Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika wonen
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Amerika wonen
Ook weer iets ja nou ik probeer het bij de politie ik vraag wel even wat info
-
- Amerikafan
Ik lees dat je veel kan bereiken met werk ervaring en de diplomas kun je gaan vertalen etc
Trek het je niet persoonlijk aan. De VS maakt het voor iedereen die wil emigreren moeilijk. Man of vrouw, jong of oud, hoogopgeleid of laagopgeleid, hetero of homo, blank of juist niet, maakt niks uit. Ze zijn gewoon lastig.julianjor22 schreef:..... had beter een amerikaan kunnen zijn
Misschien dat de grootmachten de ICT hebben uitbesteed maar ik zie nog genoeg mogelijkheden om me heen hoor. Veel bedrijven maar ook scholen en overheid hebben nog interne IT afdelingen waar je terecht kunt maar er is genoeg concurrentie.
Dat je computers in elkaar kan zetten is leuk maar heeft weinig met een HBO opleiding ICT te maken. Je krijgt tijdens zo'n opleiding vermoedelijk geeneens een computer te zien want het niveau ligt hoger. Programmeren zou kunnen maar dan zal je een richting opgaan waarbij dat aan bod komt. Als dat is wat je wilt kun je denk ik beter een MBO ICT opleiding gaan doen.
Dat je computers in elkaar kan zetten is leuk maar heeft weinig met een HBO opleiding ICT te maken. Je krijgt tijdens zo'n opleiding vermoedelijk geeneens een computer te zien want het niveau ligt hoger. Programmeren zou kunnen maar dan zal je een richting opgaan waarbij dat aan bod komt. Als dat is wat je wilt kun je denk ik beter een MBO ICT opleiding gaan doen.
-
- Amerikafan
Ja maar ik denk toch bij de politie te willen kijken of ik daar wat kan bereiken in de VS ja het is idd moeilijk om er te komen maar in de loop der jaren word het wel wat milder heb ik het gevoel of niet?
Nou nee. De nadruk van US immigratie ligt op familie hereniging. Daar gaat het overgrote deel vahn de groene kaarten aan op.
Als je in de US wilt werken kom je meestal eerst op een tijdelijk visum zoals H-1B. Maar daarvoor moet je een aanbod voor een baan hebben en je moet aan eisen voldoen mbt. opleiding, ervaring, expertise enz.
Als de werkgever je dan niet kan of wil sponsoren voor een groene kaart (permanente verblijfsvergunning) is het met zes jaar op en moet je de US uit.
Men is nu met 'reform' bezig maar de wet zal hard en in veel opzichten onlogisch blijven. Op het moment is emigratie naar de US voor werk in de praktijk heel moeilijk, bijna onmogelijk, en ik denk niet dat dat echt gaat veranderen.
Als je in de US wilt werken kom je meestal eerst op een tijdelijk visum zoals H-1B. Maar daarvoor moet je een aanbod voor een baan hebben en je moet aan eisen voldoen mbt. opleiding, ervaring, expertise enz.
Als de werkgever je dan niet kan of wil sponsoren voor een groene kaart (permanente verblijfsvergunning) is het met zes jaar op en moet je de US uit.
Men is nu met 'reform' bezig maar de wet zal hard en in veel opzichten onlogisch blijven. Op het moment is emigratie naar de US voor werk in de praktijk heel moeilijk, bijna onmogelijk, en ik denk niet dat dat echt gaat veranderen.
Als je bij de politie werkt en je spreekt Frans kan je in Parijs werken in de zomermaanden
Samenwerking met de Franse politie. Ja jongen er zijn meer landen in de wereld.

- Max Kool
- Amerikakenner
Wat wil je nou precies? ICT, politie, luchtmacht (?), MBO, HBO. Ik snap het niet meer.
Het lijkt erop dat je de weg van de minste weerstand zoekt richting VS, en ik vraag me af of dat wel zo slim is. Ik zou je haast willen adviseren het over een andere boeg te gooien. Je zegt een gezond stel hersens te hebben en goed te kunnen leren. Wat dacht je van: tweetalig VWO (een goede basis voor een internationale studie), om vervolgens een studie te kiezen waarbij je je bachelors in Nederland doet, en je masters in de VS. Natuurkunde bijvorbeeld, maar ook bouwkunde, microbiologie of weg-en waterbouw bijvoorbeeld.
Je bouwt dan terwijl je studeert een internationaal netwerk op, en omdat je eindigt met een masters (die je in de VS doet, dus meteen internationaal erkend is), is de weg naar de VS ineens een stuk makkelijker.
Het lijkt erop dat je de weg van de minste weerstand zoekt richting VS, en ik vraag me af of dat wel zo slim is. Ik zou je haast willen adviseren het over een andere boeg te gooien. Je zegt een gezond stel hersens te hebben en goed te kunnen leren. Wat dacht je van: tweetalig VWO (een goede basis voor een internationale studie), om vervolgens een studie te kiezen waarbij je je bachelors in Nederland doet, en je masters in de VS. Natuurkunde bijvorbeeld, maar ook bouwkunde, microbiologie of weg-en waterbouw bijvoorbeeld.
Je bouwt dan terwijl je studeert een internationaal netwerk op, en omdat je eindigt met een masters (die je in de VS doet, dus meteen internationaal erkend is), is de weg naar de VS ineens een stuk makkelijker.
LA, LA, LA....
-
- Amerika-expert
Ik krijg de indruk dat we dit onderwerp nu wel kunnen sluiten. Laat de aanmaker van dit onderwerp eerst maar eens verder gaan studeren en een beetje meer duidelijkheid voor zichzelf krijgen (politie? strijdkrachten? ICT? Zich rotstuderen? Eventjes alles doen?)
Er is hier goede raad voorbij gekomen. Maar iemand die 15 jaar is weet 'natuurlijk' alles beter en heeft wijze raad niet echt nodig, want voor hem gelden alleen zijn eigen regels.
Zou me niets verbazen als de goede jongen over een jaar of wat fel anti-Amerikaans wordt, omdat dat 'rotland' hem buiten de deur houdt en geen enkel medelijden toont met iemand die het toch allemaal zo goed met de VS voor heeft.
Er is hier goede raad voorbij gekomen. Maar iemand die 15 jaar is weet 'natuurlijk' alles beter en heeft wijze raad niet echt nodig, want voor hem gelden alleen zijn eigen regels.
Zou me niets verbazen als de goede jongen over een jaar of wat fel anti-Amerikaans wordt, omdat dat 'rotland' hem buiten de deur houdt en geen enkel medelijden toont met iemand die het toch allemaal zo goed met de VS voor heeft.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Amerikafan
Daar heb je groot gelijk in Canada leek mij ook leuk het is makkelijker om daar te komen!:DDejaVu schreef:Als je bij de politie werkt en je spreekt Frans kan je in Parijs werken in de zomermaandenSamenwerking met de Franse politie. Ja jongen er zijn meer landen in de wereld.
-
- Amerikafan
Maar duurt ook veel langer dan 7 jaar ja ik vind Architectuur ook wel leuk en bouwkundeMax Kool schreef:Wat wil je nou precies? ICT, politie, luchtmacht (?), MBO, HBO. Ik snap het niet meer.
-
- Amerikafan
Ik weet niet alles beter als jij dat zegt maar ik vroeg alleen wat tips.Bennogr schreef:Ik krijg de indruk dat we dit onderwerp nu wel kunnen sluiten. Laat de aanmaker van dit onderwerp eerst maar eens verder gaan studeren en een beetje meer duidelijkheid voor zichzelf krijgen (politie? strijdkrachten? ICT? Zich rotstuderen? Eventjes alles doen?)
De VS is geen rotland!! ik heb daar familie wonen en ik vind het er nogal erg gezellig vandaar ook emigratie.
ik heb medelijde met iedereen dus ook met u!
-
- Amerikafan
Dat u al in de VS woont alla maar ik nog nietBennogr schreef:Ik krijg de indruk dat we dit onderwerp nu wel kunnen sluiten. Laat de aanmaker van dit onderwerp eerst maar eens verder gaan studeren en een beetje meer duidelijkheid voor zichzelf krijgen (politie? strijdkrachten? ICT? Zich rotstuderen? Eventjes alles doen?)
-
- Amerikafan
Ik zoek gewoon de best gekoze baan voor naar de VS maar het gaat nu in deze tijd zoslecht met de economie maar in de VS gaan de bloemetjes wel weer wat groeien dat betekent het gaat al weer wat beter en in de hoop dat het in de toekomst nog beter gaat!
Ik ga nu lachend over grond liggen rollen als je zegt dat je ouders Amerikaans zijn en in de VS wonen.
-
- Amerikafan
Nee mijn oom en tante en neefjes etc wonen daar zoals in de eerdere commentsDejaVu schreef:Ik ga nu lachend over grond liggen rollen als je zegt dat je ouders Amerikaans zijn en in de VS wonen.
- Max Kool
- Amerikakenner
Nou en?Maar duurt ook veel langer dan 7 jaar ja ik vind Architectuur ook wel leuk en bouwkunde
Ik ben 47, en 48 tegen de tijd dat de container voor mijn deur staat om de boel naar LA te verschepen. Ik hoop er toch echt nog wel een paar jaartjes aan te rijgen hoor....

LA, LA, LA....
@Juliarnjor22, je hoeft geen complete voorgaande post te quoten, gewoon melden op wie je reageert is voldoende.
De best gekozen baan voor de VS bestaat niet. Er is geen weg die gegarandeerd naar de VS leidt. Nou ja, met een Amerikaanse trouwen en dan moet het ook nog een echt huwelijk uit liefde zijn. max Kool heeft gelijk, je zoekt naar de weg van de minste weerstand, en helaas, die weg is er niet. De mogelijkheid die hij aangaf is een goede, maar ook daar zijn geen garanties, behalve dat zoiets veel geld gaat kosten.
De best gekozen baan voor de VS bestaat niet. Er is geen weg die gegarandeerd naar de VS leidt. Nou ja, met een Amerikaanse trouwen en dan moet het ook nog een echt huwelijk uit liefde zijn. max Kool heeft gelijk, je zoekt naar de weg van de minste weerstand, en helaas, die weg is er niet. De mogelijkheid die hij aangaf is een goede, maar ook daar zijn geen garanties, behalve dat zoiets veel geld gaat kosten.
-
- Amerikafan
Wow dan heeft u veel geluk gehadMax Kool schreef:Nou en?Maar duurt ook veel langer dan 7 jaar ja ik vind Architectuur ook wel leuk en bouwkunde
Ik ben 47, en 48 tegen de tijd dat de container voor mijn deur staat om de boel naar LA te verschepen. Ik hoop er toch echt nog wel een paar jaartjes aan te rijgen hoor....(En exact een half jaar geleden had ik er nog nooit over nagedacht om naar de VS te verhuizen, laat staan op zo'n korte termijn).

-
- Amerikafan
Ik zal wel voor de Politie/Krijgsmacht gaan daar denk ik nog over na ik heb daar nog genoeg tijd voor trouwens.Hockey schreef:@Juliarnjor22, je hoeft geen complete voorgaande post te quoten, gewoon melden op wie je reageert is voldoende.
Maar als het in dit leven niet lukt om naar de VS te verhuizen dan heb ik gewoon dikke pech gehad
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6614 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 8 Reacties