Xerxes schreef:doi, ze vraagt om tips omtrent de emigratie procedure, niet jouw mening (wat nogal arrogant is) over haar relatie van drie weken etc. Ze vroeg niet wat je daar van vond. Maar goed, het laat je dus goed voelen om iemands relatie te kwalificeren naar jou criteria, en je gebruikt dus woorden zoals tips en 'is alles welkom' (die door initial poster contextueel gebruikt zijn, volgens mij vraagt zij bv geen advies om hoe de afwas te doen of met welk merk wc papier haar kont te vegen, waar jij overigens geen advies over geeft) om dit te doen.
Ik heb indirecte ervaring met dit soort emigratie procedures, ik heb veel vrienden geholpen met deze procedures, dus enige kennis heb ik.
Precies, ze vraagt tips omtrent emmigratie en aangezien het op basis is van een (aanstaand) huwelijk, waarin haar relatie dus een rol speelt voor het verkrijgen van een visa reageer ik vanuit deze context hierop. Je opmerkingen over 'kwalificeren naar mijn criteria' raakt kant noch wal - de opmerkingen over haar relatie kun je tweeledig zien: enerzijds een vraagsstelling of ze zich bewust is van de grootte van de stap die ze neemt, anderzijds een mening hoe haar huidige situatie over komt op derden (op basis van de gegevens die zij vergeven heeft). Dat deze meningen verschillend kunnen zijn, dat is een logisch gevolg van de mensen met verschillende meningen (zie alleen al de responses in deze thread). Diengevolge geldt dus ook dat mensen die haar aanvraag beoordelen ook een negatieve of positieve mening hebben omtrent het 'hoe lang hebben jullie echt met elkaar doorgebracht' en vraagtekens kunnen hebben omtrent de intentie van deze aanvraag. Nu was mijn opmerking voornamelijk gericht op individuele bewustwoording van de komende stappen, maar ook om weer te geven hoe de door haar beschreven situatie over kan komen op derden.
Waarom deze opmerkingen? Ikzelf heb een maand geleden mijn K1 interview (dus een visa aanvraag op basis van een aanstaand huwelijk) gehad en onderdeel hiervan was het verantwoorden van hoelang je met elkaar hebt doorgebracht. Je zult ze moeten overtuigen dat het hier geen schijnhuwelijk betreft en, ja dit is mijn mening, er zelf volledig van overtuigd te zijn dat je zelf wil trouwen.
Enfin of het arrogant is om wat dieper op de zaak in te gaan dat mag je zelf bepalen, maar ik ben in dat geval liever arrogant dan kortzichtig.