Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis iMoon: 2013 30 dagen SF -> SF Advies en tips welkom
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Re: Reis iMoon: 2013 30 dagen SF -> SF Advies en tips welkom
Als je in Las Vegas op de strip of fremont street wilt zitten op http://www.smartervegas (o.a) aanbiedingen volgen. Dit zou ik niet ter plekke boeken!
Wat een opluchting dat onze reservering voor Gouldings Lodge vanmorgen werd bevestigd. Ben als een kind zo blij
Bijzonder hoe degene die het minst voelde voor deze reis (ik) nu zo enthousiast is, mede dankzij alle input van iedereen op deze site.
Ik verwacht nu al dat het niet bij 1 USA reis blijft.
De komende tijd wil ik iedere dag een uurtje forum/blogs lezen om de route tot nu toe optimaal in te vullen.
In het stuk GC > Joshua Tree NP > LA heb ik me nog helemaal niet verdiept. Hier willen we niet te lang over doen. Tips blijven welkom.
Weer bedankt,
Monique

Bijzonder hoe degene die het minst voelde voor deze reis (ik) nu zo enthousiast is, mede dankzij alle input van iedereen op deze site.
Ik verwacht nu al dat het niet bij 1 USA reis blijft.

De komende tijd wil ik iedere dag een uurtje forum/blogs lezen om de route tot nu toe optimaal in te vullen.
In het stuk GC > Joshua Tree NP > LA heb ik me nog helemaal niet verdiept. Hier willen we niet te lang over doen. Tips blijven welkom.
Weer bedankt,
Monique
Monique
it's a small world after all...
Reisblog 2013: USA Zuidwest
Reisblog 2014: Zweden ~ rondje grote meren
Krijg al aardig last van een overdosis Amerika; als ik er niet wakker van lig, droom ik er wel over
Maar alle reisverslagen en topics hebben me samen met Googlemaps al een stuk verder gebracht
De route tussen Grand Canyon en LA krijg ik nog niet helemaal helder. Er is ruimte voor 1 overnachting en Kingman lijkt het meest voor de hand liggend. We willen in ieder geval graag langs de plek waar de vliegtuigen in de Mojave staan (coördinaten?) en door Joshua Tree NP. Als we langs nog iets leuks kunnen via een Scenic Route hoor ik het graag van jullie.
Voor een aantal populaire Scenic Routes heb ik al tips uit reisverslagen overgenomen maar ik hoor graag van jullie welke bijzondere routes we kunnen nemen op onze reis.
Dit is onze reis:
06/7: Aankomst San Francisco - Town House Motel, 3 nachten
07/7: San Francisco
08/7: San Francisco
09/7: El Portal - Yosemite View Lodge, 3 nachten
10/7: El Portal
11/7: El Portal
12/7: Bishop, 1 nacht nog niet geboekt
13/7: Amargosa Valley - Longstreet Inn, 1 nacht
14/7: Las Vegas - 2 nachten nog niet geboekt
15/7: Las Vegas
16/7: Springdale - Zion Quality Inn, 2 nachten
17/7: Springdale
18/7: Bryce - Best Western Plus Bryce Canyon Grand Hotel, 2 nachten
19/7: Bryce
20/7: Moab - Rustic Inn, 2 nachten
21/7: Moab
22/7: Monument Valley - Gouldings Lodge, 1 nacht
23/7: Page - Quality Inn at Lake Powell, 1 nacht
24/7: Grand Canyon - Maswik Lodge, 2 nachten
25/7: Grand Canyon
26/7: Kingman, 1 nacht nog niet geboekt
27/7: LA - Longbeach, 2 nachten op de Queen Mary
28/7: LA - Longbeach
29/7: Santa Barbara, 2 nachten in een Airstream
30/7: Santa Barbara
31/7: Pacific Grove, 2 nachten in een huis
01/8: Pacific Grove
02/8: San Francisco, 2 nachten nog niet geboekt
03/8: San Francisco
04/8: Terugvlucht
05/8: Thuis en veel ervaringen rijker
Alvast bedankt!

Maar alle reisverslagen en topics hebben me samen met Googlemaps al een stuk verder gebracht

De route tussen Grand Canyon en LA krijg ik nog niet helemaal helder. Er is ruimte voor 1 overnachting en Kingman lijkt het meest voor de hand liggend. We willen in ieder geval graag langs de plek waar de vliegtuigen in de Mojave staan (coördinaten?) en door Joshua Tree NP. Als we langs nog iets leuks kunnen via een Scenic Route hoor ik het graag van jullie.
Voor een aantal populaire Scenic Routes heb ik al tips uit reisverslagen overgenomen maar ik hoor graag van jullie welke bijzondere routes we kunnen nemen op onze reis.
Dit is onze reis:
06/7: Aankomst San Francisco - Town House Motel, 3 nachten
07/7: San Francisco
08/7: San Francisco
09/7: El Portal - Yosemite View Lodge, 3 nachten
10/7: El Portal
11/7: El Portal
12/7: Bishop, 1 nacht nog niet geboekt
13/7: Amargosa Valley - Longstreet Inn, 1 nacht
14/7: Las Vegas - 2 nachten nog niet geboekt
15/7: Las Vegas
16/7: Springdale - Zion Quality Inn, 2 nachten
17/7: Springdale
18/7: Bryce - Best Western Plus Bryce Canyon Grand Hotel, 2 nachten
19/7: Bryce
20/7: Moab - Rustic Inn, 2 nachten
21/7: Moab
22/7: Monument Valley - Gouldings Lodge, 1 nacht
23/7: Page - Quality Inn at Lake Powell, 1 nacht
24/7: Grand Canyon - Maswik Lodge, 2 nachten
25/7: Grand Canyon
26/7: Kingman, 1 nacht nog niet geboekt
27/7: LA - Longbeach, 2 nachten op de Queen Mary
28/7: LA - Longbeach
29/7: Santa Barbara, 2 nachten in een Airstream
30/7: Santa Barbara
31/7: Pacific Grove, 2 nachten in een huis
01/8: Pacific Grove
02/8: San Francisco, 2 nachten nog niet geboekt
03/8: San Francisco
04/8: Terugvlucht
05/8: Thuis en veel ervaringen rijker
Alvast bedankt!
Monique
Hoi, slaap je alweer een beetje?? Ik weer wat minder nadat ik onze route heb geplaatst. Hebben we dit wel goed gedaan?? hadden we niet beter zo?? Mijn man heeft zoiets van we zien wel maar ik twijfel toch of we niet wat moeten wijzigen. Kan niet heel veel want er ligt al aardig wat vast, maar vooral Yosemite wil ik nog wel eens bekijken of we toch niet nog een dagje kunnen bijtrekken. Leuk dat jullie ook naar de Queen Mary gaan, is onze laatste nacht dus vind ik een leuke afsluiting.
gr tess
gr tess
Routevraag: GC > LA
Ook de overnachtingen in Las Vegas en de laatste nachten in San Francisco zijn geboekt en inmiddels ben ik dankzij dit forum al weer een stuk verder qua routes en activiteiten ter plaatse.
Er is echter 1 etappe die ik maar niet duidelijk krijg en ik hoop op jullie hulp.
Het gaat om het deel tussen Grand Canyon en Los Angeles.
Langs Flagstaff en Kingman is duidelijk maar dan? Richting Barstow of Joshua Tree NP?
Ligt bijvoorbeeld het Mojave parkeerveld voor vliegtuigen langs de 40 tussen Kingman en Needles? Of verderop langs de 40 en is het daarom aan te raden de weg naar Barstow te volgen en daar te overnachten?
Of kunnen we dat vliegveld beter rechts laten liggen en richting Joshua Tree NP rijden?
Voldoet het om langs Joshua Tree NP te rijden(Noordzijde=62) of moeten we echt van bijv. zuid naar noord door het park om iets van de Joshua Trees mee te krijgen?
Voor de overnachting willen we zo gunstig mogelijk bij LA uitkomen zodat we de volgende dag richting ons hotel nog iets van ons LA lijstje kunnen doen.
Ben benieuwd naar jullie adviezen.
Er is echter 1 etappe die ik maar niet duidelijk krijg en ik hoop op jullie hulp.
Het gaat om het deel tussen Grand Canyon en Los Angeles.
Langs Flagstaff en Kingman is duidelijk maar dan? Richting Barstow of Joshua Tree NP?
Ligt bijvoorbeeld het Mojave parkeerveld voor vliegtuigen langs de 40 tussen Kingman en Needles? Of verderop langs de 40 en is het daarom aan te raden de weg naar Barstow te volgen en daar te overnachten?
Of kunnen we dat vliegveld beter rechts laten liggen en richting Joshua Tree NP rijden?
Voldoet het om langs Joshua Tree NP te rijden(Noordzijde=62) of moeten we echt van bijv. zuid naar noord door het park om iets van de Joshua Trees mee te krijgen?
Voor de overnachting willen we zo gunstig mogelijk bij LA uitkomen zodat we de volgende dag richting ons hotel nog iets van ons LA lijstje kunnen doen.
Ben benieuwd naar jullie adviezen.
Monique
Hoi Monique, mooie reis hebben jullie in het vooruitzicht! Misschien komen we elkaar wel tegen, wij gaan ook die kant weer op van de zomer. Even een tip over de route: schrijf het eens uit met van- en naar er in, dus:
08/07: San Francisco - el portal
Dan zie je wat duidelijker hoe veel tijd je ergens hebt en wat lange reisdagen zijn. De hitte vonden wij vorig jaar prima uit te houden, alleen in Zion was het toen erg heet (graadje of 42). Maar ook nog wel te doen omdat je daar goed verkoeling kunt zoeken in de rivier.
08/07: San Francisco - el portal
Dan zie je wat duidelijker hoe veel tijd je ergens hebt en wat lange reisdagen zijn. De hitte vonden wij vorig jaar prima uit te houden, alleen in Zion was het toen erg heet (graadje of 42). Maar ook nog wel te doen omdat je daar goed verkoeling kunt zoeken in de rivier.
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Volg ons op:
https://www.polarsteps.com/iertje007
Ik weet niet precies waar het vliegveld ligt welke je bedoeld. Er zijn er meerdere.
1 ligt er bij het stadje Movaje, links van Barstow en ten noorden van LA. Maar deze lijkt me niet zo groot en dus niet zo interessant.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om via Joshua Tree NP te rijden. Vond ik zelf een leuke rit.
Als je vanuit Kingman komt kan je via Twentyninepalms Joshua binnen rijden en via Joshua Tree eruit.
Dan pak je Skull Rock en Key View mee. Misschien een korte hike naar de Hidden Valley.
Je kan uiteraard de hele dag vermaken in het park, en via die route mis je wel de Cholla Cactus garden.
1 ligt er bij het stadje Movaje, links van Barstow en ten noorden van LA. Maar deze lijkt me niet zo groot en dus niet zo interessant.
Persoonlijk zou ik ervoor kiezen om via Joshua Tree NP te rijden. Vond ik zelf een leuke rit.
Als je vanuit Kingman komt kan je via Twentyninepalms Joshua binnen rijden en via Joshua Tree eruit.
Dan pak je Skull Rock en Key View mee. Misschien een korte hike naar de Hidden Valley.
Je kan uiteraard de hele dag vermaken in het park, en via die route mis je wel de Cholla Cactus garden.
Dank je wel. Wat schat jij in als goede overnachtingsplaats voorbij Joshua Tree NP?
Zelf dacht ik aan overnachten in Twentynine Palms maar ik snap nu dat we daar het park ingaan en niet uitkomen....
Met het vliegveld in de Mojave woestijn bedoel ik de plek waar vliegtuigen tijdelijk gestald zijn (gunstig gezien de droogte).
Zelf dacht ik aan overnachten in Twentynine Palms maar ik snap nu dat we daar het park ingaan en niet uitkomen....
Met het vliegveld in de Mojave woestijn bedoel ik de plek waar vliegtuigen tijdelijk gestald zijn (gunstig gezien de droogte).
Monique
Voor de vliegtuigen kan ik je niet helpen.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik weet niet waar zich een grote bevindt. ZIjn er volgens mij meerdere.
Om weer terug te komen bij Joshua Tree NP:
Zelf ben ik vanaf Los Angeles via Joshua Tree NP naar Quartzsite gereden. Beroemd om helemaal niks.
Misschien lukt het om naar Los Angeles te rijden na je bezoek. Andere optie zou ook kunnen zijn om:
Via Joshua Tree het Park naar binnen te gaan, daarna via de Cholla Cactus Garden (mooi met zonsondergang).
Dan via de I10 naar bijvoorbeeld Palm Springs rijden en daar overnachten.
Ik weet wel wat je bedoelt, maar ik weet niet waar zich een grote bevindt. ZIjn er volgens mij meerdere.
Om weer terug te komen bij Joshua Tree NP:
Zelf ben ik vanaf Los Angeles via Joshua Tree NP naar Quartzsite gereden. Beroemd om helemaal niks.
Misschien lukt het om naar Los Angeles te rijden na je bezoek. Andere optie zou ook kunnen zijn om:
Via Joshua Tree het Park naar binnen te gaan, daarna via de Cholla Cactus Garden (mooi met zonsondergang).
Dan via de I10 naar bijvoorbeeld Palm Springs rijden en daar overnachten.
Dank je wel. Die laatste tip ga ik in de route opnemen.
Monique
- bedeve
- Amerika-expert
Is een top aanbeveling.!IvoH schreef: Via Joshua Tree het Park naar binnen te gaan, daarna via de Cholla Cactus Garden (mooi met zonsondergang).
PS,
Vervolgens in Indio overnachten is mij heel goed bevallen.
Ook omdat ik er in een top Mexicaans restaurant terechtkwam tegenover de Rabobank
the proof of the pudding is in the eating
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
Wil je meer info over jouw voordelen van een Amex Flying Blue creditcards....
Wil je een referral om bij een anvraag meer Flying Blue Miles te ontvangen ...
Stuur mij een PB !
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 34 Reacties
- 5689 Weergaves
-
Laatste bericht door AVDam
-