Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reizen zonder creditcard onder de 21 jaar

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
BridlePath
Amerika-newbie

Re: Reizen zonder creditcard onder de 21 jaar

Bericht door BridlePath »

Fraa schreef:Wel opletten met die prepaid cards, want zelf heb ik er ook zo eentje, maar het hangt van de locatie af of hij ook gaat werken of niet. Als het systeem in een bepaalde winkel of tankstation jouw saldo niet kan checken, dan werkt de kaart dus niet. Een gewone Visa of Mastercard (via een krediet dus), die werkt dan weer wel. Nu lijkt het voor velen vanzelfsprekend dat dat overal werkt, maar uit eigen ervaring heb ik ondervonden dat mijn prepaid Mastercard vorig jaar in een bepaalde regio niet meer werkte. Ik heb toen verder moeten betalen mijn normale Visa kaart & via debit op mijn Maestro kaart.
Goed om te weten!
Kon jij overal gebruik maken van je Maestro kaart? En doel je op een ING pinpas met een Maestro logo erop? Zo ziet mijn pinpas er namelijk uit en ik heb er in Atlanta dollars mee kunnen pinnen uit een ATM. Maar is het ook mogelijk om rechtstreeks bij kassa's (winkels, restaurants etc.) mee te betalen? Of verschilt dat weer per zaak, regio? Mijn vader heeft mij altijd geleerd om het maximale bedrag van 400 EU te pinnen uit een ATM. Ik zou het echter wel fijner vinden als ik niet bij elke tent hoef te knoeien met mijn cash.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Ja ik heb't over mijn normale bankkaart of pinpas, gewoon die kaart waar het Maestro logo op staat. In de VS noemen ze dat "debit" trouwens. En overal betalen, goh, ik probeer altijd met één van mijn credit cards te betalen, voor noodgevallen heb ik altijd wat cash bij (zodat je bv altijd kan tanken, ook al werken je kaarten bv niet). Voor de rest gebruik ik de Maestro kaart dus niet veel als ik reis, maar de makkelijkste manier is om gewoon geld uit de muur te pinnen, dat werkt altijd. Als je pint, dan pin je beter veel in één keer, dat zal je transactiekosten besparen. Ik veronderstel dat het trouwens in veel winkels mogelijk is om te pinnen, zelf doe ik het nooit eigenlijk. Als je vraagt of het mogelijk om is via debit te betalen, dan zou het moeten lukken.

Wat trouwens frappant was, in Bishop, CA wou ik vorig jaar tanken bij een Arco & ze namen zowel mijn prepaid Mastercard & mijn normale Visa credit card niet aan. Er kon maar op 3 manieren betaald worden, via een debit card, cash of via een speciale Arco credit card. Een normale credit card werd dus ook niet aanvaard & dat vond ik echt uitzonderlijk, ik denk dat ik het zelfs nog nooit heb meegemaakt in de VS dat men niet via een normale credit card kon betalen. Zoals je dus ziet, er zijn altijd speciale gevallen.
Reisblog: thisisfraa.be
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Ik was vorig jaar in de VS met alleen een debitcard(pinpas) en wat cash en dat ging vrij gemakkelijk op een paar punten na, daar had ik wat cash voor achter de hand.
Nu moet ik er bij zeggen dat ik bij mijn vriend sliep en ik dus geen hotel of auto huurde en alleen mijn debitcard gebruikte in winkels voor sigaretten enzo. Maar nu had ik vorige week mijn bank aan de telefoon (ook ing) en zei vertelde me dat bij elke transactie er 2,50 extra word afgeschreven, ik dacht eerst dus dat dat alleen gebeurde wanneer je geld opnam uit een ATM. Daardoor heb ik de bank die vakantie lekker veel bijgespekt en om dezelfde reden ben ik nu ook bezig met een studenten creditcard aanvragen bij de ING. Maar je kan dus wel bij veel dingen pinnen met je ING pas :) Alleen van te voren even bellen met je bank want zij kunnen dat omzetten ofzo zodat je voor 3 maanden even niet extra betaald in het buitenland (ingewikkeld gedoe), en ook nog kreeg ik laatst een melding van bij de ING dat ze automatisch betalen naar het buitenland uitzetten en dat je dat zelf weer even "aan moet zetten" is zo gepiept :) Maar ik denk dat je die melding al wel had gekregen.
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
BridlePath
Amerika-newbie

@Fraa
Heel duidelijk verhaal. Dank daarvoor! Het stelt mij gerust dat ik er aan de kassa's kan pinnen.

@Essiej
Ook bedankt voor de duidelijke toelichting.
Ik had inderdaad vernomen dat ik de bank beter kon inlichten wanneer ik naar het buitenland ga met mijn pas.
Fraa
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door Fraa »

Dat inlichten van de bank, dat kan waarschijnlijk ook online. Als ik mijn Maestro kaart wil vrijgeven om buiten Europa te gebruiken, dan kan ik dit via mijn online PC banking doen. Ik moet dan de begindatum van de reis & het land opgeven, binnen de 24u krijg ik dan een antwoord via email of mijn bankkaart vrijgegeven is. De periode waarin je kaart dan werkt is 3 maanden vanaf de datum die je opgegeven hebt.
Reisblog: thisisfraa.be
BridlePath
Amerika-newbie

Wij zijn nu van plan om een groepsrondreis te maken per bus. Dit willen wij graag doen in Florida of in de westelijke staten.
Ik heb echter een vraag omtrent het douaneformulier. Tegenwoordig gaat dit volgens mij via de computer (ESTA?)
Er wordt gevraagd naar het verblijfadres in de Verenigde Staten. Alleen is het bij een rondreis uiteraard het geval dat wij op verschillende adressen zullen verblijven. Is het de bedoeling dat ik ons eerste adres aangeef of wordt er iets anders van ons verlangd?
Wij verbleven voorheen ook altijd op meerdere adressen in het land tijdens ons verblijf, maar ik weet niet hoe mijn vader dat altijd aangaf.

Bij voorbaat dank!
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Gewoon het eerste adres.
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Pete.Z »

Het eerste dares waar je slaapt, of een willekeurig motel prikken bij het vliegveld waar je aankomt.
Ik reserveer nooit iets van te voren, en zet dus al jaren een willekeurig adres van een motel in dat invulvakje, geen hond die er op let.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Of lees een keer de informatie op de ESTA-site, staat minutieus en eenvoudig uitgelegd bij ieder kadertje wat je waar moet invullen :blink:
BridlePath
Amerika-newbie

Wij hebben eergisteren onze reis geboekt.
13 juni vertrekken wij voor een kort verblijf naar New York! 16 juni vertrekken wij naar Orlando om daar tot de 24e te blijven.
We hopen ook nog een day-trip te kunnen maken naar Miami. Ik ben daar vaak geweest, maar het lijkt mij leuk om het haar ook te laten zien.
Het is een korte reis, maar we hebben er wel heel veel zin in!
Ik moet nog wel een credit card aanvragen.
Dank aan een ieder die ons informatie heeft verschaft, mocht ik nog vragen hebben en er niet zelf uitkomen dan zal ik dit topic weer raadplegen.
Denver
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

Bericht door Denver »

Ik heb twee jaar geleden 2 weken gereisd met een debit-card van Mastercard en nergens problemen ondervonden. Niet bij tankstations, niet bij hotels en zelfs niet bij het huren van de auto. :thumbup:
Essiej
Amerikafan

Bericht door Essiej »

Ik zou wel opschieten met een cc aanvragen, bij mij ging er wat mis namelijk waardoor het 2 maanden heeft geduurd :roll:
Afbeelding

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
mlbvinnie
Amerika-ontdekker

Bericht door mlbvinnie »

Essiej schreef:Ik zou wel opschieten met een cc aanvragen, bij mij ging er wat mis namelijk waardoor het 2 maanden heeft geduurd :roll:
Ook ik heb hier last van gehad. Aanvraag voor de studentenkaart bij ING gedaan, moest ik eerst een verificatie inleveren ( mijne was niet meer geldig) daarna formulieren van cc opnieuw 4 week geduurd in totaal. Ik heb nu de studentencreditcard van ING, het is een gewone mastercard met bestedingslimiet zover ik weet. Heb nog nooit problemen met betalingen gehad, zal het merken volgende week in New York.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer