Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Lower Antelope Canyon: wie weet een goede gids?

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
tetouani
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 9

Re: Lower Antelope Canyon: wie weet een goede gids?

Bericht door tetouani »

Henriëtte schreef:Je hebt inderdaad geen last van de massa, dat is waar. En het is een mooie canyon, maar als je kijkt naar wat je moet betalen en wat je daarvoor krijgt, nee hoor, dat staat echt niet in verhouding.

Wat ons nog het meest tegenstond, dat was dat we dus extra hebben betaald voor een fotografietour. Voor extra tijd én voor een gids die ons goede fototips zou kunnen geven, dat stond dus op de site van Overland Canyon Tours (staat dat er nu ook nog bij?). Maar die extra tijd was volkomen overbodig voor zo'n korte canyon, en de gids had totaal geen verstand van fotografie. Ze ging buiten de canyon zitten met haar dochtertje, en is tijdens het fotograferen op geen enkel moment behulpzaam geweest.

Ze hebben meer gidsen bij Overland Canyon Tours, het kan natuurlijk best zijn dat je op een ander moment iemand treft die wel capabel is. Maar onze ervaring is dus echt heel erg vervelend geweest.

Ken je Buckskin Gulch al? Wat ons betreft veel mooier dan Canyon X, en de toegang kost maar enkele dollars.
Ik heb je verhaal over Canyon X gelezen. Wel een lange trip inderdaad 6 uur voor zoiets kleins.
offtopic: Ik heb vorig jaar ook in Aikens Lodge geslapen :D
Montyrulezz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Montyrulezz »

Wij hebben in oktober vorig jaar de tour gedaan in de Lower Canyon.
We zijn er gewoon naartoe gereden en konden na een klein half uurtje mee met de gids. Ik vond het een geweldige ervaring! We hadden alle tijd om foto's te maken, er was absoluut geen haast. Ik vond het een geweldige ervaring, alsof je in een andere wereld was. We hebben zo'n anderhalf tot twee uur rondgelopen in de Canyon en op het einde van de tour speelde onze gids een heel mooi liedje op zijn blokfluit wat geweldig klonk daar in die kloof. Mijn vriendin was een beetje de tijd vergeten met fotogaferen en die liep er nog rond, terwijl ik al naar boven was gegaan. Ik heb daar nog een tijd op de rotsen gezeten terwijl ik luisterde naar de muziek die uit de kloof klonk, één van mijn mooist ervaringen van de hele vakantie!
2006: 2 weken Fl. - 2008: 3 weken LA- SF
2009: 3 weken Fl. - 2012: 4 weken LA- LA
2013: 1 week New York - 2014: 3 weken New Orléans - Panhandle - Florida
2015: Florida - 2017: rondje LV - LV
2018: 1 week Weston en 1 week Orlando
2019: 3 weken LA - LA
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Hallo Marion,

Als je toch in Page, AZ bent, vergeet dan niet ook de Horseshoe Bend te bezichtigen, ook prachtig om te zien!

Qua tourguides voor Antelope: ik heb afgelopen zomer een fotografen tour gedaan met Carol Bigthumb, van http://www.navajoantelopecanyon.com.

In tegenstelling tot de tour die iemand hiervoor beschreef, hadden wij wel een zeer goede gids die niet alleen de mooiste plekken op de juiste tijden liet zien (om bijv de lichtstralen te fotograferen in upper canyon), maar ook zeer specifieke kennis had over hoe de beste shots te maken. Daarnaast zorgde hij er ook voor dat er niemand door onze shots heenliep :-)
Belangrijkste voor goede foto's: een statief!
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
MariondeBode
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MariondeBode »

Vorig jaar zijn we gewoon langs Horseshoe Bend gereden. We wisten helemaal niet dat dat daar zat hahaha. Wel op foto's gezien, maar er nooit aan gedacht om te kijken waar het zou zijn. Dit jaar gaan we zeker kijken.
We hoeven niet persé met een fototour mee, maar het is wel fijn om te weten welke we dan moeten hebben.
Bedankt voor de info en ik zeker op de site kijken.

Groetjes
Marion
Jrabakker
Amerikakenner

Bericht door Jrabakker »

Hoi Marion,

HIer een verslagje van mijn bezoek afgelopen zomer: http://blog.travelpod.com/travel-blog-e ... /tpod.html
===== Permanent Resident since July 23, 2014 =====
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

In onze reis willen we ook naar de Lower Antelope Canyon gaan. Ik heb wat linkjes bekeken hier en krijg spontaan claustrofobie van die ingang!! Is het een beetje ongelukkig gefotografeerd en gefilmd wat ik heb gezien? Of is het echt heel krap. Ben zelf niet de slankste en hou ook wel van een klein beetje ruimte om me heen. Maar begin me nu echt wel af te vragen of het verstandig is daar heen te gaan...
Afbeelding
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Lower is inderdaad wel wat claustrofobischer dan Upper... Als je nog geen van beide gezien hebt dan zou in opteren om met Upper te beginnen.
micha_a
Amerika-ontdekker

Bericht door micha_a »

Maar moet je echt wringen om erdoor te kunnen? Of is er nog wel wat ruimte om bv elkaar te passeren?
Afbeelding
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Onderin Lower Antelope Canyon is het allemaal een stuk wijder dan de ingang doet vermoeden. In feite is die ingang zo ongeveer het smalste deel dat je tegen komt.
Onderin zijn gedeeltes waar je achter elkaar moet lopen (tja, het is natuurlijk wel een slotcanyon hé) maar er zijn ook ruimtes waar een hele groep mensen kan staan.
De Lower is 4X zo lang als de Upper en ik vind 'm persoonlijk mooier.
Afbeeldingen: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... groot.html
Op een van de foto's, bijna onderaan de pagina, zie je een persoon op een trap staan en daar zie je ook hoeveel ruimte er om die persoon heen is
USamerika
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door USamerika »

Wij hebben hem eergisteren gedaan met onze zoon van 2 jaar oud. Zelfs die heeft zich uitermate vermaakt. Ik heb het dan over de lower. 4 Jaar geleden hebben wij de upper gedaan. De upper heeft als je op het goede moment er bent mooiere lichtinvallen. De lower is wat meer klim en klauterwerk. Beide hebben ze wel iets.
Wij haddenals Gids Jake en die kon met SLR camera's overweg vertelde wat en was heel geduldig.
Zie ook ons verslagje met enkele foto's http://amerikareis2013.wordpress.com/20 ... pe-canyon/

Wij moesten overigens ook even kijken voor de parkeerplaats. Maar op de plek waar je (vanuit page gezien) naar rechts gaat naar de parkeerplaats van de upper canyon ga je linksaf de weg op en ga je na 200 meter ofzo linksaf de parkeerplaats op. Vanaf Page gezien staat het ook niet aangegeven. MAAR de weg vanuit flagstaff naar page is afgesloten en je hebt een omleiding. Nu komen de meeste bezoekers dus vanaf de andere kant op de betreffende weg en daar staat het wel aangegeven (nog steeds niet zo goed als de upper maar het staat iig aangegegeven) Jake onze gids wist ook te vertellen dat ze het nu een stuk drukker hadden omdat meer mensen het konden vinden !
MariondeBode
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door MariondeBode »

Wat leuk om te lezen dat jullie het er mooi vonden.
Ik heb meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om jullie foto's en filmpje te bekijken.
Het ziet er inderdaad erg smal uit, maar volgens mij was het er fantastisch!
Heb zo'n zin om het ook te bezoeken, maar ik moet nog even wachten. Onze reis vertrekt pas begin Juli

Groetjes
Marion
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

@USAmerika: fijn om met eigen ogen te zien dat het ook voor een kindje van 2 best te doen is. Wij gaan volgende maand met onze dochter van 2,5 en ik was een beetje onzeker of het wel zou gaan. Nu heb ik het bewijs gezien. Onze dochter zal het erg leuk vinden.
Afbeelding
steps146
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door steps146 »

mooie foto's en leuke video's!

Wij gaan in juli de antelope canyon bezoeken.
Ik denk de Lower, en dan lekker vroeg want dan zou deze op zijn mooist zijn?
Westkust + oostkust 2011 reisverslag 2011
Westkust + new York 2013 reisverslag 2013
Florida reisverslag augustus 2014
kalaman
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 24
Contacteer:

Bericht door kalaman »

Morgen gaan we naar Lower. Als je onze blog volgt krijg je de laatste updates. Upper deden we vroeger al en nu komen we net terug van Waterholes Slot Canyon. We zullen dus kunnen vergelijken :wink: .
Patmanzzz
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3
Contacteer:

Bericht door Patmanzzz »

kalaman schreef:Morgen gaan we naar Lower. Als je onze blog volgt krijg je de laatste updates. Upper deden we vroeger al en nu komen we net terug van Waterholes Slot Canyon. We zullen dus kunnen vergelijken :wink: .
@Kalaman: tof om je reis via je blog te volgen (en nuttig want aangezien we sommige stukken van jouw reis ook gaan doen komende zomer zijn de tips heel welkom :))!

vraagje: had je voor de Waterholes Slot Canyon een permit nodig en zo ja, waar heb je die gehaald? edit: ik (her)lees nu pas dat je de permit haalde bij "de Navajo" indianen ... kan je iets preciezer zijn? (heb je de permit in Page gehaald en zo ja waar?)
Laatst gewijzigd door Patmanzzz op 03 apr 2013, 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
iertje007
Amerikakenner

Bericht door iertje007 »

@mostertje: wij hebben vorig jaar de upper antilope canyon gedaan met ons zoontje van toen 2,5 jaar (en zoontje van 5 en dochtertje van 7). Ze vonden het erg leuk en de upper is goed te doen met die kleintjes. Ze konden gewoon vlak lopen en vonden het spannend in de 'grot'. Op de terugweg moest ik de jongste wel dragen, toen had meneertje geen zin meer om te lopen, en dat lijkt me in de lower niet zo handig. Anders toch de upper doen dit jaar? Dan weet je zeker dat het goed gaat, en het is een prachtige, onvergetelijke ervaring. Zie voor ons verslag en de foto's mijn linkje hier onder.

Wij hadden als gids Rosie, zij was erg lief en wist veel te vertellen. Onze dochter had een eigen cameraatje mee en werd enthousiast door haar meegenomen om overal de mooiste foto's te maken :)

Deze zomer verblijven we ook weer een nacht in Page, wellicht gaan we dan de lower proberen. De jongste is dan inmiddels bijna 4, dus dat zou beter moeten gaan.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada

Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Patmanzzz schreef: vraagje: had je voor de Waterholes Slot Canyon een permit nodig en zo ja, waar heb je die gehaald? edit: ik (her)lees nu pas dat je de permit haalde bij "de Navajo" indianen ... kan je iets preciezer zijn? (heb je de permit in Page gehaald en zo ja waar?)
Voor deze vragen is http://www.ontdek-amerika.nl de aangewezen site! Met google kom je er ook wel.
Navajo Tribal Permit
Als je de canyon wilt bezoeken, heb je een permit van de Navajo Indianen nodig. Je kan op twee plekken een permit krijgen.
De eerste plek waar permits worden uitgegeven is dezelfde plek waar je kan beginnen aan een tour naar Upper Antelope Canyon: rijd daarvoor vanuit Page in oostelijke richting via State Route 98; drie mijl buiten Page – dicht bij de electriciteitscentrale – zie je de ticketboots voor Antelope Canyon.
De tweede plek waar je voor permits terecht kan ligt drie mijl ten zuiden van Page, in het plaatsje Lechee aan de Copper Mine Road. Rijd het plein aan de rechterzijde van de weg op, het houten kantoortje waar de permits worden verkocht ligt aan de rechter achterzijde van dat plein. Je kan hier alleen tijdens normale kantooruren terecht (maandag t/m vrijdag).
De permits kosten $ 5,- per persoon (info 2008), bij de permits krijg je een eenvoudige plattegrond waarop de route naar de canyon staat uitgetekend.
Bron: http://www.ontdek-amerika.nl

Marianne
AmerikaEnzo
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door AmerikaEnzo »

Wow,ziet er heel gaaf uit. Nemen we mee als idee voor volgend jaar!.

Saskia
In 2010 voor het eerst naar de VS geweest, en in 2014 gaan we weer. We hebben er zin in!
OrangeDaisy
Amerikafan

Bericht door OrangeDaisy »

Ik heb vanochtend de tour door de Lower gedaan en ik vond het geweldig! Ik ging bepakt met SLR en tripod naar de kassa, maar de fotografenpas blijkt $42,- te kosten. Dat vond ik te duur als amateur, dus ik heb de gewone tour gedaan ($26,- incl. permit voor Navajo Reservaat). Bij de gewone tour mag je je tripod niet meenemen omdat je dan de boel ophoudt. Maar ik moet zeggen dat ik alsnog genoeg foto's heb kunnen maken, ook zonder mensen erop. Je moet gewoon een beetje slim lopen/staan. Ik had trouwens een groep van 27 mensen.
Groet, Gerda

A Journey of a Thousand Miles, Must Begin With a Single Step.

Mijn reisblog: http://gerdagaatnaaramerika.blogspot.nl/ *work in progress*
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

Ok, Gerda, dank voor de info, dan gaan we over drie weken gewoon ook die toer doen van 26$. Leuk dat je hem even voor ons verkend hebt :wink:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer