Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Land van gemak

Algemene discussie over alles wat met de Verenigde Staten te maken heeft.
Gast

Bericht door Gast »

suebrons schreef: Boodschappen doen midden in de nacht in de VS is inderdaad wel een leuke ervaring. Ik sta iedere keer weer verbaasd dat ik dan meestal niet de enige ben.
Voor de cosument is het idd makelijk.
Maar denk toch maar is effe aan de tal van ongeschoolde werknemers die de supermarkten moeten openhouden,met zulke flexibele uren.
Benieuwd of zij het allemaal zo makelijk vinden,denk het niet :(
Voor zulke personen is het echter een verplichting om zich er aan aan te passen.

Ik vind het echter maar niks,en hopelijk blijven we er in Europa van gespaard
Aïda
Amerika-expert

Bericht door Aïda »

thornberrys schreef: Voor de cosument is het idd makelijk.
Maar denk toch maar is effe aan de tal van ongeschoolde werknemers die de supermarkten moeten openhouden,met zulke flexibele uren.
Niet alleen werknemers van supermarkten moeten 's nachts werken hoor. Wat dacht je van artsen en verpleegkundigen, brandweerlieden en de politie? Dus in de supermarkt zijn ze echt niet de enige.
Emenem
Amerikakenner

Bericht door Emenem »

Er zijn zoveel continu bedrijven, ook in Nederland. Wij werken ook
allebei in ploegendienst, dus ook 's nachts... Niets ergs aan hoor! :wink:
doreennicole
Amerika-expert

Bericht door doreennicole »

thornberrys schreef:
suebrons schreef: Boodschappen doen midden in de nacht in de VS is inderdaad wel een leuke ervaring. Ik sta iedere keer weer verbaasd dat ik dan meestal niet de enige ben.
Voor zulke personen is het echter een verplichting om zich er aan aan te passen.
hoe bedoel je een verplichting? dat is een opportunity.

dit is een voorbeeld van de verschillende kijk op dingen, gedeeltelijk cultuurbepaald. het feit dat hier een 24 uurs economie heerst betekent dat meer mensen aan het werk zijn. al die mensenin NL die een uitkering trekken of geen volledige baan kunnen hebben of om wat voor reden dan ook best wat meer zouden mogen doen voor hun bestaan, zouden werk hebben.

en zoveel personeelskosten hebben ze echt niet hoor, midden in de nacht, 2 cashiers die open zijn, misshcien een security guard. als ze niet open zijn gaan hun klanten ergens anders naar toe.

als er hier geen 24 uurs economie was zouden er de helft meer werklozen zijn.
SEEING IS BELIEVING
suebrons
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Aan de andere kant, was er geen 24-uurs economie in de VS, zouden veel mensen daar ook geen baan hebben (geschoold en ongeschoold)...In mijn mening houdt het elkaar allemaal mooi in evenwicht.

Sorry zag net de reply van Doreennicole pas. Maar ik ben het geheel met haar eens dus.
Laatst gewijzigd door suebrons op 28 sep 2006, 17:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Mack
Amerika-expert

Bericht door Mack »

suebrons schreef:In mijn mening
:offtopic: Mooi voorbeeld van veramerikanisatie...

Naar mijn mening of in my oppinion :D
Mack
MW Drawings

2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Mack schreef:
suebrons schreef:In mijn mening
:offtopic: Mooi voorbeeld van veramerikanisatie...

Naar mijn mening of in my oppinion :D
:offtopic:

:oops:

Hi hi, als ik straks echt naar de VS kan vertrekken gaat het pas echt erg worden vrees ik. Ik zal proberen er beter op te letten. Ben tenslotte nog in Nederland.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

thornberrys schreef:

Ik vind het echter maar niks,en hopelijk blijven we er in Europa van gespaard
Dit is zo een vreemde kijk voor mij; ik ben het met Doreennicole eens, het is een opportunity; Thornberry neemt aan dat iedere werknemer in dergerlijke supermarkt ongeschoold is; misschien werken mensen op die uren zodat ze later in de dag naar college gaan, etc. etc. En ik heb liever dat ongeschoolde mensen een baan hebben in de supermarkt dan van mijn tax dollars leven.

Mensen in supermarkt jobs verdienen best wel goed hoor.
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Michigan
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door Michigan »

De supermarkt word toch bevoorraad, dan kun je net zo goed openblijven.. dingen anders indelen, controles uitvoeren.
- Mike
Speakingtongues
Amerikakenner

Is

Bericht door Speakingtongues »

Is inderdaad soms erg gemakkelijk dat je om 4 uur snachts nog iets ergens kan gaan halen. Alleen als je dan bij de Supermarkt binnenkomt ben je echt de enige bezoeker meestal. Je betaalt natuurlijk wel voor die service. Winn Dixie is zo'n supermarkt die 24 uur open is. S'nachts handig maar overdag is het gewoon een te dure supermarkt met dikwijls slechte kwaliteit vers produkten.
Inderdaad is er in NL gelukkig ook al veel vooruitgang geboekt in veel steden, maar sommige Christelijke dorpen en steden houden zondag openingen nog tegen. Weet nog goed dat je jaren geleden na 6 uur bijna nergens meer iets kon kopen of alleen een frietje of de Chinees. Gelukkig kun je in NL nu ook in de meeste steden s'avonds wel terecht. Overigens zijn er dorpen in de VS waar ook alles op zondag dicht is. En in bepaalde counties mag nog steeds geen alcohol verkocht worden sinds de drooglegging van de jaren dertig :cry: :cry:
MY FACEBOOK / Kom op de koffie in Alberquerque New Mexico en neem aub stroofwafels mee.
rperre
Amerika-expert

Re: Is

Bericht door rperre »

Speakingtongues schreef:Is inderdaad soms erg gemakkelijk dat je om 4 uur snachts nog iets ergens kan gaan halen. Alleen als je dan bij de Supermarkt binnenkomt ben je echt de enige bezoeker meestal. Je betaalt natuurlijk wel voor die service. Winn Dixie is zo'n supermarkt die 24 uur open is. S'nachts handig maar overdag is het gewoon een te dure supermarkt met dikwijls slechte kwaliteit vers produkten.
Inderdaad is er in NL gelukkig ook al veel vooruitgang geboekt in veel steden, maar sommige Christelijke dorpen en steden houden zondag openingen nog tegen. Weet nog goed dat je jaren geleden na 6 uur bijna nergens meer iets kon kopen of alleen een frietje of de Chinees. Gelukkig kun je in NL nu ook in de meeste steden s'avonds wel terecht. Overigens zijn er dorpen in de VS waar ook alles op zondag dicht is. En in bepaalde counties mag nog steeds geen alcohol verkocht worden sinds de drooglegging van de jaren dertig :cry: :cry:
Waar bazeer je dit op dat Winn-dixie duur is??
Ze zijn niet 'veel' duurder dan de Walmart, en ik kan niet zeggen dat Walmart producten nou zo enorm goed zijn.
Wij shoppen altijd bij Winn-Dixie en afgezien van de "geen alcohol" na 2:00AM Zondag tot 12:00AM (geregeld door de stad zelf) heb ik echt geen qualiteits problemen gehad of gezien.

Ik hoorde in ieder geval dat ze aan het kijken zijn om de sluitings tijden wet in NL weg te doen, dus 24/7 is coming, ook in NL

Richard
Rperre is op 28-4-2011 door een helicopterongeval om het leven gekomen. We zullen hem missen.
GJ
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 6

Bericht door GJ »

24 uursopenstelling hoeft voor mij niet zo, maar we vonden het wel een hele ervaring om om zeven uur 's morgens door de WalMart te struinen en daar een collectie ondergoed te treffen die groter is dan die van de Livera en de Hunkemöller bij elkaar. :lol:

We hebben ook erg moeten lachen om die drive thru-geldautomaten. "Zie je nou wel, het is echt waar, die Amerikanen zijn nog te lui om uit hun auto to komen!" (grapje, uiteraard, dat snappen jullie wel :wink:)
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Wat dacht je van drive thru apotheken, stomerijen en slijterijen? Die zijn er ook (vooral de apotheek is fijn, als je ziek bent, hoef je niet in de rij te staan).
Maar die geldautomaten gebruik ik, als het enigszins kan, veel veiliger in de auto.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Petra/VS schreef:Wat dacht je van drive thru apotheken, stomerijen en slijterijen?
Slijterijen :D
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Yep, bijvoorbeeld Brew Thru 8)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
suebrons
Amerikakenner
Contacteer:

Bericht door suebrons »

Vreemde vraag misschien maar hoe moet ik me zo'n apotheek of slijterij drive thru voorstellen? Beetje a la principe McDonalds? Je besteld, betaald en krijgt het vervolgens aangereikt door een raampje?

Je begrijpt buiten de ATM drive thru en die van de fast food zaken, heb ik in de VS nog nooit gebruik gemaakt van een slijterij of apotheek drive thru.
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

je belt voor de tijd jouw recept in ...en meestal 2 uur later rij je door de drive thru om jouw medicijnen in ontvangst te nemen via een raampje...Rite Aid heeft dat optie meestal.

Afbeelding
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Bij de Brew Thru bekijk je de drankjes vanuit je auto en dan bestel je en betaal je ze.
PeeJay
Amerika-expert

Bericht door PeeJay »

Petra/VS schreef:Bij de Brew Thru bekijk je de drankjes vanuit je auto en dan bestel je en betaal je ze.
En het bier wordt netjes in je achterbak gezet. 8) De prijzen zijn over het algemeen hetzelfde bij een drive thru als bij een gewone winkel, maar als je dus bier besteld geef je degene die het in je auto zet een dollar fooi.

/PeeJay
Don't Call Me 'Sir'!

Afbeelding
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

PeeJay schreef:
maar als je dus bier besteld geef je degene die het in je auto zet een dollar fooi.

Het land draait alleen al op fooien :)
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer