Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Amerika wonen
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: Amerika wonen
Wat er hier gezegd wordt is dat je een eind weg leutert, niet serieus bent want er wordt niet geluisterd naar advies dat men je geeft. Je eigen verhalen slaan kant nog wal, je fantaseert er een eind op los etc etc.
Niks mis met dromen voor de toekomst maar je bent 15 (hoop ik) maar ik denk nog niet oud genoeg om de boel op waarde te realiseren want je leest niet wat mogelijk is (of negeert ze) en wat je wel leest lees je verkeert. Je plannen om naar Amerika te komen zijn niet realistisch plus dat tegen de tijd dat je wel oud en wijs genoeg zou zijn het hele emigratie verhaal wel eens totaal anders kan liggen.
Als voorbeeld wil ik aangeven dat je als mavo 4 leerling niet op je 20ste een HBO opleiding kan halen en dat is nog maar het topje van de smeltende ijsberg.
Meer tijd ga ik er niet meer aan verspillen
Niks mis met dromen voor de toekomst maar je bent 15 (hoop ik) maar ik denk nog niet oud genoeg om de boel op waarde te realiseren want je leest niet wat mogelijk is (of negeert ze) en wat je wel leest lees je verkeert. Je plannen om naar Amerika te komen zijn niet realistisch plus dat tegen de tijd dat je wel oud en wijs genoeg zou zijn het hele emigratie verhaal wel eens totaal anders kan liggen.
Als voorbeeld wil ik aangeven dat je als mavo 4 leerling niet op je 20ste een HBO opleiding kan halen en dat is nog maar het topje van de smeltende ijsberg.
Meer tijd ga ik er niet meer aan verspillen
- vana
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 4
- Contacteer:
Ik heb sterk het gevoel dat hier een tiener zit die net examens gehad heeft en nu even vrij is en zijn tijd vult met het neerpennen van allerlei gedachten die door zijn hoofd schieten en zich nog prima vermaakt met een aantal volwassenen die hem heel serieus nemenRiverCola schreef:Ach, zure en sarcastische postings....ik heb gewoon heel sterk het gevoel dat we hier ernstig in de maling genomen worden, door de schrijfstijl, steeds weer dezelfde posts qua inhoud, het compleet negeren van bepaalde tips en vragen van forumleden, het constant veranderen van studieplannen.

-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Wij hadden bij ons op school 1 niveau voor alle niveaus dat was vwo richting op.
Was pittig maar slaagde wel!
Was pittig maar slaagde wel!
-
- Amerikafan
Ik heb mijn info al!
mods je mag verwijderen of sluiten sommige mensen denken alles te weten!
Maar sommigen geven waardevolle info.
Succes met die mensen die anderen proberen belachelijk te maken zijn meestal ook de mensen die er al wonen en andere mensen inffo gaan geven die zij hadden gekregen
Tot over 6 jaar!!En alles denken te beter weten ik lees alle tips maar ik wilde graag meerdere infobronnen en mensen met ervaring meerdere ervaringen.
mods je mag verwijderen of sluiten sommige mensen denken alles te weten!
Maar sommigen geven waardevolle info.
Succes met die mensen die anderen proberen belachelijk te maken zijn meestal ook de mensen die er al wonen en andere mensen inffo gaan geven die zij hadden gekregen
Tot over 6 jaar!!En alles denken te beter weten ik lees alle tips maar ik wilde graag meerdere infobronnen en mensen met ervaring meerdere ervaringen.
De Cambridge examens die worden gebruikt op Nederlandse scholen stellen niks voor. Je kan er boos om worden, ik vind het prima maar jij was toch zo een enorm voorstander van "toon op het forum" topic? Hou je er dan ook aan. Als jij dit geen leuk topic vindt omdat jij denkt dat een scholier niks te doen heeft moet je lekker ergens anders posten.vana schreef:Jij weet echt niet waar je het over hebt. Cambridge Examens heb je op verschillende niveaus en is behoorlijk pittig hoor!
Hij is gewoon vrij enthousiast en droomt ergens van. Over een week wilt die misschien naar Rusland, India, China etc. maar wat maakt dat uit? Zijn de topics over internationale rijbewijzen en Belgische "pas" nou zoveel beter?
-
- Amerikafan
Mijn keus blijft bij de VS al sinds mijn 13e;)
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Pardon, wat een vreemde reactie Dejavu? En dat van iemand die al direct weer met zijn popcorn klaar zat?
Het heeft niets met de toon te maken, Julian lijkt me een hele aardige jongen en ik hoop dat al zijn dromen ooit uit gaan komen. Ik vind het gewoon grappig dat iemand allerlei ideeën in zijn hoofd heeft, als dat niet kan elke keer weer een ander idee heeft, geen antwoord geeft op vragen en dat een aantal mensen er met eindeloos geduld serieus op in blijft gaan. Vind ik heel knap juist!
En ik vind het juist wel een leuk topic, ik vermaak me kostelijk.
Welk certificaat heb jij precies gehaald voor Cambridge Dejavu?
Het heeft niets met de toon te maken, Julian lijkt me een hele aardige jongen en ik hoop dat al zijn dromen ooit uit gaan komen. Ik vind het gewoon grappig dat iemand allerlei ideeën in zijn hoofd heeft, als dat niet kan elke keer weer een ander idee heeft, geen antwoord geeft op vragen en dat een aantal mensen er met eindeloos geduld serieus op in blijft gaan. Vind ik heel knap juist!
En ik vind het juist wel een leuk topic, ik vermaak me kostelijk.
Welk certificaat heb jij precies gehaald voor Cambridge Dejavu?
Wil je dat echt weten want dan moet ik de doos met diplomas en certificaten afstoffen.
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Ja, dat wil ik echt weten, anders vroeg ik het niet. Mijn dochter heeft op school haar Cambridge Advanced English certificaat gehaald en ik vraag me af of jij dat ook gedaan hebt of dat jullie ingestapt zijn op een lager niveau.
-
- Amerikafan
Ik zal voortaan op de VS richten 
ik laat jullie uitpraten!

ik laat jullie uitpraten!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Uit de forumregels (de link met de vraag om deze te lezen kreeg je toen je je aangemeld hebt voor dit forum):julianjor22 schreef:Dit is een forum geen officieel zakelijks?
Wil je dat ik als Officieel ga schrijven is mijn stijl heel anders.
http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=1&t=111. Houd topics leesbaar door enkel schrijftaal te gebruiken (geen chat taal) in correct Nederlands, en door het gebruik van alinea's en leestekens (hoofdletters, punten en komma's).
Onder jongeren kan het misschien niet veel verschil uitmaken of je in correct Nederlands schrijft, of zoals jij grotendeels doet. Maar onder volwassenen zullen de meesten op je neerkijken als je niet probeert om correct te schrijven.
(maar natuurlijk kan jij er ook niet aan doen als je dyslectisch bent, of aan dysorthografie lijdt.)
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
Maakt het echt wat uit welk certificaat je gehaald hebt? De "Queen's English" wijkt heel veel af van het Amerikaans. Ik ken mensen die proficiency hebben gehaald en aan mij vroegen om te vertalen wat er in een restaurant tegen hun gezegd werd.
Ik heb een idee dat Nederlanders al heel gauw denken dat ze fantastisch Engels/Amerikaans spreken en dit in de realiteit heel erg tegenvalt.
Ik heb een idee dat Nederlanders al heel gauw denken dat ze fantastisch Engels/Amerikaans spreken en dit in de realiteit heel erg tegenvalt.
-
- Amerikafan
Dan zal zakelijker schrijven.kastelke schreef:Uit de forumregels (de link met de vraag om deze te lezen kreeg je toen je je aangemeld hebt voor dit forum):julianjor22 schreef:Dit is een forum geen officieel zakelijks?
Wil je dat ik als Officieel ga schrijven is mijn stijl heel anders.http://forum.allesamerika.com/viewtopic.php?f=1&t=111. Houd topics leesbaar door enkel schrijftaal te gebruiken (geen chat taal) in correct Nederlands, en door het gebruik van alinea's en leestekens (hoofdletters, punten en komma's).
Onder jongeren kan het misschien niet veel verschil uitmaken of je in correct Nederlands schrijft, of zoals jij grotendeels doet. Maar onder volwassenen zullen de meesten op je neerkijken als je niet probeert om correct te schrijven.
(maar natuurlijk kan jij er ook niet aan doen als je dyslectisch bent, of aan dysorthografie lijdt.)
-
- Amerikafan
Then the Americans need to make there own test if they are approved for English.bazinga schreef:Maakt het echt wat uit welk certificaat je gehaald hebt? De "Queen's English" wijkt heel veel af van het Amerikaans. Ik ken mensen die proficiency hebben gehaald en aan mij vroegen om te vertalen wat er in een restaurant tegen hun gezegd werd.
Haha ik zal het deze week opzoeken maar ik begrijp nu ook waarom je zo fel reageert. School prijst het certificaat de lucht in, leerling door het dolle heen en is enorm trots, moeder trots want haar kind heeft een cambridge(klinkt ook lekkerder dan een Swansea oid) certificaat. En dan zeg ik dat iedereen zo'n certificaat haalt.
Julian als je ooit Cisco certificaten gaat halen tijdens je it studie. Stop dan niet bij de eerste paar maar blijf doorgaan want degene die je "moet" halen van school stellen niks voor in de echte wereld en worden gezien als normaal.
Julian als je ooit Cisco certificaten gaat halen tijdens je it studie. Stop dan niet bij de eerste paar maar blijf doorgaan want degene die je "moet" halen van school stellen niks voor in de echte wereld en worden gezien als normaal.
Then the Americans need to make there own test if they are approved for English.[/quote]
Het is: their own test...................
Het is: their own test...................
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het maakt mij in principe helemaal niets uit, maar wel als iemand zegt dat "elke gemiddelde naakstslak" dit certificaat kan halen. Dat vindt ik erg neerbuigend overkomen. Ik vroeg me dus af of Dejavu dit uit eigen ervaring weet of dat hij het van horen zeggen heeft.bazinga schreef:Maakt het echt wat uit welk certificaat je gehaald hebt? De "Queen's English" wijkt heel veel af van het Amerikaans. Ik ken mensen die proficiency hebben gehaald en aan mij vroegen om te vertalen wat er in een restaurant tegen hun gezegd werd.
We hebben een paar jaar geleden een gesprek over dit certificaat gehad op het forum en dit is wat Georgie erover zei
Mijn eigen Engels is belabberd, dus ik zal nooit beweren dat ik goed Engels spreek.Georgie schreef:Het Cambridge Advanced Exam ligt op C1 niveau van het Common European Framework en dat is het een na hoogste niveau. Vorig jaar heb ik in Bulgarije (dat weet je vast nog wel) les gegeven op dat niveau en af en toe was dat best pittig. Ik heb zelf het Cambridge Proficiency Exam gedaan, wat op C2 niveau (het hoogste) ligt, en dat vond ik echt bijna niet te doen zo moeilijk. Dat was wel aan het begin van mijn Engelse studie vijf jaar geleden, maar toch.
-
- Amerikafan
bazinga schreef:Then the Americans need to make there own test if they are approved for English.
Het is: their own test...................[/quote]
Dat weet ik zit op telefoon en dit is geen excuse het is auto correct
- vana
- Amerika-expert
- Contacteer:
Goh, jij kent mij en mijn dochter goed zeg! Wauw, wat heb je ons raak ingeschat, mijn complimenten, wat een mensenkennisDejaVu schreef:Haha ik zal het deze week opzoeken maar ik begrijp nu ook waarom je zo fel reageert. School prijst het certificaat de lucht in, leerling door het dolle heen en is enorm trots, moeder trots want haar kind heeft een cambridge(klinkt ook lekkerder dan een Swansea oid) certificaat. En dan zeg ik dat iedereen zo'n certificaat haalt.

Ach een diploma competitie...adem in en uit vana. Nou ik heb het voor je opgezocht hoor, financieel van Cambridge.
Trouwens Julian, als het goed is zal jouw toekomstige school een eigen Cisco center(klinkt heel cool maar is gewoon een computer lokaal met een Cisco sticker) hebben. Zolang jij student bent aan een gerelateerde opleiding mag je gratis Cisco certificaten halen. Die dingen kosten namelijk een godsvermogen als je ze zelf moet betalen, nouja meestal betaalt de werkgever.
Disclaimer: Ik weet niet of de regels nog steeds zo zijn op scholen. Misschien weet een recente IT student daar meer over. Volgens mij zitten er hier meer IT mensen op het forum en die weten er meer over dan ik.
Trouwens Julian, als het goed is zal jouw toekomstige school een eigen Cisco center(klinkt heel cool maar is gewoon een computer lokaal met een Cisco sticker) hebben. Zolang jij student bent aan een gerelateerde opleiding mag je gratis Cisco certificaten halen. Die dingen kosten namelijk een godsvermogen als je ze zelf moet betalen, nouja meestal betaalt de werkgever.
Disclaimer: Ik weet niet of de regels nog steeds zo zijn op scholen. Misschien weet een recente IT student daar meer over. Volgens mij zitten er hier meer IT mensen op het forum en die weten er meer over dan ik.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 5 Reacties
- 6631 Weergaves
-
Laatste bericht door dutch_in_seattle
-
- 8 Reacties