Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis / Zorgverzekering voor O1 visum

Als je een vraag hebt over non-immigratievisa (tijdelijk verblijf in de VS), kun je die hier stellen.
shanicek
Amerika-ontdekker

Reis / Zorgverzekering voor O1 visum

Bericht door shanicek »

Hi allen, ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen. Toen ik in Amerika studeerde voor een half jaar dekte mijn speciale Ohra reisverzekering mijn eventuele medische en bagage-kwijt kosten etc. Nu dat ik met een O1 ga valt mijn reis echter niet meer onder "recreatief" en ben ik dus niet meer gedekt. Maar aangezien het ook geen immigrant visum is, vraag ik me af hoe ik dat nou moet doen. Kennen jullie een reisverzekering die medische en reisongemak kosten dekt voor dit geval?
An Actress On Her Way From Holland to Hollywood -http://starsintheeyesblog.com
dimona
Amerika-expert

Re: Reis / Zorgverzekering voor O1 visum

Bericht door dimona »

Het feit dat je een non-immigrant visum hebt, maakt niets uit. Je kunt je in de VS verzekeren, of via een expatverzekering in Nederland. Verschillende Nederlandse verzekeraars bieden zo'n verzekering aan. Ik weet niet precies hoe duur je uit bent als je dit als particulier regelt, maar als je prijzen gaat vergelijken, moet je wel meenemen dat expatverzekeringen veel meer vergoeden dan de meeste Amerikaanse verzekeringen. Het is alleen soms wel een gedoe met declareren, en je moet soms flinke bedragen voorschieten.

Edit: ik zie dat Ohra ook een expatverzekering aanbiedt (onderdeel van Allianz als ik het goed begrijp; daar loopt onze verzekering ook sinds dit jaar): http://www.expatverzekering.nl/internat ... ce-package
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wij hadden deze: https://www.expatplus.com/English/inter ... expats.htm
Werkte goed en snel. Had binnen de week het geld om mijn rekening staan.

Je kan de prijs drukken door voor een hoger Eigen aandeel te kiezen. Als je wilt dat zij alles tot de laatste cent terugbetalen, dan is het een stuk duuder dan waneer jij bereid bent om bv. zelf in te staan voor een bedrag (geen idee hoe ver je kan gaan, en ik herinner me ook niet zo snel meer of het per individueel geval was of per kwartaal).
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
shanicek
Amerika-ontdekker

Bericht door shanicek »

Hallo allen, bedankt voor jullie hulp. Ik heb nu zo'n beetje naar alle expat verzekeringen gekeken maar schrik wel een beetje van de premies. Misschien is het toch handiger om me in Amerika te verzekeren, qua prijs. Heeft iemand hier tips voor? Goed ervaringen met verzekeraars in Amerika?
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Wij hebben het ook wel eens nagerekend, maar met alle deductables en co-pays die je bij een Amerikaanse verzekering hebt is een europese al snel goedkoper. Maar wij hebben een paar kinderen en toch regelmatig wat medische kosten, als je alleen bent en normaal gesproken nooit ziek kun je het er natuurlijk op gokken. Dan kun je waarschijnlijk wel een Amerikaanse verzekering vinden die een stukje goedkoper is, maar als je dan wel een keer wat hebt zul je wel weer fors moeten bijbetalen.
Wij hoeven overigens niets voor te schieten, alles wordt wel rechtstreeks met de verzeraar afgehandeld.+

@Dimona, wij zitten sinds dit jaar ook opeens bij Allianz, ik vind het echt niks. Deels ook doordat de overgang gewoon heel slecht was geregeld. Reden voor ons om komend jaar absoluut over te stappen op een andere verzekering, wij zitten/zaten bij Aon en dat was prijzig maar ook heel goed, nu ze zo verslechterd zijn gaan we naar een goedkopere kijken. In elk geval gaan we kijken bij de Goudse, en mijn man wees me er gisteren op dat ONVZ ook een expatverzekering heeft.
Terug in Texas!
shanicek
Amerika-ontdekker

Bericht door shanicek »

Naar aanleiding van mijn eigen onderzoek heb ik de volgende expat verzekeringen gevonden:
OOM
Cinga/ vanBreda International (dezelfde?)
Goude
Bupa/IHI (dezelfde?)
Allianz/Globetrotter

Wat ik raar vind is dat ze allemaal rond de €2000 euro jaarlijks kosten met mijn wensen (een 24 vooralsnog gezond alleenstaand persoon zonder kids) behalve Allianz/Globetrotter. Deze is "maar" €350 en lijkt dezelfde dingen te verzekeren inclusief bagage en reisverzekering. Ik ben van plan om voor deze te gaan, maar ben bang dat ik iets over het hoofd zie ivm prijsverschil? Iemand hier wijzer?
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

Weet je zeker dat het inclusief Amerika-dekking is? 350 euro per jaar is echt een schijntje; ik denk dat veel mensen daar niet eens over zouden hoeven nadenken!
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

@Hemmie: nee, ik ben ook niet helemaal blij met Allianz, maar eigenlijk vooral vanwege hun omslachtige manier van declareren. Ik kom vaker niet dan wel bij zorgaanbieders die rechtstreeks bij hen kunnen/willen declareren, maar goed, het is al een hele verbetering met XHI, waar we alles zelf moesten voorschieten (maar hun online-declaratiemogelijkheid was dan wel weer fijn). Het is altijd wat denk ik.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Die Allianz/Globetrotter lijkt meer een (tijdelijke) reisverzekering, kun je ook maar voor max. 2 jaar afsluiten. De insteek is anders, ik denk niet dat je er met een gezin bijvoorbeeld veel mee kunt. Maar wellicht is het voor jou wel een optie. Maar ik zou me toch afvragen of ze wel echt alles vergoeden, 1 doktersbezoekje en je kost ze direct al meer dan de premie voor het hele jaar.
Terug in Texas!
USA2004
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door USA2004 »

Die Allianz Globetrotter verzekering lijkt me niet voor jou. Er staat in de voorwaarden:

Wij verzekeren alleen inwoners van Nederland. Dat houdt in dat je
tijdens de looptijd van de verzekering(en):
- ingeschreven staat in een Nederlands Bevolkings register;
- daadwerkelijk in Nederland woont.
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Je moet inderdaad oppassen dat je een expatverzekering hebt, en geen reisverzekering.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

AON Hewitt met Nederlandse verzekeringskantoor in Rotterdam biedt een Insurance Certificate for Students aan met uitgebreide dekking voor:
• Medische kosten, incl. 12 behandelingen fysiotherapie
• Aansprakelijkheid
• Persoonlijke bezittingen
• Rechtsbijstand
• Kosten van een gedwongen terugreis
De ICS kan worden afgesloten vanaf de dag dat je vertrekt uit Nederland, totdat je weer terug bent. AON is een zeer bekend Amerikaans verzekeringsbedrijf met een alarmnummer en declaratie punt in de VS, wat vaak een vereiste is vanuit de Amerikaanse universiteiten om daarmee een vrijstelling te krijgen van hun eigen verzekeringspakket (duurder en minder dekkend). Meer informatie en aanmelden voor de verzekering gaat via deze link: https://www.aonstudentinsurance.com/ustudy
Premiekosten zijn vanaf 0.45 euro per dag.
hemmie
Amerika-expert

Bericht door hemmie »

Werkt AON voor die studentenverzekering nog wel met GMMI in de VS? Dat hadden wij met onze expatverzekering ook, was echt super service altijd. Nu het Allianz is geworden zijn we niet meer zo blij. De Goudse werkt geloof ik wel nog met GMMI samen voor de expatverzekering.
Terug in Texas!
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Maar Shanice is geen studente. Dus ik neem aan dat zij daar geen gebruik van kan maken?
Elke
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

hemmie schreef:Werkt AON voor die studentenverzekering nog wel met GMMI in de VS? Dat hadden wij met onze expatverzekering ook, was echt super service altijd. Nu het Allianz is geworden zijn we niet meer zo blij. De Goudse werkt geloof ik wel nog met GMMI samen voor de expatverzekering.
Ja, nog steeds met GMMI in de VS, zie: https://www.aonstudentinsurance.com/stu ... /overview/
UStudy
Amerikafan
Contacteer:

Bericht door UStudy »

kastelke schreef:Maar Shanice is geen studente. Dus ik neem aan dat zij daar geen gebruik van kan maken?
Excuus! Te snel gelezen, zolang Shanice inderdaad niet studeert in de VS kan ze deze ICS niet afsluiten.
shanicek
Amerika-ontdekker

Bericht door shanicek »

Hallo allen,

Ik heb het zelf even verder uitgezocht dus dacht dat het handig was om met jullie te delen. Ik ben toch voor de Allianz/ Globetrotter gegaan, het punt dat je in Nederland moet wonen beslaat namelijk alleen dat je er ingeschreven moet zijn en zorgverzekering moet betalen en dat doe ik, dus deze was voor mij dan by far de goedkoopste. Nogmaals, ik heb geen immigrant visa, doe geen gevaarlijk werk, ben alleenstaand en krijg ook jongerenkorting. Voor andere alleenstaande O1'ers misschien handig om te weten, aangezien onze situatie niet vergelijkbaar is me expats!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

shanicek schreef: en zorgverzekering moet betalen en dat doe ik
Als dat betekent dat je zorgverzekering ook tijdens je verblijf in Amerika geldt, zou je kunnen kijken naar een aanvullende verzekering die de werkelijk gemaakte kosten vergoedt. Je moet die wel voor een heel jaar afsluiten.

Ik wens je veel succes.
Groet,

Old Faithful
dimona
Amerika-expert

Bericht door dimona »

shanicek schreef:Hallo allen,

Ik heb het zelf even verder uitgezocht dus dacht dat het handig was om met jullie te delen. Ik ben toch voor de Allianz/ Globetrotter gegaan, het punt dat je in Nederland moet wonen beslaat namelijk alleen dat je er ingeschreven moet zijn en zorgverzekering moet betalen en dat doe ik, dus deze was voor mij dan by far de goedkoopste. Nogmaals, ik heb geen immigrant visa, doe geen gevaarlijk werk, ben alleenstaand en krijg ook jongerenkorting. Voor andere alleenstaande O1'ers misschien handig om te weten, aangezien onze situatie niet vergelijkbaar is me expats!
Ik (en met mij velen hier op dit forum) verblijven in de VS met een non-immigrant visum, maar wij kunnen niet "normaal" verzekerd blijven in Nederland, omdat we ons hebben uitgeschreven. In principe is het mogelijk om je niet uit te schrijven uit Nederland, en daarmee gewoon in Nederland verzekerd te blijven, maar ik zou even goed uitzoeken of beide verzekeringen met deze constructie echt niet moeilijk gaat doen, en of ziektekosten in de VS vergoed worden (de VS is medische-kosten-wereld een verhaal apart). Hoe lang ben je van plan in de VS te blijven?
shanicek
Amerika-ontdekker

Bericht door shanicek »

Ik ben niet van plan mezelf ooit uit te schrijven want hoor dat dat allemaal problemen kan opleveren en wil ook gewoon makkelijk Nederland in en uit kunnen gaan. Ik weet niet precies hoe lang ik ga blijven, het visum is voor 3 jaar met optie tot verlenging. Dit heb ik ook allemaal duidelijk verteld aan Allianz. Maar ik ga sowieso nooit langer dan 8 maanden aaneengeschakeld in Amerika blijven, ga bijvoorbeeld met de feestdagen terug, dus dat telt dan ook weer mee. Ik zou niet weten hoe ik het verder nog it kan zoeken, Allianz dekt medische kosten aanvullend tot de Amerikaanse kostprijs en mijn NL zorgverzekering de NL kosten. Ik heb alles x 3 gevraagd en bevestigd gekregen dus hoop niet voor verrassingen te komen staan mocht er iets gebeuren.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer