Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Waar boeken jullie je hotels?

Als je vraag over Hawaii gaat, kun je hem hier plaatsen.
brima
Amerika-newbie

Waar boeken jullie je hotels?

Bericht door brima »

Hoi iedereen,

Ik zou eind september graag naar Hawaii willen gaan, samen met mijn vriend. Wij willen drie weken gaan en twee eilanden doen (as a start), nl Oahu en Maui. Ik heb ondertussen alles wat er te lezen valt over Hawaii gelezen en ben al veel wijzer geworden.
Nu wilde ik graag weten van iedereen die reeds is geweest, waar boeken jullie je hotels? Is dat via booking.com? Of andere sites Of gaan jullie rechtstreeks naar de site van het hotel?
En boeken jullie logies en ontbijt of nemen jullie half pension.. want bv booking.com biedt vaak alleen logies aan :/
Dit is de tweede reis die ik wil samenstellen. Voorheen boekte ik mijn reizen via het reisbureau maar heb sinds vorig jaar het plezier ontdekt in het zelf samenstellen van een reis :)

Alle informatie is meer dan welkom!
Alvast bedankt!!

Groetjes,

Brima
DejaVu
Amerika-expert

Re: Waar boeken jullie je hotels?

Bericht door DejaVu »

Je gaat nu heel veel mensen krijgen die heel veel websotes noemen. Ik gebruik altijd expedia, de concurrenten zijn vaak maar een paar euro goedkoper als ze dat uberhaupt zijn...
Myrte
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Myrte »

Aloha!
Ik ben net naar Hawaii geweest en ik heb de hotels in Waikiki en op Kauai via hotels.com geboekt en de B&B op Maui rechtstreeks bij de B&B.
Bij de hotels zat geen ontbijt, maar daar had ik ook geen behoefte aan (leuker buiten de deur) en bij de B&B uiteraard wel, dat was heerlijk.
Laatst gewijzigd door Myrte op 26 mei 2013, 19:02, 1 keer totaal gewijzigd.
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Al die bekende hotelboeking-sites plus tripasvisor. En ik kijk ook altijd op de sites van de hotels zelf, alsmede op de sites van de hotelketens. Ik pluis behoorlijk veel sites uit voordat ik mijn keus maak.
brima
Amerika-newbie

Bericht door brima »

Dank je wel iedereen voor jullie reactie!!
Ik zal jullie raad zeker opvolgen.
Ik heb dus expedia, andere boekingsites (o.a. hotel.com, B&B) en sites van hotels + tripadvisor lezen.
Can't wait to start! Dank u!
Als er iemand nog iets te binnen schiet, laat maar weten!

Groetjes

Brima
goldenhills
Amerika-expert

Bericht door goldenhills »

Een andere optie is een huis huren. Als je drie weken hebt voor twee eilanden ben je lekker lang op 1 plek, en dan is een huisje huren een prima optie. Wel zelf voor je eten zorgen natuurlijk, of buiten de deur eten. Het ligt er aan wat je wilt. Wij hebben nu twee maal via homeaway.com een huis gehuurd (1x in Utah, en 1x de Big Island), en dat is erg goed bevallen. Hawaii heeft een ruime keuze aan vakantiehuurhuizen. Zeker als je niet perse aan het strand hoeft te zitten kan het flink goedkoper zijn, en je hebt meer ruimte en privacy.

Als je naar de Big Island gaat is het trouwens wel aan te bevelen om twee plekken uit te kiezen, want de afstanden zijn best flink.
Annen1981
Amerika-ontdekker

Bericht door Annen1981 »

Mijn advies zou zijn expedia, en dan tripadvisor gebruiken voor referenties. Maar een grote MAAR.... Bij het bekijken van referenties moet je in je achterhoofd houden dat mensen die een referentie schrijven hele andere maatstaffen dan jullie kunnen hebben. Dus wat zij als luxe beschouwen zou heel goed in jullie ogen niet luxe kunnen zijn (bv mensen die altijd hostels boeken en dan in een 3 sterren hotel verblijven, en jullie bijvoorbeeld standaard 4 sterren hotels, OF andersom....) Ik ben daar zelf ook 2 keer mee de mist in gegaan..... En daarnaast op die sites, er zijn altijd mensen die altijd wat te klagen hebben. Dus let op dat jullie wellicht wat anders belangrijker vinden in een hotel dan anderen.

Als je hotels bekijkt via een site als expedia, check ik zelf ook altijd nog even de site van het hotel en stuur ik een emailtje. Als de prijzen op een eigen site hoger zijn, dan is de kans groot dat dit incorrect is. Zij willen immers zelf altijd liever de boeking verzorgen rechtstreeks via hun eigen reserveringsysteem, want via een site als booking.com moeten zij ook altijd een fee afstaan. Dus je zou bij een lagere prijs op booking.com dit altijd kunnen voorleggen aan het hotel, verkoop is immers verkoop, dikke kans dat zij de prijs evenaren of eronder gaan zitten. En correspondentie over ontbijt en dergelijke is dan ook veel beter af te spreken! Succes!
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Ik gebruik Tripadvisor om hotels te bekijken.
Boeken doe ik ofwel rechtstreeks, of via hotels.com, soms ook booking.com of ebookers
En ik gebruik soms ook trivago om mij de beste prijs voor een bep. hotel te tonen.
Mostertje
Amerikafan

Bericht door Mostertje »

Wij hebben net 3 weken door zuidwest USA gereisd. De meeste motels via Hotels.com geboekt. 'S ochtends bepaald waar we 's avonds wilden overnachten en daar geboekt. Vaak leuke aanbiedingen (2 nachten Grand Sierra Resort in Reno NV voor totaal € 40,-) en bij 10 boekingen 1 nacht gratis.
Afbeelding
gera_r
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 11

Bericht door gera_r »

Ik gebruik altijd http://www.trivago.com om mee te beginnen en een idee te krijgen van wat de beste/goedkoopste aanbiedingen zijn. Hier zie je nl. alle prijzen van een bepaald hotel op verschillende boekingssites naast elkaar staan.
Daarna ga ik evt. aan de slag met Priceline. Maar pas op, dat is een vak apart en hier moet je jezelf eerst goed inlezen!!!
Old Faithful
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door Old Faithful »

Annen1981 schreef:Mijn advies zou zijn expedia, en dan tripadvisor gebruiken voor referenties. Maar een grote MAAR.... Bij het bekijken van referenties moet je in je achterhoofd houden dat mensen die een referentie schrijven hele andere maatstaffen dan jullie kunnen hebben. Dus wat zij als luxe beschouwen zou heel goed in jullie ogen niet luxe kunnen zijn (bv mensen die altijd hostels boeken en dan in een 3 sterren hotel verblijven, en jullie bijvoorbeeld standaard 4 sterren hotels, OF andersom....) Ik ben daar zelf ook 2 keer mee de mist in gegaan..... En daarnaast op die sites, er zijn altijd mensen die altijd wat te klagen hebben. Dus let op dat jullie wellicht wat anders belangrijker vinden in een hotel dan anderen.
Ik kijk ook altijd op Tripadvisor, met name naar de staafgrafiekjes van de beoordelingen. Ik durf het wel aan als de staafjes van boven naar beneden kleiner worden. De beoordelingen lees ik meestal niet. Dat duurt me veel te lang en het heeft in mijn ogen ook niet echt veel zin.
Groet,

Old Faithful
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Wat je vaak leest is van "Het was zo ver lopen van het hotel naar locatie X". En dan ben je er zelf en blijkt dat locatie X gewoon een straat verder is dan het hotel... :lol:
Ceetje
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 12

Bericht door Ceetje »

Hotelscombined.com een Vergelijkingssite waarop blijkt dat er heel grote verschillen zijn tussen de prijzen van de verschillende boekingssites :shock:
'98:Ca,Az,Ut,Nv
'05:Co,Nm,Az,Ut,Id,Mt,Wy
'06:Canada+Mt,Id,Wa; Fl
'07:Ny,Ct,Ri,Ma,Me,Nh,Vt,Pa,Va,WDc,Nj; Fl
'08:Az,Ut,Nv; Fl,NyC
'09:Ak,Wa; Fl
'12:NyC
'15: Fl
'17: Ca, Or
mtl
Amerika-expert

Bericht door mtl »

Wat mij vooral bij tripadvisor interesseert is hygiene. Als er meerdere recensies zijn waarin geklaagd wordt dat het vies is of dat er allerlei ongedierte is dan wordt ik waakzaam.
Stan.Gobien
Techmod
Aantal x V.S. bezocht: 10
Contacteer:

Bericht door Stan.Gobien »

Bij tripadvisor, lees ik eerst de 5 laatste reviews met de slechtste score. Dan lees ik de laatste 5 reviews, en ik bekijk een aantal foto's van de reviews. Als de balkjes groter worden naar onder toe, dan pas ik.
brima
Amerika-newbie

Bericht door brima »

Hey iedereen,

Hartelijk dank voor al jullie reacties!!!
Ik zal alles in overweging nemen (ook het huren van een huis, merci!). Ik heb alles al in een schema gegoten, heb een idee van hoe ik te werk zal gaan.
Jammer genoeg zijn jullie nog niet helemaal van mij af. Ik zal jullie nog lastigvallen binnenkort :)

Thanks!!

Groetjes,

Halima
DejaVu
Amerika-expert

Bericht door DejaVu »

Ik heb een keer een mail gestuurd met de vraag "waarom kan ik niet een hele route bij expedia in 1 keer boeken?". Leek mij een hele goede functie als reiswebsite, maar daar reageerde ze op "klopt die functie hebben we niet" :blink:
TotosDawn
Amerikafan
Partner van: Rick-zonder-account
Aantal x V.S. bezocht: 1
Contacteer:

Bericht door TotosDawn »

Wij boeken altijd bij Booking.com, waar we ook heengaan (europa of buiten europa).
Vaak hebben ze eerlijke reviews en in verhouding goede prijzen, vaak ook goedkoper dan de site van het hotel zelf.
Afbeelding
Volg ons op onze reis: *klik hier*
yarrah
Amerika-expert

Bericht door yarrah »

Priceline.
Go T@bbing!!!!

Laatste reisverslag canada:
http://www.rwndbr.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ruud2004
Amerika-expert