Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Voor het eerst naar las vegas

Voor algemene vragen over de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
mmelissav
Amerika-newbie

Re: Voor het eerst naar las vegas

Bericht door mmelissav »

Ik denk dat wij eerst naar Washington vliegen daar 2x overnachten en naar Philadelphia gaan daar 1 dag blijven en dan richting New York daar blijven we dan ook 2 nachten
en de 2e dag vliegen we vanaf New York naar Las Vegas
daar blijven we 2 nachten en dan gaan we naar de Bryce Canyon de andere dag naar de Grand Canyon en die volgende dag richting Palm Springs dan 1 dag Los Angeles
vandaaruit naar San Luis Obispo/Pismo Beach voor 1 dag en dan naar San francisco voor 3 dagen en dan weer richting huis :P

En de auto huur valt echt wel mee hoor als je het via het vliegveld doe is het voor ons €450-, voor 16 dagen
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ik schrijf je route eens uit van dag tot dag? Klopt het zo? Dus zoiets

Dag 1 vliegen naar Washington
Dag 2 washington
Dag 3 washington - Philadelhia
Dag 4 philadelphia - NY
Dag 5 New York
Dag 6 New York - Las Vegas
Dag 7 Las Vegas
Dag 8 Las Vegas - Bryce Canyon
Dag 9 Bryce Canyon - Grand Canyon
Dag 10 Grand Canyon - Palm Springs
Dag 11 Ps - Los Angeles
Dag 12 LA - Pismo Beach
Dag 13 Pismo Beach - San Francisco
Dan 14&15 San Francisco
Dag 16 vliegen naar huis
Dag 17 aankomst thuis.

Ik denk dat je voor de auto wel de kleinste hebt uitgekozen of niet? Via het vliegveld?? Heb je daar een site voor, want ik ben bang dat als je het via een amerikaans vliegveld hebt geboekt er nog wel eens een hoop bij kan komen.

Je hebt in deze planning wel heel erg weinig tijd voor New York. Als je het al zo doet, zou ik washington en philadelphia skippen en die dagen voor NY gebruiken.

De rit van bryce naar de grand canyon is erg lang, de dag erna naar palm springs ook, dat geeft je heel weinig tijd bij de grand canyon zelf.

Ik zou de 1e 5 dagen gewoon lekker bij het zuid westen plaatsen. Een dagje langer Vegas, een dag extra tussen Bryce en de Grand Canyon. Bv in Page...kun je lekker aan een meer liggen. 2 dagen extra in LA. Dan met 3 dagen, anderhalve dag rondkijken, halve dag strand en een dagje pretpark. En als laatste een dag meer op de kustroute. Bv bij Monterey. Dan zou je daar bv een walvistocht kunnen maken.

Je krijgt dan zoiets: ik ga er wel vanuit dat jullie je meer zullen vermaken in de steden dan in de parken.

Dag
1) naar Las Vegas
2) Las Vegas
3) Las Vegas
4) Las Vegas - Bryce
5) Bryce - Page
6) Page - Grand Canyon
7) Grand Canyon - Palm Springs (lange rit)
8) PS - LA
9) LA
10) LA
11) LA - Pismo Beach
12) Pismo Beach - Monterey
13) Monterey - SF
14) SF
15) SF
16) SF - vlucht naar huis
17) aankomst thuis
Bedenk dat voor je je auto 'terug' hebt uit een Las Vegas hotel aan de strip... je een kwartier tot een half uur verder bent! Voor de deur parkeren is er daar echt niet bij
Valet parking is gratis bij de meeste hotels in Vegas. Gewoon voor de ingang stoppen, kaartje pakken en weg. Bij het ophalen die man/vrouw $2 fooi geven en klaar. Meestal duurt het zo'n 5min. De self parking is meestal wel een stukje lopen ja.
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Nou onze Valet Parking is er nooit binnen vijf minuten geweest... en we hebben in drie jaar drie verschillende hotels gehad!
Ooo nee, 1 jaar mag ik niet tellen, dat is die van het busje op de oversized lot :mrgreen: (toen moesten we wel, 6 personen, babybedje, kinderwagen, rugdrager)

Kennelijk hebben we dan pech gehad!
Radarlove
Amerikafan
Partner van: Evie
Aantal x V.S. bezocht: 0

Bericht door Radarlove »

mmelissav schreef:(...) en met het vliegveld? Want als ik van A naar B reis moet ik natuurlijk via een ander vliegveld terug hoe kan je dit het beste regelen? En hoe zit het dan met een auto huren? kan dat op het vliegveld? en hoe doe je dat dan als je van A naar B reis de auto op je eindbestemmig daar inleveren of kan dat niet?(...)
Een vliegticket boeken voor meerdere bestemmingen, doe je via de "multicity"-tool. Zelf ben ik een die-hard-Britisch-Airways-fan, bij hen is dit de link (als voorbeeld, dan weet je hoe dat eruit ziet):

http://www.britishairways.com/travel/fx ... eId=111024

Alle maatschappijen en de meeste brokers zoals Vliegtarieven bieden deze optie aan. Op die manier wordt jouw ticket niet merkwaardig duurder. En mijn advies als werknemer van de luchtvaart is om steeds rechtstreeks bij een maatschappij te boeken (zoek de goedkoopste vlucht via een broker op het net, ga vervolgens naar die website, en boek die vlucht daar rechtstreeks). In geval van problemen achteraf, kan je het altijd rechtstreeks met de luchtvaartmaatschappij regelen, en kunnen ze je niet afschepen naar de tussenpersoon.

Wat de auto betreft, je huurt hem op luchthaven A, en levert hem binnen op luchthaven B. Doorgaans inderdaad geen extra kosten voor aan de Westkust.
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Van Washington naar NY zou je ook de trein kunnen nemen trouwens.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Of de bus, is nog veel goedkoper meestal.
marsjeeh
Amerika-ontdekker

Bericht door marsjeeh »

Tip voor het boeken van een auto; http://www.uscarhire.com
Wij hebben daar onze auto geboekt voor aankomende zomer voor 3 weken 888eu betaald voor een intermediate auto. En ik ben 24, dus wij hebben een underage package gedaan.
Bertorelli
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 14

Bericht door Bertorelli »

Ik zou zeker voor de laatste optie gaan die Wally aangeeft.
Als je maar 2,5 week hebt, dan zou ik geen extra vluchten meer nemen omdat je dan toch een halve tot een hele dag kwijt bent.
Daarnaast is 2 dagen voor een stad als Washington of New York veel te weinig en die kun je dan ook beter overslaan en later een keer goed doen.

De route Las Vegas naar San Francisco via Bryce, Page, Grand Canyon en LA is eigenlijk al vol genoeg denk ik. Zie: http://goo.gl/maps/0Rm9f
Er zit nog ruimte in voor wat tweaks en aanpassingen voor als jullie nog dingen zien die jullie ook willen zien.

Denk aan:
Zion NP
Antelope Canyon (bij Page)
Stuk Route 66 (Williams - Kingman)
Joshua Tree NP
1995 TX/LO/MS/AL/AR
2003 NV/AZ/UT/CA
2007 AZ/NV/UT/CO
2008 FL/GE/SC/TN
2009 CA/NV/ID/WY/UT/AZ
2011 FL/GE/AL/MS/LO/TN/SC
2012 FL
2013 AZ/NV/UT/WY/MN
2015 WA/OR/ID/MN
2016 NY/VT/NH/ME/MA/RI/CT/NJ/MD/VA/WV/OH/IN/MI
2017 CA/OR/NV
2018
2019
2022
Dbacks2
Amerikakenner

Bericht door Dbacks2 »

Let inderdaad op met autohuur als je het niet vanuit Nederland regelt; je krijgt allerhande keuzes en je hebt vaak geen idee wat je nog wel en wat niet meer moet kiezen om zeker en veilig te zijn.
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer