Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Naples, Tampa en Gulf Coast
Naples, Tampa en Gulf Coast
Wij willen volgend jaar Florida meenemen in een rondreis. Na Miami, The Keys en Everglades, rijden we door richting New Orleans.
De planning is om na overnachting in Florida City nog Shark Valley (Everglades NP) te bezoeken en dan diezelfde dag door naar Naples.
Hoeveel tijd hebben we 'nodig' in Naples?
Langs de Gulf Coast zullen we nog genoeg stranden tegenkomen, dus we hoeven niet perse in Naples aan het strand te liggen.
Is het de moeite waard te overnachten in Naples of kunnen we beter dezelfde dag doorrijden naar Tampa?
Wat zijn verder aanraders om te bezoeken langs de Gulf Coast?
We hebben 4 nachten te verdelen tussen Florida City en New Orleans. Wat zijn leuke plaatsen om te overnachten?
De planning is om na overnachting in Florida City nog Shark Valley (Everglades NP) te bezoeken en dan diezelfde dag door naar Naples.
Hoeveel tijd hebben we 'nodig' in Naples?
Langs de Gulf Coast zullen we nog genoeg stranden tegenkomen, dus we hoeven niet perse in Naples aan het strand te liggen.
Is het de moeite waard te overnachten in Naples of kunnen we beter dezelfde dag doorrijden naar Tampa?
Wat zijn verder aanraders om te bezoeken langs de Gulf Coast?
We hebben 4 nachten te verdelen tussen Florida City en New Orleans. Wat zijn leuke plaatsen om te overnachten?
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
Re: Naples, Tampa en Gulf Coast
4 nachten tussen Florida City en New Orleans is niet bijzonder veel, het is best een hele afstand. Zo heel veel tijd om 'nog genoeg andere stranden tegen te komen' heb je dus ook weer niet...
In Naples (en omgeving) kun je met gemak 2 nachten verblijven, die zijn snel gevuld, het is een leuk dorp en omgeving.
Je kunt er een dag op het strand doorbrengen, de pier en downtown bezoeken, uitstekend shoppen, sanibel island bezoeken, een aantal mooie state parks in de omgeving, etc.
Ook voor Tampa/Pete's heb je zo 2 dagen gevuld. En dan moet je daarna dus al in 1 keer naar NOLA rijden, wat een zeer flinke rit is, en kun je verder dus weinig meer bezoeken. Dan heb je bijvoorbeeld geen/weinig tijd voor stops onderweg, strandbezoeken en bijvoorbeeld een bezoek aan Panama City Beach, Destin, Seaside, Mobile, etc.
Gezien beperkt aantal dagen kun je dit doen:
- 2 x Napels
- 2 x Tampa
Of
- 2 x Naples
- 1 x Tampa
- 1 x Destin/Pamama City
Of
- 1 x Naples
- 2 x Panama City
- 1 x Destin
Etc, etc,
Al met al niet heel veel tijd dus voor de gehele gulf coast. Bedenk dus goed wat je het liefste wilt.
Veel succes met de voorbereidingen en have fun!
In Naples (en omgeving) kun je met gemak 2 nachten verblijven, die zijn snel gevuld, het is een leuk dorp en omgeving.
Je kunt er een dag op het strand doorbrengen, de pier en downtown bezoeken, uitstekend shoppen, sanibel island bezoeken, een aantal mooie state parks in de omgeving, etc.
Ook voor Tampa/Pete's heb je zo 2 dagen gevuld. En dan moet je daarna dus al in 1 keer naar NOLA rijden, wat een zeer flinke rit is, en kun je verder dus weinig meer bezoeken. Dan heb je bijvoorbeeld geen/weinig tijd voor stops onderweg, strandbezoeken en bijvoorbeeld een bezoek aan Panama City Beach, Destin, Seaside, Mobile, etc.
Gezien beperkt aantal dagen kun je dit doen:
- 2 x Napels
- 2 x Tampa
Of
- 2 x Naples
- 1 x Tampa
- 1 x Destin/Pamama City
Of
- 1 x Naples
- 2 x Panama City
- 1 x Destin
Etc, etc,
Al met al niet heel veel tijd dus voor de gehele gulf coast. Bedenk dus goed wat je het liefste wilt.
Veel succes met de voorbereidingen en have fun!
2010: Zuid-Westen
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
2011: Noord-Oost USA & Canada
2012: Florida
2013: Chicago - Orlando (via Zuiden & Texas)
2016: Las Vegas
2018: Florida
2019: Noord-Westen
2023: Californië + ?
Bedankt voor je reactie.
En ik dacht nog wel dat ik het stuk tussen Tampa en New Orleans ruim had ingepland met 4 dagen voor 850 miles...
In 1x door van Tampa naar NOLA wil ik zeker niet.
Maar de nacht Naples blijft er dus in ieder geval in.
Dan wordt het waarschijnlijk:
1. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min) via Shark Valley (overnachting Naples)
2. Naples en omgeving, eind van de middag Naples --> Tampa (167 miles / 2h 29min) (overnachting Tampa)
3. Tampa (overnachting Tampa)
4. Tampa -–> Panama City via US-98 (357 miles / 6h 31min) (overnachting Panama City)
5. Panama City --> New Orleans (330 miles / 5h 11min) via Destin en Mobile (overnachting New Orleans)
Ik ga in ieder geval nog een reisgids uitpluizen om te kijken wat we echt willen doen aan de Gulf Coast.
We zouden nog een nacht van Florida City kunnen afsnoepen voor een extra nacht Panama City/Destin, maar dat vind ik ook weer zonde, want ik wil
zeker ruim tijd voor Everglades NP hebben.
En ik dacht nog wel dat ik het stuk tussen Tampa en New Orleans ruim had ingepland met 4 dagen voor 850 miles...
In 1x door van Tampa naar NOLA wil ik zeker niet.
Maar de nacht Naples blijft er dus in ieder geval in.
Dan wordt het waarschijnlijk:
1. Florida City --> Naples (112 miles / 2h 19min) via Shark Valley (overnachting Naples)
2. Naples en omgeving, eind van de middag Naples --> Tampa (167 miles / 2h 29min) (overnachting Tampa)
3. Tampa (overnachting Tampa)
4. Tampa -–> Panama City via US-98 (357 miles / 6h 31min) (overnachting Panama City)
5. Panama City --> New Orleans (330 miles / 5h 11min) via Destin en Mobile (overnachting New Orleans)
Ik ga in ieder geval nog een reisgids uitpluizen om te kijken wat we echt willen doen aan de Gulf Coast.
We zouden nog een nacht van Florida City kunnen afsnoepen voor een extra nacht Panama City/Destin, maar dat vind ik ook weer zonde, want ik wil
zeker ruim tijd voor Everglades NP hebben.
Ik wens geen deel uit te maken van een forum waar tips hoe voorwaarden en regels te omzeilen en de boel te belazeren blijkbaar gewoon toegestaan zijn, dus mij zien jullie hier niet meer.
112 + 167 + 357 + 330 = 966 mijl !
4 nachten tussen Florida City en New Orleans (=5 dagen)
Zoals ik in mijn openingspost al schreef 1e dag sowieso van Florida City naar Naples,
blijven er 4 dagen over (dag 2, 3, 4 en 5) voor Naples - New Orleans:
167 + 0 + 357 + 330 = 854 miles
Maar blijkbaar heeft er niemand verder tips voor de Gulf Coast?
Zoals ik in mijn openingspost al schreef 1e dag sowieso van Florida City naar Naples,
blijven er 4 dagen over (dag 2, 3, 4 en 5) voor Naples - New Orleans:
167 + 0 + 357 + 330 = 854 miles
Maar blijkbaar heeft er niemand verder tips voor de Gulf Coast?
Wat een heerlijk vooruitzicht om volgend jaar rond te reizen in Florida.
Wij zijn al verschillende keren in Florida geweest en hebben in 2009 een reis gemaakt van New York naar Orlando en zijn toen ook in Panama City beach geweest.
Verder vinden wij Marco Island en Naples aan de golfkust helemaal geweldig.
Ook Anna Maria Island is een plaatje.
Je kunt erover lezen op ons reisblog
Succes met alle voorbereidingen.
Wij zijn al verschillende keren in Florida geweest en hebben in 2009 een reis gemaakt van New York naar Orlando en zijn toen ook in Panama City beach geweest.
Verder vinden wij Marco Island en Naples aan de golfkust helemaal geweldig.
Ook Anna Maria Island is een plaatje.
Succes met alle voorbereidingen.
Laatst gewijzigd door Tans4USA op 09 mei 2013, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb alleen nog jullie verslag van 2009 gelezen, maar wat me opvalt is dat jullie overal zo weinig tijd doorbrachten.Tans4USA schreef:Wij zijn al verschillende keren in Florida geweest en hebben in 2009 een reis gemaakt van New York naar Orlando en zijn toen ook in Panama City beach geweest.
Waren jullie al eerder in Great Smoky Mountain NP geweest?
En Nashville, Mepmhis en New Orleans alledrie maar 1 nacht?
Waarom overal zo kort? Daar is toch wel meer te zien en te doen dan je in een paar uurtjes kunt doen?
Het klopt inderdaad dat we maar 1 overnachting in Memphis, Nashville en New Orleans hadden, maar op een gegeven moment moet je keuzes maken. Natuurlijk kun je overal langer blijven, maar we waren er wel langer dan een paar uurtjes hoor
We hebben van tevoren goed uitgezocht wat we wilden zien en dat is echt goed gelukt.

We hebben van tevoren goed uitgezocht wat we wilden zien en dat is echt goed gelukt.
Wie kan me wat meer vertellen over Tampa?
Is dit de moeite waard om te overnachten of te bezoeken, of is het vooral de omgeving waarom veel mensen Tampa bezoeken?
Het alternatief zou zijn om te overnachten in Clearwater of St Pete, en Tampa links laten liggen op de route.
Is Tampa een must-see, en zo ja, hoeveel tijd zou je ervoor inplannen?
Hele dag? Uurtje rondkijken?
Is dit de moeite waard om te overnachten of te bezoeken, of is het vooral de omgeving waarom veel mensen Tampa bezoeken?
Het alternatief zou zijn om te overnachten in Clearwater of St Pete, en Tampa links laten liggen op de route.
Is Tampa een must-see, en zo ja, hoeveel tijd zou je ervoor inplannen?
Hele dag? Uurtje rondkijken?
Ja vertel eens wat meer over de omgeving daar {{:
Kunnen wij mooi op mee liften dan hihi
Wij vertrekken 15/7 die kant op en hebben al wel een ticket maar verder nog geen flauw idee hoe of wat.
Wij denken (we vliegen op orlando) orlando - clearwater, naples, keys, miami en afsluiten met mini cruise naar de bahamas maar het kan ook maar zo weer anders worden als we bijvoorbeeld geen leuke cruise kunnen vinden (heb de hele middag gezocht maar helaas niets gevonden)
Cheers
Kunnen wij mooi op mee liften dan hihi
Wij vertrekken 15/7 die kant op en hebben al wel een ticket maar verder nog geen flauw idee hoe of wat.
Wij denken (we vliegen op orlando) orlando - clearwater, naples, keys, miami en afsluiten met mini cruise naar de bahamas maar het kan ook maar zo weer anders worden als we bijvoorbeeld geen leuke cruise kunnen vinden (heb de hele middag gezocht maar helaas niets gevonden)
Cheers
Ik zou zeker clearwater beach niet overslaan. Erg mooi strand, ben er zelf een paar dagen geleden geweest. Is ook door USA today uitgeroepen tot beste badplaats 2013.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht