Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis patterik75: roadtrip LA-LA
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 5
Reis patterik75: roadtrip LA-LA
Beste forumleden,
Ik heb de volgende route in gedachten. Graag jullie mening en of tips:
dag 1 Aankomst LA (Hotel is al geboekt)
dag 2 LA - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - San Francisco
dag 4 San Francisco
dag 5 San Francisco
dag 6 San Francsico - Yosemite park (Mariposa)
dag 7 Mariposa - Sequoai
dag 8 Sequoai - Death Valley
dag 9 Death Valley - Las Vegas
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas - Palm Springs
dag 13 Palm Springs - San Diego
dag 14 San Diego - Los Angeles
dag 15 Los Angeles
dag 16 Los Angeles
dag 17 Los Angeles - Amsterdam
We kiezen bewust voor LV als Oostelijkste punnt ivm met reisduur. LA zitten we aan vast ivm reeds geboekte tickets. Tips wat betreft overnachtpunten en hotels en bezienswaardigheden zijn welkom!
Ik heb de volgende route in gedachten. Graag jullie mening en of tips:
dag 1 Aankomst LA (Hotel is al geboekt)
dag 2 LA - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - San Francisco
dag 4 San Francisco
dag 5 San Francisco
dag 6 San Francsico - Yosemite park (Mariposa)
dag 7 Mariposa - Sequoai
dag 8 Sequoai - Death Valley
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas
dag 12 Las Vegas - Palm Springs
dag 13 Palm Springs - San Diego
dag 14 San Diego - Los Angeles
dag 15 Los Angeles
dag 16 Los Angeles
dag 17 Los Angeles - Amsterdam
We kiezen bewust voor LV als Oostelijkste punnt ivm met reisduur. LA zitten we aan vast ivm reeds geboekte tickets. Tips wat betreft overnachtpunten en hotels en bezienswaardigheden zijn welkom!
Amerika-leek
Re: Roadtrip LA-LA
Te weinig tijd in San Diego voor een echt bezoek, op deze wijze kan je het bijna beter schrappen. En Pismo Beach naar SF is te lang voor 1 dag als je dit via de kust wil rijden.
-
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 1
mag ik vragen waarom Pismo Beach - SF te lang is? Wij doen hem namelijk ook in 1 dag. En ik denk dat als je vroeg op pad gaat dat je dit wel redt om vroeg in de avond in SF aan te komen.Hockey schreef:Te weinig tijd in San Diego voor een echt bezoek, op deze wijze kan je het bijna beter schrappen. En Pismo Beach naar SF is te lang voor 1 dag als je dit via de kust wil rijden.
Wij hebben in ieder geval niet de illusie om die dag nog SF in te gaan.
Misschien dat ik het fout heb als Amerika rookie maar ik hoor het graag.
Ben ik het mee eens. Dit red je met gemak in een dag. Mooie route! San Diego is ook wel te doen volgens mij.... de vraag is wel of je het in 1 dag kunt bekijken! Wat ga je in LA doen die dagen? Alleen in de stad of ga je ook in de voorsteden kijken? LA alleen vind ik (persoonlijk) niet veel aan.... Maar de omliggende steden wel, maar zou daar ivm het verkeer wat dichter bij gaan zitten... nogmaals persoonlijk....assendelft80 schreef:mag ik vragen waarom Pismo Beach - SF te lang is? Wij doen hem namelijk ook in 1 dag. En ik denk dat als je vroeg op pad gaat dat je dit wel redt om vroeg in de avond in SF aan te komen.Hockey schreef:Te weinig tijd in San Diego voor een echt bezoek, op deze wijze kan je het bijna beter schrappen. En Pismo Beach naar SF is te lang voor 1 dag als je dit via de kust wil rijden.
Wij hebben in ieder geval niet de illusie om die dag nog SF in te gaan.
Misschien dat ik het fout heb als Amerika rookie maar ik hoor het graag.

je kan best in een dag langs de kust van Pismo beach naar SF maar dan zal heel weinig tijd hebben voor stops onderweg en er is veel te zien.
No worries. Natuurlijk mag je het vragen.assendelft80 schreef:mag ik vragen waarom Pismo Beach - SF te lang is? Wij doen hem namelijk ook in 1 dag. En ik denk dat als je vroeg op pad gaat dat je dit wel redt om vroeg in de avond in SF aan te komen.Hockey schreef:Te weinig tijd in San Diego voor een echt bezoek, op deze wijze kan je het bijna beter schrappen. En Pismo Beach naar SF is te lang voor 1 dag als je dit via de kust wil rijden.
De ervaring die ik heb, en die anderen hebben is dat je er veel langer over doet dan Google maps aangeeft en dat je daardoor ook veel moois moet overslaan. Het stuk tussen San Simeon en Monterey duurt volgens Google maps een dikke 2 uur, maar in de praktijk mag je daar zo 4 uur voor uittrekken en zelfs dan doe je het nog redelijk snel.
De rit van LA naar SF kan prima in 2 dagen gedaan worden, maar dan is het aan te raden om noordelijker te stoppen, bij voorkeur in San Simeon of Cambria.
-
- Amerika-ontdekker
Pismo beach is ook maar een optie, kan ook Monterey zijn of een ander mooi kustplaatsje. Wat LA betreft, wellicht gaan we nog n dag naar Universal Studio en een dagje strand om de vakantie af te sluiten. De rest van de route is dus wel oke?
Amerika-leek
Ja erg leuke route! Ik heb er een tijdje gestudeerd, dus ben groot fan van die omgeving! Als je kunt zou ik ook wat heel toeristische dingen gaan doen rondom LA. Zoals Beverly Hills, Hollywood, maar ook de plaatsen Santa Monica en Venice Beach aan doen..... Los Angeles zelf is niet heel veel te doen, vond ik persoonlijk.... Las Vegas en San Francisco ook fantastisch!!
-
- Amerika-ontdekker
Dat willen we ook zeker doen. Nog tips qua stadgedeelte voor een hotel?Annen1981 schreef:Ja erg leuke route! Ik heb er een tijdje gestudeerd, dus ben groot fan van die omgeving! Als je kunt zou ik ook wat heel toeristische dingen gaan doen rondom LA. Zoals Beverly Hills, Hollywood, maar ook de plaatsen Santa Monica en Venice Beach aan doen..... Los Angeles zelf is niet heel veel te doen, vond ik persoonlijk.... Las Vegas en San Francisco ook fantastisch!!
Amerika-leek
-
- Amerika-ontdekker
Pismo beach is ook maar een optie, kan ook Monterey zijn of een ander mooi kustplaatsje. Wat LA betreft, wellicht gaan we nog n dag naar Universal Studio en een dagje strand om de vakantie af te sluiten. De rest van de route is dus wel oke?
Amerika-leek
- PSVwally
- Amerika-expert
- Contacteer:
Volgens mij ging er iets fout in je laatste post.
Wij reden van Pismo naar Monterey. Vertrokken na het ontbijt, uur of 9 volgens mij en we waren tegen 16u in Monterey. We zijn een aantal x gestopt.
Bij Morro rock (niet veel bijzonders als je geen vogelliefhebber bent)! Al hebben wij hier zeker 30 min doorgebracht.
Bij Hearst Castle, maar we zijn niet omhoog gegaan. Ik denk een stief kwartiertje
Bij de zeeolifanten op seal beach (paar km verder rijden) een minuut of 25
Bij een soort restplace waar een sort of winkelte, restaurantje en een japanse tuin was. Maar wij hebben een rondje door de bossen en langs de kustwand gelopen. Hier is ook een waterval.
Dan een flink aantal keer op een uitsparing om foto's vd kustlijn te nemen.
Even gestopt bij de brug, file bij een andere brug die toen in aanbouw was trouwens.
Ik denk minimaal 1,5u bij Nephente voor wat eten en uitzicht.
Of je tijd gaat hebben voor bv de 17-mile drive...dat weet ik niet, maar vanaf Monterey zou ik de 101 nemen en vanaf San Jose maakt eventueel een stuk in het donker rijden ook niet veel meer uit. Echt lange wandelingen zitten er deze dag idd niet in.
Ik vind dit altijd een lastig stuk om te beoordelen. Ik was ook niet een echte wandelaar en voor mij zou de kustroute in 2 dagen echt geen probleem zijn om te rijden. Het is dat je vaak niet weet wat je mist en wat niet weet wat niet deert. Alleen is het dan jammer om achteraf dingen te lezen die evt. toch interessant zouden kunnen zijn
Wij reden van Pismo naar Monterey. Vertrokken na het ontbijt, uur of 9 volgens mij en we waren tegen 16u in Monterey. We zijn een aantal x gestopt.
Bij Morro rock (niet veel bijzonders als je geen vogelliefhebber bent)! Al hebben wij hier zeker 30 min doorgebracht.
Bij Hearst Castle, maar we zijn niet omhoog gegaan. Ik denk een stief kwartiertje
Bij de zeeolifanten op seal beach (paar km verder rijden) een minuut of 25
Bij een soort restplace waar een sort of winkelte, restaurantje en een japanse tuin was. Maar wij hebben een rondje door de bossen en langs de kustwand gelopen. Hier is ook een waterval.
Dan een flink aantal keer op een uitsparing om foto's vd kustlijn te nemen.
Even gestopt bij de brug, file bij een andere brug die toen in aanbouw was trouwens.
Ik denk minimaal 1,5u bij Nephente voor wat eten en uitzicht.
Of je tijd gaat hebben voor bv de 17-mile drive...dat weet ik niet, maar vanaf Monterey zou ik de 101 nemen en vanaf San Jose maakt eventueel een stuk in het donker rijden ook niet veel meer uit. Echt lange wandelingen zitten er deze dag idd niet in.
Ik vind dit altijd een lastig stuk om te beoordelen. Ik was ook niet een echte wandelaar en voor mij zou de kustroute in 2 dagen echt geen probleem zijn om te rijden. Het is dat je vaak niet weet wat je mist en wat niet weet wat niet deert. Alleen is het dan jammer om achteraf dingen te lezen die evt. toch interessant zouden kunnen zijn

-
- Amerika-ontdekker
Rondreis LA-SF-LV-LA
Beste forumleden,
7 Oktober as is het zover, mijn eerste Roadtrip in de USA. We hebben voor de volgende route gekozen
dag 1 Aankomst LA - (Hotel Howard Johnson Torrance)
dag 2 LA - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - Santa Cruz
dag 4 Santa Cruz - SF (fietsttocht door SF) ( Hotel Red Coach Motor Lodge)
dag 5 SF (bezoek Alcatraz)
dag 6 SF - Yosemitepark ( Overnachting Curry Village)
dag 7 Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
dag 8 Sequioa - Death Valley
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas -Palm Springs
dag 12 Palm Springs - San Diego
dag 13 San Diego (seaworld)
dag 14 San Diego - LA
dag 15 LA (Universal Studios)
dag 16 LA ( Bezoek Venice Beach of Malibu)
dag 17 LA - Amsterdam
We zijn allebei niet zo'n wandelaars, maar willen toch wel iets gezien hebben van Yosemite en Deathvalley. Zitten we qua slaapplekken prima dan? En qua route vanaf Yosemite, richting Sequoia, daarna naar Deathvalley?
Tips qua hotels zijn ook nog welkom!
Grt Patrick en Igor
7 Oktober as is het zover, mijn eerste Roadtrip in de USA. We hebben voor de volgende route gekozen
dag 1 Aankomst LA - (Hotel Howard Johnson Torrance)
dag 2 LA - Pismo Beach
dag 3 Pismo Beach - Santa Cruz
dag 4 Santa Cruz - SF (fietsttocht door SF) ( Hotel Red Coach Motor Lodge)
dag 5 SF (bezoek Alcatraz)
dag 6 SF - Yosemitepark ( Overnachting Curry Village)
dag 7 Yosemite - Sequoia/Kings Canyon
dag 8 Sequioa - Death Valley
dag 10 Las Vegas
dag 11 Las Vegas -Palm Springs
dag 12 Palm Springs - San Diego
dag 13 San Diego (seaworld)
dag 14 San Diego - LA
dag 15 LA (Universal Studios)
dag 16 LA ( Bezoek Venice Beach of Malibu)
dag 17 LA - Amsterdam
We zijn allebei niet zo'n wandelaars, maar willen toch wel iets gezien hebben van Yosemite en Deathvalley. Zitten we qua slaapplekken prima dan? En qua route vanaf Yosemite, richting Sequoia, daarna naar Deathvalley?
Tips qua hotels zijn ook nog welkom!
Grt Patrick en Igor
Laatst gewijzigd door markro op 31 mei 2013, 06:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Reden: Berichten over dezelfde route samengevoegd om overzicht te houden en dubbele antwoorden te voorkomen.
Amerika-leek
-
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Re: Rondreis LA-SF-LV-LA
Lijkt me leuke reis, inderdaad vooral steden, maar dat is ieder voor zich.
En uiteindelijk toch niet alleen, zoals je eerder schreef?
En uiteindelijk toch niet alleen, zoals je eerder schreef?
Verslag rondreis 2013 en 2014 Zuidwesten USA http://ivosittard.wordpress.com
Is dit een andere reis dan deze reis, waar je al eerder vragen over had?
-
- Amerika-ontdekker
Ja. We hebben de route aangepast. 1 stop meer op de pacific highway en 1 dag extra in SD. Vraag is alleen of de stops in Yosemite en Kings Canyon prima zijn voor de doorreis.Hockey schreef:Is dit een andere reis dan deze reis, waar je al eerder vragen over had?
Amerika-leek
Voor alleen een snelle blik en een doorreis is de tijd die je doorbrengt in Yosemite en Sequoia inderdaad genoeg.
Of ik het zelf zo zou doen is een andere kwestie, maar dat vraag je niet.
Ik wil nog wel even een alternatief voor Sequoia noemen.
Dag 7 wordt dan: verlaat Yosemite in de middag via de Tioga Pass en overnacht in Lee Vining of Mammoth Lakes.
Je hebt nu een halve dag meer voor Yosemite. In Yosemite kun je ook grote Sequoia bomen zien.
Dag 8: Van Mammoth Lakes naar Death Valley. Op deze dag kun je Bodie, Mono Lake en Alabama Hills bezoeken.
Bodie: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... bodie.html
Mono Lake: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... olake.html
Alabama Hills: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/be ... hills.html
Ter vergelijking nog de info voor Sequoia: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... kings.html
Als je de info in de gegeven links doorneemt kun je zelf beslissen welke route je het mooist vindt.
Dag 7 wordt dan: verlaat Yosemite in de middag via de Tioga Pass en overnacht in Lee Vining of Mammoth Lakes.
Je hebt nu een halve dag meer voor Yosemite. In Yosemite kun je ook grote Sequoia bomen zien.
Dag 8: Van Mammoth Lakes naar Death Valley. Op deze dag kun je Bodie, Mono Lake en Alabama Hills bezoeken.
Ter vergelijking nog de info voor Sequoia: http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... kings.html
Als je de info in de gegeven links doorneemt kun je zelf beslissen welke route je het mooist vindt.
-
- Amerika-ontdekker
Yosemite - Las Vegas
In onze geplande route (zie bericht LA-SF-LV-LA) willen we gaan overnachten op Camp Curry. Van daar uit richting Death Valley. Is het raadzaam om een tussenstop te maken in bijvoorbeeld Bischop of Sequoia of kunnen we ook in 1x doorrijden? We gaan in Oktober. En is 1 dag in Deathvalley voldoende of is het raadzaam om een extra overnachting te nemen?
Heeft er ook iemand ervaring met Camp Curry of kunnen we beter een lodge of hotel boeken?
Alvast bedankt!
Heeft er ook iemand ervaring met Camp Curry of kunnen we beter een lodge of hotel boeken?
Alvast bedankt!
Laatst gewijzigd door markro op 31 mei 2013, 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Amerika-leek
-
- Amerika-ontdekker
Bedankt voor de tip Cees. Ik had zojuist een nieuw onderwerp geopend of het idd beter en mooier is om bijvoorbeeld via Bischop naar DV te rijden. Heeft u trouwens ervaring met Camp Curry?Cees A schreef:Voor alleen een snelle blik en een doorreis is de tijd die je doorbrengt in Yosemite en Sequoia inderdaad genoeg.
MVG Patrick
Amerika-leek
Re: Yosemite - Las Vegas
@patterik75, het juist niet de bedoeling om voor elke vraag een apart topic te openen. Jouw eerste topic is voldoende om daar alle vragen in te stellen. Elke keer dat iemand in dat topic post komt het weer bovenaan te staan.
-
- Amerika-ontdekker
Re: Yosemite - Las Vegas
Excuses. Is de eerste keer op een forum. Ik heb ook zoveel vragenHockey schreef:@patterik75, het juist niet de bedoeling om voor elke vraag een apart topic te openen. Jouw eerste topic is voldoende om daar alle vragen in te stellen. Elke keer dat iemand in dat topic post komt het weer bovenaan te staan.

Ik houdt het bij m'n vorige topic
Amerika-leek
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 18 Reacties
- 2601 Weergaves
-
Laatste bericht door Kokopelli