Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Tips voor reizen met kinderen

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Re: Tips voor reizen met kinderen

Bericht door Dbacks2 »

Heb die CARES even opgezocht... ziet er heel goed uit!! Tja dat was er toen allemaal nog niet :mrgreen:

Maar zou je 'm als je oplet met niet autokeuze (losse achterstoelen) dan ook niet verder in de auto kunnen gebruiken??

Jaaa stickers die deden het ook goed; voor op de terugweg hadden we zelfs een achtergrond met herbruikbare stickers en wat we daar ook hadden voor in de auto.. een kleurboek met een 'pen' die je moest vullen met water. Lekker verkoelend en als de tekening weer droog was kon je weer overnieuw beginnen. Gewoon bij de Target van Crayola... die hebben een boel leuke dingen voor de kleintjes.

Verder heb ik ze hier nog niet aangetroffen maar het einde om te hebben... een Bubble Tumbler!! Een belleblaas houder die je op zijn kop kunt houden, je kan ermee schudden maar hij lekt niet!!

http://www.thingamababy.com/baby/2006/0 ... pill_.html

Wij namen er ieder jaar mee als kadootjes en die van ons gaan al een jaar of 15 mee!
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

CARES is absoluut niet goedgekeurd voor gebruik in de auto, zou ik ook nooit durven, je zou hem immers bevestigen aan de autogordel, die heel anders is dan een vliegtuiggordel.
Terug in Texas!
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

CARES is net zo veilig in de auto als een buikdrager. Met andere woorden: absoluut niet veilig!
grunnfm
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door grunnfm »

Een draagdoek vind ik weer niet zo, dus we houden het voorlopig maar even bij die ergonomische rugdrager. Kan me trouwens niet voorstellen onze oudste (net 4) nog in een draagdoek te tillen, met haar 20kg.

We hebben vandaag onze stoelnrs even bekeken, en we zitten vooralsnog door het hele vliegtuig verspreid. Op de site van United lees ik dat je nog kan schuiven bij het online inchecken, 24u van te voren, maar kan je ook bellen om aan te geven dat je echt bij elkaar wilt zitten? Anders ga ik dat maandag even doen.
2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Dat is één van de misverstanden van draagdoeken: je kunt ze juist heel lang gebruiken omdat ze zelf niks wegen en ze het gewicht van het kind over je hele bovenlijf verdelen. Ik baal echt enorm dat ik pas bij ons vierde kind een draagdoek en gaan gebruiken; onze oudste kinderen kon ik vanaf 2 jaar zelf echt niet meer in de rugdrager dragen, maar de jongste dus zonder problemen tot ruim 4 jaar wel in de draagdoek. Zelf had hij er nog wel langer in willen zitten trouwens, haha.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Bellen kan trouwens altijd. Het is dè manier om in dit land ales te regelen wat je online niet voor elkaar krijgt (en ook alles wat je online wél voor elkaar krijgt trouwens).
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Vorig jaar met onze zoon van net 2 jaar naar de USA gevolgen voor een camperreis. Wij hebben het stoeltje bijgehuurd bij Moturis. In het vliegtuig had hij ook een eigen stoel, geen enkel probleem. Van te voren een mooi boek aangeschaft en een keer op een vrije zondag naar Dusseldorf gereden om vliegtuigen te kijken. Kijk voor nog meer praktische tips op onze site, zie onderstaande link.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

hemmie schreef:CARES is absoluut niet goedgekeurd voor gebruik in de auto, zou ik ook nooit durven, je zou hem immers bevestigen aan de autogordel, die heel anders is dan een vliegtuiggordel.

Oooo ik dacht te zien dat de ie vast zat met gordels OM de stoel heen...
Nee aan een autogordel vastmaken gaat natuurlijk niet. Dat kwam er op het plaatje niet uit.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Hij zit ook om de stoel, bovenaan. Maar de banden die over de schouder gaan eindigen beneden in een lus, en daar gaat de vliegtuiggordel dus door. Vliegtuiggordel en CARES samen maakt dus een 4-puntsgordel.
Terug in Texas!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Nee CARES is niet geschikt voor in de auto. Zou het er ook niet op wagen ivm verzekering etc.

Wat altijd wel een discussie punt blijft zijn natuurlijk de stoeltje in de camper gebruiken. De meeste autstoeltjes eisen een 3-punts gordel en die zit niet in de camper.
Dan zou je evt wellicht wel een cares kunnen gebruiken, maar dat ook weer geheel op eigen risico (net als overigens het gebruik van een autostoel achter in de camper aan tafel die sommige mensen ook met snelbinders of straps vast zetten..........)
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Welke stoeltjes zijn dan wel handig in een camper? De oudste twee kunnen op zitverhogers, maar de jongste is 3 en heeft denk ik wel een echt stoeltje nodig... (Sowieso valt hij nog regelmatig in slaap tijdens autoritten, dus dat lijkt me met een verhoger niet zo handig).
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
bello
Amerikakenner

Bericht door bello »

grunnfm schreef:Die rugdrager gaan we in de winkel nog wel even bekijken, maar een dure aanschaffen willen we niet. Kans is groot dat ze er niet eens in wil, ze loopt al erg veel en ver zelf. De beoordelingen bij de drager waren wel erg posititief! Ach, onze andere drager (met frame) was eentje van de rommelmarkt, dus het kan alleen maar beter :thumbup: worden!
Voor de mensen die hier komen omdat ze twijfelen over een/welke drager. Koop geen framedrager... je rug en schouders en bekken zullen je dankbaar zijn, net als het bekken en kruis van je kind, dat uren samengedrukt zit in het smalle zitje.

Mijn voorstel voor de beginnende drager van een wat groter kind: een soft structured carrier. Voor peuters kun je op Marktplaats kijken naar bijvoorbeeld een Manduca of Boba. Die kun je als buik- en rugdrager gebruiken en zijn in tegenstelling tot framedragers ergonomisch verantwoord voor drager én kind. Bovendien prop je ze zo onderin je dagrugzak, in plaats van dat je met een hele stellage (of een buggy) moet meesjouwen. Als je denkt er na je reis niks meer aan te hebben, verkoop je hem zo weer op Marktplaats, met niks of misschien een tientje 'verlies'. Lijkt me weinig geld voor iets waarvan je veel plezier kunt hebben.

Of koop eenmaal in Amerika een Ergo Performance: die zijn in Nederland zeer gewild en daar krijg je tweedehands echt goed geld voor op MP.

Afbeelding
Een BabyBjorn klinkt chique, maar is niks beter dan een goedkope Walmart draagzak (kind bungelt in kruis, alle gewicht op schouders bij drager) versus de Ergo carrier (kind zit goed in spreidzit, gewicht bij drager over hele bovenlichaam verspreid)

Afbeelding
Een framedrager (kind bungelt in kruis)
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Wij hebben een boba carrier, een heel fijn ding. Ik heb snel last van mijn rug, maar heb vorig jaar onze peuter pijnvrij gedragen als hij moe was. Neemt ook amper plaats in in je bagage en weegt heel weinig.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

iertje007 schreef:Welke stoeltjes zijn dan wel handig in een camper? De oudste twee kunnen op zitverhogers, maar de jongste is 3 en heeft denk ik wel een echt stoeltje nodig... (Sowieso valt hij nog regelmatig in slaap tijdens autoritten, dus dat lijkt me met een verhoger niet zo handig).
Nou daar zijn wij nog niet achter gekomen omdat we met 2 kleine kids toen gekozen hebben voor een auto.
Ik weet dat er mensen zijn die met straps oid de autostoel hebben vast gezet aan de leuning in de camper, maar geen idee of dit overal past. Kan afhankelijk zijn van de camper.
Ik heb contact gehad met verhuurmaatschapijen maar niemand had een pasklare oplossing omdat de camper er eigenlijk niet op is gebouwd.

Ik zou dus denk ik eerst de camper halen, kijken hoe hij er uit zit, maten opnemen en ter plekke naar de Walmart gaan en iets passends kopen.
Voorin op de stoel zou ook kunnen, maar dan moet de airbag wel uit kunnen!!

Voor ons toen een reden om de auto te pakken, maar een volgende x zullen we de camper proberen nu wat ouder zijn :wink:
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

De problemen die je met een camper hebt, zijn:

- de zitbanken hebben geen kuipvorm
- de tafel maakt het moeilijk dan wel onmogelijk om de beentjes er in zitstand onder te frummelen (hoge zitting)
- de tafel maakt het onmogelijk om een stoel te kantelen

De enige stoel die wij heel handig vonden in de camper was een Concord Fixmax, maar dat model bestaat niet meer in de vorm die wij hadden. Het was eigenlijk een zitverhoger met een afneembare rugleuning, die uitgerust was met een vijfpuntsgordel. Je kon hem met een tweepunts-autogordel extreem goed vastzetten (het enige nadeel was dan nog dat hij te recht op stond, maar dat losten we op door er een kussen of een grote colafles achter te proppen.

Een kinderstoel is vaak nog wel goed vast te sjorren met een tweepuntsgordel. De ene stoel laat dit wat beter toe dan de andere. Je kunt hem op de bank vastmaken dwars op de rijrichting, dan heb je in ieder geval geen last van de tafel.

Voor mijn jongste van 5 hebben wij dit jaar voor het eerst geen zitverhoger/kinderstoel meer gebruikt in de camper. Het voordeel dat campers hebben, is dat de heupgordels onder het zitkussen van de bank verankerd zitten, waardoor ze automatisch laag over de heupen worden geleid (dat in tegenstelling tot de gordels in normale auto's die door de lage kuipzitting veel sneller over de buik lopen). Daarmee komt het veiligheidsvoordeel dat een zitverhoger heeft (in situaties zonder driepuntsgordel) eigenlijk te vervallen.

Onze kinderen lagen de laatste keer ook wel eens gewoon op de lange bank te slapen, met hun gordel aan. Echt veilig krijg je het in die campers toch nooit - ik heb me net weer verbaasd over het feit dat de meeste campers niet eens hoofdsteunen hebben voor de passagiers achterin. Bij een aanrijding klap je dus gewoon met je hoofd achterover tegen een aanrechtblok. Het is allemaal zeer relatief, die veiligheid in campers :?
grunnfm
Amerika-ontdekker

Bericht door grunnfm »

bello schreef:
grunnfm schreef:Die rugdrager gaan we in de winkel nog wel even bekijken, maar een dure aanschaffen willen we niet. Kans is groot dat ze er niet eens in wil, ze loopt al erg veel en ver zelf. De beoordelingen bij de drager waren wel erg posititief! Ach, onze andere drager (met frame) was eentje van de rommelmarkt, dus het kan alleen maar beter :thumbup: worden!
Voor de mensen die hier komen omdat ze twijfelen over een/welke drager. Koop geen framedrager... je rug en schouders en bekken zullen je dankbaar zijn, net als het bekken en kruis van je kind, dat uren samengedrukt zit in het smalle zitje.

Mijn voorstel voor de beginnende drager van een wat groter kind: een soft structured carrier. Voor peuters kun je op Marktplaats kijken naar bijvoorbeeld een Manduca of Boba. Die kun je als buik- en rugdrager gebruiken en zijn in tegenstelling tot framedragers ergonomisch verantwoord voor drager én kind. Bovendien prop je ze zo onderin je dagrugzak, in plaats van dat je met een hele stellage (of een buggy) moet meesjouwen. Als je denkt er na je reis niks meer aan te hebben, verkoop je hem zo weer op Marktplaats, met niks of misschien een tientje 'verlies'. Lijkt me weinig geld voor iets waarvan je veel plezier kunt hebben.

Of koop eenmaal in Amerika een Ergo Performance: die zijn in Nederland zeer gewild en daar krijg je tweedehands echt goed geld voor op MP.

Afbeelding
Een BabyBjorn klinkt chique, maar is niks beter dan een goedkope Walmart draagzak (kind bungelt in kruis, alle gewicht op schouders bij drager) versus de Ergo carrier (kind zit goed in spreidzit, gewicht bij drager over hele bovenlichaam verspreid)

Afbeelding
Een framedrager (kind bungelt in kruis)
Dit is degene die wij op het oog hebben. " onclick="window.open(this.href);return false; ziet er toch mijnsinziens best goed uit.
2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

Hmm, dus de 2 oudsten kunnen dan misschien wel zonder stoeltje, en dan de jongste misschien op een verhoger, of een verhoger met achterleuning inderdaad... We zijn sowieso van plan om na het ophalen van de camper langs een grote supermarkt te gaan, dus dan kijken we wel gelijk voor stoeltjes. We gaan deze zomer voor het eerst met campers, twee weken rondreizen en dan nog een week met huurauto's. Ik ben heel erg benieuwd hoe dat gaat bevallen!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013

Volg ons op:
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Dimona, ik lig dubbel om je tekst 'klappen met hoofd tegen aanrecht'.
Ik ga dan meteen visualiseren :lol:

Maar je hebt gelijk, veilig is anders.

Dat stoeltje wat jij opnoemt heb ik voor mijn kinderen in de auto! Recent gekocht..........weet niet meer welk merk, kan straks even kijken. Ze bestaan dus nog wel! Grappig!
Mads2010
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door Mads2010 »

Totaal geen klachten over de rugdrager, vorig jaar menige trail mee gelopen...Onze zoon heeft geen moment geklaagd en heeft triomfantelijk rond gekeken en gezwaaid naar de andere wandelaars. Ik weet zeker dat wanneer dit pijnlijk was geweest hij er absoluut niet meer in zou gaan zitten. Zelf ook geen klachten gehad, als je de riemen goed hebt afgesteld op je eigen lichaam zit de drager strak tegen je rug aan, geen probleem.
Ik herken dus totaal niets van de bovenstaande opmerking.
Polluk
Amerika-ontdekker

Bericht door Polluk »

Ook wij hebben een rugdrager. Perfect ding! Onze dochter zit erin als een princesje en ook ik heb geen klachten. Je moet hem inderdaad goed afstellen.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer