Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Egelhunter: West-Amerika. Vragen en tips!
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Re: Reis Egelhunter: West-Amerika. Vragen en tips!
Nieuw schema. Graag jullie reacties tips en aanpassingen. Dag 21/22/23 houd ik vrij voor eventueel terugreis en de speeling voor als we ergens langer willen blijven. Kunnen we eventueel joshua tree park aan toevoegen of palm springs.
dag datum #dag activiteit
Wo 17-jul 1 Vertrek Schiphol - 10.30 uur - Aankomst LA Airport +- 15.30 uur. Auto ophalen, boodschappen/naviagatie kopen ,hotel opzoeken, hollywood boulevard
Do 18-jul 2 Gunstore/schietbaan, walk of fame, hollywood Sign, mulholland drive, Venice Beach, Beverly Hills
Vr 19-jul 3 Universal Studio's bezoeken
Za 20-jul 4 Santa Monica Pier. Vertrekken richting San Simeon
Zo 21-jul 5 Vertrek richting Monterey. Whale watching / monterey aquarium bay, 17 miles drive. Richting SF? Overnachten Redwood city?
Ma 22-jul 6 SF verkennen. Fisherman's Warf, 's avonds bezoek Alcatraz night tour
Di 23-jul 7 SF verkennen. Tram, Fietshuur? Golden Gate Bridge
Wo 24-jul 8 SF - Vertrekken richting Yosemite NP ( Oakhurst )
Do 25-jul 9 Yosemite NP
Vr 26-jul 10 Yosemite NP via Tioga Pass - bodie - Lee Vining ( Lee Vining - bodie 50 km/1 uur )
Za 27-jul 11 Lee Vining - Stovepipe Wells ( Death Valley )
Zo 28-jul 12 Stovepipe Wells (Death Valley ) - Las Vegas
Ma 29-jul 13 Las Vegas - Hooverdam (Hooverdam 50 km/45m)
Di 30-jul 14 Las Vegas
Wo 31-jul 15 Las Vegas - Zion
Do 1-aug 16 Zion
Vr 2-aug 17 Zion - Bryce Canion - Page (zion - bryce 137 km, 2 uur) Bryce - page 246 km/3 uur
Za 3-aug 18 Page ( Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell )
Zo 4-aug 19 Page - Monument Valley - Grand Canyon (page monument valley 202km/2uur - Monument- GC 290/3 uur
Ma 5-aug 20 Grand Canyon
Di 6-aug 21 Grand Canyon - Los Angeles ( GC - LA 790 km/7,5 uur)
Wo 7-aug 22
Do 8-aug 23 Vertrek 15.45 Los Angeles richting nederland schiphol
Vr 9-aug 24 Aankomst Schiphol 12.00 uur lokale tijd
dag datum #dag activiteit
Wo 17-jul 1 Vertrek Schiphol - 10.30 uur - Aankomst LA Airport +- 15.30 uur. Auto ophalen, boodschappen/naviagatie kopen ,hotel opzoeken, hollywood boulevard
Do 18-jul 2 Gunstore/schietbaan, walk of fame, hollywood Sign, mulholland drive, Venice Beach, Beverly Hills
Vr 19-jul 3 Universal Studio's bezoeken
Za 20-jul 4 Santa Monica Pier. Vertrekken richting San Simeon
Zo 21-jul 5 Vertrek richting Monterey. Whale watching / monterey aquarium bay, 17 miles drive. Richting SF? Overnachten Redwood city?
Ma 22-jul 6 SF verkennen. Fisherman's Warf, 's avonds bezoek Alcatraz night tour
Di 23-jul 7 SF verkennen. Tram, Fietshuur? Golden Gate Bridge
Wo 24-jul 8 SF - Vertrekken richting Yosemite NP ( Oakhurst )
Do 25-jul 9 Yosemite NP
Vr 26-jul 10 Yosemite NP via Tioga Pass - bodie - Lee Vining ( Lee Vining - bodie 50 km/1 uur )
Za 27-jul 11 Lee Vining - Stovepipe Wells ( Death Valley )
Zo 28-jul 12 Stovepipe Wells (Death Valley ) - Las Vegas
Ma 29-jul 13 Las Vegas - Hooverdam (Hooverdam 50 km/45m)
Di 30-jul 14 Las Vegas
Wo 31-jul 15 Las Vegas - Zion
Do 1-aug 16 Zion
Vr 2-aug 17 Zion - Bryce Canion - Page (zion - bryce 137 km, 2 uur) Bryce - page 246 km/3 uur
Za 3-aug 18 Page ( Antelope Canyon, Horseshoe Bend, Lake Powell )
Zo 4-aug 19 Page - Monument Valley - Grand Canyon (page monument valley 202km/2uur - Monument- GC 290/3 uur
Ma 5-aug 20 Grand Canyon
Di 6-aug 21 Grand Canyon - Los Angeles ( GC - LA 790 km/7,5 uur)
Wo 7-aug 22
Do 8-aug 23 Vertrek 15.45 Los Angeles richting nederland schiphol
Vr 9-aug 24 Aankomst Schiphol 12.00 uur lokale tijd
- dimple
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Waarom dag 17 zo´n volle dag? Je mist zoveel mooie dingen! Ik zou de dag die je over hebt echt inzetten op dat stuk.
En als het even kan zou ik niet in Oakhurst overnachten als je aankomt in Yosemite. Het is een behoorlijke tippel om de vallei te verkennen en in het hoogseizoen kan je files in het park verwachten.
Kijk of je nog ergens een hotel of camping kan overnachten. We verbleven in de Evergreen Lodge wat ons goed beviel (ook dicht bij Hedge Hedgy wat de moeite waard van bezoeken is)
Flexibel zijn en speling overhouden zoals je aangeeft en niet boeken van hotel/camping in hoogseizoen kan lastig zijn. Je zou dan wel eens een flinke rit moeten maken om iets te vinden.
Boek je alles van te voren??
En als het even kan zou ik niet in Oakhurst overnachten als je aankomt in Yosemite. Het is een behoorlijke tippel om de vallei te verkennen en in het hoogseizoen kan je files in het park verwachten.
Kijk of je nog ergens een hotel of camping kan overnachten. We verbleven in de Evergreen Lodge wat ons goed beviel (ook dicht bij Hedge Hedgy wat de moeite waard van bezoeken is)
Flexibel zijn en speling overhouden zoals je aangeeft en niet boeken van hotel/camping in hoogseizoen kan lastig zijn. Je zou dan wel eens een flinke rit moeten maken om iets te vinden.
Boek je alles van te voren??
-
- Amerika-ontdekker
Het is een korte schatting. In ieder geval na heel veel reisverhalen gelezen te hebben, tips en boeken zijn we beetje op dit schema gekomen. Natuurlijk weten we niet hoelang we ergens precies blijven hangen. De een vind dit mooier dan de ander. Daarom de speeling. Kan goed zijn dat we niet eens in death valley overnachten maar gelijk doorrijden naar Las Vegas. Dan heb je al een nacht gewonnen. Die nacht kunnen we weer gebruiken voor die dag 17 bijvoorbeeld.
We hebben tot nu toe alleen de eerste dagen Los Angeles geboekt en ticket voor Alcatraz. Verder nog niks. Kan ook goed zijn dat we een dag korter pakken in San Francisco.
Maar jullie tips en opmerkingen zijn welkom. Kan ons alleen maar ten goede komen.
We hebben tot nu toe alleen de eerste dagen Los Angeles geboekt en ticket voor Alcatraz. Verder nog niks. Kan ook goed zijn dat we een dag korter pakken in San Francisco.
Maar jullie tips en opmerkingen zijn welkom. Kan ons alleen maar ten goede komen.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik denk dat je op de bonnefooi ook wel grote kans hebt dat je in death valley niet eens een overnachting kan krijgen...
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
En in wel meer parken niet ben ik bang voor.
En hoe wil je dat gaan doen in Vegas? Het is niet te doen om hotels in te lopen om te kijken welke aanbieding ze hebben. Dan ben je per hotel ongeveer 1,5 uur bezig.
Ik zou het echt overwegen in het hoogseizoen je hotels te boeken. Ik snap dat je graag een stuk flexibiliteit wilt houden,maar in het hoogseizoen wordt je daar niet echt blij van.
Met name ook niet vanwege de hoge temperaturen die je kunt tegen komen ben je blij als je heel gericht na een lange dag je hotel kunt vinden.
Maar goed, ieder zijn ding uiteraard!
En hoe wil je dat gaan doen in Vegas? Het is niet te doen om hotels in te lopen om te kijken welke aanbieding ze hebben. Dan ben je per hotel ongeveer 1,5 uur bezig.
Ik zou het echt overwegen in het hoogseizoen je hotels te boeken. Ik snap dat je graag een stuk flexibiliteit wilt houden,maar in het hoogseizoen wordt je daar niet echt blij van.
Met name ook niet vanwege de hoge temperaturen die je kunt tegen komen ben je blij als je heel gericht na een lange dag je hotel kunt vinden.
Maar goed, ieder zijn ding uiteraard!

-
- Amerika-ontdekker
We gaan enkele dagen of dag vantevoren via booking.com reserveren. Dan heb je leuke aanbiedingen.
-
- Amerikafan
Wij hebben de eerste nacht 3 nachten, 2 nachten Yosemite en de laatste 3 nachten(annuleerbaar, kunnen er ook 2 worden) vastgezet. De andere nachten zoeken we een avond ervoor een hotel in een plaats waar we ongeveer willen eindigen de volgende dag. Wel hebben we thuis al een aantal mogelijkheden opgezocht. Wij zien de meeste hotels/motels als een plek om te slapen, hebben niet al te veel eisen en wij bezoeken minder parken.
- dimple
- Amerika-expert
- Contacteer:
Dat is dan ook een prima optie! Met name tegenwoordig met wifi overal etc dan is dat goed te doen.
Ik dacht meer dat je helemaal op de bonnefooi zou gaan, maar een stuk research doen van te voren is een slim idee.
Wij hebben ook wel eens op de dag zelf nog achter priceline gezeten en zo een heerlijk hotel gevonden voor weinig. Paar uur later konden we er al terecht. In priceline verdiepen is dus ook zeker iets wat ik kan aanbevelen!
Ik dacht meer dat je helemaal op de bonnefooi zou gaan, maar een stuk research doen van te voren is een slim idee.
Wij hebben ook wel eens op de dag zelf nog achter priceline gezeten en zo een heerlijk hotel gevonden voor weinig. Paar uur later konden we er al terecht. In priceline verdiepen is dus ook zeker iets wat ik kan aanbevelen!
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht