Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Jouw mooiste USA foto.... deel 3
- Stan.Gobien
- Techmod
- Aantal x V.S. bezocht: 10
- Contacteer:
Re: Jouw mooiste USA foto.... deel 3
Foto3 (yellowstone lake) van deel 1, sprint er bij mij uit. Foto3 van deel 2 lijkt een HDR te zijn of ben ik verkeerd? Wel ook zeer mooi, met prachtige wolken.
De foto met de boot een vogels voor de watervallen is echt magnifiek!
De foto met de boot een vogels voor de watervallen is echt magnifiek!
Flickr foto albums
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
California/Arizona/New Mexico 2024: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag427
Utah/Nevada/Colorado 2023: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag424
Texas/Lousiana 2022: https://reisverslagen.allesamerika.com/verslag418
Meer ...
- AlexBibi
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dank je Stan. Beide foto's van Yellowstone Lake zijn HDR. Samensmelting van 3 foto's: +2, 0,-2 stops op statief. Bewerkt met een HDR plugin in Lightroom. De wolken zijn echt...Stan.Gobien schreef:Foto3 (yellowstone lake) van deel 1, sprint er bij mij uit. Foto3 van deel 2 lijkt een HDR te zijn of ben ik verkeerd? Wel ook zeer mooi, met prachtige wolken.

2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
2012- Florida/Carribean Cruise
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
2011- Rocky Mountains/Custer SP/Yellowstone/Bryce/Zion/Grand Canyon/Monument Valley/Arches/Canyonland
- Jasmino
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 11
- Contacteer:
Wel mooie HDR's hoor, helemaal niet over de top (waar ik trouwens ook wel van houd hoor), maar echt heel natuurlijk!
Maarre, een plugin voor HDR in lightroom? Daar wil ik wel meer van weten. Is die gratis? Of al inclusief in LR4?
Ik werk al heel lang met LR, maar pas sinds een paar weken met LR4. Ben het nog aan het ontdekken, ik zie best veel verschillen...
Maarre, een plugin voor HDR in lightroom? Daar wil ik wel meer van weten. Is die gratis? Of al inclusief in LR4?
Ik werk al heel lang met LR, maar pas sinds een paar weken met LR4. Ben het nog aan het ontdekken, ik zie best veel verschillen...
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
Winston Churchill
Hier schrijf ik over wat mij bezighoudt in mijn leven. Lees mee en laat een berichtje achter, leuk!
- Q-BiC
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 8
- Contacteer:
Waarschijnlijk LR/Enfuse?
USA '06: NYC // USA '09: Denver - San Francisco // USA '10: Phoenix - Las Vegas // USA '11: Hawaii
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
USA '12: Denver - Denver // USA/CND '13: Seattle - Denver // Iceland '14 // USA/CND '16: Seattle - Seattle // USA '18: Denver - Denver
Blog // Photo Album
- AlexBibi
- Amerika-ontdekker
- Aantal x V.S. bezocht: 3
Dag Q-BiC, nee, geen Enfuse, maar Photomatix van HDR Soft: http://www.hdrsoft.com/download.html#pmlQ-BiC schreef:Waarschijnlijk LR/Enfuse?
$99,- voor de Pro licentie is echt de moeite waard. Seamless integratie in Lightroom, prima presets voor de gevorderde amateur én genoeg settings om het beste uit twee of meer identieke foto's te halen of compleet los te gaan met extreme HDR. Ben ook nog veel aan het ontdekken, maar ben wel blij dat ik in 2011 al veel bronmateriaal geschoten heb tijdens onze drie weken door het Zuidwesten. In september van dit jaar herhalen aan de Oost kust... Lighthouses HDR!!!!
Nou, dan kun je je borst nat maken... Lightroom 5 komt eraan!!! En beter geprijsd dan z'n voorgangers!Jasmino schreef:Ik werk al heel lang met LR, maar pas sinds een paar weken met LR4. Ben het nog aan het ontdekken, ik zie best veel verschillen...
2013- Boston/Cape Cod/Adirondacks/Niagara/Finger Lakes/Gettysburg/Shenandoah/Washington
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
In mijn zoektocht n.a.v. jouw berichtje had ik ook gevonden dat voor Photomatix inmiddels een plug-in beschikbaar was voor LR. Die heb ik gelijk gedownload, maar ik ben mijn serienummer kwijt, kan dus nog niet proberen. Eerst even mijn support mail afwachten.
"A pessimist sees the difficulty in every opportunity; an optimist sees the opportunity in every difficulty"
Winston Churchill
Winston Churchill
- Jasmino
- Amerika-expert
- Contacteer:
AlexBibi, nogmaals grote dank! Het is mij inmiddels ook gelukt om de plugin te installeren en uitproberen, het heeft wat voeten in de aarde gehad, maar het werkt. En hoe! Ik ga nu aan de slag met de bewerking van mijn foto's van Marokko, en deze plug in gaat me veel tijd besparen!
Winston Churchill
Winston Churchill
- Marenko
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Ik heb toevallig van de week dezelfde plug-in voor Aperture geïnstalleerd.
Daar is hij dus ook voor beschikbaar.
Daar is hij dus ook voor beschikbaar.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Ik gebruik ook Photomatix als ik met HDR wil werken, vind het een prima programma.
Hier zijn nog wat recente foto's van onze omgeving:
Zichten vanuit New Westminster Pier Park (dichtbij Vancouver, BC, Canada) met zicht op de Fraser River en de bergen:

Zichten vanop Burnaby Mount Park (dichtbij Vancouver, BC, Canada) met zichten op downtown Vancouver, Indian Arm (18km lange fjord) en de bergen:

Groetjes,
Ann
Hier zijn nog wat recente foto's van onze omgeving:
Zichten vanuit New Westminster Pier Park (dichtbij Vancouver, BC, Canada) met zicht op de Fraser River en de bergen:

Zichten vanop Burnaby Mount Park (dichtbij Vancouver, BC, Canada) met zichten op downtown Vancouver, Indian Arm (18km lange fjord) en de bergen:

Groetjes,
Ann
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Tijdens onze laatste reis hebben we heel veel watervallen gezien. Het was nog een heel avontuur om Abiqua Falls te bereiken (lastige dirtroad, vrij moeilijke hike), maar dat maakt het alleen maar mooier als je dan uiteindelijk die waterval voor je ziet. De waterval zelf was niet heel bijzonder, gewoon recht toe recht aan, maar de omgeving was helemaal geweldig. Een soort van amfitheater bestaande uit kleurrijke basalten kolommen, echt prachtig!!

http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
http://www.ontdek-amerika.nl" onclick="window.open(this.href);return false; : veel foto's, veel info, en uitgebreide reisverslagen.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
2 foto's, niet omwille van de kwaliteit ervan (snapshots uit GoPro), maar wel om de nietigheid te tonen van onze auto tov van de omgeving van de John's Canyon Road.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Wow wat een geweldige foto! Hoe krijg je dat water zo mooi?Henriëtte schreef:Tijdens onze laatste reis hebben we heel veel watervallen gezien. Het was nog een heel avontuur om Abiqua Falls te bereiken (lastige dirtroad, vrij moeilijke hike), maar dat maakt het alleen maar mooier als je dan uiteindelijk die waterval voor je ziet. De waterval zelf was niet heel bijzonder, gewoon recht toe recht aan, maar de omgeving was helemaal geweldig. Een soort van amfitheater bestaande uit kleurrijke basalten kolommen, echt prachtig!!
Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- Henriëtte
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 18
- Contacteer:
Missie geslaagdkalaman schreef:2 foto's, niet omwille van de kwaliteit ervan (snapshots uit GoPro), maar wel om de nietigheid te tonen van onze auto tov van de omgeving van de John's Canyon Road.

Guido, ook jouw foto's zijn erg mooi. Valley of Fire is zo'n fotogeniek park, ik heb echt een zwak voor dit soort weg-kringelt-door-rotslandschap-foto's. En dat eekhoorntje staat er prachtig op, zo z'n koppie scherp en de staart niet scherp, dat vind ik erg mooi. Alleen de HDR-bewerking, daar ben ik niet zo'n fan van, maar ja, dat is een kwestie van smaak uiteraard.
LindaH schreef:Hoe krijg je dat water zo mooi?
Voor de watervallen nemen we altijd een statief mee, zodat een lange sluitertijd mogelijk is. Door die lange sluitertijd krijg je dat flow-effect.
http://www.picturEyes.com" onclick="window.open(this.href);return false; : met o.a. een collectie van onze favoriete USA-foto's.
- guido09
- Amerikafan
- Aantal x V.S. bezocht: 7
- Contacteer:
Henriëtte, die HDR foto's ben ik nog mee aan het stoeien. Ik wil ze eigenlijk zo natuur getrouw mogelijk krijgen met zoveel mogelijk detaillering. Valt me nog niet mee moet ik zeggen.Henriëtte schreef: Guido, ook jouw foto's zijn erg mooi. Valley of Fire is zo'n fotogeniek park, ik heb echt een zwak voor dit soort weg-kringelt-door-rotslandschap-foto's. En dat eekhoorntje staat er prachtig op, zo z'n koppie scherp en de staart niet scherp, dat vind ik erg mooi. Alleen de HDR-bewerking, daar ben ik niet zo'n fan van, maar ja, dat is een kwestie van smaak uiteraard.
Watervallen is een van mijn favorieten klik momenten en die van jou staan er prachtig op.
Nog bedankt want mede door jou website hebben we een onvergetelijke reis gemaakt

- Doockles
- Amerika-expert
- Partner van: Pietro
- Aantal x V.S. bezocht: 4
Mooie foto's weer! 
Ik moet zeggen dat ik ook niet zo'n HDR fan ben, maar ik vind deze wel mooi. Niet overdreven.

Ik moet zeggen dat ik ook niet zo'n HDR fan ben, maar ik vind deze wel mooi. Niet overdreven.

Onze reisverslagen:
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
2008: Phoenix - San Francisco
2010: Phoenix - Las Vegas
2011: Phoenix - Las Vegas
2012: Denver - Las Vegas
-
- Amerikakenner
- Aantal x V.S. bezocht: 13
- Contacteer:
Zijn weer aardig wat mooie foto's bijgeplaatst.
@Ann: iedere keer als ik die foto's van jou in de omgeving ziet kijk ik hier uit het raam ( en zie dan reeds 6 jaar een bouwterrein liggen ) krijg ik de neiging om langdurig die kant op te gaan van die mooie platen.
@ Henriette: heel geslaagde foto zo van die waterval met voorgrond en zijkant. Ik vind het in veel gevallen mooi om foto's van een waterval met hoge sluitertijd te maken maar niet altijd. Deze leent zich wat mij betreft heel goed hiervoor.
@ Kalaman: ik moest eerst zoeken waar de auto stond
@ Guido: Mooie foto's van herkenbare plaatsen als VoF , Zion en Bryce. De HDR bewerking zo is niet mijn ding maar smaken verschillen.
@Ann: iedere keer als ik die foto's van jou in de omgeving ziet kijk ik hier uit het raam ( en zie dan reeds 6 jaar een bouwterrein liggen ) krijg ik de neiging om langdurig die kant op te gaan van die mooie platen.
@ Henriette: heel geslaagde foto zo van die waterval met voorgrond en zijkant. Ik vind het in veel gevallen mooi om foto's van een waterval met hoge sluitertijd te maken maar niet altijd. Deze leent zich wat mij betreft heel goed hiervoor.
@ Kalaman: ik moest eerst zoeken waar de auto stond

@ Guido: Mooie foto's van herkenbare plaatsen als VoF , Zion en Bryce. De HDR bewerking zo is niet mijn ding maar smaken verschillen.
- AnnInBC
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Frans: Dank je wel!!! Ik heb de laatste weken veel gewerkt en er bleef maar weinig tijd over om foto's te gaan nemen, dus bleef ik binnen de 15 minuten van ons thuis. Vandaag en morgen heb ik een dagje vrij en het zou mooi weer zijn...dus morgen ga ik denk ik op pad met de camera (en ons dochtertje) en ik denk dat ik de omgeving North Vancouver - West Vancouver eens ga onveilig maken!
Henriette: Schitterende foto van die waterval, ik vind het net heel erg mooi als watervallen met een trage sluitertijd genomen zijn...maar in sommige situaties kan ik me wel bedenken dat je dat niet altijd moet doen.
Kalaman: Ik hou wel van zulke foto's, zo kan je echt zien hoe immens het landschap eigenlijk wel is!
Guido: Prachtige foto's en ik vind de HDR geslaagd! Ik ben een fan van HDR en prul er zelf ook wel wat mee, soms zijn foto's die meer natuurlijk zijn het beste...maar soms zie ik ook wel graag de wat overdreven HDR foto's, maar liefst niet te overdreven!

Henriette: Schitterende foto van die waterval, ik vind het net heel erg mooi als watervallen met een trage sluitertijd genomen zijn...maar in sommige situaties kan ik me wel bedenken dat je dat niet altijd moet doen.
Kalaman: Ik hou wel van zulke foto's, zo kan je echt zien hoe immens het landschap eigenlijk wel is!
Guido: Prachtige foto's en ik vind de HDR geslaagd! Ik ben een fan van HDR en prul er zelf ook wel wat mee, soms zijn foto's die meer natuurlijk zijn het beste...maar soms zie ik ook wel graag de wat overdreven HDR foto's, maar liefst niet te overdreven!
-
- Amerikafan
- Partner van: RemcoUSA
- Aantal x V.S. bezocht: 2
Bedankt! Ik ga het proberen de a.s. vakantieHenriëtte schreef:LindaH schreef:Hoe krijg je dat water zo mooi?
Voor de watervallen nemen we altijd een statief mee, zodat een lange sluitertijd mogelijk is. Door die lange sluitertijd krijg je dat flow-effect.

Maak vooral veel werk van je vrije tijd.
- kalaman
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 24
- Contacteer:
tijdens het sorteren kwam ik vandaag nog deze tegen op het slickrock plateau bij Five Holes Arch. Bij deze lucht en met nog heel wat km's dirt road voor de boeg hebben we ons daar snel uit de voeten gemaakt...
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 16 Reacties
- 19832 Weergaves
-
Laatste bericht door Martin & Marianne
-
- 6 Reacties