Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!

Mijn vriend en ik willen trouwen!(leeftijd verschil)!?

Vragen over de mogelijkheden van emigratie naar de Verenigde Staten horen thuis in dit forum.
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

phillybilly schreef:Sjongejonge wat een gedoe om een paar meningen zeg!
Volgens mij zit Xerxes er nog meer mee dan de topicstartster zelf :roll:
De mensen hier geven goedbedoelde adviezen, delen ervaringen met elkaar en helpen elkaar met dingen uitzoeken waar mogelijk......
Zelfs als zou een mening geven over de relatie niet gevraagd zijn, dan vind ik ARROGANTIE nog steeds een heel ander begrip.

Buffy2007: ik wens je veel geluk met je vriend en ik hoop dat alles gaat lukken zoals je wilt.....
:roll:

Arrogance per Merriam-Webster:

arrogance
One entry found for arrogance.

Main Entry: ar·ro·gance
Pronunciation: 'er-&-g&n(t)s, 'a-r&-
Function: noun
: an attitude of superiority manifested in an overbearing manner or in presumptuous claims or assumptions
Live and let live is what I aspire to
American
Californian
Appie
Amerika-ontdekker
Contacteer:

Bericht door Appie »

Xerxes schreef:doi, ze vraagt om tips omtrent de emigratie procedure, niet jouw mening (wat nogal arrogant is) over haar relatie van drie weken etc. Ze vroeg niet wat je daar van vond. Maar goed, het laat je dus goed voelen om iemands relatie te kwalificeren naar jou criteria, en je gebruikt dus woorden zoals tips en 'is alles welkom' (die door initial poster contextueel gebruikt zijn, volgens mij vraagt zij bv geen advies om hoe de afwas te doen of met welk merk wc papier haar kont te vegen, waar jij overigens geen advies over geeft) om dit te doen.

Ik heb indirecte ervaring met dit soort emigratie procedures, ik heb veel vrienden geholpen met deze procedures, dus enige kennis heb ik.
Precies, ze vraagt tips omtrent emmigratie en aangezien het op basis is van een (aanstaand) huwelijk, waarin haar relatie dus een rol speelt voor het verkrijgen van een visa reageer ik vanuit deze context hierop. Je opmerkingen over 'kwalificeren naar mijn criteria' raakt kant noch wal - de opmerkingen over haar relatie kun je tweeledig zien: enerzijds een vraagsstelling of ze zich bewust is van de grootte van de stap die ze neemt, anderzijds een mening hoe haar huidige situatie over komt op derden (op basis van de gegevens die zij vergeven heeft). Dat deze meningen verschillend kunnen zijn, dat is een logisch gevolg van de mensen met verschillende meningen (zie alleen al de responses in deze thread). Diengevolge geldt dus ook dat mensen die haar aanvraag beoordelen ook een negatieve of positieve mening hebben omtrent het 'hoe lang hebben jullie echt met elkaar doorgebracht' en vraagtekens kunnen hebben omtrent de intentie van deze aanvraag. Nu was mijn opmerking voornamelijk gericht op individuele bewustwoording van de komende stappen, maar ook om weer te geven hoe de door haar beschreven situatie over kan komen op derden.

Waarom deze opmerkingen? Ikzelf heb een maand geleden mijn K1 interview (dus een visa aanvraag op basis van een aanstaand huwelijk) gehad en onderdeel hiervan was het verantwoorden van hoelang je met elkaar hebt doorgebracht. Je zult ze moeten overtuigen dat het hier geen schijnhuwelijk betreft en, ja dit is mijn mening, er zelf volledig van overtuigd te zijn dat je zelf wil trouwen.

Enfin of het arrogant is om wat dieper op de zaak in te gaan dat mag je zelf bepalen, maar ik ben in dat geval liever arrogant dan kortzichtig.
Laatst gewijzigd door Appie op 03 okt 2006, 19:46, 1 keer totaal gewijzigd.
phillybilly
Amerika-expert
Aantal x V.S. bezocht: 9

Bericht door phillybilly »

Xerxes schreef: Arrogance per Merriam-Webster:

arrogance
One entry found for arrogance.

Main Entry: ar·ro·gance
Pronunciation: 'er-&-g&n(t)s, 'a-r&-
Function: noun
: an attitude of superiority manifested in an overbearing manner or in presumptuous claims or assumptions
WAT?!?!?!
Geloof niet dat dit nu echt relevant is....
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Appie

Sommige mensen denken altijd dat ze meer weten dan een ander :)
Loek
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door Loek »

You need to work on your aspirations...
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Loek schreef:

You need to work on your aspirations...
pathetic, I actually do. I am not perfect but I try.
Laatst gewijzigd door Xerxes op 03 okt 2006, 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

Color01 schreef:Appie

Sommige mensen denken altijd dat ze meer weten dan een ander :)
En sommige mensen weten meer dan een ander!
American
Californian
Xerxes
Amerikafan

Bericht door Xerxes »

PeeJay schreef:
Xerxes schreef:
:roll: Whatever, PeeJay, je reactie sluit niet aan op de mijne, leuk geprobeerd! Lees en begrijp de context en kom niet aan met luie absolute statements. :wink:

Het gaat niet over meningen geven, het gaat erover dat wanneer iemand een vraag stelt over een emigratie procedure en een beetje info over zijn/haar relatie geeft, dat er sommige mensen zijn op dit forum die dan hun ongevraagd advies geven over dat persoons relatie (dus niet de procedure, of problemen rond de procedure omdat er mogelijkerwijs geen genoeg bewijs is), sommige posters nemen aan dat zij advies kunnen en moeten geven over dat persoons relatie (specifically), zetten genoemde relatie, naar hun maatstaven, in kwestie. Ik vind dat vreemd en in veel gevallen arrogant.

Ik suggereer niet dat iemand geen mening kan geven (so read before you react!), maar het is presumptive en arrogant om meteen iemands relatie in kwestie te stellen. Als de poster twijfels heeft of haar 3-weken relatie uitzal bloeien tot 'forever' (something not even marriage guarantees) en hier advies over wilt hebben zal zij ernaar vragen. Voorderest is het NOYB!
En om je eigen woorden te gebruiken, ik denk (en dat is mijn mening) dat jou reacties absoluut niet aansluiten bij de rest van de reacties. En dat blijkt wel weer uit de reacties op jou reactie. En over arrogantie gesproken, denk ik (weer mijn mening) dat jij nogal arrogant denkt over de reacties van andere forummers, terwijl dat niet aan jou gericht was dus evenmin jou zaakje is.... get my drift?

Dus take it easy...

/PeeJay
blablabla om je gerust te stellen, je hebt 100% gelijk! ***** Persoonlijke belediging en taal, die niet op dit forum past verwijderd. Petra
American
Californian
Color01
Amerika-expert

Bericht door Color01 »

Xerxes schreef:
blablabla om je gerust te stellen, je hebt 100% gelijk! *****!

Dat soort taal heb je zeker hier niet op deze forum geleerd :?:

Nee, en die wordt hier ook niet op prijs gesteld. Petra
Petra/VS
Medebeheerder
Contacteer:

Bericht door Petra/VS »

Graag een einde aan deze meta-discussie (=de mening over een mening over een mening van die ander etc.) maken. Terug naar het topic nu.
Boek hier uw Nederlandstalige rondleidingen in en rond Washington DC
Dagboek over ons leven in de VS(reisverslagen rechtse kolom)
"Heaven and Earth never agreed to frame a better place for man's habitation than Virginia"~Capt. John Smith
houstonwehaveaproblem
Amerika-expert

Bericht door houstonwehaveaproblem »

Niemand kan jou een antwoord geven op je vraag, omdat niemand hier weet wat Immigrations zal beslissen als jij op basis van de gegevens die je ons hier geeft een aanvraag doet.
Als je bang bent dat je niet geloofwaardig overkomt, dan zul je manieren en bewijzen moeten vinden en verzamelen om wèl geloofwaardig te zijn. Dingen die je kunt doen is brieven, emails, foto's e.d. verzamelen. Een emigratie-advocaat kan je misschien helpen om je papieren duidelijk te krijgen en je helpen met indienen van je aanvraag. Maar ook dat is geen garantie voor een positieve beslissing van Immigrations.
You can't change the direction of the wind, but you can adjust your sails.
Reisverslag Nationale Parken Westen: http://reisverslagen.allesamerika.com/verslag205";
fcolos
Amerikakenner

Bericht door fcolos »

Als een stel totaal onbekenden al zo op je plannen reageert, hoop ik niet dat het met je familie ook zo verloopt, haha.
Ik zou alleen de berichtjes lezen die positief en opbouwend zijn. Ga d'rvoor! (Mensen hebben mij ook vaak zat verteld dat ik niet wijs ben, haha)
"You're drunk again."
"No, I'm just exhausted 'cause I've been up all night drinking."
buffy2007
Amerika-newbie

Bericht door buffy2007 »

People, take it easy!
iedere heeft zijn meining, en het is ok...ik heb genoeg info zo! thanks allemaal!!

The buffy!
Becs08
Amerikakenner

Bericht door Becs08 »

buffy2007 schreef:ik heb genoeg info zo! thanks allemaal!!

The buffy!
Succes! :wink: Houdt ons op de hoogte
onze blog - Bouwmanfamily
mar75
Amerika-ontdekker

Bericht door mar75 »

Buffy,

Je kunt ook info krijgen op visajourney.com. :idea: Probeer zoveel mogelijk te lezen en je te verdiepen zodat je/jullie een goeie afweging kunnen maken en neem de tijd ervoor. Tot die tijd geniet lekker van elkaar en maak je geen zorgen. Ga voor wat je hart je ingeeft. Ik wens je alle geluk toe! :wink:
kastelke
Amerika-expert
Contacteer:

Bericht door kastelke »

Wat ik me nou afvraag: stel, je doet een aanvraag, en ze wijzen die af (omdat zij het vermoeden hebben dat je niet uit liefde trouwt maar enkel om de Green Card te krijgen), mag je dan na een tijdjes alsnog een aanvraag doen voor een huwelijk met diezelfde persoon? Hoe lang moet je daar dan tussen laten? Of is dat niet meer mogelijk?
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
buffy2007
Amerika-newbie

Bericht door buffy2007 »

geen idee, weet iemand het aantwoord?

Trouwens ben nu bezig met visum voor Canada, zo ben ik tenmiste dicht bij mij lief en we kunnen dan rustig aan doen!
Plaats reactie
  • Vergelijkbare Onderwerpen
    Reacties
    Weergaves
    Laatste bericht
AllesAmerika.com Forum : Disclaimer