdekker

Bericht door aarnauts »

hahaha dit is echt zo een grappig topic :D ik wordt altijd even gerustgesteld door mensen die die angsten ook hebben en me
vertellen dat zij er geen zien en dat alles goed loopt en dan is er altijd weer iets waardoor ik ga flippe :D hahaha
paarseizoen? man man man hahaha da gaat me daar nogal wat worden :D

Fotos van blaadjes scheure ? hoe attent :D mijn beste vriendin doet dat ook altijd voor mij hahaha :D ik kan dat dus ECHT NIET zien e ! :lol: :oops:
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

aarnauts schreef: Fotos van blaadjes scheure ? hoe attent :D mijn beste vriendin doet dat ook altijd voor mij hahaha :D ik kan dat dus ECHT NIET zien e ! :lol: :oops:
Mijn vriend houd ook altijd zijn hand voor mijn gezicht zodra er een dikke spin op tv komt, en haalt die weer weg als de spin weg is :lol: . Mijn moeder heeft zelfs een keer een plaatje van een spin afgeplakt in een Nederlands leerboek op de middelbare school. Anders kon ik onmogelijk de opdrachten maken die op die pagina stonden! Tja, irrationeel, ik weet het...
vana
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb precies hetzelfde Rivercola, ik kan echt niet naar een plaatje van een spin kijken laat staan naar bewegende beelden van een spin op tv.
Ik vind dat zo slap van mezelf dus ik ben me de laatste tijd aan het trainen om toch naar zo'n plaatje te kijken. Dat lukt af en toe toch wel voor een seconde of 10 dus ik maak vorderingen. 8)

Doet me trouwens denken aan een vakantie jaren terug in België. We hadden een oud huisje gehuurd en toen ik een soepkom uit het kastje haalde zat daar een dikke zwarte spin in. Een paar uur later zat er nog zo'n dikkerd in de gootsteen en rende er ook één door de kamer. Ik heb verder dat hele weekend met mijn benen omhoog op de bank gezeten, durfde ze niet op de grond te zetten. Ik kijk daar nog steeds op terug als een griezelvakantie.
RiverCola
Amerika-expert

Bericht door RiverCola »

vana schreef: Ik vind dat zo slap van mezelf dus ik ben me de laatste tijd aan het trainen om toch naar zo'n plaatje te kijken. Dat lukt af en toe toch wel voor een seconde of 10 dus ik maak vorderingen. 8)
Dat probeer ik ook. Niet bij afbeeldingen van vogelspinnen, dat trek ik echt niet. Maar iets dunnere spinnen wel. Op het eiland in Thailand hadden we een bungalow met een buitendouche. Vlak naast de douche zat een behoorlijke spin, hij was stevig maar niet dik of harig. Mijn vriend vond 'm nét iets te groot om zelf weg te halen en merkte bovendien op dat ik maar aan 'm moest wennen. Als ik naar het toilet ging bestudeerde ik hem dan maar een beetje. Het leek of hij een zonnebril op had, want er liep een licht gekleurde streep ter hoogte van de ogen, met wit en blauw erin. Hij zat altijd op hetzelfde plekje en bewoog niet. Als ik ging douchen ging ik maar een beetje met m'n rug naar 'm staan. Ben er toch wel trots op :oops: :)

Dat van die vakantie, dat zou ik zelf precies zo hebben. Eén spin zou ik nog kunnen handelen, maar als ze overal lijken te zitten zou ik nauwelijks nog een oog dicht doen.
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Pete.Z schreef:Dat heb ik juist weer niet, spinnen walg ik van (grotere,althans) maar een duizendpoot en dergelijke vindt ik juist wel leuk.
Voordat we op vakantie naar Hawaii gingen (Big Island) had ik nog even opgezocht wat daar voor engs rondloopt (ik wil het eigenlijk niet weten, maar uiteindelijk weet ik toch liever wat ik tegen kan komen en of je ze uit de weg moet gaan). Duizenpoten zijn daar NIET leuk. Ze (Centipedes) kunnen er erg groot worden (20 cm), zijn erg snel, en hun beet kan heel erg pijnlijk zijn.

Gelukkig zijn we er geen tegengekomen. Alleen maar geckos (erg leuke beestjes), hagedisjes en Coquí kikkertjes die luidkeels je 's nachts proberen wakker te houden.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik vind duizendpoten hier ook niet leuk hoor. Geen idee of ze bijten, en 20 centimeter halen ze niet (5 toch zeker wel) maar al die enge uitsteeksels en sprieten, brrr, ik moet er echt geen tussen mijn voeten door zien lopen als ik recht uit mijn bed op de WC zit (wat dus wél gebeurt :x )
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer