Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Melissa79: rondreis 3 weken in oktober

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
Melissa79
Amerika-newbie

Reis Melissa79: rondreis 3 weken in oktober

Bericht door Melissa79 »

Hallo allemaal,

Ik kreeg van mijn collegaatje de tip om hier een oproepje te plaatsen om mee te denken aan een leuke rondreis van 3 weken die mijn vriend en ik in oktober willen maken. Ik ben zelf nog nooit gaan rondreizen in Amerika en ben er heel erg nieuwsgierig naar geworden, dus hopelijk hebben jullie wat leuke tips voor ons!

We vliegen eerst naar New York (retourticket is al in the pocket :thumbup: ) en zullen daar ong. 4 dagen blijven (ik ben er nog nooit geweest, mijn vriend wel). Daarna willen we een binnenlandse vlucht (moeten we nog boeken) naar Los Angeles en daar een auto huren, waarmee we vervolgens doorrijden naar de Grand Canyon, Las Vegas en tenslotte San Fransisco (waar een vriend woont waar we kunnen slapen). Daarna via binnenlandse vlucht weer terug naar New York en weer door naar Amsterdam.

Hebben jullie leuke tips voor deze reis? We hebben nog geen idee van route en welke hotspots we per se willen zien, daar zullen we wel een selectie in moeten maken gezien de 2 weken die we overhouden om rond te reizen.
Alvast super bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Melissa
Turbotrent
Amerikafan

Re: Rondreis 3 weken in oktober

Bericht door Turbotrent »

Hoi Melissa,

Alvast welkom op het forum!

Heb je al eens in het reisverslagen topic gekeken? Daar kan je een heleboel verslagen vinden van mensen die een vergelijkbare reis hebben gedaan. Daar ga je vast leuke tips uit kunnen halen! Ik kan je ook doorverwijzen naar mijn reisverslag (zie signature). Wij zijn ook in oktober geweest, dus dat kan je alvast een goed beeld geven. Hou er wel rekening mee dat het hoog tijd wordt om je accomodatie vast te leggen indien je wil logeren in een van de nationale parken!

Om je een idee te geven, een paar must sees in de buurt van de door jou beschreven route (LA-SF-Las Vegas):

- Highway 1 tussen LA en SF
- Yosemite NP
- Death Valley NP
- Joshua Tree NP
- Zion NP
- Valley of Fire

Een beetje meer uit de richting:

- Page
- Monument Valley
- Bryce Canyon

Veel plezier met de planning!
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Hi
Dus dag 1 naar NY plus 4 dagen NY en de vlucht naar SF maakt 6 dagen, Dan een rondje LASFen dan een vlucht naar NY voordat je naar Amsterdam gaat dus nog een extra dag en dat geeft je dus ca. 14 dagen voor de rondrit LA-Grand Canyon-Las Vegas-SF. Je tcket naar NY is al geboekt dus daar zal ik verder niets over zeggen. Probeer Southwest eens voor de binnenlandse vluchten.
Voor die 14 dagen zou je kunnen doen:
1. Aankomst LA
2. LA
3. LA-Kingman
4. Kingman-Grand Canyon
5. GC-Page
6. Page-Bryce
7. Bryce-Zion
8 Zion-Las Vegas
9 Las Vegas
10 Las Vegas-Lone Pine via death Valley
11 Lone Pine-Yosemite
12 Yosemite
13 Yosemite-San Francisco
14. SF
15: Naar NYC-Amsterdam
cmoer14
Amerika-newbie

Bericht door cmoer14 »

Wat leuk, mijn vriend en ik gaan in oktober ook (ruim) weken naar Amerika. Ook wij gaan eerst naar New York en vliegen dan door naar Los Angeles.

We zijn nu bezig de route uit te stippelen maar we komen er nog niet helemaal aan uit. Vooral hoelang we waar moeten blijven, ik ben bang om van alles te missen :-). Ach het is toch onmogelijk om alles te zien natuurlijk maar ik vind het maar moeilijk.

Ik ga eens goed rondsnuffelen op het forum en inderdaad tips etc. zijn welkom!
Melissa79
Amerika-newbie

Re: Reis Melissa79: rondreis 3 weken in oktober

Bericht door Melissa79 »

Dank je wel voor deze tips!
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Re: Reis Melissa79: rondreis 3 weken in oktober

Bericht door Frans H »

In oktober wordt de reis nog eens extra mooi vanwege de mooie herfstkleuren :thumbup:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer