Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Planning Monterey
Planning Monterey
Dag,
Tijdens onze reis aankomende zomer (juli) zullen wij ook Monterey bezoeken. Wij vertrekken 's morgens vanuit San Francisco en rijden dan naar Monterey, waar we ook zullen overnachten. Twee activiteiten die we die dag zeker willen doen, is whale watching en de 17 mile drive. Enkel over dagindeling zijn we nog niet helemaal zeker, en vandaar dat ik graag jullie tips/ervaringen had vernomen.
Wij zullen met Princess Whale Watching gaan, en volgens de website varen zij uit om 9u, 10u, 12u30 en 13u30. Persoonlijk zou ik het liefste om 10u gaan, om dan in de namiddag voldoende tijd te hebben voor de 17 mile drive, maar ik vrees dat het dan iets te krap gaat zijn omdat we 's morgens vanuit San Francisco moeten komen. Om qua tijd iets meer marge te hebben, lijkt het mij dus beter om de tocht om 12u30 te doen, en daarna de 17 mile drive. Ik heb hier op het forum gelezen dat de whale watching soms kan uitlopen tot 3u-3,5u, dus denken jullie dat er dan nog tijd genoeg is om de 17 mile te doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Tijdens onze reis aankomende zomer (juli) zullen wij ook Monterey bezoeken. Wij vertrekken 's morgens vanuit San Francisco en rijden dan naar Monterey, waar we ook zullen overnachten. Twee activiteiten die we die dag zeker willen doen, is whale watching en de 17 mile drive. Enkel over dagindeling zijn we nog niet helemaal zeker, en vandaar dat ik graag jullie tips/ervaringen had vernomen.
Wij zullen met Princess Whale Watching gaan, en volgens de website varen zij uit om 9u, 10u, 12u30 en 13u30. Persoonlijk zou ik het liefste om 10u gaan, om dan in de namiddag voldoende tijd te hebben voor de 17 mile drive, maar ik vrees dat het dan iets te krap gaat zijn omdat we 's morgens vanuit San Francisco moeten komen. Om qua tijd iets meer marge te hebben, lijkt het mij dus beter om de tocht om 12u30 te doen, en daarna de 17 mile drive. Ik heb hier op het forum gelezen dat de whale watching soms kan uitlopen tot 3u-3,5u, dus denken jullie dat er dan nog tijd genoeg is om de 17 mile te doen?
Alvast bedankt voor jullie reacties!
- goldenhills
- Amerika-expert
Re: Planning Monterey
Ik weet niet hoe Princess Whale Watching ermee omgaat, maar wij werden net toen we bijna de haven weer invoeren (Moss Landing) verrast door een humpback moeder & kind. Dus er werd omgedraaid, en gingen nog een flinke tijd achter ze aan. Erg leuk, maar als je krap in de planning zit natuurlijk onhandig.
De zee is overigens meestal wat ruwer in de middag.
De zee is overigens meestal wat ruwer in de middag.
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij willen in augustus hetzelfde doen. Vanuit SF naar Monterey en dan o.a. 17 miles drive doen.
Is Carmel dan vervolgens ook leuk om te overnachten, of is Monterey leuker?
Is Carmel dan vervolgens ook leuk om te overnachten, of is Monterey leuker?
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Carnel en montery zijn allebij erg leuk. Wij zijn in 2011 alleen door montery gereden en hebben de 17 mile drive gereden. We hebben een beetje de drukte gemeden in montery het was erg druk. De 17 mile drive zou ik wel je tijd voor nemen. Het is erg mooi!
Bij Carmel hadden wij een camping iets de bergen in. Supersmalle weg er naar toe en op de camping zelf werd gewaarschuwd voor mountian lions. Maar echt een supercamping, heel netjes, saddle mountain ranch heette het volgens mij..
Bij Carmel hadden wij een camping iets de bergen in. Supersmalle weg er naar toe en op de camping zelf werd gewaarschuwd voor mountian lions. Maar echt een supercamping, heel netjes, saddle mountain ranch heette het volgens mij..
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als de walvistocht veel tijd kost kun je de 17 mile drive misschien ook de volgende dag doen? Wat is je volgende stop? Maar je zult ook laat in de middag nog wel de 17-mile drive kunnen doen. Het is nog redelijk lang licht in juli.
Marianne
Marianne
- goldenhills
- Amerika-expert
Carmel(-by-the-sea) is klein en heeft een heel erg hoog boutique / B&B gehalte; erg leuk als je daar van houdt. Monterey is wat stadser maar ook leuk.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Even bij de vraag blijven.
Wij hebben in April 2012 de 17mile drive gedaan. Wij kwamen pas tegen 16u in Monterey aan en zijn eerst nog even kaartjes voor de whalewatch voor de volgende dag gaan halen en hebben ook nog de koffers bij het hotel afgegooid, waardoor we pas tegen 17.00 aan de ingang stonden. Wat uitzichtpunten (sommige trouwens mooi qua naam, maar nou ook weer niet zoooo bijzonder) bekeken en daarna zonsondergang op de pebble beach golfbaan. Werd toen al pas rond 19u echt wat donkerder. Dus ik zou zeggen, tijd zat voor dat ritje, zelfs met een latere walvistocht.
Wij hebben in April 2012 de 17mile drive gedaan. Wij kwamen pas tegen 16u in Monterey aan en zijn eerst nog even kaartjes voor de whalewatch voor de volgende dag gaan halen en hebben ook nog de koffers bij het hotel afgegooid, waardoor we pas tegen 17.00 aan de ingang stonden. Wat uitzichtpunten (sommige trouwens mooi qua naam, maar nou ook weer niet zoooo bijzonder) bekeken en daarna zonsondergang op de pebble beach golfbaan. Werd toen al pas rond 19u echt wat donkerder. Dus ik zou zeggen, tijd zat voor dat ritje, zelfs met een latere walvistocht.
Bedankt voor de nuttige reacties! Dan gaan het whale watchen waarschijnlijk toch om 12u30 doen, en daarna 17 mile drive. De boottocht van 10u gaat volgens ons inderdaad net te krap zijn, zeker in het geval dat er onderweg vertraging zou zijn of iets dergelijk.
De volgende dag rijden van we Monterrey naar Santa Maria, waarbij we voldoende tijd zouden willen hebben voor Big Sur en Hearst Castle, dus de 17 mile drive die dag doen zou net iets te nipt zijn vrees ik.
Groeten
De volgende dag rijden van we Monterrey naar Santa Maria, waarbij we voldoende tijd zouden willen hebben voor Big Sur en Hearst Castle, dus de 17 mile drive die dag doen zou net iets te nipt zijn vrees ik.
Groeten
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Weten jullie misschien wanneer het whale watch seizoen precies is? Ik ben er de tweede week van juli. Lijk me erg leuk om te doen, ooit al eens in canada gedaan, maar ik dacht dat het seizoen dan al over zou zijn?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 6
Er is altijd wel wat te zien, maar niet alle soorten het hele jaar door.
Hier kan je seizoenen zien.
http://www.montereywhalewatching.com/si ... -dolphins/
Hier kan je seizoenen zien.
http://www.montereywhalewatching.com/si ... -dolphins/
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht