Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Reis Stevendb+vrienden: LA - LA

Vragen over specifieke reizen naar de zuidwestelijke staten: Californië, Nevada, Utah, Arizona, Colorado, New Mexico en Texas.
Stevendb
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 3

Re: Reis Stevendb+vrienden: LA - LA

Bericht door Stevendb »

We zijn ondertussen weer al enkele tijd verder en ik wil bij deze iedereen een prachtig eindejaar wensen en dat men in 2013 zoveel mogelijk kan doen wat men wilt, in mijn geval op reis naar Amerika :)

Zondag 16 juni : Vertrek naar LA op Zaventem om 6h50. Aankomst LA: 12h55.
Afhaling huurwagen. Ongeveer 1h15 min. rijden naar Oxnard.
Slaapplaats: Booking.com : Channel Island Shores 8.8/10, one bedroom loft.

Maandag 17 juni: rit kustlijn, zeeleeuwen spotten etc. Rijden tot iets voorbij de helft, Monterey is het doel.
Slaapplaats: San Simeon. Sea Breeze inn: 2 kamers met king bed.

Dinsdag 18 juni: Naar Monterey, bezoek aan het aquarium. (+/- 2h30 rijden). Na het bezoek doorrijden naar San Francisco.
Slaapplaats: airbnb.com Grant Avenue Apartment
Woensdag 19 juni: Alcatraz + huis Farah + shopping.
Slaapplaats: zie 18 juni.
Donderdag 20 juni: Stad verder bezoeken (Golden Gate Bridge). Vertrek South Lake Tahoe.
Slaapplaats: America’s Best Value Inn Booking.com 7.8/10

Vrijdag 21 juni: rustig wakker worden en desnoods chillaxen op het strand. Verder rijden naar Mammoth Lakes. (ligt op +/- 1 h van Yosemite)
Slaapplaats Mammoth Lakes: The Village Lodge, 1 bedroom apt.

Zaterdag 22 juni: Wandeling Yosemite. ’s Avonds terug slapen in The Village Lodge, zie 21 juni.

Zondag 23 juni: Doorrijden naar Death Valley (+/- 3h30 min.) naar Beatty.
Slaapplaats Beatty: Death Valley Inn:

Maandag 24 juni: nog +/- 2 uur rijden naar Las Vegas dus nog de tijd om Death Valley te bezichtigen. Aankomst Las Vegas.
Slaapplaats: Booking.com : Elara, a Hilton Grand Vacations Hotel. Booking.com

Dinsdag 25 juni: Las Vegas
Woensdag 26 juni: Las Vegas
Donderdag 27 juni: Las Vegas

Vrijdag 28 juni: Leaving Las Vegas. Ongeveer 2h40 min rijden naar Springdale. Wordt langer via omweg Valley of Fire.
Slaapplaats Springdale: Cable Mountain Lodge (via werk):

Zaterdag 29 juni: bezoek Zion NP (wandeling) ’s avonds naar Bryce Canyon.
Slaapplaats: Best Western Plus Ruby’s Inn (2 queen beds, via werk)

Zondag 30 juni: bezoek Bryce Canyon. Nadien doorrijden naar Page (+/- 3h)
Slaapplaats (via werk): Courtyard by Mariott Lake Powell Page: 2 queen beds

Maandag 1 juli: rit naar Grand Canyon (+/- 2h15). Bezoek viewpoints.
Slaapplaats Holiday Inn Williams (via werk):

Dinsdag 2 juli: Van Williams naar Kingman (+/- 2h rijden)
Slaapplaats: Days Inn West: 2 kamers booking.com (8/10 )

Woensdag 3 juli: +/- 1h15 rijden naar Lake Havasu City: stranddag + shopping
Slaapplaats: Hidden Palms Resort é Condominius:
Of Havasu Inn & Suites: 2 aparte suites met king bed

Donderdag 4 juli: 4th of July vieren. Slaapplaats, zie 3 juli.

Vrijdag 5 juli: Rijden via Mojave National Preserve naar Barstow (+/- 3h)
Slaapplaats (via werk): Best Western Desert Villa Inn:

Zaterdag 6 juli: rit naar LA (+/- 2h), 4 overnachtingen in LA.
Nog te beslissen, leukste en prijs/kwaliteit oplossing airbnb.com
 Veel verschillende mogelijkheden (nog te kiezen)
 Ps. Er is 1 accommodatie van een ‘Taiwanees’ bij die aan korting kan geraken op Universal Studio tickets 
 Alle te kiezen acco’s hebben een prijs per nacht per persoon van +/- €38 tot €45 pp (de kost van airbnb bijgerekend!)

Zondag 7 juli: dag kust
Maandag 8 juli: Universal Studio’s
Dinsdag 9 juli: Hollywood
Woensdag 10 juli: Leaving Las Vegas for Brussels…
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Ik vind je bezoek aan Yosemite op deze manier wel een mijl op zeven. Mammoth Lakes ligt nog 3 uur rijden van Yosemite Valley en dan moet je nog 3 uur terug. Waarom die overnachting bij Lake Tahoe ipv in Yosemite??
En de dag dat je van Mammoth naar Beatty rijdt is er ook nog heel wat te zien onderweg.
Daarna gaat het in rap tempo via Zion naar Bryce, Page en GC. Zorg ervoor dat je niet in het donker van Zion naar Bryce rijdt ivm wildlife op de weg.
Het is ook jammer dat jullie niet in GCNP logeren en je besteedt daarna wel weer erg veel tijd voor Williams, Kingman en LHC
Maar ja, je hebt al alles geboekt lees ik en iedereen heeft andere interesses. Ik zou ook liever overnachten in bv 29Palms of Palm Springs dan in Barstow.
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Martin & Marianne »

Yeehaw is me al voor; de verdeling is - voorzichtig gezegd - wat ongewoon. Dat je veel meer tijd voor de steden uittrekt dan voor de parken, okay, dat is iet persoonlijks. Maar waarom een volle dag voor de rit van Williams naar Kingman? En waraom bijna 2 dagen Lake Havasu city? En nog eens Barstow?
Willen jullie in Yosemite alleen het oostelijke deel bezoeken? Zoals gezegd is het nogal een eind rijden naar de vallei. Je hebt zo vroeg in het jaar kans dat de trails langs de Tioga Road nog niet begaanbaar zijn.

Marianne
PSVwally
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 5
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Misschien eens vertellen wat je vorige reis precies is geweest, want mss verduidelijkt dat het een en het ander?
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Yeehaw schreef:Ik vind je bezoek aan Yosemite op deze manier wel een mijl op zeven. Mammoth Lakes ligt nog 3 uur rijden van Yosemite Valley en dan moet je nog 3 uur terug. Waarom die overnachting bij Lake Tahoe ipv in Yosemite??
En de dag dat je van Mammoth naar Beatty rijdt is er ook nog heel wat te zien onderweg.
Daarna gaat het in rap tempo via Zion naar Bryce, Page en GC. Zorg ervoor dat je niet in het donker van Zion naar Bryce rijdt ivm wildlife op de weg.
Het is ook jammer dat jullie niet in GCNP logeren en je besteedt daarna wel weer erg veel tijd voor Williams, Kingman en LHC
Maar ja, je hebt al alles geboekt lees ik en iedereen heeft andere interesses. Ik zou ook liever overnachten in bv 29Palms of Palm Springs dan in Barstow.
Ik zal al deze info in gedachten nemen en het is nog niet geboekt hoor :) We zijn inderdaad bijna van plan om te boeken. Ik zal alle info die ik hier doorkrijg in overweging nemen om hier en daar nog iets aan te passen. Het is deze info die heel nuttig is en we kunnen effectief nog alles veranderen.

Lake Tahoe was bedoeld als chilplaats om aan het meer te liggen en daar te genieten van de natuur.
Ik was aan het overwegen om helemaal Mammoth naar Beatty over te slaan en rechtstreeks naar Las Vegas te rijden zodoende we ergens nog een dag winnen. Goed idee?
Indien we toch een tussenstop nemen, is er iets beter dan Beatty?
Hmm inderdaad zullen we misschien 1 dag moeten extra nemen voor Zion en Bryce. Kunnen dit nog in overweging nemen.
29palms en palm spring zal ik eens bekijken.

in verband met meer steden, dit heeft te maken met de dames die minder in de natuurparken willen zitten en meer in de steden. mij vriendin kan bijvoorbeeld niet veel lange wandelingen maken. (zie vorige topics) Voor mij was het gelijk (alle ja gelijk is een groot woord :( ) want ik heb deze natuurparken toch al eens gedaan. Zowel in Yosemite (2) als in Bryce (1) alsook Zion (1) en tenslotte Grand Canyon (1 maar op 2 dagen, helemaal naar beneden) heb ik toen een hike gedaan. Dus die keuze van meer steden is een beetje mij aanpassen en mijn nieuwe reisgezellen.

In mijn vorige reis heb ik juist dezelfde toer gedaan maar dus meer gefocused op natuur en minder op steden. Nu is het (jammer genoeg maar helaas) andersom. Ofwel ga ik ze moeten overtuigen om verschillende zaken nog niet vast te leggen zodoende we wat meer speling hebben en ik ze daar kan overtuigen van de natuur.
Aratje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Aratje »

Als het van Steven en mij alleen zou afhangen dan zouden er inderdaad veel minder steden opstaan. Maar zoals gezegd zijn onze dames iets te weinig natuur minded.
Deze route dat gepost is, is alles behalve onze vaste route. Dit is gemaakt als draft om verder op te bouwen. Dingen uit te gooien en andere ideeën toe te voegen.

Ik vind de reactie wel wat raar al zou het van Yosemite naar Mammoth Lakes 3 uur rijden zijn, terwijl het eigenlijk maar ongeveer 1 uur rijden is.
Tioga Road ligt er eind juni normaal altijd goed bij...

Wat Steven ook vergeten vermelden is in de routebeschrijving is ook iets belangrijks.
Ik werk bij een touroperator en voor veel hotels krijgen we een mooie korting. Wat het totaalplaatje net wat goedkoper maakt.
Het nadeel aan de zaak is dat sommige hotels dus niet altijd boekbaar zijn voor ons en we dus al eens een half uurtje verder rijden om te slapen.

Bedankt alvast voor de reacties!
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Aratje schreef:Ik vind de reactie wel wat raar al zou het van Yosemite naar Mammoth Lakes 3 uur rijden zijn, terwijl het eigenlijk maar ongeveer 1 uur rijden is.
Tioga Road ligt er eind juni normaal altijd goed bij...
En ik vind jouw reactie weer raar. :wink: Je kunt niet spreken van "de" afstand naar Yosemite, het park is immers meer dan 3000km2 groot. Misschien is het niet helemaal 3 uur, maar het is eerder 3 uur dan 1 uur rijden naar Yosemite Valley, en daar heeft Yeehaw het over.
Ik denk dat je ook mijn reactie niet helemaal begrepen hebt; afgaande van die 1 uur die jullie noemen vroeg ik me dus af of jullie alleen het oostelijke deel van het park willen bezoeken. In 1 uur kom je namelijk niet veel verder dan Tuolumne Meadows. Ik had er niet aan gedacht dat er niet gewandeld kon worden door jullie, maar uitgaande van een bezoek aan het oostelijke deel van het park (want dat is op 1 uur rijden afstand) gaf ik aan dat dat problemen op kan leveren omdat de trails (wandelpaden) op die hoogte waarschijnlijk nog niet allemaal goed te belopen zijn. Dat de Tioga Pass open is doet daar niets aan af, de meeste trails in dat deel van het park liggen hoger dan de Tioga Road en zijn niet geasfalteerd.

Als jullie niet gaan wandelen ligt het voor de hand dat je naar Yosemite Valley, Glacier Point en de Mariposa Grove gaat, want dat zijn allemaal delen die je ook goed met de auto of shuttlebus kunt bezoeken en waar je veel kunt zien ook zonder te wandelen. Voor de vallei moet je dus zoals gezegd (bijna) 3 uur reistijd rekenen, en voor de andere delen komt daar nog ongeveer een uur bij.

Zie ook deze tabel met afstanden naar de vallei.

En nog even over de steden; het kan prima om veel tijd aan de steden te besteden maar daarmee is het voor mij nog niet duidelijk waarom jullie zoveel tijd tussen de GC en LA inplannen.

Marianne
Laatst gewijzigd door Martin & Marianne op 19 dec 2012, 13:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Dat je kiest voor overnachtingsplaatsen buiten nationale parken kan ik, in tegenstelling tot Yeehaw en Marianne, goed begrijpen.
Ik ben zelf ook niet zo'n liefhebber van de (vaak primitieve) accomodaties en restaurants (vaak niet meer dan een cafetaria) in de parken.
Moet er wel bij vertellen dat mijn reistempo een stuk lager ligt dan dat van de gemiddelde Amerikareiziger die in 3 weken 4 staten bezoekt.

Ik ben het wel met Yeehaw en Marianne eens dat Mammoth Lakes te ver van Yosemite Valley af ligt.
Je denkt zelf dat het 1 uurtje rijden is, maar dat kun je wel vergeten. Als alles meezit doe je er ruim 2 uur over. Da's dus 4 uur heen en weer.
Ik zou zelf dan ook kiezen voor een overnachtingsplaats aan de westkant van Yosemite.
Kijk eens naar El Portal of Mariposa. (Mariposa ligt ook al op 1 uur van de Valley, maar da's altijd nog de halve reistijd vergeleken met Mammoth Lakes)

2e probleem dat ik signaleer is dat je in het weekend in Yosemite zit. Geloof me, als je ergens niet wil zijn dan is dat Yosemite in het weekend.
Yosemite ligt vrij dichtbij de dichtbevolkte kuststrook van Californie en in het weekend wordt Yosemite overspoeld door mensen die een weekendje weg willen.
Op de smalle wegen in de nauwe vallei is het constant filerijden (of erger nog, stilstaan) en is het vinden van een (schaarse) parkeerplaats door de week al niet gemakkelijk, in het weekend is het helemaal onmogelijk om je auto kwijt te raken.
Er is eigenlijk maar 1 oplossing. Skip Lake Tahoe en ga donderdag van SF voor 2 nachten naar El Portal of Mariposa.
Zaterdagochtend vroeg, voor de drukte, kun je dan via de Tioga Pass Yosemite verlaten. De rest van de dag kun je besteden aan bijvoorbeeld Bodie en Mono Lake
Overnachten kun je in Mammoth Lake, maar je zou ook door kunnen rijden naar Bishop (uurtje rijden van Mono Lake) of Lone Pine (2 uurtjes van Mono Lake)
Zit je de volgende dag weer wat dichterbij en heb je dus meer tijd voor Death Valley
Aratje
Amerika-newbie
Aantal x V.S. bezocht: 1

Bericht door Aratje »

Bedankt allen voor jullie duidelijke reactie.
Hoe we het net gingen aanpakken na SF was voor ons idd ook nog een hekel punt.
Zoals gezegd was dit een draft om verder op te werken.
Jullie ideeën en uiteenzettingen zijn dus zeker bruikbaar en in overweging te nemen.

We hebben inderdaad ergens wel een dag dat we moeten en zullen schuiven, alleen hangen we vast aan de periode van Las Vegas. We willen daar dus niet in het weekend zijn en we wouden the 4th of July daar ook ontwijken.
Vandaar dat we de trip 'omgekeerd' maken.
Lake Tahoe overslaan is inderdaad een optie. Om dan een dag meer Yosemite in te plannen.

Steven en ik zullen daar effectief wel een hike doen normaal. Alleen is de vraag, valt er daar voor de meereizende dames ook iets te beleven?
We moeten het aan hen ook 'verkocht' krijgen :-)
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Ze zouden korte wandelingen kunnen maken naar uitzichtpunten, bv glacier point en in de vallei beneden is het een korte wandeling langs de lower yosemite fall. Als ze echt niet into nature zijn dan zou ik het bezoek bij 1 dag houden, want dan zou het voor hen wel eens vies tegen kunnen vallen.... maar kijk eens op http://www.nps.gov/yose/index.htm zou ik zeggen. Wij zaten in Oakhurst op 1.5u van de vallei, kost je dus ook 3u op dagbasis, maar wij vonden dat (op 1 vd 2 dagen na) niet erg eigenlijk. Het kostte ivm el portal of in het park ook 3x minder, dat maakt ook wel wat uit. $100 pd voor een unheated tent vind ik gewoon schandalig duur.

Maar wat was/is jullie plan op het stuk Williams - Kingman - Lake Havasu - Barstow?? Er zijn gezelligere plekken om te verblijven. Maar misschien willen jullie hier met een bepaalde reden naartoe?
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Eer zijn inderdaad voldoende leuke en korte wandelingen in het park. Het ligt dan het meest voor de hand om die in de vallei te doen want daar is het meeste te zien en te doen als je uitgewandeld bent. Het is dan ook mogelijk om met de shuttlebus naar de verschillende delen van de vallei te rijden zodat de mannen eventueel met de auto ergens naar toe kunnen. Ook een idee: rij met z'n allen vroeg in de ochtend naar Glacier Point. Jullie kunnen dan via de Panorama Trail naar beneden lopen (zie mijn wandelsite) en de dames kunnen daar nog even rondkijken, stukje lopen, iets drinken, en dan met de auto naar de vallei. En hopen dat er daar een parkeerplaats is.
In de vallei zijn er meerdere activiteiten mogelijk. Misschien is fietsen een optie? Die kun je huren bij Curry Village en bij de Lodge. Er zijn ook meerdere (souvenir)winkels, snackbars, en ook een paar goede restaurants (de Mountain room bij de Lodge, en bij de Ahwanee).
Misschien is een tramtour door de vallei of naar de Mariposa Grove ook een idee. ZIe hiervoor http://www.yosemitepark.com.
Voor een overzicht van (ranger)activiteiten kun je in de Yosemite Guide kijken die je bij de ingang krijgt. In het voorjaar zal die van juni ook online te vinden zijn. Om een idee te krijgen; hier die van vorig jaar juni.

Marianne
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Hey iedereen,

onze reis komt nu wel heel dichtbij en hieronder nogmaals een overzicht :) van de laatste stand van zaken. Zoals je zal kunnen zien hebben wij wel een probleem om 21/06 tem 23/06 goed aan te pakken. Als er iemand hier tips heeft om dit het best aan te pakken laat maar weten. We zouden graag Yosemite willen bezoeken en slapen op een locatie (motel) waar het niet al te duur is. Dus zowel Mariposa alsook dichter bij het park wordt al snel te duur. Daarnaast moeten we 23 juni in beatty zijn want dat is al geboekt. Dus tussen Merced en Beatty, oftewel tussen 21/06 en 23/06 ligt alles nog open. Alle opties zijn welkom. De rest van de reis is al gepland zoals in onze roadbook te zien.

16/jun vertrek 3h30 Eeklo London-LA vlucht: BA279
16/jun auto afhalen
16/jun Premier Inns Thousand Oaks
17/jun route tussen LA en Monterrey
17/jun motel nog te zoeken/betalen
18/jun Aquarium Monterrey
18/jun AirBnB SF
19/jun hop on hop off + Alcatraz Alcatraz 10h
19/jun AirBnB SF
20/jun voormiddag shopping SF
20/jun rit +/- 2h15 min SF --> Merced
" Vanaf hier staat het nog volledig open, niets van motels geboekt tot 23/06, zijn enkel wat ideetjes die we hebben ingevuld"
20/jun overnachting Merced Tip: niet naar Oakhurst (duur)
21/jun Ten laatste 9h vertrekken!!!
21/jun Optie 1: Mariposa Groove rit: +/-2h45 (= Yosemite) eventueel wandelen
21/jun Optie 2: Zonder Mariposa Groove. Rit: +/- 2h maar ligt effectief op de route
21/jun National Park Pass
21/jun Optie 1: Mammoth Lakes overnachting (ietsje duurder maar dichter)
21/jun Optie 2: Bishop overnachting (+/- 1h verder rijden)
22/jun ???
22/jun ???
23/jun vertrek Mammoth/Bishop naar Death Valley +/- 2h30 (van Bishop) 3h15 (Mammoth)
" Tot hier staat het dus volledig open, hieronder is terug gepland "
23/jun bezoek Death Valley --> Beatty (Goldwell Open Air museum LOTR + Belgische vlag hahaha)
23/jun overnachting Beatty
24/jun rit naar Las Vegas (+/- 2h rijden) tijd over
24/jun overnachting Las Vegas
25/jun overnachting Las Vegas
26/jun overnachting Las Vegas
27/jun overnachting Las Vegas
28/jun vertrek via Valley of Fire naar Springdale (+/- 1h15 naar Valley of Fire)
28/jun 2h30 naar Springdale
28/jun overnachting Springdale Cable Mountain Lodge
29/jun bezoek Zion Park, grote wandeling
29/jun rit naar Kanab (tenzij we nog iets vinden in de buurt) +/-1h rijden
29/jun overnachting Kanab
30/jun bezoek Bryce (1h30 rijden) +/- 1h30 wandelen
30/jun rit naar Page (3h)
30/jun Overnachting Courtyard by Mariott Lake Powell
01/jul bezoek Antelope Canyon in de buurt van Page
01/jul rijden naar Flagstaff (+/-3h) of Williams (30 min langer)
01/jul overnachting Flagstaff of Williams
02/jul afhankelijk vh weer, zeer vroeg vertrekken (zonsopgang) +/- 4h s morgens
02/jul rit 1h of 1h30 naar Grand Canyon
02/jul zonsopgang meemaken (oooohhh) + route viewpoints
02/jul rit naar Williams (1h)
02/jul overnachting + uitslapen Williams
03/jul route naar Lake Havasu (vb eten in Kingman)
03/jul overnachting Lake Havasu
04/jul 4th of July vuurwerk, feestje (kijken voor jetski 5/7)
04/jul overnachting Lake Havasu
05/jul jetski
05/jul ongeveer 2 à 3 uur rijden richting Los Angeles
05/jul slaapplaats zoeken (vb Barstow) of via route 66!!
06/jul Air Bnb Los Angeles (incheck na 15h)
07/jul kust bezoeken
07/jul overnachting AirBnb
08/jul Universal Studio's
08/jul overnachting AirBnb
09/jul overnachting AirBnb
10/jul Leaving Los Angeles (snif)

Dus ja :) Alle hulp is welkom om deze laatste dagen op de beste manier op te vullen.

Groeten Steven, nog 3 weken en wij vertrekken YEHA :)
Cees A
Amerikakenner

Bericht door Cees A »

Als ik het wat leesbaarder opschrijf en op 22 en 23 juni wat wijzig/aanvul zou het dus zoiets zijn: Mijn opmerkingen/aanvullingen in rood erachter gezet.

16/jun vertrek 3h30 Eeklo London-LA vlucht: BA279. Auto ophalen, naar hotel rijden (Premier Inn Thousand Oaks)
17/jun Van LA naar Monterey Een extra overnachting tussen LA en Monterey zou niet verkeerd zijn (bijvoorbeeld Cambria)
18/jun Aquarium Monterey, daarna naar SF Vergeet de 17 mile drive niet en Point Lobos.
19/jun San Francisco
20/jun voormiddag shopping SF, daarna naar Merced voor overnachting
21/jun Door Yosemite naar Mammoth Lakes of Bishop (Ik zou Mammoth Lakes doen, je tijd voor Yosemite is toch al niet overdadig)
22/jun Bezoek Bodie, Mono Lake en Alabama Hills. Overnachting Lone Pine.
23/jun Van Lone Pine naar Death Valley. Bezoek Death Valley --> Beatty (Goldwell Open Air museum LOTR + Belgische vlag hahaha) . Overnachting Beatty
24/jun rit naar Las Vegas (+/- 2h rijden) Overnachting Las Vegas
25/jun Las Vegas
26/jun Las Vegas
27/jun Las Vegas
28/jun Via Valley of Fire naar Springdale (+/- 1h15 naar Valley of Fire) 2h30 naar Springdale. Overnachting Springdale Cable Mountain Lodge
29/jun bezoek Zion Park, grote wandeling, daarna naar Kanab voor overnachting. Waarom niet naar Bryce (eventueel Tropic) voor je overnachting ?
30/jun bezoek Bryce (1h30 rijden) +/- 1h30 wandelen. Daarna naar Page. Overnachting Courtyard by Mariott Lake Powell
01/jul bezoek Antelope Canyon in de buurt van Page, daarna naar Flagstaff of Williams. Is er geen plaats in Tusayan ?
02/jul Zeer vroeg vertrekken (zonsopgang) +/- 4h s morgens Grand Canyon + route langs viewpoints. Overnachting in Williams
03/jul route naar Lake Havasu
04/jul Lake Havasu
05/jul Ongeveer 2 à 3 uur rijden richting Los Angeles. Slaapplaats zoeken (vb Barstow) of via route 66!!
06/jul Air Bnb Los Angeles (incheck na 15h)
07/jul LA - kust bezoeken
08/jul LA - Universal Studio's
09/jul LA
10/jul Leaving Los Angeles (snif)
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Hey,

nuttige info. Zal het doorgeven aan mijn vrienden.

17/06: kunnen en zullen we waarschijnlijk doen.
21/06 => 22/06: merci voor de tips.
29/06: prijs en dichter bij Zion na een lange dag stappen.
01/07: ook terug de prijs

indien iemand andere ideeen heeft, laat maar komen. :)

Groeten Steven
PSVwally
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door PSVwally »

Let wel dat je nu 3x een uur op en neer rijdt naar Williams. Als het een paar 10's scheelt zou ik in dit geval de prijs-tijd factor voor lief nemen. Natuurlijk moet je er wel op letten, maar misschieb is dit voor de rest van het gezelschap een eenmalige reis. Ik snap die 2 dagen Lake Havasu niet helemaal. Ik zou die volle dag eerder inzetten op de kustroute. Zoals Cees ook aangaf bij bv Cambria. Pismo Beach is ook een optie.

Rij 5 juli ook direct naar LA. Misschien via route 66 en evt ook joshua tree en dan bij 29palms of palm springs overnachten zou ook kunnen hoor. Barstow viel mij vies tegen.
Andys
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 2

Bericht door Andys »

Wij gaan zo'n beetje hetzelfde rondje doen, volg dit onderwerp met interesse, hebben wel iig in de parken geboekt, kan toch altijd nog geannuleerd worden. Ff of topic, om 3 uurtjes ff bryce te snuffelen heeft dat zin?
2013; westkust USA
2015; Florida
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

PSVwally schreef:Let wel dat je nu 3x een uur op en neer rijdt naar Williams. Als het een paar 10's scheelt zou ik in dit geval de prijs-tijd factor voor lief nemen. Natuurlijk moet je er wel op letten, maar misschieb is dit voor de rest van het gezelschap een eenmalige reis. Ik snap die 2 dagen Lake Havasu niet helemaal. Ik zou die volle dag eerder inzetten op de kustroute. Zoals Cees ook aangaf bij bv Cambria. Pismo Beach is ook een optie.

Rij 5 juli ook direct naar LA. Misschien via route 66 en evt ook joshua tree en dan bij 29palms of palm springs overnachten zou ook kunnen hoor. Barstow viel mij vies tegen.
Ivm Willams kunnen we dit misschien ter plaatse beslissen, tegen dan weten we meer hoe onze financiële toestand is :).

2 dagen Lake Havesu dient om:
=> kleine strandvakantiepauze
=> 4th of juli => vuurwerk
=> jetskiën
=> ....

Je hebt volledig gelijk over de 5e juli. We zullen dit dan ook zo inplannen.

Nu nog meer oplossingen rond Yosemite :) Laat maar komen.

Greets
Stevendb
Amerika-ontdekker

Bericht door Stevendb »

Bon,

:) :) :)
Het komt nu wel heel dichtbij. Uiteindelijk besloten dat we de doorreis in en rond Yosemite ter plaatste zullen plannen. Lang leve het avontuur.
Zondagochtend vertrekken we voor 3.5weken Amerika. Na maanden plannen is het zover, zal ook snel weer voorbij zijn. Maar 1 ding is zeker, het zal terug een zotte ervaring zijn. YEHA :)

Groeten Steven
Martin & Marianne
Amerika-expert
Contacteer:

Stevendb schreef: Nu nog meer oplossingen rond Yosemite :) Laat maar komen.
Wat wil je horen? Niet wat hier gezegd wordt denk ik. Ik heb in december nog mijn best gedaan, maar daarna volgde een stilte van een half jaar en ik geloof niet dat je in dat half jaar er iets mee gedaan hebt.
Ik weet niet wat je in Merced betaalt, maar dat kan toch niet heel veel goedkoper zijn dan Oakhurst of Fishcamp of een tent in Curry Village. Een verkeerde manier van geld bepsaren vind ik dat.
Voor de overnachting daarna zou ik inderdaad Mammoth Lakes doen, of Lee Vining. In ML betaal je iets van 60 dollar bij de Motel6. Moet kunnen lijkt me.
En van Yosemite zul je niet veel zien. Denk er aan dat je ook voor de Mariposa Grove wel de auto uit zult moeten (en wellicht met de shuttlebus naar de grove zult moeten als de parkeerpaats daar vol is). Kost allemaal tijd.
Rij naar de vallei en weer er uit, dan heb je toch iets gezien daar, en ga dan even relaxen bij Tenaya Lake (dames relaxen, heren een rondje eromheen lopen?). Of ga naar Olmsted Point, de mannen lopen naar Tenaya Lake, de vrouwen rijden daarnaar toe om jullie op te wachten.

Wij zijn net terug van onze reis, met 3 nachten Yosemite, zie ook ons verslag voor wat ideeën.

Marianne
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer