Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Amerika wonen

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Dutchess
Amerika-expert

Re: Amerika wonen

Bericht door Dutchess »

julianjor22 schreef:Maar moet je geen citizen zijn voor de LAPD?
Dit soort dingen kun je toch heel makkelijk zelf opzoeken?

http://www.joinlapd.com/qualifications.html
Citizenship
The City of Los Angeles requires that a Police Officer candidate be a United States citizen, or that a non-citizen be a permanent resident alien who, in accordance with the requirements of the U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS), is eligible and has applied for citizenship.

During the selection process, each non-citizen is required to prove that USCIS accepted his/her application for citizenship prior to the date the Police Officer written test was taken.

California State law requires that citizenship be granted within three years after the employment application date. For information regarding citizenship requirements, contact the USCIS.
@Ziva - hij is nu 15 en zit op 4 MAVO - is het dan niet zo dat hij nog 2 jaar HAVO doet (dan is hij 17) en daarna 3 jaar HBO? Of is een HBO opleiding langer? Ik ben niet meer zo bekend met het Nederlandse systeem.

Verder is hij natuurlijk wel heel optimistisch, maar zo komen er wel meer voorbij.
Emigratietraject doorlopen via K-1. Naturalisatie na 20 jaar groene kaart. Dubbele nationaliteit.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Je kan, mits je aan de voorwaarden voldoet van 4 MAVO doorstromen naar 4 HAVO en dan in 5 HAVO je eindexamen halen. Een normale HBO opleiding duurt 4 jaar dus tenzij TS een verkorte opleiding doet is 20 wel erg optimistisch en mag je geen enkele misstap begaan.

Vergeet ook niet dat "normaliter" iemand die MAVO doet doorstroomt naar MBO dus van MAVO door naar HBO via HAVO is niet heel eenvoudig. Als TS het allemaal zo gemakkelijk afgaat vraag ik me af waarom hij/zij dan niet gelijk op HAVO is begonnen.
julianjor22
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 3

Bericht door julianjor22 »

Mijn engels is redelijk tot heel gped dus daar kom ik wel uit!!
Hbo doe je makkelijk in 2 jaar zo gaat dat bij ons dan :)
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Denk teveel gekeken naar

Afbeelding
julianjor22
Amerikafan

Mooi dus als je een greencard hebt mag je bij de LAPD dan weet ik dat weer iets opgelost. Nu heb ik meer hoop.

@Zilva je doet over een HBO 2-3 jaar geen 4 jaar.!
julianjor22
Amerikafan

Ik heb het persoonlijk gezien.
Maar tot nu toe ziet het er goed uit alleen school nog en een greencard als ik die win maar de DV lottery gaat weg ?
Tenminste dat las ik dan!
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

julianjor22 schreef:@Zilva je doet over een HBO 2-3 jaar geen 4 jaar.!
Apart, als ik Google lijkt het altijd 4 jaar te duren, behalve een deeltijd HBO, iets van 3 jaar?
julianjor22
Amerikafan

Maar als je via het MBO gaat duurt HBO 2-3 jaar hangt ervan af
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Maar jij wilde toch mavo - havo - hbo gaan doen? Dan is het 4 jaar. Doe je mavo - mbo - hbo dan ben je 4 jaar kwijt voor het mbo. En nog 2 tot 3 jaar voor het hbo, als je tenminste vrijstellingen krijgt.
julianjor22 schreef:Mijn engels is redelijk tot heel gped dus daar kom ik wel uit!!
Hbo doe je makkelijk in 2 jaar zo gaat dat bij ons dan :)
Positief erin staan is goed, maar een klein beetje meer realisme zou je niet schaden. Zelfs voor vwo-ers gaat het hbo niet even gemakkelijk in 2, 3 of 4 jaar. Ook die moeten ervoor werken. En jij zegt dat jouw Engels goed is. Je staat nu een 8 gemiddeld en dat is mooi. Maar dat is wel op mavo niveau. Hoe scoor jij als je op vwo niveau een test zou moeten doen?
Wat we je proberen duidelijk te maken is dat het helaas niet zo gemakkelijk zal gaan. Maar ook dat je nu nog heel gemakkelijk kan werken om echt gedegen jezelf voor te bereiden. Als jij de DV zou winnen en dan gaat solliciteren bij de LAPD, dan zullen jouw kansen groter zijn als jouw Engels van een nog hoger niveau is dan het nu is. En mocht de LAPD niet doorgaan, dan help je jezelf alleen maar als je hier in Nederland al goed bent opgeleid en de zaken niet hebt afgeraffeld.
Wat ik probeer te zeggen is: vergeet die enorme haast om alles even snel te doen en zorg dat je hier in Nederland al zo goed mogelijk bent opgeleid. En jouw Engels hier in Nederland al van zo'n hoog mogelijk niveau is. Mocht je naar de VS mogen gaan dan zal dit je alleen maar helpen. En mocht het niet lukken om te emigreren dan zal je hier in Nederland er ook het nut van ondervinden.
Laatst gewijzigd door Hockey op 22 mei 2013, 08:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

julianjor22 schreef:Mooi dus als je een greencard hebt mag je bij de LAPD dan weet ik dat weer iets opgelost. Nu heb ik meer hoop.

@Zilva je doet over een HBO 2-3 jaar geen 4 jaar.!

Sorry, maar ik moet je bergje hoop weer wegblazen!

Met een green card mag je veel... maar niet bij de politie en een aantal andere overheidszaken... daarvoor moet je toch echt US citizen zijn.

Om aan een green card te komen moet je sowieso heel veel mazzel hebben; wij zijn dit jaar ingeloot (na tien jaar meedoen) en vinden het nog steeds ongelofelijk! Maar kijk maar even in de andere draadjes en lees de teletekst van vandaag... er rommelt veel in het immigratiebeleid in de VS en het zou me niets verbazen als wij het laatste of het een-na-laatste rondje winnaars waren..
Plannen zoals ze nu voor de toekomst zijn, is dat je echt een heel hoge opleiding moet hebben om de VS binnen te komen en dan ben jij waarschijnlijk helaas te laag en/of te laat begonnen.
Voor iedereen die vindt dat hij/zij slim is heb je namelijk binnen een paar minuten een wizzkid dat je van je sokken blaast....

http://en.allexperts.com/q/Careers-Poli ... me-cop.htm
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@DBacks2, je hoeft geen citizen te zijn zo blijkt uit de link van Dutchess. Maar je moet wel een LPR, dus een greencard hebben. En inmiddels je citizenship hebben aangevraagd. Wat dus inhoudt dat iemand al 5 jaar in de VS moet wonen, of getrouwd moet zijn met een citizen en dan al 3 jaar in de VS moet wonen. Voor Julian betekent dat dus pas kunnen solliciteren bij de LAPD na minimaal 3 jaar afhankelijk van hoe hij de VS binnenkomt.

(gisteren geleerd bij de eerder door mij aangehaalde Coursera cursus over VS immigratie :wink: )
======================
julianjor22 schreef:..... en een greencard als ik die win maar de DV lottery gaat weg ?
Tenminste dat las ik dan!
Er is nog geen enkele zekerheid. Men is bezig met een wetsvoorstel om de immigratiewetgeving te veranderen. En een van de onderdelen van die nieuwe wetgeving is het afschaffen van de DV Lottery. Maar, dan zullen eerst de senaat en Congress moeten instemmen met de wet. Er is nu een kleine senaatscommissie akkoord, zie hier. Daarna zal de gehele senaat erover moeten stemmen. En Congress moet er ook nog over stemmen. Congress echter heeft al aangekondigd elk onderdeel apart te gaan bekijken en zal dan vermoedelijk botsen met de senaat over de wet. De bron voor dat laatste is opnieuw de immigratiecursus van Coursera.
Hondo
Amerikafan

Bericht door Hondo »

Dbacks2 schreef:Om aan een green card te komen moet je sowieso heel veel mazzel hebben; wij zijn dit jaar ingeloot (na tien jaar meedoen) en vinden het nog steeds ongelofelijk! Maar kijk maar even in de andere draadjes en lees de teletekst van vandaag... er rommelt veel in het immigratiebeleid in de VS en het zou me niets verbazen als wij het laatste of het een-na-laatste rondje winnaars waren..
Nieuws van Huff http://www.huffingtonpost.com/2013/05/2 ... 15271.html

Als je comments leest word het nu makkelijker voor Hispanics Amerika binnen te komen of the blijven, maar blijkbaar willen ze niet meer naar Amerika omdat de economie veel sneller groeit in Mexico dan Amerika.
USInsider
Amerika-expert

Bericht door USInsider »

The City of Los Angeles requires that a Police Officer candidate be a United States citizen, or that a non-citizen be a permanent resident alien who, in accordance with the requirements of the U.S. Citizenship and Immigration Services (USCIS), is eligible and has applied for citizenship.
During the selection process, each non-citizen is required to prove that USCIS accepted his/her application for citizenship prior to the date the Police Officer written test was taken.
California State law requires that citizenship be granted within three years after the employment application date. For information regarding citizenship requirements, contact the USCIS.

Kortom, je moet of citizen zijn of op het punt staan het te worden. Om dan te zeggen "het kan met een grone kaart ook" vind ik dan wat onterecht.
Ik woon in CA en weet dat voor (semi-)overheidsbanen zowel Fed. als Staat citizenship verplicht is.
Wat heet, ik zag een paar jaar geleden eeen leuke vrijwilligersklus hier bij de county. Maar mooi niet, want zelfs daarvoor moest ik Citizen zijn.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Dat probeerde ik inderdaad te zeggen... als je eenmaal een greencard hebt zijn er wel verdere wegen... maar het is niet zo dat als je maar een greencard hebt je eventjes bij de politie kan gaan werken...
Max Kool
Amerikakenner

Bericht door Max Kool »

even los van je visum/green card (wat nog een vervelend kip/ei probleem kan zijn), de LAPD moet je ook nog willen hebben. Heb je daarbij stilgestaan?

Ik zou zeggen, koester je droom, maar denk niet dat je deze in een paar jaar kunt verwezelijken.
LA, LA, LA....
Bennogr
Amerika-expert

Bericht door Bennogr »

Bovendien willen veel mensen bij de politie werken (stoer uniform, mooie pet, prachtige wapens, snelle auto's met indrukwekkende zwaailichten en pensioen na 20 jaar dienst). Dus de politie in de VS heeft toelatingsexamens (evenals de brandweer en dergelijke instanties) waar alleen de hoogst scorenden door mogen naar de politieacademie. Alleen maar aanmelden is dus lang niet genoeg om ook inderdaad politieagent te worden.

Als je wetshandhaver wilt worden, kun je het beter bij de Nederlandse politie proberen.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
julianjor22
Amerikafan

Ik zal wat realistisch zijn mijn opleiding afronden en dan politieschool.
Daarna wil ik proberen bij LAPD niet omdat het leuk is maar mijn familie een oom zit bij de LAPD.
De immigratie word makjelijker blijkbaar met een hoge opleiding.
De LAPD wil mij misschien wel hebben maar als ik naar dr VS ga zal ik wat navraag doen.

oja hockey mijn vwo gemiddelde is een 7.0
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

@julianjor22, ik snap de laatste zin in jouw post niet, wat bedoel je met jouw vwo gemiddelde is een 7.0?
julianjor22
Amerikafan

Jij vroeg wat ik als gemiddelde had op een VWO niveau
Maar in Amerika is er wel veel kans voor de LAPD!
Ik zit ook te denken want ze zeggen in de toekomst meerdere technici te willen ik ook een ICT opleiding doen.

Ik heb wel wat familie in Amerika een oom en een tante maar die kunnen niet veel doen.
Wel word het makkelijker om nu in Amerika te komen als ze het nieuwe immigratie stelsel inzetten dan hoef je een inburgerings iets te doen las ik en een goeie opleiding nou die opleiding komt wel :D

Ik zal ook voordat ik besluit te gaan wel even 3 maanden doorbrengen in de VS in een hotel en kijken wat er allemaal te doen is en kijken of het er echt leuk is om te wonen, want ik kijk weleens van die earthcams in Miami en LA en dat ziet er opzich wel redelijk goed uit!!

PS: ik zat in de eerdere berichten op een telefoon nu zit ik op een pc waardoor ik beter kan typen
julianjor22
Amerikafan

Dbacks2 schreef:Dat probeerde ik inderdaad te zeggen... als je eenmaal een greencard hebt zijn er wel verdere wegen... maar het is niet zo dat als je maar een greencard hebt je eventjes bij de politie kan gaan werken...
Dat weet ik maar ik bekijk eerst wat de mogelijkheden daar zijn zoniet dan kan ik alsnog een ICT richting doen want in de VS zoeken ze evenveel ICT mensen als in NL
Gesloten
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer