Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

FullSize-SUV & 6personen?

Hier kun je alles bedicussiëren over vervoer in en naar Amerika: vliegtickets, auto- en camperhuur, en openbaar vervoer.
Plaats reactie
LaurentVH
Amerika-ontdekker
Aantal x V.S. bezocht: 10

FullSize-SUV & 6personen?

Bericht door LaurentVH »

Deze week hier op dit forum terechtgekomen, eigenlijk door een verwijziging naar deze topic: http://forum.allesamerika.com/viewtopic ... 30&t=48318
Door de goeie info hier zo ook kunnen mee profiteren van de 'cheap' prijzen bij Alamo voor onze trip in november 2013. Nu blijkt dit forum wel een ware ontdekking voor verdere tripplanning en zal ik ook niet nalaten mijn eigen ervaringen hier geregeld te delen waar ik kan.
Op m'n vorige USA trips (10tal) heb ik telkens huurwagens bij Alamo geboekt, ofwel via een reisbureau hier in België van familie, ofwel gewoon online via alamo.com
Verschil deze keer is dat we met 6personen gaan, ipv gebruikelijk met 4 of 2pers.

In de Alamo booking wizard staat er bij het type 'FullSize-SUV' het label dat dit type tot 7 adults gaat, maar er staat eveneens bij 'Chevrolet Tahoe or similar vehicle'.
Nu had ik in het verleden had ik reeds 2 maal een Chevrolet Tahoe, maar daar stonden enkel 2 voorstoelen & 1 achterbank in = 5 personen.
Als voorbeeld heeft het model Chevrolet Suburban bijvoorbeeld wel de capaciteit voor 7pers door een extra achterbank.

Nu heb ik mijn boeking deze week online gemaakt, het type FullSize-SUV gekozen en de boeking bevestigd gekregen.
Om moeilijkheden ter plaatse te vermijden dacht ik eraan om Alamo even een vriendelijk mailtje te sturen met de melding dat wij arriveren met 6personen en of zij 'als comment' bij onze boeking kunnen vermelden dat er een FullSize-SUV dient voorzien te worden waar dan ook 6personen in kunnen zitten. Gewoon om te bekomen dat het Alamo rental station (LAX) daar die dag mee rekening kan houden (hopelijk)
Ik krijg echter een soort standaard reply terug, waarin ze zeggen dat ze dat niet kunnen garanderen en type/model steeds afhankelijk is van beschikbaarheid. Alsook dat speciale vragen bij pick-up dienen te gebeuren.

Nu, wat zouden jullie doen in dit geval?
1)Verder niks meer voor doen, arriveren zoals gezegd en ter plaatse vragen naar een FullSize-SUV die groot genoeg is voor 6pers en hopen dat die nog beschikbaar is?
2)Om zeker te zijn, een 2e wagen nog bijboeken (kleiner type) - eventueel ter plaatse annuleren indien deze overbodig blijkt?

Of wat zijn jullie ervaringen in zo'n kwestie?

Bedankt!
Pete.Z
Amerika-expert
Contacteer:

Re: FullSize-SUV & 6personen?

Bericht door Pete.Z »

Full-size, al passen er zes man in, heeft weinig ruimte voor bagage van iedereen, tenzij je erg weinig bij je hebt.
Misschien is een mini-van een optie?
michelly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 15
Contacteer:

Bericht door michelly »

Volgens mij zit er in een Fullsize SUV altijd een extra achterbank. Ik ben het met Pete.Z eens dat je dan niet zoveel plek overhoudt. Wij hadden vorig jaar een Chevrolet Suburban met 6 personen. Dat ging maar net maar wij hadden wel ook nog kampeerspullen bij. Je kunt overwegen om een roofbag aan te schaffen. Zo deden wij dat 2 jaar geleden. We hadden toen een Dodge Durango (maatje kleiner dan de Suburban) met 5 personen. Hier kun je zien hoe dat eruit zag.

Elly
Ruud2004
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 16

Bericht door Ruud2004 »

Zonder twijfel een Minivan! Heerlijk ruime auto's, veel comfort en vooral de Dodge/Chrysler Grand Caravan rijdt prima! Die "Roofbag" is een keuze, maar niet de mijne. (Dodge Durango is ook niet mis trouwens :thumbup: )
2004 Chicago/Great Lakes
2005 Chicago/Florida
2007 Chicago/ LV-LA
2009 Chicago-NYC
2011/14/16/22 Florida
2012 ZW USA/Hawaii
2013 Canada/NO USA
2015 ZW/USA
2017 en 2019 ZW Canada/USA
2018 NO Canada/USA

Onze reisverslagen via http://ruud2004.com
LaurentVH
Amerika-ontdekker

Bericht door LaurentVH »

Minivan twijfelen we aan omdat we in het verleden steeds SUV's gehuurd hebben, en we van oordeel zijn dat die prettiger cruisen dan Minivan's. Maar mss is dat oordeel fout, laat ik even in het midden.

Bedankt voor jullie reacties, we bespreken het nog even onder elkaar ;)
FreeMonkey
Amerika-ontdekker

Bericht door FreeMonkey »

Als je lekker wilt cruisen dan zou ik ook een mini-van aanraden. Rijdt toch wat beter dan een volgepropte SUV :lol:

Maar alsnog Suv's willen normaal wel wat sneller van hun plek zijn wat ook makkelijker is. Ikzelf wil wel een beetje een auto hebben met wat power ;)
Dr.Phlox
Amerikafan
Aantal x V.S. bezocht: 6
Contacteer:

Bericht door Dr.Phlox »

Hier wat foto's om je een idee te geven van de bagageruimten van een suburban. Wij waren met 5 personen.
Grz
Ton

Afbeelding

Afbeelding
Reisverslagen en foto's van Florida 2004, 2008, 2011, Californie 2013, rondreis West-USA 2015. rondje Denver - Denver 2018 en een week New York 2019 zijn te zien op : http://www.don-damen.nl
Hockey
Amerika-expert

Bericht door Hockey »

Let wel, een Suburban is een premium SUV, en geen fullsize SUV. Een Tahoe is een klasse kleiner dan een Suburban SUV en wel een fullsize SUV.
Dbacks2
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 5

Bericht door Dbacks2 »

Wij hadden de eerste 2 jaar een busje met z'n zessen. Dat was toen de jongste nog zo klein was dat we voor hem een bedje, rugdrager, kinderwagen mee hadden. Daarin heb je nooooit ruimte tekort :wink:
De latere jaren hadden we een Chrysler Town & Country / Chevrolet Grand Voyager (is dezelfde auto). Van en naar het hotel was het een beetje proppen/behelpen met de koffers maar het paste allemaal wel en je had 6 volledige en veilige zitplaatsen over. (om rond te reizen hadden we dan wel teveel mee, maar we konden met veel minder toe EN hadden anderhalve lege koffer mee om flink wat kleding mee terug te nemen!!)

Deze auto valt onder MPV (we reden toen thuis een Nissan Pathfinder (wel een SUV) maar daar konden we niet in om naar Schiphol te gaan... dat deden we met een taxi(busje)).
LaurentVH
Amerika-ontdekker

Bericht door LaurentVH »

Hockey schreef:Let wel, een Suburban is een premium SUV, en geen fullsize SUV. Een Tahoe is een klasse kleiner dan een Suburban SUV en wel een fullsize SUV.
OK, snap ik...maar welke klasse moet je dan aankruisen bij Alamo? Er is niks hoger dan 'FullSize SUV'.
eddepet71
Amerikakenner
Aantal x V.S. bezocht: 22

Bericht door eddepet71 »

Dr.Phlox schreef:Hier wat foto's om je een idee te geven van de bagageruimten van een suburban. Wij waren met 5 personen.
Grz
Ton

Afbeelding

Afbeelding

Ik zou iig niet met harde koffers reizen. Reis (sport) sporttassen zijn flexibeler en kun je makkelijker stouwen.
Klik hier voor afbeeldingen.
Yeehaw
Amerika-expert

Bericht door Yeehaw »

Met zijn zessen en bagage zou ik toch zeker een Suburban huren en niet een Tahoe. Premium 7 seater code PFAR
Plaats reactie
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer