Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Kleren kopen

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Skyjack
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 0

Re: Kleren kopen

Bericht door Skyjack »

Iedereen bedankt voor de tips en met name voor de lijst met ketens. Ik ga eens kijken wat we allemaal aan winkels op de route kunnen vinden.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

KayAmerika schreef:sommige van jullie zeggen dat jullie koffers hebben bijgekocht met kleren maar ik vraag me af hoeveel je moet bijbetalen voor een extra koffer en ik dacht dat je niet te veel kleren kan meenemen van amerika omdat de douane checkt of je niet super veel kleren uit de usa meeneemt

Zorgen dan de kleding er gebruikt uitziet, dus niet 20 nieuwe Hilfiger shirts in plastic met labels eraan :wink:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ook met 20 gebruikte hilfiger shirts heb je heel wat uit te leggen als je apart genomen wordt door de douane :geek:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

mtl schreef:Ook met 20 gebruikte hilfiger shirts heb je heel wat uit te leggen als je apart genomen wordt door de douane :geek:
Ik vraag me af of dat regelmatig gebeurd; velen op dit forum komen met twee koffers/tassen weer terug vanuit de VS.
Er worden veel trucjes gebruikt: alle labels verwijderen, kassabonnen afzonderlijk per post naar huis sturen, nieuwe kleding eerst dragen/verfrommeld/vuil inpakken, verdelen tussen de vuile was, etc.
Ik heb er op dit forum nog niet over gelezen dat mensen problemen kregen bij de NL Douane met hun kledingaankopen.
Dus misschien een interessant sticky: douane issues / oplossingen bij terugkomst op Schiphol.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Onder geen problemen krijgen versta ik dus dat de douane je eruit pikt, in je bagage kijkt en je vervolgens laat gaan zonder consequenties. Als je gewoon kan doorlopen zonder eruit gepikt te worden dan heb je gewoon mazzel. En bedenk ook dat de bewijslast bij jou ligt.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

mtl schreef:Ook met 20 gebruikte hilfiger shirts heb je heel wat uit te leggen als je apart genomen wordt door de douane :geek:

Dat schrijf ik ook niet, noemde 20 nieuwe shirts als voorbeeld. Iemand die na 3 weken Amerika 20 vuile shirts in de koffers heeft is niets verdachts aan, vooral als het verschillenden merken zijn.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wie koopt er dan ook Tommy Hilfiger :roll:

1 van de weinige merken die de afgelopen 20 jaar echt he-le-maal niks heeft veranderd in zijn kleding. Lacoste is daar ook goed in, die willen het zelfs nog wel eens erger maken. Pak een Tommy polo van 15 jaar geleden en hang hem nu in de schappen en mensen zien het verschil niet.

Ja, ik weet dat het maar een voorbeeld was ;)
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

DejaVu schreef:Wie koopt er dan ook Tommy Hilfiger :roll:

Ondergoed schijnt populair te zijn, moet het regelmatig kopen voor vrienden, maar GAP is het ook niet meer en wat hadden we nog meer? Koop zelf graag American Eagle en Aeropostal en wat A&F of Hollister in de aanbieding maar haat die winkels Abercrombie stikt naar hun gore luchtjes en Hollister is net grot waar je binnen komt, zo donker.
desperate housewive
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 8

Bericht door desperate housewive »

:offtopic: Heb onlangs een intervieuw gelezen over de werkdag van een douanebeambte die werkt op Zaventem (Brussel) en de bagage van de vluchten uit Afrika, USA en Dominicaanse inspecteert. Die van de USA moeten ze enkel letten op de I-pads e.d. Van kledij daar sprak hij niet van. Daarbij men mag toch goederen voor een bepaalde waarde toch meenemen toch ?
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Skyjack schreef:
marsjeeh schreef:
Even offtopic, wat gaaf dat jullie naar Comic Con gaan, daar wil ik ooit nog eens naar toe! Heel veel plezier alvast! Ook al duurt het nog even :wink:
Ja is echt een droom van ons tweeën, en het is ons gelukt kaarten te scoren dit jaar. Gelijk maar uitgebreid tot 4 weken vakantie. Als je het doet moet je het goed doen. :mrgreen:
Gelijk heb je hoor, lekker van genieten!
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

De douane heeft het ons als volgt uitgelegd:

1. Je mag doorlopen, geen probleem.
2. Douane vraagt of je iets hebt aan te geven. Dan heb je 2 opties: ja of nee.
Indien Ja, dan krijg je geen boete en moet je dus invoerrechten etc betalen
Indien Nee, mag je doorlopen heb je mazzel. Willen ze als nog controleren en ze vinden wat krijg je een boete én moet je invoer betalen.

Zolang ze je dus niks vragen, gewoon doorlopen.

Wij wilden ooit eens aangifte doen. Om problemen te voorkomen want we hadden echt heel veel (en duur) gekocht. Nou, dat doen we dus ook nooit meer. Ze vonden het maar lastig hoor dat papierwerk en met een hoop gepuf en gesteun werd het gedaan. Liever niet was hun motto volgens mij.

Dus..............niet vrijwillig aangeven, pas als ze er naar vragen. Dat hanteren we sindsdien :wink:
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie

Bericht door Radarlove »

Zaols Dimple het uitlegt, kan ik niet beter. Maar als ze iets vragen, nooit liegen. Dat is hetzelfde als liegen tegen de politie wanneer ze je tegen houden op straat: het komt toch uit, en de goodwill erna verdwijnt volledig.
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Iets over de Amerikaanse Douane...

Ik geef altijd op het papiertje aan "nee nee nee nee" geef dat af en loop meteen door. Gaat vaak goed maar laatst deed ik dat ook dus geef al lopend dat blaadje af en 2 seconden later komt er ineens iemand achter me aan en klemt mij vast met zijn arm :lol: :lol: :lol: en roept "Wait!".

Na 5 seconden was het "ok" en een gebaar "loop door".

Leuk om te vertellen. :lol:
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Ik ben wel eens apart genomen door de US Customs op Philly airport. Vaak is het zo dat de persoon van US immigrations die jouw paspoort controleert bepaalt of jij door de US Customs moet.
wookie
Amerikafan

Bericht door wookie »

Ik lees hier dat ze vooral moeten letten op ipads en dergelijke, maar als je de doos wegsmijt, wie kan dan bewijzen dat het niet gewoon je eigen ipad is die je mee op reis hebt? Iedereen heeft toch zoiets bij?
Afbeelding
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Jij moet dat bewijzen, niet hun.....................
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

wookie schreef:Ik lees hier dat ze vooral moeten letten op ipads en dergelijke, maar als je de doos wegsmijt, wie kan dan bewijzen dat het niet gewoon je eigen ipad is die je mee op reis hebt? Iedereen heeft toch zoiets bij?
Aankoopbewijs laten zien.
wookie
Amerikafan

Bericht door wookie »

Als je je aankoopbewijs niemeer hebt, wat kunnen ze dan doen? Ik kan moeilijk aannemen dat iedereen die op zo'n vliegtuig een ipad of tablet bijheeft een aankoopbewijs bij heeft! Dus ik snap niet goed hoe ze dan iemand kunnen beschuldigen.
Afbeelding
troetelbeer79
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 13

Bericht door troetelbeer79 »

wookie schreef:Als je je aankoopbewijs niemeer hebt, wat kunnen ze dan doen? Ik kan moeilijk aannemen dat iedereen die op zo'n vliegtuig een ipad of tablet bijheeft een aankoopbewijs bij heeft! Dus ik snap niet goed hoe ze dan iemand kunnen beschuldigen.

Nee, JIJ moet juist zorgen dat je het aankoopbewijs van dat apparaat bij je hebt! Waarom moeilijk doen als je zo problemen kunt voorkomen? Wij hebben van alle dure apparaten die we bijhebben de aankoopbewijzen bij (kopie op papier of op usb stick), juist om te kunnen laten zien dat het apparaat al in ons bezit was.
wookie
Amerikafan

Bericht door wookie »

Ik wist niet dat ze daar zo moeilijk over deden, wij dachten eraan om daar misschien een Ipad te kopen, zal dus niks worden! Nochthans vrienden van mij hebben er al meegebracht uit de States.
Afbeelding
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer