Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Reis / Zorgverzekering voor O1 visum
Re: Reis / Zorgverzekering voor O1 visum
Je gaat niet 'echt' in de VS wonen? Want als je 8 maanden van het jaar in het buitenland verblijft zou je je offcieel moeten uitschrijven. Nu zal er op zich geen haan naar kraaien denk ik, dus niets let je om je niet uit te schrijven, maar je moet er wel zeker van zijn dat je verzekeringen blijven uitbetalen, en dat ze bij een groot bedrag niet opeens gaan steigeren en erover gaan vallen dat je onterecht nog gebruik maakt van de Nederlandse zorgverzekering.
Terug in Texas!
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Als je van iemand van de Zorgverzekering op papier hebt dat het geen probleen is dat jij de komende paar jaren telkens een maand of 8 buiten Nederland zal wonen en ook daar je inkomen zal genereren, dat je dus in het buitenland (buiten Europa!) werkt en dus niet gewoon even op vakantie bent, dan heb je in ieder geval iemand om aan de oren te trekken als nadien blijkt dat dat toch niet 'geen probleem' was. 
Het komt in ieder geval niet overeen met wat op de website van de Zorgverzekering staat, want de VS vallen helemaal niet onder de zogenaamde verdragslanden:

Het komt in ieder geval niet overeen met wat op de website van de Zorgverzekering staat, want de VS vallen helemaal niet onder de zogenaamde verdragslanden:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenl ... anden.htmlEerste-werkdaglanden
Gaat u werken in één van de volgende landen, dan vervalt vanaf de eerste werkdag uw Nederlandse zorgverzekering:
Australië
Canada
Chili
Egypte
Japan
Kanaaleilanden
Man
Nieuw-Zeeland
Uruguay
Verenigde Staten
Zuid-Korea
Elke
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
Ons leven in Oakville, ON
*PR in Canada sinds 2010* - *Canadian Citizen sinds Februari 2016* - *DV-2017 winnaar met Case number EU11xxx*
-
- Amerika-expert
- Contacteer:
Zelfs als je zegt dat je in Nederland woont, maar in het buitenland werkt, dan vervalt vanaf dag 1 je Zorgverzekering:
Wonen in Nederland, werken in het buitenland:
Ik vrees dat je dus in de problemen komt indien je aanspraak wenst te maken op je dekking.
Wonen in Nederland, werken in het buitenland:
http://www.cvz.nl/verzekeringen/buitenl ... nland.htmlKies uw specifieke situatie
1.Werkt u in een verdragsland of eerste werkdag-land? Uw Nederlandse zorgverzekering vervalt. Sluit een ziektekostenverzekering af in het land waar u werkt.
Ik vrees dat je dus in de problemen komt indien je aanspraak wenst te maken op je dekking.
Elke
Helemaal consequent is de CVZ trouwens niet in haar berichtgeving, want dit vind ik ook op hun site:
Ik werk in een niet-verdragsland. Hoe ben ik verzekerd?
U blijft in Nederland verzekerd als u in dat land korter dan 3 maanden aaneengesloten werkt. Ook als u in het buitenland werkt voor een in Nederland gevestigde werkgever, blijft u gewoon in Nederland verzekerd. In alle andere gevallen moet u een ziektekostenverzekering afsluiten in het land waar u werkt. Uw gezinsleden moeten in Nederland een zorgverzekering afsluiten.
Ik werk in een niet-verdragsland. Hoe ben ik verzekerd?
U blijft in Nederland verzekerd als u in dat land korter dan 3 maanden aaneengesloten werkt. Ook als u in het buitenland werkt voor een in Nederland gevestigde werkgever, blijft u gewoon in Nederland verzekerd. In alle andere gevallen moet u een ziektekostenverzekering afsluiten in het land waar u werkt. Uw gezinsleden moeten in Nederland een zorgverzekering afsluiten.
-
- Amerika-expert
Nederland in- en uitgaan is natuurlijk nooit een probleem als je een Nederlands paspoort hebt. De VS zou de enige zijn die problemen zou kunnen maken met toegang tot het land. Maar daar heb je een visum voor, dus dat zal geen probleem horen te zijn.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
Het gaat om 8 maanden binnen 12 maanden, dus na 8 maanden even een paar weken naar NL en dan weer terug is niet voldoende, dan zou je je nog steeds moeten uitschrijven.dimona schreef:Acht maanden schijnt de grens te zijn
Terug in Texas!
Ja precies: maximaal 8 maanden per jaar buiten Nederland, minimaal 4 maanden per jaar in Nederland.
Iemand wil in de US wonen en werken. En gaat dan proberen de Ned. voordelen te kunnen houden. Bij mijn weten moet je je uitschrijven en ben je rechten op werknemers ea. voorzieningen kwijt, zodra je langer dan drie maanden Ned. uit bent. (Tenzij je onder studenten/stagiaire regeling valt.) Zo is het mij ooit verteld. Maar het kan acht maanden zijn (geworden). Of de regel kan voor bevolkingsregister etc. verschillen van bedrijfsvereniging dan wel volksverzekeringen (?)
Het visum heet non-immigrant omdat je een non-immigrant bent voor USCIS regulations. Echter - behalve in het eerste jaar waarin je voor Non-Resident status kunt kiezen belastingtechnisch - ben je inwoner (resident) van de United States. Met alle voor- en nadelen.
Het visum dat je hebt is multiple entry, maar dat heeft verder geen invloed op je resident zijn. Zodra je meer dan een aantal dagen (ik dacht 183) in een jaar in de US bent, tel je als resident.
Zo moet je belastingen betalen over in ieder geval je in de US verdiende inkomen, zowel Fed. als CA (de staat waarin je gevestigd bent). Je moet ook een CA rijbewijs halen. Dat je visum een O-1 visum is maakt vlgs. mij niets uit in vergelijking met H-1B. L-1, etc. Je kunt ook belastingplichtig zijn over buiten US verdiend inkomen, wel kunnen al betaalde belatingen/premies verrekend worden.
Alleen de studie/stage visa hebben andere regels als het om belastingen gaat voorzover ik weet.
Je hebt toch een SS nummer ? Je zult ook afdrachten zult voor SS/Medicare.
Wie in de US woont/werkt heeft voor ziektenkosten of een expat verz. nodig of moet zich in de US verzekeren. Lukt het in de US een verzekeraar te vinden - bv. Kaiser Permanente - dan heeft men meestal het eerste/eerste anderhalf jaar geen recht op vergoedingen voor iets dat een 'existing condition' is.
Ziektenkostenverz. in de US is niet eenvoudig te krijgen, velen worden geweigerd als niet-verzekerbaar, en als je het kunt krijgen is het duur. Wat ik me afvraag is of de agent bij wie TS nu client is, geen verzekerings-mogelijkheden biedt. De beste manier om verzekerd te zijn in de US is via een groepsverzekering aangeboden door een werkgever.
In hoeverre eea. gaat veranderen volgend jaar met ObamaCare is en vraag. Ik las dat voor legal immigrants de vereiste van mandated purchase of health insurance coverage ook geldt. In hoeverre dekking middels een buitenlandse verzekeraar dan telt is de volgende vraag.
Het visum heet non-immigrant omdat je een non-immigrant bent voor USCIS regulations. Echter - behalve in het eerste jaar waarin je voor Non-Resident status kunt kiezen belastingtechnisch - ben je inwoner (resident) van de United States. Met alle voor- en nadelen.
Het visum dat je hebt is multiple entry, maar dat heeft verder geen invloed op je resident zijn. Zodra je meer dan een aantal dagen (ik dacht 183) in een jaar in de US bent, tel je als resident.
Zo moet je belastingen betalen over in ieder geval je in de US verdiende inkomen, zowel Fed. als CA (de staat waarin je gevestigd bent). Je moet ook een CA rijbewijs halen. Dat je visum een O-1 visum is maakt vlgs. mij niets uit in vergelijking met H-1B. L-1, etc. Je kunt ook belastingplichtig zijn over buiten US verdiend inkomen, wel kunnen al betaalde belatingen/premies verrekend worden.
Alleen de studie/stage visa hebben andere regels als het om belastingen gaat voorzover ik weet.
Je hebt toch een SS nummer ? Je zult ook afdrachten zult voor SS/Medicare.
Wie in de US woont/werkt heeft voor ziektenkosten of een expat verz. nodig of moet zich in de US verzekeren. Lukt het in de US een verzekeraar te vinden - bv. Kaiser Permanente - dan heeft men meestal het eerste/eerste anderhalf jaar geen recht op vergoedingen voor iets dat een 'existing condition' is.
Ziektenkostenverz. in de US is niet eenvoudig te krijgen, velen worden geweigerd als niet-verzekerbaar, en als je het kunt krijgen is het duur. Wat ik me afvraag is of de agent bij wie TS nu client is, geen verzekerings-mogelijkheden biedt. De beste manier om verzekerd te zijn in de US is via een groepsverzekering aangeboden door een werkgever.
In hoeverre eea. gaat veranderen volgend jaar met ObamaCare is en vraag. Ik las dat voor legal immigrants de vereiste van mandated purchase of health insurance coverage ook geldt. In hoeverre dekking middels een buitenlandse verzekeraar dan telt is de volgende vraag.
-
- Amerika-expert
Kijk of je lid kan worden van een vakbond of een soortgelijke organisatie van mensen in hetzelfde beroep. Die groepen hebben soms (en de vakbonden vrij zeker) een groepsziektekostenverzekering. Voor zover ik weet heeft de vakbond van acteurs zelfs een regeling voor ouderdomspensioen, voor als je zoveel succes hebt dat je lang in de VS kunt blijven.
Nog 1 keer verhuisd, naar Philadelphia.
-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht
-
- 6 Reacties
- 6794 Weergaves
-
Laatste bericht door newamsterdam
-