Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

West Amerika toiletgelegenheden

Als je reisvraag niet over een specifieke staat of regio gaat, hoort het hier thuis.
dimona
Amerika-expert

Re: West Amerika toiletgelegenheden

Bericht door dimona »

hemmie schreef:Nou, er zijn anders ook gebieden waar je honderden kilometers lang geen walmart oid ziet, hoor! Ik vind ook op de lange stukken rijden de toiletten soms dun gezaaid, verder is het nooit een probleem.
Helemaal mee eens. Wij hadden op onze trip door New Mexico vorige maand af en toe dagen dat we geen enkele supermarkt zagen. We waren met een camper, dus het toilet was geen probleem, maar komende vanuit de dichtbevolkte oostkust, stonden wij af en toe toch wel raar te kijken dat er in sommige gebieden zo weinig voorzieningen waren.

Voor mijn jongste zoon heb ik trouwens altijd een leeg frisdrankflesje bij me, mocht de nood onderweg hoog zijn.
Ziva
Amerika-expert

Bericht door Ziva »

Ze zijn wellicht niet allemaal even schoon maar ze zijn wel bijna altijd gratis en dat kan je van een hoop vieze toiletten in Nederland niet zeggen waar je dan € 0.50 voor mag neertellen (als je uberhaupt al gebruik mag maken van een toilet) ;)

Bovendien ook vaak de mogelijkheid om zo'n papieren bril op de rand te leggen, heel fijn die dingen!
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Langs de snelwegen zijn zowieso amper stopplekken. Zoals iemand hier al zij moet je dan bij een dorpje of stadje gewoon even de snelweg af. De tankstations en fastfoodketens staan dan op de afrit meestal al aangegeven.
Als wij trouwens één toilet proberen mijden, dan zijn het wel die toiletten boven die vieze gaten (septictanks) in de Stateparks!
Voor nummer één ideaal. Alleen moet je niet naar beneden kijken wat er allemaal in die meterdiepe bak ligt.
Voor nummer 2 liggen er bij veel van deze toiletten brilleggers (of afdekkers, hoe heten die dingen)?

Maar in sommige van die dingen maken mensen met 'spetterpoep' er een puinzooi van. Ging in Yellowstone bijna over mn nek toen ik ergens binnenstapte en iemand die brillen omhoog had laten staan.
vana
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 4
Contacteer:

Bericht door vana »

Ik heb nog nooit problemen hiermee gehad ( en ik moet heel vaak naar de wc volgens mijn man)
Als je op een weg rijdt waar je geen tankstation kunt vinden ga je toch gewoon even een dorpje binnen. Elk dorpje heeft wel een restaurant of bar waar je even naar het toilet kunt gaan en mcdonalds of starbucks vind je ook op bijna elke hoek.
Ook kom je onderweg regelmatig rest areas tegen en daar vind je heel vaak ook een wc
Liz
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Liz »

Wat vana zegt kan ik beamen, er zijn echt overal wc's (schoon of niet schoon).
Toen wij in 2005 voor de eerste keer naar Amerika gingen, maakte ik me hier ook zorgen over, omdat ik nogal vaak moet (volgens anderen, vind het zelf wel meevallen :mrgreen:)
En belangrijker, er kijkt niemand raar op als je alleen maar gebruik wilt maken van het toilet zonder een consumptie te nemen (in tegenstelling tot de Nederlandse horeca).
Dus geen zorgen, je kunt overal terecht.
16x USA / 30 staten
dimple
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 7
Contacteer:

Bericht door dimple »

Ik heb er geen last van gehad dat ze vies waren of dat er te weinig waren.

Ik ben net als Vana een behoorlijke 'zeikerd' (tot ergernis van vriendlief) Nu hebben we kleine kinderen en moeten die ook regelmatig even plassen, ze redden mij er weer uit :lol:

Ik vond zelfs op de meest afgelegen plaatsen schone toiletten!

En inderdaad, desinfect voor je handen meenemen en iets van een pakje doekjes van glorix oid om evt wc rand even een snel schoon te maken :thumbup:
(met name voor de kids omdat ze zich ook vaak vasthouden aan de wc rand om te voorkomen dat ze er in zakken)

Reizen met 23 weken kan prima. Ik ben in 2009 ook in een vliegtuig gestapt toen ik 23 weken zwanger was. Het wordt geloof ik pas een probleem vanaf 35/36 weken. Kan verschillen per maatschappij.
Maxima vloog nog met 37 weken zwangerschap. :wink:
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Helaas ben ik met regelmaat aangewezen op het toilet. In Nederland is dat vaak een probleem maar in Amerika heb je overal (gratis) toiletten (winkels, malls, restaurants, nationale parken). Helaas, is mijn ervaring, zijn de toiletten over het algemeen van het niveau bedenkelijk qua hygiëne. Ik heb er afgelopen weken in Orlando nog eens speciaal opgelet en alleen in de Disney (water) parken en de Premium Outlets zagen de toiletten er schoon uit. Bij de 3 Walmarts en verschillende restaurants die ik heb bezocht waren de toiletten ronduit smerig.
YMMV (Your mileage may vary)

Ik heb dan ook altijd, zie ook tip, hierboven, hygiënische doekjes van de Lidl mee.
LittlePhoenix
Amerika-expert

Bericht door LittlePhoenix »

Hou er wel rekening mee dat die doekjes eigenlijk heel weinig doen. Om echt ontsmettend te zijn moet de toiletbril goed nat gemaakt worden en 10 minuten nat blijven om echt schoon te zijn. Van een RN geleerd.
Maar het kan natuurlijk geen kwaad om ze te gebruiken en het scheelt een klein beetje. Daarna wel goed wassen met water en zeep of handsanitizer gebruiken. En als je zwanger bent kan het een goed idee zijn om je handen even goed te ontsmetten voor je naar het toilet gaat omdat de kans op blaasontstekingen veel groter is. Was een tip van m'n OB toen we tijdens m'n zwangerschap van Utah naar Texas moesten en weer terug.
Rihanna
Amerika-newbie

Bericht door Rihanna »

hahaha, ik dacht al!! Dat zou wel echt uit de oude tijd stammen alleen van die gaten in de grond :oops:
Dan valt t alweer mee als er wel n normale pot op zit!!
Zo te lezen, gaat t allemaal wel goedkomen daar :thumbup:
Frasi
Amerika-expert
Partner van: mezelf
Aantal x V.S. bezocht: 18
Contacteer:

Bericht door Frasi »

Petra/VS schreef:Bedenk dat je ook bij fast food ketens e.d. zonder consumptie te hoeven kopen naar het toilet kan.
Gelukkig maar! Als je er eerst nog een halve liter cola naar binnen moet klokken, is het water naar de zee dragen :lol:

Maar ook mijn ervaring: overal gratis toiletten. Alleen op het 'platteland' kan het wel even duren voor je een rest area of benzinepomp tegenkomt.
Afbeelding
https://my.flightradar24.com/Frasi
Zuid-Westen ('07,'10,'12,'22); California ('12,'15,'16,'18,'21); Florida ('08,'13,'15,'19); Santa Fe/Yellowstone/Black Hills ('14); NY/Wash.('16); LA ('16); Deep South ('17). NY ('16,'19); Colorado e.o. ('24)
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

En NYC is het ook niet altijd gemakkelijk.
moyzo
Amerikafan

Bericht door moyzo »

Juist dat vond ik opvallend vergeleken met NL : overal toilletten, veelal schoon, met papieren wc dekjes..en gratis.
Ook in de nationale parken...de gaten ( viel mee qua stank , maar wij waren er in april jl) heb ze in Bryce allemaal gehad vanwege een fikse blaasontsteking.
Overigens moesten we naar Het dichtsbijgelegen stadje 28 mile, ....voor bezoek aan de dokter (eerste hulp in hospital) voor anti biotica recept. Gelukkig gaven ze paardemiddelen, mocht ook wel voor $360 :: :shock: zodat we zonder toiletproblemen naar Moab konden rijden de volgende dag want we zagen weinig toiletten onderweg.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

WOW, zoveel geld?? Dat zijn wij nog nooit kwijt geweest met onze doktersbezoekjes. Dan gingen we de deur uit met AB en prednison.
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

:offtopic:

O, ik sta daar helemaal niet van te kijken hoor: twee weken geleden nog een rekening gehad van 419 dollar voor een half uurtje bijpraten met een neuroloog.

En voor mijn beknelde vinger heb ik vorig jaar wel 4 rekeningen gekregen, die dat bedrag nog overtreffen. Dat was wel inclusief röntgenfoto en verbandmiddelen, die ik in mijn schoot geworpen kreeg om mijn vinger zelf mee te kunnen verbinden.
dimple
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door dimple »

Hier in NL krijg je natuurlijk geen facturen te zien. Zou wel beter zijn om je er meer bewust van te zijn.
Dan hadden de ziekenhuizen ook geen fraude kunnen plegen......... :roll:

Weer On Topic, sorry!
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

dimona schreef:En NYC is het ook niet altijd gemakkelijk.
Hoezo niet? Starbucks, Potbelly, Cosi, Pret en meer van die ketens laten je zo gebruik maken van hun toilet is mijn ervaring daar.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Ik ben vorig jaar een willekeurig restaurant ingestormd toen mijn dochter ineens moest plassen, moest nog twee trappen op om bij het toilet te komen en we waren nét op tijd. Bij de LEGO-store een dag later zeker een kwartier in de rij moeten staan voor het toilet, en dat schijnt bij Starbucks e.d. ook vaak het geval te zijn. Ik ga volgende week als chaperone mee met een field trip naar Manhattan (ik krijg een groepje van 5 meiden onder mijn hoede) en we zijn door de docenten al gewaarschuwd dat toiletten altijd problematisch zijn; we hebben een paar tips gekregen, met de mededeling dat de rijen daar wel lang kunnen zijn. Can't wait :?
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik had vandaag zo'n 'gat in de grond met pot erop' in Rocky Mountain NP bij Bear Lake die zo ongeveer afgetopt vol zat :shock: Dat heb ik nog nooit meegemaakt.
buur
Amerikakenner

Bericht door buur »

Ik moet vaak naar een wc vanwege een chronische ziekte in mijn darm (morbus crohn). Ik vindt de VS heel aangenaam om met zo een problem te rijzen: In ieder restaurant een ieder benzinestation kan men de wc gebruiken, ook als men niet klant is. In ieder Wall Mart heb ik een wc gevonden. En in de nationale parken zijn wc's in het bezoekerscentrum en bij de belangrijkste trailheads, op de officiele kaart van de park zijn de wc's gemarkeert.
Groetjes, Thomas.
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

En ik heb een blaas ter grootte van een erwt, zegt mijn vrouw altijd :lol: Gaat dus nog leuk worden :oops:
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer