Ja, wij gaan heen met alleen oude kleding die ik aan het einde van de reis daar ook achter laat. Heb eigenlijk alleen maar het hoogst nodige bij mij en gedurende de vakantie vult de koffer zich vanzelf. Oude spullen laat ik op het einde van de reis achter. Zo red ik het met één koffer.marsjeeh schreef:Ik lees altijd dat iedereen zoveel kleding koopt in de States, en dat heb ikmde vorige keren ook gedaan, maar toen kon je nog gratis een 2e koffer mee terug nemen, maar nu moet je daar super veel geld voor betalen! Hoe doen jullie dat dan? Of nemen jullie gewoon niks mee en koop je alles daar?
Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Kleren kopen
- gyatso
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
Re: Kleren kopen
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 16
- Contacteer:
Camarillo staat op ons program, leuke outlet Tinaa??
Wegbrengcamper 2018 http://deepsouthusa2018.wordpress.com
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
Denver2017 http://vakantieusa2017.blogspot.nl/
LV2016 http://usnov2016.blogspot.nl
Seattle 2016 http://rondjeseattle2016.wordpress.com/
- KayAmerika
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
ff btw, ik ben een jongen. ik neem aan dat je daar ook mannenkleren kan kopen?
Groetjes,
Kay
Kay
Mannenkleding is net als in Nederland, 75% voor vrouwen en de rest voor mannen 

-
- Amerika-ontdekker
Misschien nog een stommere vraag, maar grote maten dames kleding, is dat ook een beetje te vinden? Ik ben nog nooit zelf in Amerika geweest en als ik het niet kan vinden terwijl ik niets meeneem kan nog wel eens een probleempjes worden.
Overigens gaan ik en de vriendin waarmee ik ga naar comiccon San Diego en gaat er sowieso een extra koffer mee naar huis, misschien wel twee.
Overigens gaan ik en de vriendin waarmee ik ga naar comiccon San Diego en gaat er sowieso een extra koffer mee naar huis, misschien wel twee.
amerikaanse specialiteit is "grote maten dameskleding", enkele ketens zoals hollister en aeropostal hebben echter zeer kleine maten, een XL is daar een L hier.Skyjack schreef:Misschien nog een stommere vraag, maar grote maten dames kleding, is dat ook een beetje te vinden? Ik ben nog nooit zelf in Amerika geweest en als ik het niet kan vinden terwijl ik niets meeneem kan nog wel eens een probleempjes worden.
Al 25 jaar en + 50 reizen naar usa, 47 staten bezocht
Skyjack schreef:Misschien nog een stommere vraag, maar grote maten dames kleding, is dat ook een beetje te vinden?
Zie weinig dikke, blote vrouwen rondlopen in Amerika

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 8
Grote maten dames kleding : de Macy's en Fovever 21. Die bezoekt mijn dochter altijd en ze vindt daar altijd vlotte leuke kleding. Niet van die oubollige bomma kledij of donkere sombere kleuren die je meestal hier in Vlaanderen vindt in de afdeling "grote maten" in de ketens a la C&A, H&M ....Skyjack schreef:Misschien nog een stommere vraag, maar grote maten dames kleding, is dat ook een beetje te vinden? Ik ben nog nooit zelf in Amerika geweest en als ik het niet kan vinden terwijl ik niets meeneem kan nog wel eens een probleempjes worden.
En wij steken op onze heenreis altijd een lege reistas in een reiskoffer. Op de terugvlucht moeten we wel bijbetalen. Dochter koopt niet alleen kledij in de USA doch ook veel scrapbookmateriaal.
Hondo schreef:Skyjack schreef:Misschien nog een stommere vraag, maar grote maten dames kleding, is dat ook een beetje te vinden?
Zie weinig dikke, blote vrouwen rondlopen in Amerika
maar wel heel veel slecht geklede dikke vrouwen

ach, het is wat zoeken, maar idd zoals mijn mamsie hierboven al aanhaalde, je hebt in de grote warenhuizen als Macy's meestal wel een afdeling voor grote maten
Forever 21 weet ik niet of ze het overal hebben, wij gingen vorig jaar in de Shopping mall bij Denver en daar hadden ze de grote maten, en dit jaar in New York ook. Handig is wel, als je in Amerika de winkel binnenloopt, heb je meestal al aan de ingang een bord met daarop een overzicht van hun afdelingen
en anders gewoon aan een verkoopster vragen
maar vertrekken met niks en hopen om daar kleren te scoren, ik zou het toch niet durven, Murphy is een te goeie vriend op reis
dafkapin is dochter van desperate housewive?
jep, met een dochter als mij kon ze nie anders dan wanhopig worden 

Weer iets geleerd!
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Voor grote maten kun je prima shoppen in Amerika, ik slaag er altijd heel goed voor kleding. Enkele van mijn favorieten:
Chico's. Een winkel met gewone maten, maar ook grotere maten. Eigen maatvoering (0,1,2 en 3), en maat 3 is gelijk aan 46/48. Deze winkel vind je mondjesmaat in de outlets, maar daar hebben ze wel heel ander aanbod dan in hun gewone winkels. De gewone winkels zoek ik altijd op langs de route die ik rijd, en dan wip ik in verschillende filialen even binnen. Ik heb er al veel mooie dingen gekocht. Prijsvoering is niet heel goedkoop, maar ook niet superduur.
Ashley Stewart. Een winkel die oorspronkelijk is bedoeld voor African-American women, ze hebben heel kleurrijk aanbod. Hun prijzen zijn erg laag. Je vind deze winkels vooral in het Oosten van America, ze hebben geen outlets, in het westen hebben ze enkele winkels, waaronder in Las Vegas. Je vindt ze voornamelijk in de gewone malls, of in de winkelstraten van een stad. Ik zoek ze altijd op langs mijn route, het is zeker de moeite waard.
Lane Bryant. Een winkel die je zowel in de outlets vindt als in de gewone shopping malls, je kan er bijna niet omheen. De prijzen zijn laag, en ik slaag er altijd voor broeken en ook voor jurkjes die ik draag als een tuniek, of rokken.
Catherines. Deze winkel vind je vooral in de kleine winkelcentra aan de rand van een stad, naast de supermarkten (hoe heten die pleintjes ook alweer?). Ze hebben goede kwaliteit spul, maar hun prijzen zijn ook gemiddeld wat hoger. Ik slaag er niet altijd, maar soms hebben ze mooie dingen.
Dress Barn. Ook een winkel die je op veel plekken ziet, en vooral in de outlets. Ik heb er al veel leuke dingen gevonden, maar niet ieder jaar vind ik het aanbod even leuk. Goede prijzen.
Cato. Ook een winkel die je net als Catherines vooral vindt aan de pleintjes met winkels bij de supermarkten. Hier zijn de prijzen echt helemaal geweldig laag, ik heb er al heel wat broeken gekocht voor rond de $10. Je moet er wel een beetje geluk hebben met het aanbod.
Talbots. Ook een winkel met gewone maten, en tevens grote maten. Vaak liggen ze naast elkaar in de shopping malls, soms in 1 winkel. Sommige winkels hebben de grote maten helaas niet. Maar wat hebben ze mooie kleren hier! Prijzen op normaal niveau.
Chico's. Een winkel met gewone maten, maar ook grotere maten. Eigen maatvoering (0,1,2 en 3), en maat 3 is gelijk aan 46/48. Deze winkel vind je mondjesmaat in de outlets, maar daar hebben ze wel heel ander aanbod dan in hun gewone winkels. De gewone winkels zoek ik altijd op langs de route die ik rijd, en dan wip ik in verschillende filialen even binnen. Ik heb er al veel mooie dingen gekocht. Prijsvoering is niet heel goedkoop, maar ook niet superduur.
Ashley Stewart. Een winkel die oorspronkelijk is bedoeld voor African-American women, ze hebben heel kleurrijk aanbod. Hun prijzen zijn erg laag. Je vind deze winkels vooral in het Oosten van America, ze hebben geen outlets, in het westen hebben ze enkele winkels, waaronder in Las Vegas. Je vindt ze voornamelijk in de gewone malls, of in de winkelstraten van een stad. Ik zoek ze altijd op langs mijn route, het is zeker de moeite waard.
Lane Bryant. Een winkel die je zowel in de outlets vindt als in de gewone shopping malls, je kan er bijna niet omheen. De prijzen zijn laag, en ik slaag er altijd voor broeken en ook voor jurkjes die ik draag als een tuniek, of rokken.
Catherines. Deze winkel vind je vooral in de kleine winkelcentra aan de rand van een stad, naast de supermarkten (hoe heten die pleintjes ook alweer?). Ze hebben goede kwaliteit spul, maar hun prijzen zijn ook gemiddeld wat hoger. Ik slaag er niet altijd, maar soms hebben ze mooie dingen.
Dress Barn. Ook een winkel die je op veel plekken ziet, en vooral in de outlets. Ik heb er al veel leuke dingen gevonden, maar niet ieder jaar vind ik het aanbod even leuk. Goede prijzen.
Cato. Ook een winkel die je net als Catherines vooral vindt aan de pleintjes met winkels bij de supermarkten. Hier zijn de prijzen echt helemaal geweldig laag, ik heb er al heel wat broeken gekocht voor rond de $10. Je moet er wel een beetje geluk hebben met het aanbod.
Talbots. Ook een winkel met gewone maten, en tevens grote maten. Vaak liggen ze naast elkaar in de shopping malls, soms in 1 winkel. Sommige winkels hebben de grote maten helaas niet. Maar wat hebben ze mooie kleren hier! Prijzen op normaal niveau.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Even offtopic, wat gaaf dat jullie naar Comic Con gaan, daar wil ik ooit nog eens naar toe! Heel veel plezier alvast! Ook al duurt het nog evenSkyjack schreef:Misschien nog een stommere vraag, maar grote maten dames kleding, is dat ook een beetje te vinden? Ik ben nog nooit zelf in Amerika geweest en als ik het niet kan vinden terwijl ik niets meeneem kan nog wel eens een probleempjes worden.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 13
@Jasmino,
Volgens de Ashley Stewart website zitten ze niet in LV maar in LA. Of zou de website niet up-to-date zijn? Waar zitten (of zaten) ze in LV?
Volgens de Ashley Stewart website zitten ze niet in LV maar in LA. Of zou de website niet up-to-date zijn? Waar zitten (of zaten) ze in LV?
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat zie ik nu ook inderdaad. Ik ben er in 2010 geweest, toen zaten ze nog in een shopping mall in Las Vegas buiten de strip. Ik weet niet meer hoe die mall heet. Maar nu staat dat niet meer op hun site inderdaad. Jammer! Dan blijft alleen California over aan de westkant van USA.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- KayAmerika
- Amerika-ontdekker
sommige van jullie zeggen dat jullie koffers hebben bijgekocht met kleren maar ik vraag me af hoeveel je moet bijbetalen voor een extra koffer en ik dacht dat je niet te veel kleren kan meenemen van amerika omdat de douane checkt of je niet super veel kleren uit de usa meeneemt
Groetjes,
Kay
Kay
- Frasi
- Amerika-expert
- Partner van: mezelf
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Wat je voor je tweede koffer moet bijbetalen hangt af van de luchtvaartmaatschappij. Vaak wordt je iets gematst als je je 2e koffer vooraf via internet aanmeldt en betaald. Bij Delta moest ik afgelopen jaar $80 betalen.
Zelf koop ik (man) voornamelijk kleding in de outlets van Ralph Lauren en Tommy Hilfiger (en Calvin Klein, Van Heusen, Off 5th Av, Nike, Cole Haan, Levi's....
). Er gaat makkelijk voor meer dan $1000 aan kleding in een tweede koffer (van 23kg). Daarmee heb ik een veelvoud van deze $80 bespaard t.o.v. Europese prijzen, dus het loont nog steeds. Wel met de massa mee en met een pokerface langs de douane....
Vanaf afgelopen november heb ik de silver elite status bij KLM dus mag ik gratis een tweede koffer inchecken
Ik heb ook geen gemakkelijke maat maar kan in de VS altijd erg goed slagen: ook mainstream winkels/merken zijn veel beter op wat grotere maten (met kortere beentjes
) ingericht. Véél makkelijker dan in Nederland (waar ik intussen bijna geen kleding meer koop).
Zelf koop ik (man) voornamelijk kleding in de outlets van Ralph Lauren en Tommy Hilfiger (en Calvin Klein, Van Heusen, Off 5th Av, Nike, Cole Haan, Levi's....

Vanaf afgelopen november heb ik de silver elite status bij KLM dus mag ik gratis een tweede koffer inchecken

Ik heb ook geen gemakkelijke maat maar kan in de VS altijd erg goed slagen: ook mainstream winkels/merken zijn veel beter op wat grotere maten (met kortere beentjes

https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
-
- Amerika-ontdekker
hahahaha ja dat is ook een goede, is hier in nederland soms nog verdomd moeilijk te vinden. Ben echt benieuwd hoe het daar zal zijn. We gaan in ieder geval de west kust af, dus SF, LA en SDHondo schreef:Zie weinig dikke, blote vrouwen rondlopen in Amerika
-
- Amerika-ontdekker
Ja is echt een droom van ons tweeën, en het is ons gelukt kaarten te scoren dit jaar. Gelijk maar uitgebreid tot 4 weken vakantie. Als je het doet moet je het goed doen.marsjeeh schreef:
Even offtopic, wat gaaf dat jullie naar Comic Con gaan, daar wil ik ooit nog eens naar toe! Heel veel plezier alvast! Ook al duurt het nog even

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 26 Reacties
- 16318 Weergaves
-
Laatste bericht door tofke
-
- 18 Reacties