Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Papierwerk voor de verhuis ( belgie - amerika )
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Papierwerk voor de verhuis ( belgie - amerika )
Goede avond iedereen.
Ik heb eerst wat rondgelezen op dit forum maar ik vond niet direct een antwoord op mijn vragen.
Ik en mijn verloofde zijn bezig met het K1 visum te behalen, en ik vind heel veel informatie over wat allemaal te doen om het te behalen maar eigenlijk bijna niet over wat erna
Hiermee bedoel ik wat als ik mijn visa in handen heb.
1 - moet ik mijn adres opzeggen in belgie ? ( wat dan ben ik adre loos tot ik in amerika ingeschreven ben )
2 - wat met mijn belastingen van dit jaar
3 - als je ziekenkas opzegt is dat meteen of blijft dat nog een paar dagen/weken geldig tot ik iets nieuw heb ik amerika
en ik vermoed dat er nog verschillende instanties zijn die ik moet verwittigen dat ik verhuis.
dus ik zou graag van iemand die de verhuis heeft gemaakt weten hoe en wat te doen tussen het visa krijgen en op het vliegtuig stappen
Ik heb eerst wat rondgelezen op dit forum maar ik vond niet direct een antwoord op mijn vragen.
Ik en mijn verloofde zijn bezig met het K1 visum te behalen, en ik vind heel veel informatie over wat allemaal te doen om het te behalen maar eigenlijk bijna niet over wat erna
Hiermee bedoel ik wat als ik mijn visa in handen heb.
1 - moet ik mijn adres opzeggen in belgie ? ( wat dan ben ik adre loos tot ik in amerika ingeschreven ben )
2 - wat met mijn belastingen van dit jaar
3 - als je ziekenkas opzegt is dat meteen of blijft dat nog een paar dagen/weken geldig tot ik iets nieuw heb ik amerika
en ik vermoed dat er nog verschillende instanties zijn die ik moet verwittigen dat ik verhuis.
dus ik zou graag van iemand die de verhuis heeft gemaakt weten hoe en wat te doen tussen het visa krijgen en op het vliegtuig stappen
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Papierwerk voor de verhuis ( belgie - amerika )
Technisch gezien moet je je adres opzeggen zodra je Belgie verlaat met de intentie niet meer terug te keren. Dit kan je doen op het gemeentehuis/stadhuis van je woonplaats.francis schreef: 1 - moet ik mijn adres opzeggen in belgie ? ( wat dan ben ik adre loos tot ik in amerika ingeschreven ben )
Je moet dan een ander adres doorgeven, maar dit kan bv. het adres van je verloofde zijn. Eigenlijk maakt dit allemaal weinig uit, ze doen er niks mee. Wat ik wel zou doen is, eenmaal je officieel geland bent in de US, even contact opnemen met het Belgisch consulaat en daar een adres achterlaten. Dit adres zou ik ook updaten als je verhuisd. Je weet nooit wat er gebeurd, en dan sta je geregistreerd. (je moet er nadien toch nog zijn voor je Belgische identiteitskaart als je die moet vernieuwen + je Belgische paspoort)
Je moet de belastingen contacteren en zeggen dat je een finale aangifte moet doen omdat je naar het buitenland verhuisd. Dit moet geloof ik binnen de 3 of 6 maanden nadat je uitgeschreven bent uit Belgie. Al is dit niet altijd mogelijk omdat je dan je loonfiches mogelijk nog niet gehad hebt en zo.francis schreef:2 - wat met mijn belastingen van dit jaar
Ik weet dat het bij ons een hele soep was vooraleer ik op de juiste plaats was voor die aangifte. Mijn locale belastingkantoor zei dat ik niks moest doen. Ze zouden mij wel vinden, zeiden ze. Toen ik hem vroeg hoe ze dat gingen doen als ik geen adres achterliet, bleef het stil. LOL
Uiteindelijk heb ik gewoon de accountant gecontacteerd die altijd al onze aangiftes deed. Zij wist ook niet waar ze moest zijn, maar haar broer was een belastingcontroleur en heeft haar doorgestuurd naar de juiste plaats. Onze aangifte kwam dus in orde, al weet ik niet exact hoe. Wel opletten: we kregen dus geld terug, en dat stuurden ze op naar Canada, met een cheque die ik enkel bij de Belgische Post kon innen. Wat ik over het hoofd gezien had: je krijgt eerst een assessement toe, en daar staat op dat je hun moet contacteren indien je het op een rekening gestort wilt krijgen. Ik heb dus nadien gebeld en mijn Belgische rekeningnummer doorgegeven. Daar werd het toen op gestort.
Uitgeschreven uit Belgie of buiten Belgie verblijven voor iets dat duidelijk geen gewone toeristische uitstap is = niet meer gedekt door het ziekenfonds.francis schreef:3 - als je ziekenkas opzegt is dat meteen of blijft dat nog een paar dagen/weken geldig tot ik iets nieuw heb ik amerika
Mogelijke opties:
1. Ofwel heeft je vriendin een dekking die ook partners dekt. Vraag dat na, en vraag of er een wachtperiode is die je ongedekt door moet lopen. Zo ja: sluit zelf een verzekering af. Zo nee: je kan op haar polis bijgeschreven worden.
2. Indien je voor je Eigen dekking moet zorgen: een job vinden die je dekking geeft. Maar vaak moet je dus ook starten met een wachtperiode.
3. Eigen dekking: wij hebben gewerkt met Expatplus van Van Brede International. Je kan online een quote aanvragen, en je kan spelen met de dekking die je wilt (veel Eigen risico of weinig, met of zonder levensverzekering, enz.)
Woon je nog thuis bij in, of woon je zelfstandig?francis schreef: en ik vermoed dat er nog verschillende instanties zijn die ik moet verwittigen dat ik verhuis.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-newbie
Bedankt voor alle help zover.
1- In verband met de ziekte verzekering kan ik alleen op mijn vriendin haar ziekteverzekering komen nadat we getrouwd zijn dus moet een maand of 2 zien te overbruggen.
2- Ik woon momenteel thuis dus dat geluk heb ik dat ik niets van huishuur en rekeningen moet opzeggen.
3 - belastingen moet ik dus nog even uitzoeken, wel heb ik besloten van mijn belgische rekening nog even te behouden zodat de belastingen hopelijk iets makkelijker zal terug betalen.
1- In verband met de ziekte verzekering kan ik alleen op mijn vriendin haar ziekteverzekering komen nadat we getrouwd zijn dus moet een maand of 2 zien te overbruggen.
2- Ik woon momenteel thuis dus dat geluk heb ik dat ik niets van huishuur en rekeningen moet opzeggen.
3 - belastingen moet ik dus nog even uitzoeken, wel heb ik besloten van mijn belgische rekening nog even te behouden zodat de belastingen hopelijk iets makkelijker zal terug betalen.

Verhuis / verhuizing
Vraag
Wat is juist: verhuis of verhuizing?
Antwoord
Verhuizing is standaardtaal in het hele taalgebied. In België wordt ook vaak verhuis gebruikt, maar het is niet duidelijk of we dat woord tot de standaardtaal in België kunnen rekenen.
Toelichting
Verhuizing wordt zowel in België als in Nederland gebruikt en is standaardtaal in het hele taalgebied.
(1) We hebben onze verhuizing naar Monaco minutieus voorbereid.
(2) Wegens verhuizing zal het kantoor gesloten zijn van 1 tot 20 augustus.
In België wordt naast verhuizing ook vaak verhuis gebruikt, ook door standaardtaalsprekers. Toch is er een niet te verwaarlozen groep taalgebruikers die het gebruik van verhuis afkeurt. Het is daarom vooralsnog niet duidelijk of het woord tot de standaardtaal in België gerekend kan worden.
(3) Door de verhuis staat mijn flat vol kartonnen dozen. (in België, status onduidelijk)
Bijzonderheid
Als eerste deel van een samenstelling is verhuis standaardtaal in het hele taalgebied. Verhuis is hier geen zelfstandig naamwoord, maar de stam van het werkwoord verhuizen.
(4) We hebben de verhuiswagen helemaal vol met meubels gestouwd.
(5) Verhuisliften maken het verhuizen een stuk eenvoudiger.
Bronnen
Hendrickx, R. Verhuis* (de -). Geraadpleegd op 31 juli 2009 via http://www.vrt.be/taal/verhuis-de.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je op het gemeentehuis langsgaat, dan hebben ze meestal wel van die lijstjes van instanties die je moet verwittigen als je gaat verhuizen. Je kan ze ook online wel vinden, denk ik.
Vertel je bank niet dat je naar de US trekt! Sommige banken doen daar moeilijk over. Je houdt gewoon je rekening aan, en je adres blijft ook hetzelfde dus als ze je willen contacteren komen ze toch bij je ouders uit. Niks aan de hand.
Je zal, als je verzekerd wilt blijven, zelf voor een tijdelijke oplossing moeten zorgen. Je kan die Expatverzekering blijven verlengen zo lang je ze nodig hebt.
Waar trek je naartoe? En is er een Belgisch consulaat in de buurt?
Hoe lang is je identiteitskaart nog geldig? En je paspoort?
Vertel je bank niet dat je naar de US trekt! Sommige banken doen daar moeilijk over. Je houdt gewoon je rekening aan, en je adres blijft ook hetzelfde dus als ze je willen contacteren komen ze toch bij je ouders uit. Niks aan de hand.
Je zal, als je verzekerd wilt blijven, zelf voor een tijdelijke oplossing moeten zorgen. Je kan die Expatverzekering blijven verlengen zo lang je ze nodig hebt.
Waar trek je naartoe? En is er een Belgisch consulaat in de buurt?
Hoe lang is je identiteitskaart nog geldig? En je paspoort?
Elke
-
- Amerika-newbie
Ik verhuis naar midden Alabama en denk dat Atlanta het dichtste consulaat is.
Mijn ID kaart moet ik vervangen want die is maar geldig tot september.
Mijn Paspoort tot 2017
Ik zal zien dat ik 1 van de dagen eens langs het gemeentehuis kan gaan voor wat meer info
Mijn ID kaart moet ik vervangen want die is maar geldig tot september.
Mijn Paspoort tot 2017
Ik zal zien dat ik 1 van de dagen eens langs het gemeentehuis kan gaan voor wat meer info
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
2017 is te ver in de toekomst, dat gaan ze nu nog niet willen vervangen. De ellende is dus dat je straks om de zoveel tijd weer naar het consulaat mag gaan, afwisselend voor je ID en voor je paspoort. Ik heb hier geluk, ik zit er maar 35km vandaan.
Heb je al zicht op een job?
Heb je al zicht op een job?
Elke
-
- Amerika-newbie
Voor mij is het ongeveer 300km naar atlanta dus hopelijk ga ik er niet teveel moeten zijn.
Ik weet niet of ik al echt naar een job kan zoeken wegens dat ik nog geen exacte datum heb dat ik mijn visa ga hebben en daarna nog niet weet hoelang het juist gaat duren voor ik mijn werkvergunning heb.
Ik weet niet of ik al echt naar een job kan zoeken wegens dat ik nog geen exacte datum heb dat ik mijn visa ga hebben en daarna nog niet weet hoelang het juist gaat duren voor ik mijn werkvergunning heb.
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Je kan al wel volop beginnen met het uitbouwen van je professionele contacten daar. Maar dat ben je misschien al lang aan 't doen.
Elke
- Vanka
- Amerikafan
- Contacteer:
Ik kom er héél even tussendoor aangezien ik binnen twee maanden ook zal vertrekken.
Het heeft niet zozeer te maken met de uitschrijving bij de gemeente (ook ben ik Nederlandse, dus zou ik dat hier niet in het topic vragen), maar met 'inschrijving' in de V.S.
Als je dalijk net als TS en mij verhuisd naar de V.S. en je komt daar aan, is er dan zoiets als jezelf inschrijven bij een gemeente danwel county of staat?
Of is de enige manier van 'registratie' je naam aan een huurtcontract te verbinden, zodat ze weten waar je uithangt?
Ik kan het eerlijk gezegd namelijk nergens vinden en toen ik zowel mijn vriend, zijn familie en vrienden van ons heb gevraagd hoe en wat, begrepen ze niet helemaal wat ik bedoelde.
Het heeft niet zozeer te maken met de uitschrijving bij de gemeente (ook ben ik Nederlandse, dus zou ik dat hier niet in het topic vragen), maar met 'inschrijving' in de V.S.
Als je dalijk net als TS en mij verhuisd naar de V.S. en je komt daar aan, is er dan zoiets als jezelf inschrijven bij een gemeente danwel county of staat?
Of is de enige manier van 'registratie' je naam aan een huurtcontract te verbinden, zodat ze weten waar je uithangt?
Ik kan het eerlijk gezegd namelijk nergens vinden en toen ik zowel mijn vriend, zijn familie en vrienden van ons heb gevraagd hoe en wat, begrepen ze niet helemaal wat ik bedoelde.

- DixieChick
- Amerika-expert
Je hebt in de VS geen burgerlijke stand zoals we in Nederland kennen. Als je ergens naar toe verhuisd, dan hoef je je dus nergens te melden of in te schrijven. Je vertrekt gewoon, en klaar. Dus als jij straks aankomt, hoef je niks te doen*.
In de VS is het wel zo dat je rijbewijs je huidige adres moet hebben, en dus zul je na elke verhuizing naar je lokale DMV moeten met een bewijs van je nieuwe adres (en als je naar een andere staat verhuisd, soms een heleboel andere rompslomp). Verder hoef je helemaal niks. Er dus niemand die echt weet waar iedereen woont...
* Dit is niet helemaal waar - als immigrant behoor je de USCIS op de hoogte te houden als je verhuisd, via een AR-11 voor jou, en een I-865 voor je sponsor (dit moet binnen tien dagen, dus niet vergeten! Zoals sommige onder ons wel eens hebben gedaan. Als je eenmaal US Citizen bent, hoeft zelfs dat niet meer.
In de VS is het wel zo dat je rijbewijs je huidige adres moet hebben, en dus zul je na elke verhuizing naar je lokale DMV moeten met een bewijs van je nieuwe adres (en als je naar een andere staat verhuisd, soms een heleboel andere rompslomp). Verder hoef je helemaal niks. Er dus niemand die echt weet waar iedereen woont...
* Dit is niet helemaal waar - als immigrant behoor je de USCIS op de hoogte te houden als je verhuisd, via een AR-11 voor jou, en een I-865 voor je sponsor (dit moet binnen tien dagen, dus niet vergeten! Zoals sommige onder ons wel eens hebben gedaan. Als je eenmaal US Citizen bent, hoeft zelfs dat niet meer.
This is Guy Smiley, reporting live! from the inside of his car!
Southern Tales
Southern Tales
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 1 Reacties
- 738 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne