Wij hebben de kinderstoel in een reishoes voor een rugzak gedaan. Dat is een flightbag die je normaal gesproken om een grote trekkersrugzak doet (tot 80 liter). Volgens mij hebben wij er destijds (toen we hem ook nog daadwerkelijk voor de rugzak gebruikte) omgerekend €15 voor betaald. Als ik google op reishoes rugzak dan zie ik ze nog steeds voor deze prijs staan. Ons kinderstoeltje komt overigens uit de VS en kun je uit elkaar halen omdat het zo'n 3 in 1 stoel is, dus booster apart te gebruiken. Hebben we vorig jaar daar gekocht en nu weer meegenomen. Wij hebben 'thuis' ook een Maxicosi Toby, maar die is te groot/breed voor die hoes.
Als het in die flightbag zit, kun je het dmv de band op je schouder of aan de handgreep tillen. Beviel prima. Ik had er tape omheen gedaan en daar met watervaste viltstift opgezet dat het een Car-Seat betrof. Ook makkelijk te herkennen . Konden hem inleveren en ophalen bij de afwijkende bagage. Daar zag ik overigens ook heel veel gesealde kinderstoeltjes staan, maar wij vonden dit persoonlijk makkelijker tillen.
Nog even een autostoeltjestip voor de 3/4 tot 11-jarigen. We reizen binnenkort af naar Italië en troffen zowaar de eerste luchtvaartmaatschappij die stoeltjes *niet* gratis meeneemt (dat doet zelfs Easyjet wel).
We hebben daarom een BubbleBum gekocht, die ik zelfs van plan ben (illegaal) in het vliegtuig te gebruiken, zodat de gordel netjes over kleuters bovenbenen loopt, in plaats van die kwetsbare organen in de buik. Voor mensen die een groep 3 stoel/zitverhoger nodig hebben in Amerika, maar niet iets mee willen slepen, of eerst bij de Walmart willen halen, is het ook geen gek idee, want je pakt hem zo mee in je handbagage.
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Daar is hier laatst een draadje over geweest. Wij hebben er eentje gekocht, gaan hem over 2 weken in Nederland gebruiken voor oudste. Middelste van 5 is helaas een echt lichtgewicht, die wil ik nog in een stoel met rugleuning. Maar oudste kan binnenkort wel helemaal zonder (in NL hoeft hij volgens mij al niet meer, maar wel als we de grens over gaan naar Duitsland), dan kan zij hem voorlopig gebruiken.
Oeps, Hemmie, draadje helemaal gemist. Nou ja, hoe dan ook, de kleuter zit er prima op, niet anders dan op een gewone verhoger en zéker veiliger dan 'los' in de gordels voor die beruchte 'korte stukjes waarop toch niks kan gebeuren'. Echt fijn ook om te hebben als er straks weer andere kinderen meegaan in de auto.
Ook goedgekeurd voor de Amerikaanse markt en goed beoordeeld op Amazon: " onclick="window.open(this.href);return false;
2004: Rondje ZW 2005: NYC 2006/07: Hong Kong, Australië 2008: NYC, Toronto 2009/2010: LA, NYC 2010/11: NYC 2011: NYC, Toronto 2012: NYC 2012: Hong Kong, China, Macau 2012/13: Washington DC 2013: Las Vegas, DV, Yosemite, San Francisco 2015: Toronto, Vancouver, Seattle 2016/17: China, Hong Kong, Thailand
Ik had hem gezien maar weer compleet vergeten dus bedankt voor de tip! Even mijn geheugen opgefrist! Mochten we dit jaar stiekem toch nog ergens heen gaan dan zijn deze ideaal!
Wel prijzig overigens!! Voor 12 dollar heb je er eentje bij Walmart
Bedankt voor alle reactie! Ik had inderdaad wel gegoogled op 'flightbag' en kreeg wel afmetingen/liters, maar niet of het stoeltje er ook daadwerkelijk in past. We hebben namelijk een grote zak waarvan we dachten dat het ook wel ging passen, maar hij bleek toch net niet om het harde onderstel te gaan. De flightbag om een Tobi heen lukt dus niet begrijp ik, jammer.. Ze is nog net te klein voor zo'n stoel waarvan de zitting en rugleuning van elkaar kunnen. Dan wordt het denk ik sealen voor de heen vlucht, misschien dan maar even in de USA kijken of we iets passends kunnen vinden, want we hebben ook nog een stopover. 3x sealen is blijkbaar duurder dan zo'n flightbag! De oudste gaat op een stoelverhoger, die doen we los in de koffer. (of kan je die mee sealen met het autostoeltje?! We hebben ook een buggy mee, dus 2 autostoeltjes inchecken mag niet.)
2000-2001:USA 2003:USA 2006:USA 2008:Thailand 2013: USA
Wij hadden met 2 kinderen 2 autostoeltjes en 2 buggy's bij ons waar we per stoeltje 2 vuilniszakken omheen hadden gedaan en daarna veel Duck tape erom heen en ze waren allebei nog heel toen ze aankwamen.
De 2 buggy's hebben we meegenomen tot de gate daar kregen ze een label en moesten we ze halverwege de instap slurf achterlaten. Na landing konden we ze daar ook weer pakken en meenemen.
Wij vonden het echt ideaal om de buggy's nog mee te nemen op het vliegveld vooral tijdens de tussenlanding toen de kinderen erg moe waren en zelfs in slaap vielen
we nemen ook de buggy mee naar de gate, want als die kleine moet lopen dan zijn we er aan het eind van de dag nog niet (ze loopt wel, heel hard zelfs, maar altijd expres de verkeerde kant op ) Maar dan mag je wel 2 stoeltjes inchecken? Ik vind het allemaal maar erg onduidelijk met die regels..
Volgens mij mag je per kind een stoeltje inchecken en ook voor elk kind een buggy meenemen tot de gate. Maar misschien verschilt dit per vlieg maatschappij?
Ja, dat denk ik dan wel want bij united staat: of een autostoeltje, of een buggy. Dus doen we voor de 1 een buggy en het autostoeltje voor de ander (maar beide zijn voor de jongste). Ach, het wordt hoe dan ook een ware volksverhuizing volgens mij!
One of the following infant articles may be carried on board, in addition to the maximum carry-on baggage allowance:
Diaper bag
Small collapsible stroller (space permitting)
Government-approved child seat (infant carrying seat or car seat)
Strollers and car seats as checked baggage
United accepts one stroller or one carseat in addition to a customer's baggage allowance.
Als ik het goed lees mag je per kind 1 ding extra mee aan boord nemen en 1 extra ding inchecken. Dus je stoeltje inchecken en je buggy meenemen tot de gate. Dus allebei mee op reis nemen moet kunnen.
grunnfm schreef:De oudste gaat op een stoelverhoger, die doen we los in de koffer.
Bij ons gaat er inmiddels nog maar één kind op een zitverhoger, en die checken we zo los in, zonder iets er omheen (de zitverhoger dus hè, niet het kind ). In een koffer neemt hij erg veel ruimte in, beetje zonde vind ik, en je mag het ding gewoon kosteloos als extra bagagestuk meenemen.
Ik ben nog even aan het twijfelen over wel of geen autostoeltje meenemen voor de jongste. We reizen twee weken met een camper. Voor de oudste twee (6 en kopen we ter plekke wel stoelverhogers (of zou dat niet nodig zijn in een camper?) maar wat zouden jullie voor de jongste aanraden (3 1/2)?
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Ik zou de stoelverhogers voor de 6- en 8-jarige achterwege laten. Voor de veiligheid dragen ze in een camper namelijk niets bij; het zou puur zijn dat ze wat hoger zitten en misschien beter naar buiten kunnen kijken. Voor een 3.5-jarige zou ik persoonlijk dan weer sneller een stoel met 5-puntsgordel meenemen, maar dat hangt helemaal van jezelf en van je kind af.
Hij is rond de 1 meter denk ik. Valt nog wel regelmatig in slaap tijdens rijden, dus dan is een stoeltje met rugleuning misschien fijner? Oke, dus geen stoelverhogers voor de oudsten, dat scheelt weer!
Onze Amerika-reizen:
Florida dec-jan 2011
zuidwest USA 2012
zuidwest USA 2013
USA 2014: denver-LA
Mei 2016: Florida
Zomer 2016: Denver-Denver
Zomer 2018: Noordwest USA en Canada
Ligt maar net aan het gewicht van de jongste, mijn middelste mocht met 3,5 jaar nog absoluut niet op een verhoger. Daar is ze pas naar over gegaan toen ze al ruim 4,5 was, en bijna 1.10m. Oudste kon met 3,5 wel net over naar een verhoger, maar dan toch bij voorkeur met een rugleuning. Voor de 8-jarige zou ik ook zeker geen verhoger meer doen.
@Dimona, maar mag je wettelijk gezien die 6-jarige wel zonder verhoger vervoeren? Ik denk dan even aan de regels hier in Texas, dan zou 8-jarige geen probleem zijn, neem aan dat het in de meeste staten ongeveer hetzelfde is.
Geen idee, maar wij hebben tijdens onze laatste camperrondreis heel wat controles gehad, waaronder 1 aanhouding met bekeuring en er heeft niemand wat gezegd over mijn 6-jarige zonder zitverhoger. De meesten hebben ook niet echt in de camper gekeken, dat geef ik toe, maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat er bekeuringen uitgedeeld worden voor dit soort dingen in campers. Onze laatst gehuurde camper had overigens gordels op 7 zitplaatsen, maar bij twee van de zitplaatsen (aan de tafel met gezicht in rijrichting) stond er op het raam dat die niet tijdens het rijden gebruikt mochten worden. Het is gewoon nogal een zootje wat betreft verkeersregelgeving en campers, ik zou me er geen moment druk om maken, en me vooral concentreren op veiligheid.
The views and comments posted in these fora are personal and do not necessarily represent the those of the Management of AllesAmerika.com Forum.
The Management of AllesAmerika.com Forum does not, under any circumstances whatsoever, accept any responsibility for any advice, or recommentations, made by, or implied by, any member or guest vistor of AllesAmerika.com Forum that results in any loss whatsoever in any manner to a member of AllesAmerika.com Forum, or to any other person.
Furthermore, the Management of AllesAmerika.com Forum is not, and cannot be, responsible for the content of any other Internet site(s) that have been linked to from AllesAmerika.com Forum.