Goed om te weten!Fraa schreef:Wel opletten met die prepaid cards, want zelf heb ik er ook zo eentje, maar het hangt van de locatie af of hij ook gaat werken of niet. Als het systeem in een bepaalde winkel of tankstation jouw saldo niet kan checken, dan werkt de kaart dus niet. Een gewone Visa of Mastercard (via een krediet dus), die werkt dan weer wel. Nu lijkt het voor velen vanzelfsprekend dat dat overal werkt, maar uit eigen ervaring heb ik ondervonden dat mijn prepaid Mastercard vorig jaar in een bepaalde regio niet meer werkte. Ik heb toen verder moeten betalen mijn normale Visa kaart & via debit op mijn Maestro kaart.
Kon jij overal gebruik maken van je Maestro kaart? En doel je op een ING pinpas met een Maestro logo erop? Zo ziet mijn pinpas er namelijk uit en ik heb er in Atlanta dollars mee kunnen pinnen uit een ATM. Maar is het ook mogelijk om rechtstreeks bij kassa's (winkels, restaurants etc.) mee te betalen? Of verschilt dat weer per zaak, regio? Mijn vader heeft mij altijd geleerd om het maximale bedrag van 400 EU te pinnen uit een ATM. Ik zou het echter wel fijner vinden als ik niet bij elke tent hoef te knoeien met mijn cash.