Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Het Centrale ESTA topic (deel II)
- Souraia
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Het Centrale ESTA topic (deel II)
Dimona, ik besef nu pas (ik begin dement te worden denk ik) dat mijn man vorig jaar ook zijn Esta op Schiphol opnieuw moest aanvragen (en gelijk goedgekeurd).
Eddiemike, ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ga je nog of is het al gebeurd?
Eddiemike, ik begrijp je verhaal niet helemaal. Ga je nog of is het al gebeurd?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Ik schreef het inderdaad misschien wat onduidelijk...ik ben in mei 2012 voor het eerst gegaan...moest ter plekke (Brussel) een nieuwe ESTA aanvragen...deze werd gelijk goedgekeurd maar zonder directe goedkeuring kom je dus niet het vliegtuig in! Ik lees wel eens verhalen van mensen die ESTA aanvragen en die pas uren laten goedkeuring hebben,gebeurd dat dan dan heb je dus pech!
- Souraia
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja dat gebeurt inderdaad, lijkt mij echt vreselijk.
Gelukkig was het bij jou wel goed gekomen.
Gelukkig was het bij jou wel goed gekomen.
Goedgekeurd, alleen niet direct. Dan vraag je je toch wel af of ze een gevaar in je zien. 

Misschien een stom vraagje, maar als je esta is aangevraagd en goedgekeurd, moet je dan zelf nog iets afprinten of meenemen, of is dat niet nodig? Je staat dan normaal toch gewoon in hun systeem, niet?
Nee, dat hoeft niet, al zijn er genoeg mensen die zich er prettiger bij voelen om het wel te doen (en het dus ook doen).
Lees op fora van tripadvisor toch dat heel wat reizigers door luchtvaartmaatschappij om een print versie van ESTA gevraagd wordt. Dat ene extra bladje papier maakt nu ook niet echt het verschil. Ik neem em toch altijd mee.
- gera_r
- Amerikakenner
Vorig jaar bleek er bij mijn man iets niet te kloppen met zijn Esta toen we aankwamen in Chicago. Gelukkig hadden we printjes met goedkeuring bij ons. We werden apart genomen. Binnen 10 minuten hadden ze uitgevogeld dat ze op Dusseldorf Airport zijn nummer verkeerd hadden ingetikt bij het opnieuw uitprinten van een boardingcard! Pff... wat een schrik, maar wat waren we blij dat we die printjes bij ons hadden en gewoon onze volgende vlucht konden nemen.
Neem trouwens altijd overal de papieren printjes ergens van mee...
Neem trouwens altijd overal de papieren printjes ergens van mee...
Voor reisverslagen:
https://johanengerainamerika.blogspot.com/
Ik vind het eerlijk gezegd onnodige bangmakerij, die verhalen over ESTA-prints. Ja, ik heb ook gezien dat iemand werd gevraagd naar een print, maar toen bleek dat zijn ESTA niet meer geldig was en dat hij dus een nieuwe moest aanvragen. Ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat zich een situatie voordoet waarbij het systeem geen geldige ESTA ziet en dat een passagier tóch verder mag reizen omdat hij een print kan laten zien. Of dat iemand die geen print kan laten zien, niet mee mag terwijl er wel een geldige ESTA is.
Ik snap goed dat er mensen zijn die zich prettiger voelen met zoveel mogelijk papieren bewijzen op zak van van alles en nog wat, maar laat het daar bij en kom niet op de proppen met allerlei niet-controleerbare verhalen over mensen die hun ESTA-print écht nodig hadden om aan boord van een vlucht te geraken.
Ik snap goed dat er mensen zijn die zich prettiger voelen met zoveel mogelijk papieren bewijzen op zak van van alles en nog wat, maar laat het daar bij en kom niet op de proppen met allerlei niet-controleerbare verhalen over mensen die hun ESTA-print écht nodig hadden om aan boord van een vlucht te geraken.
- gera_r
- Amerikakenner
Zonder die printjes waren ze er uiteindelijk waarschijnlijk ook uit gekomen en hadden wij door kunnen lopen. Maar met die printjes erbij ging het wel een stuk sneller en daar waren we heel blij om. We hadden een hele korte overstaptijd en dit kwam zéér ongelegen...
Voor reisverslagen:
- bedeve
- Amerika-expert
Gelukkig kan dit niet.gera_r schreef:Vorig jaar bleek er bij mijn man iets niet te kloppen met zijn Esta toen we aankwamen in Chicago..
Als er iets met je ESTA mis is of het vermoeden daarvan, kom je er bij het inchecken achter.
Dat gaat dan namelijk niet.
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
ESTA is inderdaad een TRAVEL authorization (geen grensdocument). Als je de reis al gemaakt hebt, heeft het ding verder geen betekenis meer.
- gera_r
- Amerikakenner
bedeve schreef:Gelukkig kan dit niet.gera_r schreef:Vorig jaar bleek er bij mijn man iets niet te kloppen met zijn Esta toen we aankwamen in Chicago..
Als er iets met je ESTA mis is of het vermoeden daarvan, kom je er bij het inchecken achter.
OK, word ik hier nu voor leugenaar of fantast uitgemaakt of zo? Wil je even mijn verslag daarover lezen?
http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... veerd.html
Laatst gewijzigd door gera_r op 17 mei 2013, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor reisverslagen:
-
- Amerikafan
gera_r schreef:bedeve schreef:
Gelukkig kan dit niet.
OK, word ik hier nu voor leugenaar of zo uitgemaakt? Wil je even mijn verslag daarover lezen?
http://johanengera2012.blogspot.nl/2012 ... veerd.html
Volgens mij is er niets mis met de Esta, maar is er, zo te lezen, een fout gemaakt door een medewerker(verkeerd nummer ingetikt). Tja uiteindelijk blijft het mensenwerk. Zal wel even zweten zijn geweest.
- gera_r
- Amerikakenner
En dat is precies wat ik 6 postings geleden heb gezegd. Als mensen nou eens beter lezen en beter citeren...
Bedankt Arja.
Bedankt Arja.
Voor reisverslagen:
Toen ik daarstraks onze ESTA's ging aanvragen, zag ik deze melding, ze plegen morgen onderhoud aan de servers:
En dat onderhoud is denk ik heel hard nodig, want het aanvragen ging me toch een partij langzaam... sinds de tijden van inbelinternet heb ik het niet meer meegemaakt dat ik zo lang op het laden van een pagina heb moeten wachten. Nog los van het feit dat ik daarna na iedere stap op 'verversen' moest drukken, omdat ik een melding kreeg over een ontbrekend beveiligingscertificaat of iets dergelijks (gelukkig kwam na die verversing wel gewoon de juiste pagina op het scherm). En ook de creditcardtransactie heeft bijna tien minuten geduurd. Uiteindelijk hebben we allebei onze goedkeuring gekregen, maar ik ben er wel bijna een half uur mee bezig geweest!ESTA MAINTENANCE: Maintenance will be conducted on the ESTA system on May 19, 2013, 12:30 a.m. to May 19, 2013, 6:00 a.m. EDT. The system will accept new applications at this time, however all new applications submitted during this time will receive a Pending status until the end of maintenance. You will need to log on after the maintenance period to verify your travel status. Please print your authorization number to assist you in logging back on. This maintenance will not prevent verifying status of an existing application.
Hallo,
Vorig jaar zijn wij naar Amerika geweest. Dit jaar we opnieuw naar Amerika. Moet ik opnieuw een ESTA aanvragen? Deze is toch 2 jaar geldig?
Voor de zekerheid vraag ik het maar even
Vorig jaar zijn wij naar Amerika geweest. Dit jaar we opnieuw naar Amerika. Moet ik opnieuw een ESTA aanvragen? Deze is toch 2 jaar geldig?

Nee, tenzij iemand van jullie inmiddels een nieuw paspoort heeft, dan moet je voor die persoon een nieuwe Esta aanvragen.Unkie schreef:Moet ik opnieuw een ESTA aanvragen?
In principe wel, tenzij iemand een nieuw paspoort heeft. Beter nog dan vragen is controleren op de aanvraagsite van de Esta zelf. Daar kan je jullie gegevens ingeven en wordt gemeld hoe lang de Esta nog geldig is.Unkie schreef: Deze is toch 2 jaar geldig?
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 15
- Contacteer:
Onze reis begint in Toronto daarna zijn we ruim een week van plan te gaan naar Detroit, Cleveland etc. We hebben nog een geldig esta heb ik dat aan de grenzen nodig?
- Old Faithful
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Voor zover ik weet niet als je over land de grens passeert. Je moet wel een paar dollar voor een groen papiertje betalen, dacht ik.
Groet,
Old Faithful
Old Faithful
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19835 Weergaves
-