Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

All about LA!

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Re: All about LA!

Bericht door Stan.Gobien »

Wij zaten vorig jaar op 3 doordeweekse dagen in Santa Monica, rijden naar Beverly Hills of Hollywood en terug was een ramp. De brede Santa Monica blvd zat volledig vol.
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

O, ik ken de verhalen en foto's zeer zeker wel hoor. LA heeft de naam filehoofdstad. En dat blijkt uit dit recente bericht maar weer dat het de ergste stad is. http://www.weather.com/activities/drivi ... affic.html

1. Los Angeles
2. Washington DC
3. Atlanta
4. Houston
5. San Francisco - Oakland
6. Dallas - Fort Worth
7. Orlando
8. San Jose
9. San Diego
10. Detroit
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Stan.Gobien schreef:Wij zaten vorig jaar op 3 doordeweekse dagen in Santa Monica, rijden naar Beverly Hills of Hollywood en terug was een ramp. De brede Santa Monica blvd zat volledig vol.
Dat kan kloppen, zowel die boulevard als de 10 zijn berucht. Maar ja, dat zijn de 405, de 101 en 5 ook. Het hele hart van LA is een ramp.
tosca
Amerika-expert

Bericht door tosca »

Grappig, ik heb het nooit zo ervaren. Wij waren in 2010 5 dagen in LA, en ja het was druk. Maar ik kan me niet herinneren dat we alleen maar in de file hebben gestaan. Weet wel dat we toen veel gebruik hebben gemaakt van de carpoollanes. Maar het is me toen eigenlijk wel mee gevallen.

Maar misschien is je interpretatie ook wel anders als je hier in NL elke dag in de file staat ;)
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Het is bij mij niet alleen ervaring over meerdere jaren op meerdere tijdstippen, ook de ervaring van mijn partner die als jaren in LA woont.
En ook voor LA geldt dat het in de spits veel en veel drukker is dan buiten de spits. De 10 is een ramp Santa Monica uit in de ochtend en een ramp Santa Monica in in de middag.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

Snelwegen vermijden op de Tomtom kan dus helpen als je van Culvercity naar Venice beach of Beverly hills wil, of kom je dan door verkeerde wijken waar je als 2 blonde European ladies liever niet komt? :wink:

Hoe laat begint/eindigt de spits in LA?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Snelwegen vermijden helpt over het algemeen niet. Vanwege dezelfde als in Nederland. De mensen die een route elke dag nemen kennen de sluiproutes en nemen die. Waardoor die op een gegeven moment ook vol zitten. Of je moet weer zo ver de wijken in dat je qua reistijd soms net zoveel tijd kwijt bent als in de file.

Qua tijden voor de spits, neem dezelfde als die in Nederland.
wookie
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door wookie »

een vraagje, als we vanuit Santa Monica naar Universal Studios gaan vertrekken we vroeg in de ochtend, maar rond hoe laat raden jullie ons aan om te vertrekken om de files toch wat te vermijden? Ik bedenk ook dat ik eventueel een omweg kan maken via Bel Air en Beverly Hills richting Hollywood of Universal, dat was ik toch al van plan om op terugweg van Universal via Mulholland Drive te rijden en dan door Bel Air terug, goeie optie?
Afbeelding
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Als je van Santa Monica naar Universal 's morgens via Beverly Hills gaat rijden (zonder freeway) heb je dus eerst die Santa Monica blvd nodig en dat is gegarandeerd file. Voor Universal hebben wij toen de freeway genomen, we hadden ook file maar ik denk slechts 20min ofzo.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

ina schreef:Snelwegen vermijden op de Tomtom kan dus helpen als je van Culvercity naar Venice beach of Beverly hills wil, of kom je dan door verkeerde wijken waar je als 2 blonde European ladies liever niet komt? :wink:

Hoe laat begint/eindigt de spits in LA?
Van culver city naar venice of beverly hills kom je niet echt door slechte wijken.
wilmageerd
Amerika-ontdekker

Bericht door wilmageerd »

@wookie Wij hebben gisteren vanuit venice drie kwartier gereden naar universal studio's
De 405 langs paul getty museum en daarna de 101. Goed te doen was om 8.45 in de ochtend

@hockey. Heb het bericht aangepast :wink:
Laatst gewijzigd door wilmageerd op 02 mei 2013, 19:08, 3 keer totaal gewijzigd.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Vanuit Venice, maar waarheen? Wat ik al wel lees is dat jullie tegen de files ingingen, 405 en dan de 101 is weg uit het centrum van LA naar de buitenwijken.

Trouwens wel enigszins verbazingwekkend dat de 405 op rijden blijkbaar niet volledig vastzat. Dat is meestal het grote knelpunt, de 405.
wilmageerd
Amerika-ontdekker

Hockey schreef:Vanuit Venice, maar waarheen? Wat ik al wel lees is dat jullie tegen de files ingingen, 405 en dan de 101 is weg uit het centrum van LA naar de buitenwijken.

Trouwens wel enigszins verbazingwekkend dat de 405 op rijden blijkbaar niet volledig vastzat. Dat is meestal het grote knelpunt, de 405.
Aangepast :wink: in mijn post.

Gewoon kunnen rijden was druk maar stond niet stil.
Vandaag de toeristische route voor de kids in LA.

Misschien voor anderen een tip. Wij hebben een huisje gehuurd in venice en zitten niet in een hotel.
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Thanks. Dat viel mee dan. Google maps geeft 30 minuten rijtijd aan, maar dat is in mijn ervaring te optimistisch, zelfs zonder files.
ina
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16
Contacteer:

Bericht door ina »

@ wilmageerd - Heb je misschien een link naar dat huisje??
wilmageerd
Amerika-ontdekker

ina schreef:@ wilmageerd - Heb je misschien een link naar dat huisje??
http://www.homeaway.com/vacation-rental/p193918
Nick-y
Amerika-ontdekker

Bericht door Nick-y »

Volgende week zijn we in LA. Vrijdag gaan we Walk of Fame,... doen , zaterdag Warner bros en zondag Universal.
Weet iemand een goed hotel om te verblijven? Zodat we van daaruit alles goed kunnen bereiken met de wagen. En uiteraard goed van prijs :)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Aangezien ik mn laptop nog niet kan gebruiken en morgen LA verlaat toch alvast een korte reactie op de tour die Imoon uitgeschreven heeft. Ik heb alleen het 1e stuk van en naar Persing square gelopen ivm tijdgebrek.
In Lannoo's Blauwe Reisgidsen - Californië en Zuidwest-USA staat een vrij complete LA dagtour
Alleereerst kon ik niet eens het Biltmore hotel in, dus hoe ik bij die garden court moet komen, no idea. Net als een aantal andere touristen dus maar omgelopen.
Heel het stuk van 3th street tot door de grand market was enorm druk. Ook omdat het morgen Cinqo de Mayo (5mei) is, een feestdag voor de mexicanen, waar er ook veel van in LA wonen. Als je alle, of zelfs maar een aantal winkels binnengaat ben je zo al een uur meer kwijt.
Waarom er bij grand central market nou weer perse multicultureel sinds 1917 in de beschrijving moet staan? Het is een iets minder wirwar dan de farmers market bij the grove en een stuk kleiner, maar wel leuk om even doorheen te lopen. Angels flight is leuk voor kinderen of mensen die slecht ter been zijn, maar voor die 50p zal het je geen breuk opleveren. Boven een heel gezellig teras op california plaza (ik neem aan dat het buiten het weekend met pauzehouders best druk is).
Dan door richting Disney Concert Hall. Ze zijn daar redelijk aan het bouwen, vooral als je terugloopt richting persing square over hope street is de weg helemaal open. Ik heb er al met al net geen 2,5uur over gedaan. In mijn geval grotendeels te danken aan het feit dat ik de Macy's niet uit kon omdat er een horde mensen naar binnen wilde :shock:
Leuke route, alleen denk ik dat het stuk langs de library in het begin en tussen angels flight en de US Bank wolkenkrabber voor kinderen nogal oninteressant is. En in de parken op de route echt heel veel zwervers. Ik denk dat ik er op 1 dag LA meer heb gezien dan tijdens mijn vorige 2 vakanties in het zuidwesten en Florida. Niet hinderlijk, maar wel opvallend. Het schiet me nu wel te binnen dat er her en der ook wel hele mooie muurtekeningen hangen. Zodra ik de foto's kan uploaden pas ik deze post wat aan.
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ik ben as we speak in LA en ik wil morgen o.a. Mulholland Drive gaan rijden, maar hoe lang moet ik daar eigenlijk voor uittrekken (incl. fotostops)? Hoe bochtig/breed is de weg eigenlijk en zijn er voldoende punten waar je even kunt stoppen?

Verder wil ik morgen ook nog naar Griffith Observatory, (dan Mulholland Drive, geen one-way toch?), The Getty Center, en heel even downtown voor de Walt Disney Concert Hall. Te veel voor 1 dag? 's Avonds / 's Middags rijd ik door naar Anaheim...
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Het hangt een beetje af vanwaar je begint. Ik weet niet waar je in LA zit, maar je kan al de pech hebben dat je er 2u over doet om de mulholland drive te bereiken. Ik hoop dat je er nu wel overal door kunt rijden overigens. Als je het doet als Getty Center - mulholland drive - griffith park - downtown - anaheim ben je denk ik wel het grootste deel van de dag zoet. Hangt er natuurlijk vooral ook vanaf wat je bij het getty center allemaal wilt bekijken (of bedoel je de villa?), Mulholland drive een goed uur, Griffith idem denk ik, mits je dichtbij kunt parkeren. Walt disney concert hall zal niet overdreven veel tijd nemen. Maarja...LA en de files he. Ik zou gewoon aan de westkant van je wensen beginnen en zien hoever je komt :D

Edit: overigens heb ik al een keer voor 3,29 en 3,49 getankt...maar niet in california. Daar 1x voor 3.89 en 1x voor 3,99
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer