Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
roadtrip Amerika
-
- Amerika-ontdekker
roadtrip Amerika
Ik heb al verschillende topics gelezen maar kan er is zodanig veel keuze dat ik graag jullie advies zou willen. Ik ben al verschillende malen naar Amerika geweest (New York,Albuquerque, Illinois) Maar dit wel elke keer maar 1 stad. Ik zou nu in Juni verschillende plaatsen willen aandoen (2 weken). Ik zou van de ene plaats naar de andere willen reizen maar heb ook niet veel zin om van de ene stad naar de andere te trekken dus vandaar dat ik jullie mening zou willen. Met stad bedoel ik om elk keer een hoofdstad te gaan bezoeken. Wat zouden jullie mij adviseren als eerste rondreis in Amerika?
Thanks !
Thanks !
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 10
Re: roadtrip Amerika
Ik bespeur hier een tegenstrijdigheid...Livestrong7 schreef:Ik zou van de ene plaats naar de andere willen reizen maar heb ook niet veel zin om van de ene stad naar de andere te trekken dus vandaar dat ik jullie mening zou willen.
Of bedoel je dat je bijv. nationale parken met steden wilt combineren ?
-
- Amerika-ontdekker
inderdaad ik kon het moeilijk uitleggen
Het is inderdaad hetgeen wat je zegt... En dus niet enkel naar de "stenen" gebouwen gaan kijke

- Moniquemichiel
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 9
Tja... rondje zuidwesten. Genoeg voorbeelden hier op het forum.
-
- Amerikafan
- Partner van: Evie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Inderdaad, eerst rondkijken en dan vragen stellen. Ik heb mijn maand VS samengesteld op basis van grotendeels de inhoud van dit forum, en als alles bijna klaar was, heb ik mijn eerste vraag gesteld. Even kleine moeite, maar zo leuk om te doen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Wat zijn je hobby's. Ben je een 'outdoor' iemand, of hou je meer van attractieparken?Wat zouden jullie mij adviseren als eerste rondreis in Amerika
Gebruik idd alles.amerika.com en dit forum om info te vinden over de parken, steden etc.etc. en zet voor jezelf het een en ander op papier van wat je graag allemaal wilt zien. Plaats dat dan op dit forum en dan krijg je vanzelf wel reacties om je reis evt wat aan te passen. Let wel, altijd blijven zorgen dat het jou reis is, de mensen hier geven alleen advies gebaseerd op hun ervaringen en in de meeste gevallen common sence.
Ik ben op dit moment bezig met mijn 3e reis en ik zou zo nog een dozijn andere routes kunnen opdreunen met allerlei parken die ik graag zou willen zien/doen mocht ik de financien er voor hebben. (overigens staan australie, nieuw zeeland, india en japan -jaja- ook nog op het lijstje)
Met een reis van 2 weken ben je aan de ene kant voor bv het zuidwesten wat gelimiteerd mbt de routes die de meeste mensen hier afleggen en plaatsen op dit forum, maar je kunt wel een heleboel zien. Florida leent ook uitstekend en ook een rondje NY, Washington en via een route naar de Niagara Watervallen, een stukje Canada en terug naar NY zou kunnen.
Het bassie en adriaan rondje 

An official Tucsonian, (and now an official Phoenician too)
- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn ondertussen 4x in de US geweest, en dit waren telkens reizen van 14 dagen ongeveer. Je bent misschien wel gelimiteerd in het aantal dagen, maar mits een juiste dosering kan je echt een goede reis samenstellen. Als je geïnteresseerd bent in natuur en eventueel een paar steden, kijk gerust eens naar onze reisverslagen (zie link hieronder). Onze eerst reis staat er niet bij (zou ik dringend eens moeten doen), maar dit was eigenlijk een redelijk "standaard" rondje, van Phoenix naar San Francisco en dit zag er zo uit:
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix - Grand Canyon
3: Grand Canyon - Page
4: Page - Bryce
5: Bryce - Zion
6: Zion
7: Zion - Las Vegas
8 : Las Vegas
9: Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
10: Lone Pine - Yosemite
11: Yosemite
12: Yosemite - Napa (zou ik niet meer doen op een eerste reis)
13: Napa - SF
14: SF
15: SF
16: naar huis
Ik vond dit zeker een goede route (met uitzondering van Napa). Met in het midden Las Vegas en op het einde SF. Ertussen dan de natuurpracht.
1: aankomst Phoenix
2: Phoenix - Grand Canyon
3: Grand Canyon - Page
4: Page - Bryce
5: Bryce - Zion
6: Zion
7: Zion - Las Vegas
8 : Las Vegas
9: Las Vegas - Lone Pine (via Death Valley)
10: Lone Pine - Yosemite
11: Yosemite
12: Yosemite - Napa (zou ik niet meer doen op een eerste reis)
13: Napa - SF
14: SF
15: SF
16: naar huis
Ik vond dit zeker een goede route (met uitzondering van Napa). Met in het midden Las Vegas en op het einde SF. Ertussen dan de natuurpracht.
Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Daar heb je in 2 weken geen tijd voor...dat is net wat teveel. Wat Doockles aangeeft is een leuke route. Je mist wel LA.Essiej schreef:Het bassie en adriaan rondje
Ik zou voor die dag Napa een dag Yosemite, Grand Canyon of Page toevoegen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Begin mei hebben wij ongeveer die van Doockles gedaan:
1. Ams - Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - bryce Canyon
5. Bryce Canyon - Zion
6. zion
7. Zion - Las Vegas
8. LV
8. Las Vegas - Death Valley
9. Death Valley - Three Rivers
10. three Rivers - General Sherman - Yosemite
11. Yosemite - SF
12. SF
13. SF - Ams
In jouw geval zeker de Tioga pas nemen! Als je dan nog en dag over hebt: voor Yosemite zou ik doen.
Ik vond dit een redelijk rustige reis met een goede afwisseling van steden en natuur.
Succes!
1. Ams - Phoenix
2. Phoenix - Grand Canyon
3. Grand Canyon - Page
4. Page - bryce Canyon
5. Bryce Canyon - Zion
6. zion
7. Zion - Las Vegas
8. LV
8. Las Vegas - Death Valley
9. Death Valley - Three Rivers
10. three Rivers - General Sherman - Yosemite
11. Yosemite - SF
12. SF
13. SF - Ams
In jouw geval zeker de Tioga pas nemen! Als je dan nog en dag over hebt: voor Yosemite zou ik doen.
Ik vond dit een redelijk rustige reis met een goede afwisseling van steden en natuur.
Succes!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 1345 Weergaves
-
Laatste bericht door Almere vak V
-