Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis trientje1990: eerste keer ZW Amerika

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Plaats reactie
trientje1990
Amerika-newbie

Reis trientje1990: eerste keer ZW Amerika

Bericht door trientje1990 »

Hey allemaal,

Samen met 2 vrienden gaan we volgend jaar voor de eerste keer naar ZW Amerika.
We willen er echt de max uithalen en hebben al eens samen gezeten voor een eventuele planning ineen te steken.

Dag 1: Brussel – Los Angeles
Dag 2: Los Angeles
Dag 3: Los Angeles : Hollywood
Dag 4: Los Angeles : Universal Studio’s
Dag 5: Los Angeles – San Diego
Dag 6: San Diego : Sea World
Dag 7: San diego – Kingman - Grand Canyon
Dag 8: Grand Canyon
Dag 9: Grand Canyon
Dag 10: Grand Canyon – Antelope Canyon – Monument valley
Dag 11: Monument Valley
Dag 12 :Monument Valley - Moab
Dag 13: Moab – Grand Teton NP
Dag 14: Grand Teton NP
Dag 15: Grand Teton – Yellowstone NP
Dag 16: Yellowstone NP
Dag 17: Yellowstone NP
Dag 18: Yellowstone NP – idaho falls – salt lake city
Dag 19: Salt lake city – Bryce NP – Zion NP– Las vegas
Dag 20: Las vegas
Dag 21: Las vegas – Yosemite NP
Dag 22: Yosemite NP
Dag 23: Yosemite NP – Napa Valley – San Fransisco
Dag 24: San Fransisco
Dag 25: San Fransisco
Dag 26: San Fransisco
Dag 27: San Fransisco – Big Sur – Santa Monica
Dag 28 : Santa monica
Dag 29 : Santa monica – LAX - Brussel

Is dit enigzinds mogelijk? of is er teveel op korte tijd gepland?
We wouden absoluut Yellowstone gezien hebben en veel meer tijd dan 1 maand hebben we niet.
Kunnen jullie me wat tips/tricks geven? :-)

alvast bedankt!
xx
Hockey
Amerika-expert

Re: Eerste keer ZW amerika

Bericht door Hockey »

Dag 27 red je niet. Tenzij je Big Sur overslaat en via de snelweg gaat (de 5 of de 101). De kustroute kost minimaal 2 dagen (met dan een stop in San Simeon of Cambria).
San FranCisco schrijf je met een c.
Wouter62
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 13
Contacteer:

Bericht door Wouter62 »

Ook dag 19 zal niet lukken: 430 miles via de Interstate zonder één enkel park. En wel 3 nachten Grand Canyon? Willen jullie dan naar de bodem om daar te overnachten?

Wouter
Foto's vakanties: http://womo.jalbum.net" onclick="window.open(this.href);return false;
trientje1990
Amerika-newbie

Bericht door trientje1990 »

Dag 19 had ik inderdaad al schrik voor dat die te vol zou zitten. die zullen we dan best maar eens opsplitsen.
Grand canyon leek me ideaal op 2 dagen, s'avonds laat aankomen en s'ochtends vroeg vertrekken.

Maar dag 27 snap ik niet. Uiteindelijk rijden we bijna in 1 stuk door, en is het enkel voor leuke foto's in de buurt dat we eventueel een tussenstop zouden maken. en uiteraard voor de nodige eet-, drink-, en plasstops.
Dat we dan laat aankomen in San francisco is geen probleem, want daar hebben we nog 3 volledige dagen.
Zijn er hier dan andere dingen die ik over het hoofd zie?
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Dag 27 is de dag van San Francisco naar Santa Monica. Volgens Google maps is dit 8 uur rijden via de 1 (de kustroute), maar dat is zonder stops voor toiletbezoek, even de bene strekken, wat eten en tanken en foto's maken. Doch, die tijd klopt niet, voor het stuk tussen Carmel en San Simeon mag je de rijtijd ophogen naar 4 uur in plaats van 2 uur die Google maps aangeeft. Ook de andere stukken zijn te optimistisch ingeschat op Google maps. Je bent dus 8 uur tijd kwijt, plus een paar uur voor alle stops en dan reken je nog geen files mee SF uit en in Silicon Valley. Reken maar op 12 uur, en dat is als je niet besluit om toch wat langer te stoppen vanwege de mooie uitzichten.
IvoH
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door IvoH »

Ik zou misschien ervoor kiezen om San Diego te laten vallen in dit geval.
Dat scheelt je weer 2 dagen rijden voor 1 dag stad. San Diego richting Grand Canyon is al snel 8 uur rijden.
In dat geval kan je meteen vanaf LA naar GC gaan (ook nog 7 uur rijden).

Maar in dat geval kan je extra dagen ergens waar nodig (bij Zion en Bryce bijvoorbeeld) toevoegen.
huubbomhof
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door huubbomhof »

Zelf zou ik een dagje Los Angeles eraf halen en die bij Las Vegas er bij voegen..
Los Angeles vond ik zelf er saai, en daarin tegen is LV erg gaaf :)
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Re: Reis trientje1990: eerste keer ZW Amerika

Bericht door PSVwally »

Ik zou dat dan weer niet om die reden doen, ik vind LA, net als Las Vegas, beiden gaaf.

Maar er zitten meer vreemde dingen in hoor.

San diego - Kingman - Grand Canyon is een megarit. Die dag zit je alleen maar in de auto. Dat hoeft geen probleem te zijn hoor, maar het is echt een lange rit.

Dag 12 je hebt geen tijd voor Moab, veeeeeel te kort, voor Moab moet je minimaal 2 dagen of 3 nachten nemen.

en dag 13 is weer een megarit naar de Grand Tetons.

Dag 19.... De meeste mensen doen 1 dag Bryce en 2 overnachtingen Zion?

Las Vegas - Yosemite, ook weer een dagrit

De kustroute...haal een dag van San Francisco af en zet die in het midden van de kustroute, dat is beter hoor.

Heb je er misschien al eens aan gedacht om geen rondje LA te doen? Dat zou al veel schelen in de tijd die je overal kunt besteden.

Ik zou in jullie geval grand Tetons en Yellowstone laten vallen en de tijd nemen voor het zuidwesten als je echt een rondje LA-LA wilt doen. Dan heb je daar grandioos de tijd voor ipv de haastklus die je op veel plekken in je huidige routeplan hebt.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Re: Reis trientje1990: eerste keer ZW Amerika

Bericht door Martin & Marianne »

Hallo Trientje,
Ik denk dat jullie eerst eens goed moeten kijken wat jullie overal willen doen. De 2 volle dagen GC is al genoemd. Het is best fijn om daar veel tijd te hebben maar veel mensen hebben aan een middag en avond voldoende. Het is natuurlijk maar net wat je wilt. Kijk eens wat je daar allemaal wilt gaan doen en of die 3 nachten echt nodig zijn. Ook voor Monument Valley trekken jullie meer tijd uit dan wat men normaal doet; je kunt prima met 1 overnachting een beeld van het park krijgen.
Dan een volle dag Grand Teton terwijl voor Arches en Canyonlands en alle andere mooie dingen in Moab maar 1 overnachting gepland staat? Alles kan, maar kijk ook hier eens naar wat je overal wilt doen. En dag 19 is al genoemd: dat is natuurlijk onmogelijk zo, en zelfs als het qua reistijd zou kunnen is het toch heel jammer om geen tijd voor Bryce en Zion uit te trekken.
Las Vegas - Yosemite is naar mijn idee ook te veel voor 1 dag, en de tijd voor Yosemite is ook kort terwijl jullie wel de omweg via Napa Valley plannen.
Kijk eens op http://www.ontdek-amerika.nl om te zien wat er allemaal in de parken te doen is en kijk wat jullie aanspreekt en maak dan een nieuwe planning. Het is wellicht verstandiger om geen rondje te maken maar een one way.
Misschien hebben jullie iets aan ons 2008-verslag (via de link hieronder); toen hebben wij ook (een deel van) het zuidwesten met Yellowstone gecombineerd.
Voor een goed advies is het ook handig om te weten in welke periode jullie denken te gaan in verband met afgesloten passen etc.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer