Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Trouwen met een Amerikaan

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Amanda1981
Amerika-newbie

Bericht door Amanda1981 »

Ik zal daar idd tegen die tijd nog even goed de nadruk op leggen. Ook hebben we al een paar leuke foto's, ook 1tje waar hij samen met mij en mijn familie op staat dus die zal ook wel heel goed overkomen.

Deze trouwerij lijkt mij trouwens wel leuk : http://www.vivalasvegasweddings.com/las ... edding.htm ;)
Ik heb altijd al in een limo willen rijden. ;)

Groetjes Amanda
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Kitty »

Het is alweer een tijdje dat Amanda deze post heeft geplaatst.

Ikzelf ben dus wel door het circus heen gegaan om hier te blijven, te trouwen en daarna een greencard aan te vragen op basis van huwelijk. Ik kan je vertellen dat het een hoop stress is. Het feit dat je al gezegd is de laatste keer dat je niet meer binnen kunt komen op dat bepaalde visa is heel belangrijk en zou ik niet onderschatten als ik jou was.

Als je nu gaat trouwen en blijft heb wel degelijk een probleem aan je handen. Op het volgende forum zou ik "10 foot Pole" intikken en je kunt een schat aan informatie lezen waarom het een probleem voor je zou kunnen worden.

http://www.britishexpats.com/forum

Kijk naar het gedeelte waar wordt gesproken over visa voor mensen die getrouwd zijn of familie hebben.

Ik zou het je niet aanraden, het duurt langer dan een dcf, je bent niet meteen in staat om te werken en het is een hoop stress als je niet de juiste route bewandeld.

Sterkte!!
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Dutch-Kitty schreef:Het is alweer een tijdje dat Amanda deze post heeft geplaatst.

Ikzelf ben dus wel door het circus heen gegaan om hier te blijven, te trouwen en daarna een greencard aan te vragen op basis van huwelijk. Ik kan je vertellen dat het een hoop stress is. Het feit dat je al gezegd is de laatste keer dat je niet meer binnen kunt komen op dat bepaalde visa is heel belangrijk en zou ik niet onderschatten als ik jou was.

Als je nu gaat trouwen en blijft heb wel degelijk een probleem aan je handen. Op het volgende forum zou ik "10 foot Pole" intikken en je kunt een schat aan informatie lezen waarom het een probleem voor je zou kunnen worden.

http://www.britishexpats.com/forum

Kijk naar het gedeelte waar wordt gesproken over visa voor mensen die getrouwd zijn of familie hebben.

Ik zou het je niet aanraden, het duurt langer dan een dcf, je bent niet meteen in staat om te werken en het is een hoop stress als je niet de juiste route bewandeld.

Sterkte!!
De aanvraag en receiving of the green card hangt allemaal af van welke USCIS Center. Als je het in CA doet en je in L.A. woont gaat het allemaal (surprisingly) relatief snel. Maar in Texas of Illinois zijn de wacht-tijden heel lang. Het hangt allemaal af van de USCIS service center (waar de I-130 gestuurd wordt) en de locale USCIS kantoor bv L.A., San Francisco, etc.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Dutch-Kitty
Amerika-ontdekker

Bericht door Dutch-Kitty »

De aanvraag en receiving of the green card hangt allemaal af van welke USCIS Center. Als je het in CA doet en je in L.A. woont gaat het allemaal (surprisingly) relatief snel. Maar in Texas of Illinois zijn de wacht-tijden heel lang. Het hangt allemaal af van de USCIS service center (waar de I-130 gestuurd wordt) en de locale USCIS kantoor bv L.A., San Francisco, etc.[/quote]

Dat bedoelde ik niet te zeggen met mijn post, het is voor mij zelf ook relatief snel gegaan, maar omdat de originele poster al een waarschuwing heeft gekregen dat ze te veel entry's heeft of haar visa, zou ik als haar was niet voor de "niet officiele route" gaan. Het hier blijven en trouwen en adjustment of status in dit geval. Men zou namelijk kunnen betwijfelen of ze "intent" had om te trouwen, en dat....is strafbaar. Ook een post op elke willekeurige site waar ze dit aankaart kan al bewijs zijn voor intent.

Ze zou haar visa na moete lezen op de volgende regeltjes, of het mogelijk is om adjustment aan te vragen onder de visa die ze nu gebruikt heeft. De waiver, waar uitdrukkelijk op staat vermeld dat je niet adjustment van status kunt aanvragen is een voorbeeld hiervan, de USCIS knijpt alleen een oogje toe omdat ze een wettig echtgenoot is van een US citizen en omdat ze op legale wijze het land in is gekomen. Als men heel suprisingly trouwt ben je toegestaan om adjustment aan te vragen.

Ik ben geen expert en aan mijn posting moet je zeker geen rechten ontlenen, het is voor iedereen verschillend en ieder zaak wordt weer anders bekeken door USCIS. Ik zeg alleen, als het mijn personlijke keuze was, zou ik dcf doen, omdat dat ook relatief snel is en het een cut and clean case is.......Bijkomstig is, dat ze dan ook meteen rechtsmatig aanwezig is, een social aan kan vragen, rijbewijs kan aanvragen enz. Waar als je status of adjustment doet er het ietsje anders aan toe gaat.
ukwe
Amerika-newbie

Re: Trouwen met een Amerikaan

Bericht door ukwe »

He,

Ik heb een vraag, misschien worden het er wel meer dan 1

Ik ben ten huwelijk gevraagd door mijn amerikaanse vriend.
En natuurlijk is mijn vraag nu;
Wie kan mij vertellen welke papieren ik nodig heb.
Mijn vriend woont in de staat Missouri.

Thanks in Advance

Silly
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer