Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
80 jaar en met camper door USA
-
- Amerika-newbie
80 jaar en met camper door USA
Hallo!
Ik maak me een beetje zorgen. Mijn moeder(78jr) gaat in december met haar vriend(80 jr) naar de USA. Ze gaan daar eerst op familiebezoek en gaan daarna met een gehuurde camper dan nog rondtoeren. Ik ken nog niet het hele reisplan, maar ik heb ooit eens vernomen van plaatsen in de US waar je een verhoogd risico hebt om als toerist overvallen te worden. Zeker als het om 2 bejaarden gaat.
Ze wilden eerst niet eens een mobiel meenemen, maar ze krijgen mijn mobiel mee(tri-band). Ik houd mijn hart al vast als die vriend van mijn moeder een camper moet gaan besturen, laat staan als er echt iets gebeurd.
Heeft er iemand advies of tips voor me? Ze gaan, maar ik wil zoveel mogelijk risico's van te voren elimineren!
Alvast bedankt!
Anne Marie
Ik maak me een beetje zorgen. Mijn moeder(78jr) gaat in december met haar vriend(80 jr) naar de USA. Ze gaan daar eerst op familiebezoek en gaan daarna met een gehuurde camper dan nog rondtoeren. Ik ken nog niet het hele reisplan, maar ik heb ooit eens vernomen van plaatsen in de US waar je een verhoogd risico hebt om als toerist overvallen te worden. Zeker als het om 2 bejaarden gaat.
Ze wilden eerst niet eens een mobiel meenemen, maar ze krijgen mijn mobiel mee(tri-band). Ik houd mijn hart al vast als die vriend van mijn moeder een camper moet gaan besturen, laat staan als er echt iets gebeurd.
Heeft er iemand advies of tips voor me? Ze gaan, maar ik wil zoveel mogelijk risico's van te voren elimineren!
Alvast bedankt!
Anne Marie
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zo crimineel is Amerika niet hoor,behalve misschien op TV.
Volgens mij kan je als 80-jarige van alle landen ter wereld het best door Amerika reizen,je ziet daar veel,heel veel senior citizens met de camper reizen!
Ik zou me geen zorgen maken,eerlijk gezegd,ik neem aan dat mensen die zoiets plannen en aandurven op die leeftijd niet echt 2 krakkemikkige wrakken zijn!
Ik hoop dat over 39 jaar ook nog steeds te doen!
Volgens mij kan je als 80-jarige van alle landen ter wereld het best door Amerika reizen,je ziet daar veel,heel veel senior citizens met de camper reizen!
Ik zou me geen zorgen maken,eerlijk gezegd,ik neem aan dat mensen die zoiets plannen en aandurven op die leeftijd niet echt 2 krakkemikkige wrakken zijn!
Ik hoop dat over 39 jaar ook nog steeds te doen!

-
- Amerika-expert
- Contacteer:
En bedenk je: Amerika rijdt vol van de oudjes in een camper. Zij zullen zeker niet de enige zijn!
Als zij zich daartoe nog in staat voelen, laat ze er dan maar lekker van genieten. Trouwens, moesten het je 18-jarige kinderen zijn, dan zou je je waarschijnlijk ook wel zorgen maken. Je geeft nu eenmaal om ze.
Als zij zich daartoe nog in staat voelen, laat ze er dan maar lekker van genieten. Trouwens, moesten het je 18-jarige kinderen zijn, dan zou je je waarschijnlijk ook wel zorgen maken. Je geeft nu eenmaal om ze.
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Partner van: Albert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Dat is toch fantastisch!!!!!! Wat een vooruitzicht en wij zijn ook niet de jongsten meer, maar op al onze reizen naar de USA hebben wij ons nog nooit ergens bedreigd gevoeld. Ik hoef ook geen telefoon mee, maar mijn betere helft wel. Ook een tri-band maar die werkt maar op heel weinig plaatsen!!! Ga de stad uit en weg is de verbinding. Laat ze maar een telefoonkaart kopen en/of gebruik maken van het internet bij bibliotheken
(vrijwel elk gat heeft wel een bib!) en misschien is het te overwegen geen RV te huren maar "gewoon" met de auto rond te trekken en in hotels overnachten?
Yeehaw{:o)-
(vrijwel elk gat heeft wel een bib!) en misschien is het te overwegen geen RV te huren maar "gewoon" met de auto rond te trekken en in hotels overnachten?
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist op de campgrounds zitten heel veel senioren. Het rijden met zo'n gevaarte moet je wel een beetje liggen, maar verder vind ik het fantastisch! Als je kiest voor de campings met faciliteiten zijn er ook altijd mensen die je helpen als er iets aan de hand mocht zijn.Yeehaw schreef: misschien is het te overwegen geen RV te huren maar "gewoon" met de auto rond te trekken en in hotels overnachten?
Ik denk niet zozeer aan het rijden Nieuwenoord, dat went snel genoeg, maar aan de husstle en bustle op de camping. Ik vind het voordeel van hotels dat je inchecked en meteel klaar bent. Wij pakken onze trolleys voor een paar dagen en de grote koffers komen nooit uit de kofferruimte.
Natuurlijk heeft alles zijn voor en tegen, maar wij ontmoetten ook vaak mensen alhoewel kampeerders van nature meer geneigd zijn om elkaar op te zoeken. Zoals gezegd, alles heeft zijn pro en contra.
Natuurlijk heeft alles zijn voor en tegen, maar wij ontmoetten ook vaak mensen alhoewel kampeerders van nature meer geneigd zijn om elkaar op te zoeken. Zoals gezegd, alles heeft zijn pro en contra.
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
Juist, alles heeft z'n voor en tegen. Ik vind die camper juist zo makkelijk omdat je alles bij de hand hebt en houdt. Toilet onderweg, bakje koffie wanneer je wil, je eigen bedje elke nacht, kleren in de kast ... En het af en aankoppelen van zaken op de camping: vijf minuten, hooguit.de husstle en bustle op de camping
Maar ok, ieder zijn meug, dat blijft toch zo.
-
- Amerika-newbie
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
In the middle of nowhere komt er toch altijd wel een auto langs hoor, zo afgelegen is het in Amerika meestal ook niet. Meest simpele tip: zet de motorkap van je auto open, dan komt er altijd hulp.
En het gekke is: je stapt toch bijna alleen uit waar je tankt, wat eet of kampeert, dus daar zijn ook praktisch altijd mensen. En als je écht wat onderweg overkomt, tja, dan blijft stilstaan en de motorkap open over ...
En het gekke is: je stapt toch bijna alleen uit waar je tankt, wat eet of kampeert, dus daar zijn ook praktisch altijd mensen. En als je écht wat onderweg overkomt, tja, dan blijft stilstaan en de motorkap open over ...
ik heb zelfs begrepen dat er in bepaalde staten een wet is dat wanneer er een witte zakdoek aan een auto hangt (als teken dat de auto panne heeft) je hulp MOET verlenen. Die hulp hoeft dan niet te zijn dat je uitstapt maar bijvoorbeeld in het eerstvolgende plaatsje een tankstation o.i.d. waarschuwt en deze kunnen dan vervolgens de hulpdiensten waarschuwen.
En ter bevestiging. Grote stille gebieden, je komt altijd wel een auto of iemand tegen!!
Groet,
Robert
En ter bevestiging. Grote stille gebieden, je komt altijd wel een auto of iemand tegen!!
Groet,
Robert
Onze vakantie was helemaal tegek. We willen absoluut terug en dan veel langer.
In de meeste staten met afgelegen gebieden (zoals Nevada) is het bij wet verplicht te stoppen bij een auto met de motorkap open.nieuwenoord schreef:Meest simpele tip: zet de motorkap van je auto open, dan komt er altijd hulp.
Dus ook al heeft het niks met de motor te maken: motorkap open en auto's moeten stoppen.
Mack
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
MW Drawings
2002: NY, NJ, PA, MI, IN, IL, WI, MN, ND, MT, WY, ID, WA
2005: NY, NJ, PA
2008: CA, NV, AZ, UT
2010: NY, CT, RI, MA, VT, NH, ME
2012: NY, CA, NV, AZ, UT
2013: NY
- Petra/VS
- Medebeheerder
- Contacteer:
En als ze dan echt Amerikaans willen doen, moeten ze deze bumpersticker op hun camper plakken
:

Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
-
- Amerika-expert
CompletelyRVFREAK schreef:ik heb zelfs begrepen dat er in bepaalde staten een wet is dat wanneer er een witte zakdoek aan een auto hangt (als teken dat de auto panne heeft) je hulp MOET verlenen. Die hulp hoeft dan niet te zijn dat je uitstapt maar bijvoorbeeld in het eerstvolgende plaatsje een tankstation o.i.d. waarschuwt en deze kunnen dan vervolgens de hulpdiensten waarschuwen.
Groet,
Robert

SEEING IS BELIEVING
- nieuwenoord
- Amerika-expert
- Contacteer:
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves