Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis Andys: rondreis la-la september tips
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Reis Andys: rondreis la-la september tips
Ik zou wel iets gaan vastleggen, zoals de Grand Canyon. Het is niet fijn om in het donker te moeten rijden, en je hebt er niet veel tijd. Dat laatste zou ik sowieso een reden vinden om de meeste overnachtingen vast te leggen. Je kunt altijd nog annuleren, vaak tot 24 uur van te voren, soms tot 48 uur van te voren. Kijk op http://www.grandcanyonlodges.com voor iets in het park.
Voor Yosemite hou je ook geen tijd over als je te ver van het park zit.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je in Bishop of Lone Pine overnacht. In Bishop heb je meer keuze, in Lone Pine zou je tegen de avond of 's morgens vroeg nog de Alabama hills kunnen bezoeken.
Marianne
Voor Yosemite hou je ook geen tijd over als je te ver van het park zit.
Ik denk niet dat het veel uitmaakt of je in Bishop of Lone Pine overnacht. In Bishop heb je meer keuze, in Lone Pine zou je tegen de avond of 's morgens vroeg nog de Alabama hills kunnen bezoeken.
Marianne
Ja de parken gaan we sowieso binnenkort vastleggen (moeten we niet lang meer mee wachten) zoals ik ook mede door jou al vaker op het forum te weten ben gekomen. Verder wil ik ook de hotels in de LA al boeken zodat we niet bij aankomst en vertrek nog stress hebben en in SF omdat dat relatief duur is en ik dat gewoon vast wil hebben liggen, anders wordt het zoeken naar een speld in een hooiberg, verder Vegas, maar das gewoon zoeken en wachten tot je denkt de juiste aanbieding te pakken te hebben.alles ertussen misschien wel de research gedaan hebben zodat we backups hebben onderweg, of idd gewoon de dag ervoor boeken als de reis volgens schema loopt, maar voor we gaan boeken moet eerst de route vastliggen en dat ligt ie helaas nog niet. Het blijft zoooooo verleidelijk hem te vol te duwen. Stel je gaat nooit meer teug 

2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Bed&breakfast san francisco
Hallo,
Ik zoek voor het het tweede weekend september een leuke goed betaalbare b&b voor in san fransisco, heeft iemand een goede tip/ervaringen
Thx
Ik zoek voor het het tweede weekend september een leuke goed betaalbare b&b voor in san fransisco, heeft iemand een goede tip/ervaringen
Thx
Laatst gewijzigd door markro op 07 mei 2013, 23:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Amerikakenner
Re: Bed&breakfast san francisco
Een paar jaar geleden verbleven wij in het Golden Gate B&B: http://www.goldengatehotel.com/
Goed gelegen dichtbij het centrum en Chinatown (paar minuutjes lopen). Leuke kamers en heerlijk ontbijt.
Goed gelegen dichtbij het centrum en Chinatown (paar minuutjes lopen). Leuke kamers en heerlijk ontbijt.
Groetjes, Ilona
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Countdown to Grand Canyon... Rim to River hike
Hi,
Ben aan het kijken voor slaapplaats in yosemite.
Komen de 15e vanuit SF en wil dan naar yosemite rijden.
Willen in die tenten slapen in het park, wat raden jullie aan, een met verwarming of een zonder?
Met ontbijt erbij boeken of zonder? Kost namelijk $46 voor 4 man, vind ik niet heel veel maar echt goedkoop is anders.
Blijven maar 1 nacht slapen denk ik of is in een dag te doen met vroeg opstaan via tiago road naar DV te rijden vanuit de cabins?(met heel vroeg opstaan uiteraard)
Bedankt alweer voor de nuttige info's
Ben aan het kijken voor slaapplaats in yosemite.
Komen de 15e vanuit SF en wil dan naar yosemite rijden.
Willen in die tenten slapen in het park, wat raden jullie aan, een met verwarming of een zonder?
Met ontbijt erbij boeken of zonder? Kost namelijk $46 voor 4 man, vind ik niet heel veel maar echt goedkoop is anders.
Blijven maar 1 nacht slapen denk ik of is in een dag te doen met vroeg opstaan via tiago road naar DV te rijden vanuit de cabins?(met heel vroeg opstaan uiteraard)
Bedankt alweer voor de nuttige info's
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik zou dat ontbijt niet doen. Als je geen zin hebt om zelf iets te maken kun je ter plekke nog bekijken of je naar het ontbijtbuffet bij CV gaat.
Ik weet niet of de tenten in september al verwarmd worden, maar als dat het geval is, is een verwarmde tent misschien wel prettig. Wij hebben wel gekampeerd in het park in september, dat was goed te doen, maar we haden goede slaapzakken bij ons.
Je kunt wel in 1 dag van Curry Village naar DV rijden maar veel tijd voor Yosemite heb je niet. Begrijp ik goed dat je met 1 stop van SF naar Death Valley rijdt?
Marianne
Ik weet niet of de tenten in september al verwarmd worden, maar als dat het geval is, is een verwarmde tent misschien wel prettig. Wij hebben wel gekampeerd in het park in september, dat was goed te doen, maar we haden goede slaapzakken bij ons.
Je kunt wel in 1 dag van Curry Village naar DV rijden maar veel tijd voor Yosemite heb je niet. Begrijp ik goed dat je met 1 stop van SF naar Death Valley rijdt?
Marianne
Hi Marianne,
Alweer bedankt voor je snelle reactie. Dan kunnen we sowieso zonder ontbijt reserveren.
Is een cabin beter als een overnachting in housekeeping camp? Heb je hier ervaring ook mee?
We hebben 3 opties 'nog' open voor de route SF naar LV
SF-yosemite
Yosemite
Yosemite-dv
Dv-LV
Hier dus weinig tijd voor tiago road
SF-yosemite
Yosemite-lee vining
LV-dv
Dv-LV
Minder tijd in park
SF-yosemite
Yosemite
Yosemite-Lone pine
Lone pine-LV
Hier kunnen we zonsopgang/ondergang in dv vergeten
Deze knoop moeten we nog doorhakken..... Lastig al die keuzes haha
Alweer bedankt voor je snelle reactie. Dan kunnen we sowieso zonder ontbijt reserveren.
Is een cabin beter als een overnachting in housekeeping camp? Heb je hier ervaring ook mee?
We hebben 3 opties 'nog' open voor de route SF naar LV
SF-yosemite
Yosemite
Yosemite-dv
Dv-LV
Hier dus weinig tijd voor tiago road
SF-yosemite
Yosemite-lee vining
LV-dv
Dv-LV
Minder tijd in park
SF-yosemite
Yosemite
Yosemite-Lone pine
Lone pine-LV
Hier kunnen we zonsopgang/ondergang in dv vergeten
Deze knoop moeten we nog doorhakken..... Lastig al die keuzes haha
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ik heb geen ervaring met de tent in Curry Village, wel met de cabins (zie ons 2008-verslag). In 2006 hebben we in HKC overnacht.
Een cabin is duurder dan een tent in CV of Housekeeping Camp. En iets luxer natuurlijk.
Sterkte met het doorhakken van de knoop! En reserveer voor de zekerheid 2 nachten Yosemite, annuleren kan altijd nog.
Marianne
Een cabin is duurder dan een tent in CV of Housekeeping Camp. En iets luxer natuurlijk.
Sterkte met het doorhakken van de knoop! En reserveer voor de zekerheid 2 nachten Yosemite, annuleren kan altijd nog.
Marianne
K dacht dat de cabins die tenten waren....?
Zitten ja bedden verwarming etc in?
De afwisseling van alle slaapplaatsen in de rondreis maakt het wel leuk, van primitief in het park tot luxe in LV.
Hoe zit het trouwens met dat hantavirus wat die muizen overbrengen en al mensen aan gestorven zijn na bezoek yosemite?
Zitten ja bedden verwarming etc in?

De afwisseling van alle slaapplaatsen in de rondreis maakt het wel leuk, van primitief in het park tot luxe in LV.
Hoe zit het trouwens met dat hantavirus wat die muizen overbrengen en al mensen aan gestorven zijn na bezoek yosemite?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Nou we hebben de knoop doorgehakt en de route uitgestippeld omdat het in de parken al aardig vol was en ee bijna heen plaats meer was, bryce hebben we maar laten vallen, hij ziet er nu als volgt uit;
1. Düsseldorf - la
2. La - pismo( of ergens in de buurt hier)
3. Pismo - Monterey
4. Monterey - SF ( walvistocht:/aquarium)
5. SF - SF
6. SF - yosemite(housekeeping camp)
7. Yosemite - yosemite(housekeeping camp)
8. Yosemite - dv (hele lange rit!!)
9. Dv - LV
10. LV - LV
11. LV - Zion (via vof)
12. Zion - page
13. Page - GC(antilope c en horseshoe bend)
14. GC - ??
15. ?? - ??
16. ?? - la
17. La - Düsseldorf
18. Düsseldorf - thuis
Op het einde van de rit na de grand canyon hebben we nog opengelaten waar we heen rijden, maar wellicht rijden we zo ver mogelijk Naar la toe of blijven langer in GC en doen de voorlaatste dag een lange rit, tips hieromtrent zijn welkom. Overnachtingen yosemite en GC zijn al vastgelegd, weet niet of ik andere parken ook asap moet doen of erbuiten slapen, maar dit kost weer kostbaere tijd.
1. Düsseldorf - la
2. La - pismo( of ergens in de buurt hier)
3. Pismo - Monterey
4. Monterey - SF ( walvistocht:/aquarium)
5. SF - SF
6. SF - yosemite(housekeeping camp)
7. Yosemite - yosemite(housekeeping camp)
8. Yosemite - dv (hele lange rit!!)
9. Dv - LV
10. LV - LV
11. LV - Zion (via vof)
12. Zion - page
13. Page - GC(antilope c en horseshoe bend)
14. GC - ??
15. ?? - ??
16. ?? - la
17. La - Düsseldorf
18. Düsseldorf - thuis
Op het einde van de rit na de grand canyon hebben we nog opengelaten waar we heen rijden, maar wellicht rijden we zo ver mogelijk Naar la toe of blijven langer in GC en doen de voorlaatste dag een lange rit, tips hieromtrent zijn welkom. Overnachtingen yosemite en GC zijn al vastgelegd, weet niet of ik andere parken ook asap moet doen of erbuiten slapen, maar dit kost weer kostbaere tijd.
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Denk er aan dat je voor Housekeeping Camp zelf beddengoed moet meenemen, of moet huren.
Ik zou VoF laten vallen, en zo vroeg mogelijk naar Zion gaan. Je verliest een uur, en het is al redelijk vroeg donker. In 2011 reden wij wel via VoF, en bezochten ook nog Grafton, en toen waren we te laat in Springdale om nog het park in te gaan.
Je zou nog een extra nacht zion of een nacht Bryce kunnen tussenvoegen en dan met 1 stop van de GC naar LA rijden, maar dan moet je je boeking voor de GC aanpassen. Zo kan het ook, en dan misschien twee nachten GC, of een nacht in Williams erbij zodat je toch nog een volle dag voor de GC hebt.
Marianne
Ik zou VoF laten vallen, en zo vroeg mogelijk naar Zion gaan. Je verliest een uur, en het is al redelijk vroeg donker. In 2011 reden wij wel via VoF, en bezochten ook nog Grafton, en toen waren we te laat in Springdale om nog het park in te gaan.
Je zou nog een extra nacht zion of een nacht Bryce kunnen tussenvoegen en dan met 1 stop van de GC naar LA rijden, maar dan moet je je boeking voor de GC aanpassen. Zo kan het ook, en dan misschien twee nachten GC, of een nacht in Williams erbij zodat je toch nog een volle dag voor de GC hebt.
Marianne
Hi Marianne
Bedankt voor je reactie alweer, fijn dat je altijd snel met nuttige tips aankomt!
Beddengoed voor beide dagen al erbij geboekt. Voornamelijk het feit dat we een vuurtje kunnen maken en dus kunnen grillen lijkt me leuk aan housekeeping camp, tevens het hele primitieve ervan en dan paar dagen alle luxe van een striphotel in Vegas is wel leuk. Vof zien we wel of we die laten schieten, we rijden er nu toch 'langs' dus ff een indruk opdoen en dan weer door dacht ik zo, dit natuurlijk ten nadele voor onze tijd in zion helaas, het blijven te veel en lastige keuzes. Daarom ook hebben we het stuk zion-bryce en bryce-page ook eruit gehaald en gaan ee direct van zion naar page(weet niet of hier een 'directe' weg ligt) en of we dan nog om moeten rijden. Overnachting dv ligt al vast omdat vrijwel alles al weg was heb ik snel geboekt en houd ik voortduren in de gaten of er iets vrijkomt want heb nu geboekt in maswik lodge en dit is niet een van de betere locaties. Wrllicht plakken we nog dagje dv eraan vast want die mogelijkheid hebben We door de ??? Op het einde van de rit. Alleen wilden we ook wat zekerheid inbouwen op het einde voor het geval "er iets gebeurd" en we wel op tijd aankomen in LA, doodzonde maar wel niet bang hoeven zijn dat er onze vlucht missen
Bedankt voor je reactie alweer, fijn dat je altijd snel met nuttige tips aankomt!
Beddengoed voor beide dagen al erbij geboekt. Voornamelijk het feit dat we een vuurtje kunnen maken en dus kunnen grillen lijkt me leuk aan housekeeping camp, tevens het hele primitieve ervan en dan paar dagen alle luxe van een striphotel in Vegas is wel leuk. Vof zien we wel of we die laten schieten, we rijden er nu toch 'langs' dus ff een indruk opdoen en dan weer door dacht ik zo, dit natuurlijk ten nadele voor onze tijd in zion helaas, het blijven te veel en lastige keuzes. Daarom ook hebben we het stuk zion-bryce en bryce-page ook eruit gehaald en gaan ee direct van zion naar page(weet niet of hier een 'directe' weg ligt) en of we dan nog om moeten rijden. Overnachting dv ligt al vast omdat vrijwel alles al weg was heb ik snel geboekt en houd ik voortduren in de gaten of er iets vrijkomt want heb nu geboekt in maswik lodge en dit is niet een van de betere locaties. Wrllicht plakken we nog dagje dv eraan vast want die mogelijkheid hebben We door de ??? Op het einde van de rit. Alleen wilden we ook wat zekerheid inbouwen op het einde voor het geval "er iets gebeurd" en we wel op tijd aankomen in LA, doodzonde maar wel niet bang hoeven zijn dat er onze vlucht missen
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
- Martin & Marianne
- Amerika-expert
- Contacteer:
Maswik is prima hoor, ik zat er in 2011. Je bent vlak bij de rim. Maar de Bright Angel Lodge is natuurlijk helemaal mooi, of een van de duurdere lodges aan de rim.
Marianne
Marianne
Hallo,
Hoewel de route nu zo goed als vaststaat, gaan we binnenkort bekijken hoeveel tijd we denken overal nodig te hebben om te zien hoe onze route het beste te rijden en een soort van tijdschema te maken, dit is puur indicatief want je wilt jezelf geen druk opleggen op vakantie en ook geen dingen 'moeten' doen.
Nou willen we ook gaan kijken of we zo veel mogelijk avonds kunnen rijden zodat we de uren waar we de meeste energie hebben niet in de auto zitten. Nu denk ikzelf dat het niet zo een goed idee is om zo veel mogelijk avonds te rijden.
Op veel stukken zie je niks en mis je al het moois(bijv kustroute).
Ook zijn er veel wegen slecht verlicht en veel bochtige wegen waardoor het ook gevaarlijk kan zijn.
Verder kom je vaker dan heel laat aan op jr. Slaapplaats en is soms eten er ook al niet meer bij.
Zeker in en Naar de parken lijkt me een autorit bij daglicht ren must.
Als je al dagen in de avond kunt rijden lijken het mij de dagen 4/6/9/12 en eventueel de nog dagen na de GC.
Graag jullie tips / ervaringen waarom dit wel/niet te overwegen
Andy
Hoewel de route nu zo goed als vaststaat, gaan we binnenkort bekijken hoeveel tijd we denken overal nodig te hebben om te zien hoe onze route het beste te rijden en een soort van tijdschema te maken, dit is puur indicatief want je wilt jezelf geen druk opleggen op vakantie en ook geen dingen 'moeten' doen.
Nou willen we ook gaan kijken of we zo veel mogelijk avonds kunnen rijden zodat we de uren waar we de meeste energie hebben niet in de auto zitten. Nu denk ikzelf dat het niet zo een goed idee is om zo veel mogelijk avonds te rijden.
Op veel stukken zie je niks en mis je al het moois(bijv kustroute).
Ook zijn er veel wegen slecht verlicht en veel bochtige wegen waardoor het ook gevaarlijk kan zijn.
Verder kom je vaker dan heel laat aan op jr. Slaapplaats en is soms eten er ook al niet meer bij.
Zeker in en Naar de parken lijkt me een autorit bij daglicht ren must.
Als je al dagen in de avond kunt rijden lijken het mij de dagen 4/6/9/12 en eventueel de nog dagen na de GC.
Graag jullie tips / ervaringen waarom dit wel/niet te overwegen
Andy
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Hi kenners....
Geen tips op bovenstaande voor mij??? Of is mijn vraag een beetje vaag/lastig te beantwoorden?
Geen tips op bovenstaande voor mij??? Of is mijn vraag een beetje vaag/lastig te beantwoorden?
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Amerikafan
Ik zou persoonlijk niet 's avonds gaan rijden. Ook de weg van en naar iets toe zijn voor ons momenten om iets te zien van het land. Wij gaan bewust opzoek naar "binnenwegen" om zo onderweg van alles mee te pikken.
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
4 en 9 zullen wel niet het probleem zijn om wat later te gaan rijden. Van Monterey naar SF dan wel de 101 volgen en niet de 17(uit mn hoofd)
De dag van death valley naar Las Vegas zie je dan net na Pahrump over de heuvel de lichten van Vegas al! Dan is het overigens nog wel 30m rijden.
De andere dagen zou het wel kunnen, maar ik zou vooral Naar Yosemite vooral in het daglicht rijden. Ik neem aan dat als je later bent je via Oakhurst en de 41 rijd naar HCcamp?
Naar Page kun je overigens best in het donker rijden, dat stuk van de 89 vind ik niet het mooiste en zoveel wildlife is er niet, maar zorg dat je iig Zion uit nog in het licht rijd.
Dan de dag erna een stukje terug rijden voor het viewpoint net voor de dam over wapweah marina en lake powell (vanaf zion gezien) en de dam zelf natuurlijk.
Over het algemeen zal men je hier adviseren om overdag te rijden, of iig als het nog licht is. Als de hotels geboekt zijn kun je best wat later rijden. Maar bedenk je wel dat er op sommige plekken veel wildlife rondloopt waar je niet tegenaan wilt rijden. Heb vooral vorig jaar diverse coyotes dood langs de weg zien liggen. Ook is er geen straatverlichting buiten de steden.
De dag van death valley naar Las Vegas zie je dan net na Pahrump over de heuvel de lichten van Vegas al! Dan is het overigens nog wel 30m rijden.
De andere dagen zou het wel kunnen, maar ik zou vooral Naar Yosemite vooral in het daglicht rijden. Ik neem aan dat als je later bent je via Oakhurst en de 41 rijd naar HCcamp?
Naar Page kun je overigens best in het donker rijden, dat stuk van de 89 vind ik niet het mooiste en zoveel wildlife is er niet, maar zorg dat je iig Zion uit nog in het licht rijd.
Dan de dag erna een stukje terug rijden voor het viewpoint net voor de dam over wapweah marina en lake powell (vanaf zion gezien) en de dam zelf natuurlijk.
Over het algemeen zal men je hier adviseren om overdag te rijden, of iig als het nog licht is. Als de hotels geboekt zijn kun je best wat later rijden. Maar bedenk je wel dat er op sommige plekken veel wildlife rondloopt waar je niet tegenaan wilt rijden. Heb vooral vorig jaar diverse coyotes dood langs de weg zien liggen. Ook is er geen straatverlichting buiten de steden.
Hi Wally, dat wildlife had ik helemaal niet aan gedacht om rekening mee te houden, is dat echt iets on rekening mee te houden of is de kans even groot dat je hier in NL een hert, das of ander dier aanrijdt?!
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
Ik zou zeggen vele malen groter! (heb zelf nog nooit zoveel wildlife gezien).
Omdat ik vaak 's avonds nog aan het rijden was (doordat ik lang in een park was of lange route had) heb ik toch een paar keer een noodstop moeten maken.
- Rondom Moab bijna een coyote aangereden.
- In het pikke donker in Mesa Verde NP stond er een hert midden op de weg.
- Richting Bryce in de schemering stond op Scenic route 12 om de bocht 2 herten. Alles wat los lag in de auto lag toen voorin.
Daarna voorzichtig door gereden en veel meer wildlife tegen gekomen! Prachtig
Omdat ik vaak 's avonds nog aan het rijden was (doordat ik lang in een park was of lange route had) heb ik toch een paar keer een noodstop moeten maken.
- Rondom Moab bijna een coyote aangereden.
- In het pikke donker in Mesa Verde NP stond er een hert midden op de weg.
- Richting Bryce in de schemering stond op Scenic route 12 om de bocht 2 herten. Alles wat los lag in de auto lag toen voorin.
Daarna voorzichtig door gereden en veel meer wildlife tegen gekomen! Prachtig
Achja, weer een extra attractie erbij bij een avondritje zullen we maar zeggen dan
2013; westkust USA
2015; Florida
2015; Florida
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 19 Reacties
- 1264 Weergaves
-