Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Egelhunter: West-Amerika. Vragen en tips!

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Egelhunter
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Reis Egelhunter: West-Amerika. Vragen en tips!

Bericht door Egelhunter »

Volgend jaar ga ik samen met een vriend naar West-Amerika. Hij is al eens 3 maanden naar Australië geweest. Ik nog nooit verder dan europa. Dus voor mij word dit een hele ervaring.
Vandaag voor het eerst samen gekeken naar wat en hoe we de vakantie gaan inplannen.
En hierbij wil ik graag jullie hulp en tips.

We willen ongeveer 4 weken gaan. We moeten beide nog kijken of dat gaat lukken met de planning op ons werk maar dat lijkt niet zo'n groot probleem.
De bedoeling is dat we tussen 20 juli en 18 augustus 2013 gaan. D

Wat we willen:

San Fransisco, Los Angeles en Las Vegas. En daartussen natuurlijk de mooie parken bezoeken die op de rit liggen. Dus oa: Yosemite, Sequoia, Bryce Canyon, Zion Canyon, Grand Canyon, Death Valley, Momoth Lakes, Lake Tahoe, Bodie (ghost town).
Dit is even een opsomming van wat we gelezen hebben. Nu weten we nog geen route maar wat raden jullie aan als startpunt om te beginnen en als eindpunt om weer naar huis te gaan? Wat moeten we zeker niet missen en wat raden jullie af?

We willen een camper huren.

Alvast bedankt.
Jaydee.
Amerikakenner

Re: Reis Egelhunter: West-Amerika. Vragen en tips!

Bericht door Jaydee. »

Even een route voor je maken:

20-7 Amsterdam - SF
21-7 SF
22-7 SF
23-7 SF - Yosemite
24-7 Yosemite
25-7 Yosemite (Mariposa Grove)
26-7 Yosemite - Lone Pine/Big Pine. 'Tussendoor' naar Bodie
27-7 Lone Pine/Big Pine - Death Valley
28-7 Death Valley - Las Vegas
29-7 Las Vegas
30-7 Las Vegas
31-7 Las Vegas - Zion (onderweg naar Zion Valley of Fire SP)
01-8 Zion
02-8 Zion - Bryce Canyon
03-8 Bryce Canyon - Page
04-8 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
05-8 Page - Grand Canyon
06-8 Grand Canyon
07-8 Grand Canyon - Kingman/Needles
08-8 Kingman/Needles - Joshua Tree
09-8 Joshua Tree
10-8 Joshua Tree - Los Angeles
11-8 Los Angeles
12-8 Los Angeles
13-8 Los Angeles
14-8 Los Angeles - Santa Barbara
15-8 Santa Barbara - Cambria
16-8 Cambria - Monterey
17-8 Monterey - San Francisco
18-8 San Francisco - Amsterdam
Frans H
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Frans H »

Hallo Egelhunter,

Met 4 weken vakantie heb je alle tijd om er wat moois van te maken.
Je zou bv in Phoenix kunnen beginnen en dan via de Grand Canyon, Page, Monument Valley, Moab ( Arches/Canyonlands + een aantal State Parks ), Capitol Reef, Bryce, Zion, Valley of Fire, Vegas, Death Valley ( mag dat wel met een camper ??? ) Yosemity, LA, SF doen.
Dit is zo maar een voorbeeld maar er zijn genoeg mogelijkheden.

Kijk rustig wat je absoluut wilt doen, gebruik Googlemaps om afstanden en routes te kunnen zien, lees veel op de sites van de Nationale Parken, hier op het forum en ontdek-amerika. Ook kun je de reisverslagen lezen van bv ( in willekeurige volgorde ) Vana, Michelly, Martin & Marianne, Markro en nog veel meer forumleden. Zo kom je al een heel eind. Wil je iets weten kun je de zoekfunctie gebruiken en vind je het niet: daar is dit forum voor.

Succes met het plannen. Dat is al een groot deel van de voorpret.

Frans
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

In 4 weken kun je op je gemak het standaardrondje doen, zie daarvoor de voorzet hierboven, maar je kunt ook nog wel een iets groter rondje maken.
Het is altijd handig om een route van dag tot dag uit te schrijven, want dan zie je meteen hoeveel tijd je overal hebt.
In de route van Jaydee84 zou ik de volle dag Joshua Tree laten vallen (te heet in augustus), en een overnachting in Monument Valley toevoegen. Als je naar Bodie gaat zou ik niet nog doorrijden naar Bishop, maar in Lee VIning overnachten.
Als jullie niet overal lang willen blijven (willen jullie wandelen en andere activiteiten ondernemen, of vooral veel rijden en veel zien?) dan kun je ook nog Moab in de route openmen, voor Arches en Canyonlands NP.
Jullie noemen Mammoth Lakes, hebebn jullie daa speciale plannen?
Is Sequoia NP een must? Als het jullie om de sequoia-bomen gaat, dan kun je die ook in Yosemite zien. Niet zo veel, en niet zo groot, maar ook zeker de moeite waard. Wil je wel naar Sequoia, dan wordt de route wat lastiger, want van Yosemite naar Death Valley is de route via de Tioga Pass toch wel de mooiste. Kijk eens in ons 2006-verslag voor zowel Yosemite als Sequoia/Kings Canyon.
Hier een overzicht van al onze reisverslagen met per reis een korte toelichting en een routekaart.

Marianne
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Inmiddels 5 maanden verder sinds de laatste post hier. We zijn eruit. Gisteren geboekt via british airlines.

Het word een reis van 22 dagen. Van 17 juli t/m 8 augustus.
We vliegen via Amsterdam naar Los Angeles. Ook vertekken we weer vanaf Los Angeles.

We moeten alles nog op een rijtje zetten. Hebben nog totaal geen planning. Hier op dit forum zijn genoeg ideen dus dat is het probleem niet. Ga de komende weken dus een planning maken.

We hebben de gehele reis een huurauto. Mijn volgende vragen:

Moet je betalen voor parkeren bij hotels/motels?
Eventueel een camping... kan je daar tenten huren of zelf neerzetten? Eventueel parkeerkosten?
En waar kan je het beste en meest kans om ze te zien, walvissen kijken?
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Gisteren al een kort schema bedacht en een hotel geboekt voor aankomst. Ook alvast ticket geboekt voor Alcatraz.( dit was aan te raden ivm de drukte )

Aankomst 17 juli +- 15.30 uur. Auto ophalen en naar Hotel Regency Inn in Los Angeles. Hier slapen we 3 nachten.
18 Juli - LA.
19 juli - LA. ( park bezoeken ? )
20 juli - vertrek via de kust richting Monterey. (Of misschien eerder een hotel/hostel pakken om daarna richting Monterey te gaan. We willen hier Monterey Bay Whale Watchen en het Monterey Aquarium Bay bezoeken.
21 juli - Vertrek richting SF en daar overnachten.
22 juli - SF Alcatraz night tour 5.55 pm. ( dit is geboekt ).

Vanaf hier moeten we nog uitzoeken. Geen idee hoelang we in SF zullen verblijven. Dit dus nog uitzoeken. Graag jullie tips wat de mooie dingen zijn daar om te bezoeken en hoeveel dagen je nodig hebt.

Als we ons te kort hebben gedaan in LA dan gaan we het zo regelen dat we de terugweg nog een nacht of 2 LA bijsnoepen. Aangezien we ook weer in LA vertrekken.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Egelhunter schreef: Moet je betalen voor parkeren bij hotels/motels?
Eventueel een camping... kan je daar tenten huren of zelf neerzetten? Eventueel parkeerkosten?
In LA en SF moet je vaak betalen dus hou daar rekening mee met het zoeken naar een hotel. Buiten de steden en in Las Vegas is parkeren bij het hotel gratis.
Ik ken geen campings waar je tenten kunt huren (of toch wel, kijk eens op http://www.americastentlodges.nl) maar het is natuurlijk heel goed mogelijk (en goedkoper en flexibeler) om een tent ter plekke te kopen. Bedenk wel dat het in sommige parken al niet meer mogelijk is om een kampeerplek te vinden, zoals in Yosemite (daar moet je 5 maanden van te voren reserveren). Je kunt daar wel naar andere overnachtingsmogelijkheden kijken, via http://www.yosemitepark.com. Kijk zo snel mogelijk, en als er niets vrij is check de site dan regelmatig.
Voor SF is 2 dagen mooi, ik neem aan dat je ook nog wel wat parken wilt zien? Maak een globale planning en bepaal dan het aantal dagen dat je ergens kunt blijven.

Marianne
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Ons schema ziet er nu zo uit:

17-jul 1 Vertrek Schiphol - 10.30 uur - Aankomst LA Airport +- 15.30 uur. Auto ophalen en Hotel opzoeken. Navigatie
18-jul 2 Venice Beach, Santa Monica Beach, Sunset Boulevard, Hollywood Boulevard ( walk of fame )
19-jul 3 Park bezoeken? Universal Park ?
20-jul 4 LA - Pismo Beach
21-jul 5 Vertrek richting Monterey. Whale watching / monterey aquarium bay, 17 miles drive. Overnachten Monterey
22-jul 6 Vertrekken richting SF. SF verkennen, 's avonds bezoek Alcatraz night tour
23-jul 7 SF
24-jul 8 Vertrekken richting Yosemite NP of Lake Tahoe....
25-jul 9
26-jul 10
27-jul 11
28-jul 12
29-jul 13
30-jul 14
31-jul 15
1-aug 16
2-aug 17
3-aug 18
4-aug 19
5-aug 20
6-aug 21
7-aug 22
8-aug 23 Vertrek 15.45 Los Angeles richting nederland schiphol
9-aug 24 Aankomst Schiphol 12.00 uur lokale tijd

Tussen de lege datum's willen we het volgende inplannen wat mogelijk is en wat de moeite waard is:

Lake Tahoe
Yosemite
Mono Lake
Seqouia
Death Valley ( badwater )
Las Vegas ( 2 dagen )
Zion NP
Bryce NP
Page (antilope canyon - horseshoe bend)
Page
Grand Canyon ( hooverdam, helicoptervlucht )
Joshua Tree

Graag jullie tips en ervaringen.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zet de plaatsen die je noemt eens in de route. Ik zou zelf niet naar Lake Tahoe gaan, en niet naar Sequoia, maar voldoende tijd oor Yosemite uittrekken en via de Tioga Pass en Mono Lake naar Death Valley gaan. Sequoia kun je alleen via het westen bereiken dus dat wordt routetechnisch wat lastig. Kijk eens naar ons 2006-verslag voor Lake Tahoe, Yosemite, Sequoia, Death Valley, Mono Lake en weer Yosemite om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Voor alleen Antelope Canyon en Horseshoe bend heb je aan 1 nacht Page voldoende. Voor de GC zou ik 2 nachten uittrekken.

Marianne
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Martin & Marianne schreef:Zet de plaatsen die je noemt eens in de route. Ik zou zelf niet naar Lake Tahoe gaan, en niet naar Sequoia, maar voldoende tijd oor Yosemite uittrekken en via de Tioga Pass en Mono Lake naar Death Valley gaan. Sequoia kun je alleen via het westen bereiken dus dat wordt routetechnisch wat lastig. Kijk eens naar ons 2006-verslag voor Lake Tahoe, Yosemite, Sequoia, Death Valley, Mono Lake en weer Yosemite om een idee te krijgen van de mogelijkheden.
Voor alleen Antelope Canyon en Horseshoe bend heb je aan 1 nacht Page voldoende. Voor de GC zou ik 2 nachten uittrekken.

Marianne
Ok ga ik dat doen. Mijn volgende vraag. Sequoia NP wil ik heel graag zien... ivm die mammoet bomen. Schijnt dat je die maar vanaf 1 plaats kan bekijken? Hoe kom ik daar en wat moet ik ervoor laten?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Zowel in Yosenite als in Sequoia NP en ook in Kings Canyon NP kun je op meerdere plaatsen sequoia's/mammoetbomen zien.
Kijk eens op de NPS-site, ww.nps.gov/yose en http://www.nps.gov/seki onder plan your visit. En kijk eens op de park map (link aan de linkerkant) om te zien waar alles ligt.
Aangezien ze ook in Yosemite staan (de grootste in de Mariposa Grove maar je kunt ook naar de Merced Grove en de Tuolumne Grove) hoef je voor de sequoia's niet naar Sequoia NP.
Maar in Sequoia en Kings Canyon heb je wel de grootste bomen. Zie ook ons 2006-verslag. Dus nogmaals, kijk eens naar mijn 2006-verslag. En koop een kaart (zoals de Hallwag nr 5) om te zien hoe de wegen lopen, dat is soms toch wat handiger dan googlemaps.

Marianne
gwenny
Amerikafan

Bericht door gwenny »

zag in de koopjeshoek dat deze 2 hallwag wegenkaarten worden aangeboden, dus als je ze nog niet hebt!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Niet gebruikt :?
Wij overwegen de aanschaf van een nieuwe want de oude valt uitelkaar. :wink:
@Egelhunter: wees er snel bij!

Marianne
Moniquemichiel
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Moniquemichiel »

Als je toch wil kamperen in de parken kan je ook aan een first come / first served plek denken. Tot 11 uur 's ochtends lukt dit vaak nog wel. Dus zorgen dat je er echt vroeg bent.
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Heb een voorlopig schema gemaakt. Besloten om een dag minder in LA te blijven aangezien we toch veel willen zien van de parken.

dag datum #dag activiteit
Wo 17-jul 1 Vertrek Schiphol - 10.30 uur - Aankomst LA Airport +- 15.30 uur. Auto ophalen, boodschappen/naviagatie kopen ,hotel opzoeken, hollywood boulevard
Do 18-jul 2 Universal Studio's bezoeken, walk of fame, hollywood Sign, mulholland drive
Vr 19-jul 3 Venice Beach, Santa Monica Pier. Vertrekken richting Pismo Beach.
Za 20-jul 4 Vertrek richting Monterey. Whale watching / monterey aquarium bay, 17 miles drive. Richting SF? Overnachten Redwood city?
Zo 21-jul 5 SF verkennen. Tram, Fietshuur? Golden Gate Bridge
Ma 22-jul 6 SF verkennen. Fisherman's Warf, 's avonds bezoek Alcatraz night tour
Di 23-jul 7 SF - Vertrekken richting Yosemite NP
Wo 24-jul 8
Do 25-jul 9
Vr 26-jul 10
Za 27-jul 11
Zo 28-jul 12
Ma 29-jul 13 Death Valley - Las Vegas
Di 30-jul 14 Las Vegas
Wo 31-jul 15 Las Vegas - Zion - Bryce Canion
Do 1-aug 16 Bryce Canion - Page
Vr 2-aug 17 Page (Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell)
Za 3-aug 18 Page - Monument Valley
Zo 4-aug 19 Monument Valley - Grand Canyon
Ma 5-aug 20 Grand Canyon ( helicoptervlucht? )
Di 6-aug 21 Grand Canyon - Joshua Tree NP
Wo 7-aug 22 Joshua Tree NP - Palm Springs (bezoek) verder rijden naar LA en daar overnachten.
Do 8-aug 23 Vertrek 15.45 Los Angeles richting nederland schiphol
Vr 9-aug 24 Aankomst Schiphol 12.00 uur lokale tijd

Weet niet of dit allemaal mogelijk is. De dagen die vrij staan daar willen we het volgende nog inplannen:
Yosemite NP, Nevada Falls, Mono Lake, Sequoia NP, Kings Canyon... mammoth lakes, moab, bodie...

Hoe zouden jullie dit inplannen? Vanaf waar ga je de Tioga Pass op en wat is dan allemaal mee te pikken? Tips zijn welkom, ik maak dit schema doormiddel van verhalen/google maps op het internet. Ik weet dus niet of dit mogelijk is.

Sequoia park is schijnbaar lastig te bereiken... maar als ik ergens anders mammoet bomen kan zien is het dan de moeite waard om sequoia park te bezoeken?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Je wilt een aantal dingen inplannen die ik niet helemaal begrijp. Kijk eerst eens goed wat je allemaal wilt. Je noemt zowel yosemite als de Nevada Fall, maar die laatst is in Yosemite, dus die hoef je niet apart op te nemen in de route.
Verder noem je Mammoth Lakes, wat wil je daar doen?
En bekijk ook eens de kaart van Sequoia en Kings Canyon om te zien hoe de toegangswegen lopen en hoe dat in je route in te passen is.

Je hebt al aardig wat tips gekregen maar ik heb niet het idee dat je daar iets mee gedaan hebt.Ik begrijp wel dat het ook allemaal erg veel is om te bevatten, maar volg toch eens wat tips op. Zoals het aanschaffen van een kaart; dat maakt het uitstippelen van een route veel makkelijker, zeker rondom Yosemite en Sequoia/Kings Canyon. Kijk ook eens op de NPS-sites. Bijvoorbeeld voor je vraag over de Tioga Pass, je ziet op de park map (onder http://www.nps.gov.yose bij de links in de linkerkolom) hoe de wegen lopen. De Tioga pass is het hoogste deel van de Tioga Road die dwars door het park loopt, en ligt ten westen van Lee Vining, aan de oostkant van het park.
Je vraag of het de moeite waard is om naar Seuqoia/Kings Canyon te gaan is moeilijk te beantwoorden. De bomen in seki zijn groter, en er zijn er meer, maar de bomen in de Mariposa Grove in Yosemite zijn ook groot en indrukwekkend.

Nogmaals, bekijk ook eens ons 2006-verslag, voor zowel Yosemite als seki, en voor alle routes door Yosemite.

Marianne
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Heb me afgelopen dagen meer verdiept in de Nationale Parken. Heb ook 2 kaarten gekocht ( de hallwag 05 en 06 )
Zijn al een stuk verder gekomen. Vanaf SF dus richting Yosemite NP. Als het mogelijk is in het park overnachten, liefst 2 dagen. Gaat dat niet dan word het overnachten voor het park en moeten we maar op en neer rijden om te slapen. Maargoed via de Tioga pass richting Lee Vining. Daar overnachten. Dan bezoek aan Bodie en een hele rit terug richting Stovepipe Wells in Death Valley ( als er iets te boeken valt enkele dagen vantevoren ) Na Stovepipe Wells naar Las Vegas.

Nu komt het volgende: We willen graag een helicoptertour doen en de skywalk bezoeken in de Grand Canyon. Dat is ongeveer 200 km, 4 uur rijden van Las Vegas. Is het dan niet verstandiger om dan naar Flagstaff door te rijden, van daaruit naar Monument Valley, page, Bryce, zion en terug naar Las Vegas ? En vanaf Vegas verder naar Joshua Tree NP....

En vanaf welk punt is de Grand Canyon het mooist?
Ems2012
Amerikakenner

Bericht door Ems2012 »

Als je je route al van dag tot dag plant zou ik kijken of je thuis al een overnachting in het nationale park (Yosemite, DV etc) kunt reserveren. Afgelopen dagen nogmaals gezien hoe gewild de overnachtingen in het park zijn (en dus compleet volgeboekt). Als je liever kwaliteit hebt zou je trouwens kunnen cq. moeten overwegen om buiten het park te overnachten. Wij hadden een prima kamer in de Grand Canyon (zicht op de Rim), maar ik heb nog nooit in zo'n slecht, doorgelegen, scheef staand bed gelegen. :mrgreen:

De Skywalk zou ik lekker overslaan, enorme toerist trap. Ga lekker naar de South Rim, pak een helikoptervlucht vanaf Tusayan, evt. een korte afdaling, de bus naar Hermits Rest of rijd zelf over de Desert View. :thumbup:

Qua route zou ik vanuit DV via Vegas naar Zion - Bryce - Page - MV - Grand Canyon - overnachting ergens tussenin - Los Angeles.
Egelhunter
Amerika-ontdekker

Is Joshua Tree NP de moeite waard? We komen er langsop als we vanuit las vegas via zion enzo richting LA rijden. Zouden je hier een dag voor inplannen of is het in een paar uur wel gezien?

En palm springs?
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Joshua en Palm Springs lekker overslaan. Is super heet die tijd en weinig te beleven.
Die bomen zie je al genoeg langs de weg staan :wink:

Ik zou die dagen beter gebruiken.

En inderdaad, Skywalk bij Grand C lekker overslaan. Niet de moeite waard!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer