Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Tips voor reizen met kinderen
Re: Tips voor reizen met kinderen
@grunnfm: Dat ziet er inderdaad prima uit voor die prijs! Mooie brede zit en lekker stoer 

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Mag ik even inbreken...? Jullie hebben het wellicht al besproken maar ik kan het zo gauw niet vinden.
Heb een aantalnpagina's gelezen maar 37 zijn er mij iets te veel.
Maar hoe lang adviseren jullie om per dag te reizen met een kindje van 1,5 jaar? Wij willen evt volgend jaar weer naar de VS. We willen wel wat zien, maar geen hele dagen in de auto zitten. Ik heb geen idee hoe lang het dan voor onze zoon vol te houden is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Heb een aantalnpagina's gelezen maar 37 zijn er mij iets te veel.

Maar hoe lang adviseren jullie om per dag te reizen met een kindje van 1,5 jaar? Wij willen evt volgend jaar weer naar de VS. We willen wel wat zien, maar geen hele dagen in de auto zitten. Ik heb geen idee hoe lang het dan voor onze zoon vol te houden is. Wat zijn jullie ervaringen hiermee?
States visited: AZ, CA, DC, DE, FL, HI, IL, MD, NV, NJ, NY, PA, UT, VA
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Ik zou proberen op iedere plek minstens 2 dagen te verblijven.
Wellicht heb je iets aan mijn reisverslagen (zie onderschrift) Ons zoontje was 20 maanden toen hij mee ging en met name de eerste dagen waren te druk.
We hebben toen geleerd de eerste dagen echt te acclimatiseren. In 2011 vanaf LAX meteen naar Santa Barbara gereden en daar 2 dagen verbleven.
Vorig jaar naar Florida en eerst voor 1,5 een huis gehuurd voordat we gingen rond rijden.
Mijn ervaring is dat je best een flinke reisdag er tussen kan hebben. Wij rijden ook in 1x naar wintersport bestemming. Zo hebben wij vanaf Jackson (Tetons) in 1x naar Moab gereden in 2009 (800 km) Flinke tippel, maar vonden wij goed te doen.
Het zit hem denk ik in de balans van de dingen die je wilt doen en zien. Volle reisdag, dan de volgende dag even tijd om rustig op te staan, park bezoeken, tussen de middag tukje doen en smiddags weer wat leuks doen.
Plan ook een dag om niks te doen. Gewoon lekker zwemmen bij het hotel, spelletje doen oid. En zorg dat hij voor het slapen gaan even tot rust kan komen in het hotel of camper.
Wij hielden meestal aan dat we om 17.00 uur wilden gaan eten. Wel vroeg maar dan wisten we zeker dat ze nog fit genoeg waren. Daarna nog even met de voeten in de zee of zwemmen en dan lekker naar bed.
We hebben nooit problemen ondervonden met het reizen met de kinderen. Je moet je zelf een bepaalde houding aanmeten. Vliegen is gewoon verstand op nul en gaan. Je overleeft het echt! Het valt reuze mee! Ik heb het zelfs overleefd met 11 uur vliegen en een kind met koorts.
Zorg dat alles op het vliegveld geregeld is. Auto geregeld, stoeltje staat klaar etc. Dan lekker naar het hotel en relaxen. En pak meteen het ritme van de dag.
Wanneer je vliegt op LAX dan kom je meestal in de middag aan, ideaal om een klein stukje LA uit te rijden en een leuk hotel te zoeken. Installeren, even spelen en om 19.00 uur met de kippen op stok. Zorg dat je wat te eten hebt voor midden in de nacht want je wordt geheid wakker van de honger. Even uurtje wakker, wat eten en drinken en door tot de volgende morgen.
Succes!
Wellicht heb je iets aan mijn reisverslagen (zie onderschrift) Ons zoontje was 20 maanden toen hij mee ging en met name de eerste dagen waren te druk.
We hebben toen geleerd de eerste dagen echt te acclimatiseren. In 2011 vanaf LAX meteen naar Santa Barbara gereden en daar 2 dagen verbleven.
Vorig jaar naar Florida en eerst voor 1,5 een huis gehuurd voordat we gingen rond rijden.
Mijn ervaring is dat je best een flinke reisdag er tussen kan hebben. Wij rijden ook in 1x naar wintersport bestemming. Zo hebben wij vanaf Jackson (Tetons) in 1x naar Moab gereden in 2009 (800 km) Flinke tippel, maar vonden wij goed te doen.
Het zit hem denk ik in de balans van de dingen die je wilt doen en zien. Volle reisdag, dan de volgende dag even tijd om rustig op te staan, park bezoeken, tussen de middag tukje doen en smiddags weer wat leuks doen.
Plan ook een dag om niks te doen. Gewoon lekker zwemmen bij het hotel, spelletje doen oid. En zorg dat hij voor het slapen gaan even tot rust kan komen in het hotel of camper.
Wij hielden meestal aan dat we om 17.00 uur wilden gaan eten. Wel vroeg maar dan wisten we zeker dat ze nog fit genoeg waren. Daarna nog even met de voeten in de zee of zwemmen en dan lekker naar bed.
We hebben nooit problemen ondervonden met het reizen met de kinderen. Je moet je zelf een bepaalde houding aanmeten. Vliegen is gewoon verstand op nul en gaan. Je overleeft het echt! Het valt reuze mee! Ik heb het zelfs overleefd met 11 uur vliegen en een kind met koorts.

Zorg dat alles op het vliegveld geregeld is. Auto geregeld, stoeltje staat klaar etc. Dan lekker naar het hotel en relaxen. En pak meteen het ritme van de dag.
Wanneer je vliegt op LAX dan kom je meestal in de middag aan, ideaal om een klein stukje LA uit te rijden en een leuk hotel te zoeken. Installeren, even spelen en om 19.00 uur met de kippen op stok. Zorg dat je wat te eten hebt voor midden in de nacht want je wordt geheid wakker van de honger. Even uurtje wakker, wat eten en drinken en door tot de volgende morgen.
Succes!
Bedankt Dimple!
Over het vliegen maak ik mij niet zo'n zorgen, dat komt wel goed. Iets langer op een plek verblijven is inderdaad wel verstandig. Ik wil heel graag naar het Noordwesten, dus dan zit je idd ook met een flink tijdsverschil. Weet nog dat ik in LA ook om half 8 naar bed ging ja, pittige reis is dat.
Ik ga jouw reisverslagen eens bekijken!
Over het vliegen maak ik mij niet zo'n zorgen, dat komt wel goed. Iets langer op een plek verblijven is inderdaad wel verstandig. Ik wil heel graag naar het Noordwesten, dus dan zit je idd ook met een flink tijdsverschil. Weet nog dat ik in LA ook om half 8 naar bed ging ja, pittige reis is dat.
Ik ga jouw reisverslagen eens bekijken!
Wij hebben veel gereisd met onze nu-kleuter, onder andere vijf keer naar Amerika en een keer naar China/Hong Kong. Wij proberen eigenlijk zoveel mogelijk om een thuisbasis te hebben en vanuit daar tochtjes te maken. En als het niet anders kan het reizen zoveel mogelijk te beperken tot na het ontbijt en/of tijdens het middagdutje. In dat geval proberen tussendoor twee of drie dagen achtereen op dezelfde camping/hotel te blijven, om gewoon een beetje aan te rommelen.
Onze dochter is supermakkelijk met reizen, ook toen ze 15 maanden was en we naar L.A. gingen. Bij lange ritten stopten we als het even kon als we een speeltuin of geschikte speelplaats zagen, gewoon een beetje relaxed qua km/uur. Veel ijsjes ook
Zorg dat je in de auto een hele voorraad hebt aan drinken en houdbare snacks (cream crackers zonder zout, rijstwafels, knijpfruit, rozijntjes etc.), om even het laatste uurtje tot een restaurant/hotel te overbruggen.
En - maar daar zal niet iedere ouder aan toe willen geven - bij extreme ritten (meer dan een paar 100 kilometer op een dag) hadden we beide iPhones (er was toen nog geen iPad - onvoorstelbaar dat we die pas sinds april 2010 hebben!) gevuld staan met Bumba, Hopla, Pingu, slideshows met foto's van haarzelf (groot succes) en ander onschuldig dreumesvermaak. Anderen zullen kiezen voor gezellig meezingen met K3 of de Gouden Peuterkeeltjes of zo, maar dat zou subiet het eind van per auto reizen betekenen voor mij
Onze dochter is supermakkelijk met reizen, ook toen ze 15 maanden was en we naar L.A. gingen. Bij lange ritten stopten we als het even kon als we een speeltuin of geschikte speelplaats zagen, gewoon een beetje relaxed qua km/uur. Veel ijsjes ook

Zorg dat je in de auto een hele voorraad hebt aan drinken en houdbare snacks (cream crackers zonder zout, rijstwafels, knijpfruit, rozijntjes etc.), om even het laatste uurtje tot een restaurant/hotel te overbruggen.
En - maar daar zal niet iedere ouder aan toe willen geven - bij extreme ritten (meer dan een paar 100 kilometer op een dag) hadden we beide iPhones (er was toen nog geen iPad - onvoorstelbaar dat we die pas sinds april 2010 hebben!) gevuld staan met Bumba, Hopla, Pingu, slideshows met foto's van haarzelf (groot succes) en ander onschuldig dreumesvermaak. Anderen zullen kiezen voor gezellig meezingen met K3 of de Gouden Peuterkeeltjes of zo, maar dat zou subiet het eind van per auto reizen betekenen voor mij

2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Hahaha Bello... dat laatste zou mijn reisplezier ook niet echt verhogen
Eens kijken wat ik nog toe te voegen heb... hou natte doekjes in de aanslag voor spugen, snotneuzen en kleeftoetjes
Wij doen het ook ongeveer zoals hierboven beschreven. Langere ritten kunnen, maar met zo'n kleintje het liefst tegen middagslaaptijd. Regelmatig even stoppen om even buiten uit te razen tijdens langere ritten. En af en toe een dagje niks anders dan relaxen bij het zwembad/hotel/de camping is zeker ook een aanrader!

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Het is zo persoonlijk, zowel voor ouders als kind. Wij gaven er altijd de voorkeur aan om elke dag een paar uur te rijden. Bij voorkeur 's middags, en dan 's ochtends wat ondernemen. Maar dat is natuurlijk niet altijd zo in te plannen. Na een lange reisdag wel bij voorkeur een dag met weinig rijden, maar dat lukt ook niet altijd.
Gewoon kijken hoe het gaat, de ene dag is ook de andere niet, sommige dagen vinden ze alles wel goed, de dag erna is een uurtje rijden al te veel.
Gewoon kijken hoe het gaat, de ene dag is ook de andere niet, sommige dagen vinden ze alles wel goed, de dag erna is een uurtje rijden al te veel.
Terug in Texas!
- Mads2010
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 11
Check onze belevenissen in de USA met kind van net twee jaar oud via de onderstaande link. Wij hebben bewust gekozen voor vervoer per camper, eigen stabiele basis. Daarnaast om de dag (een stuk) rijden. Check bij het boeken van de campground of er faciliteiten zijn voor kinderen (zwembad, speeltuin). Succes!Mag ik even inbreken...? Jullie hebben het wellicht al besproken maar ik kan het zo gauw niet vinden.
Heb een aantal pagina's gelezen maar 37 zijn er mij iets te veel.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Omdat we geen campings hebben gereserveerd, hebben wij de dagen vooralsnog zo ingedeeld:
's morgens op tijd gaan rijden (de meiden zijn toch vroeg wakker) om tegen de middag een camping te zoeken. Dan 's middags kijken of er een dutje/speel moment nodig is, of we gaan iets ondernemen. De volgende dag een uitstapje en dan die dag erop weer rijden.
Het kan wel zo zijn dat we een keer een camping reserveren en een keer langer rijden, of dan juist pas 's middags gaan rijden. Maar niks staat vast dus we zien het terplekke wel. Zelfs de jongste doet geen middag dutje meer, maar ik kan me voorstellen dat ze tijdens zo'n reis dat misschien weer wel nodig heeft. Ze word 8 dagen voor vertrek 2
's morgens op tijd gaan rijden (de meiden zijn toch vroeg wakker) om tegen de middag een camping te zoeken. Dan 's middags kijken of er een dutje/speel moment nodig is, of we gaan iets ondernemen. De volgende dag een uitstapje en dan die dag erop weer rijden.
Het kan wel zo zijn dat we een keer een camping reserveren en een keer langer rijden, of dan juist pas 's middags gaan rijden. Maar niks staat vast dus we zien het terplekke wel. Zelfs de jongste doet geen middag dutje meer, maar ik kan me voorstellen dat ze tijdens zo'n reis dat misschien weer wel nodig heeft. Ze word 8 dagen voor vertrek 2

2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
Dat is balen met de ticketprijzen... 

Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
Volg ons op:
Wij gaan over 2 weken met onze dochter van 2 naar ZuidWest USA. Precies zoals hierboven aangegeven, wij zitten bijna altijd 2 of meer nachten op dezelfde plek. Daarnaast moet je keuzes maken in wat je wilt zien. Je kunt niet alles (normaal al niet en met een kind al helemaal niet). Vorig jaar, toen onze dochter 11 maanden was, zijn wij naar Argentinië geweest. Ook een aanrader trouwens, een enorm kindvriendelijk land.
Bedankt voor al jullie tips!
Goed om te lezen dat jullie allemaal met zo'n kleintje hebben gereisd en dat het goed ging. vond het reisverslag van Dimple erg leuk om te lezen. Ik ga eens nadenken over een route en dan zal ik rekening houden met wat kortere reisdagen en iets langer op 1 plek verblijven.

Goed om te lezen dat jullie allemaal met zo'n kleintje hebben gereisd en dat het goed ging. vond het reisverslag van Dimple erg leuk om te lezen. Ik ga eens nadenken over een route en dan zal ik rekening houden met wat kortere reisdagen en iets langer op 1 plek verblijven.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Tips voor reizen met kindnueren
Tja, prijzig is het wel, maar ik ben blij dat ze een eigen stoel heeft. Afgelopen zomer naar Bulgarije met haar op schoot vond ik al lang zat!iertje007 schreef:Dat is balen met de ticketprijzen...

-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Wij zijn vorig jaar naar het westen geweest met onze 2 kinderen van toen 2 en 14 maanden. Voor de jongste hadden we geen eigen stoel en hier hadden we tijdens de reis ontzettend veel spijt van. Op de terugreis hadden we nog een babybedje om voor de stoel op te hangen gekregen en toen was het nog wel te doen maar de heen reis van 8 uur hebben ze allebei geen oog dicht gedaan en toen waren 3 stoelen echt wel te krap!
Qua reis dagen hadden we 2 lange reisdagen van + 5 uur en de rest allemaal eronder. Wij hadden ervoor gekozen om na een lange reisdag minimaal ergens 2 dagen te blijven en de laatste vijf dagen hadden we express een iets luxer hotel genomen om lekker de laatste dagen op 1 plek in luxe te verblijven.
Op mijn linkje kan je ons reisverslag lezen.
Gr. Laura
Qua reis dagen hadden we 2 lange reisdagen van + 5 uur en de rest allemaal eronder. Wij hadden ervoor gekozen om na een lange reisdag minimaal ergens 2 dagen te blijven en de laatste vijf dagen hadden we express een iets luxer hotel genomen om lekker de laatste dagen op 1 plek in luxe te verblijven.
Op mijn linkje kan je ons reisverslag lezen.
Gr. Laura
onze reis in 2012 http://huwelijksreisamerika2012.wordpress.com/
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Mijn ouders deden dit 30+ jaar geleden ook al met cassettebandjes met bert en ernie, sipje en sopje, sprookjes, bassis en adriaan ed. Werkt altijd!En - maar daar zal niet iedere ouder aan toe willen geven - bij extreme ritten (meer dan een paar 100 kilometer op een dag) hadden we beide iPhones (er was toen nog geen iPad - onvoorstelbaar dat we die pas sinds april 2010 hebben!) gevuld staan met Bumba, Hopla, Pingu, slideshows met foto's van haarzelf (groot succes) en ander onschuldig dreumesvermaak. Anderen zullen kiezen voor gezellig meezingen met K3 of de Gouden Peuterkeeltjes of zo, maar dat zou subiet het eind van per auto reizen betekenen voor mij
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Oh hysterisch Zipje en Zopje. 2 potloden die gaan op reis toch?? 

-
- Amerika-ontdekker
Vraagje: als je een autostoeltje incheckt, moet hij dan in een doorzichtige tas zitten, of mag het ook gewoon een tas zijn waar je niet doorheen kan kijken?
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
We kregen een grote plastic zak aangereikt op het vliegveld.
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om hem op schiphol te laten sealen. Dan mis je ook geen onderdelen als je aankomt en zit alles stevig verpakt!
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om hem op schiphol te laten sealen. Dan mis je ook geen onderdelen als je aankomt en zit alles stevig verpakt!
- Inge
- Amerika-expert
- Contacteer:
@Arizona. Wij zijn ook een paar jaar geleden geweest toen onze oudste 2 was. Ik sluit me ook aan bij het rustige tempo dat geadviseerd wordt. Wij hadden al een vrij rustig tempo, maar zelfs dat hebben we nog wat rustiger moeten maken om het een maand vol te kunnen houden. Waar mogelijk min. 2 nachten op 1 plek en dan ook regelmatig een dagje zonder reizen. Dus lekker op de camping hangen. Zwembad, speeltuin, wasje draaien en waar mogelijk een stadje inlopen.
Misschien heb je nog iets aan onze verslagen.
Veel plezier met de voorpret!
Misschien heb je nog iets aan onze verslagen.
Veel plezier met de voorpret!

Groetjes Inge
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
Onze reisverslagen naar Amerika (en Zweden, Noorwegen en Schotland):
2009: Californië + Crater Lake - met dochter van 2 jaar en camper!
2005: Noord- en Zuidwest
2003: Zuidwest + Yellowstone
-
- Amerika-ontdekker
Nog even een keer een vraagje, want inmiddels wordt ik een beetje gek van al het geregel..je kan een autostoeltje sealen, maar je kan op schiphol toch ook een flightbag kopen? Weet iemand of het stoeltje daar in past en wat ze ongeveer kosten? We hadden dus een hele grote tas, maar het onderste deel past er niet in..
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 3530 Weergaves
-
Laatste bericht door ClaireVHaut
-