Boek je Amerikareis via een echte USA-expert: Klik hier om alle prijzen voor je USA-reis te vergelijken: vliegtickets, autohuur, rondreis, en meer!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Belangrijk: Nieuwe leden, voltooi je registratie door een nieuw onderwerp te starten in "Nieuwe forumleden introductie"!
Pakket versturen naar de V.S.
-
- Amerika-newbie
- Aantal x V.S. bezocht: 0
Pakket versturen naar de V.S.
hoi,
ik ben nieuw op deze site en omdat ik er nog niet zoveel van begrijp, probeer ik zo om hulp te krijgen.. ik heb net een beetje doorgezocht tussen de forums maar ben niet ver gekomen. misschien bestaat er al een forum met het zelfde vraag of wat er op lijkt! Sorry ervoor.
Ik heb dus vandaag een Blackberry 9900 aangeboden op het internet, er heeft iemand op gereageerd van uit de VS. mijn vraag is nu waar ik moet zijn om het pakketje te verzenden? of beter gezegd via welke bedrijf kan ik het beste verzenden dat het ook zo snel mogelijk bij hun aankomt? Hoelang duurt het? En als laatste vraag hoeveel kost het om het daarheen te sturen.
het pakketje bestaat alleen uit een standaard Blackberry doos en toebehoren. Ik heb een beetje op het internet gezocht maar kreeg maar geen prijzenlijst of bij sommige stond er niet eens de VS tussen.
Als jullie meer weten hoor ik het graag!
BEDANKT!
ik ben nieuw op deze site en omdat ik er nog niet zoveel van begrijp, probeer ik zo om hulp te krijgen.. ik heb net een beetje doorgezocht tussen de forums maar ben niet ver gekomen. misschien bestaat er al een forum met het zelfde vraag of wat er op lijkt! Sorry ervoor.
Ik heb dus vandaag een Blackberry 9900 aangeboden op het internet, er heeft iemand op gereageerd van uit de VS. mijn vraag is nu waar ik moet zijn om het pakketje te verzenden? of beter gezegd via welke bedrijf kan ik het beste verzenden dat het ook zo snel mogelijk bij hun aankomt? Hoelang duurt het? En als laatste vraag hoeveel kost het om het daarheen te sturen.
het pakketje bestaat alleen uit een standaard Blackberry doos en toebehoren. Ik heb een beetje op het internet gezocht maar kreeg maar geen prijzenlijst of bij sommige stond er niet eens de VS tussen.
Als jullie meer weten hoor ik het graag!
BEDANKT!
- Pete.Z
- Amerika-expert
- Contacteer:
Re: PAKKET VERSTUREN NAAR DE VS
Cgewoon verzenden via post.nl, of hoe de PTT zich tegenwoordig ook noemt, kost 19,95 en is de goedkoopste optie, alleen minder snel dan met een dure koeriersdienst natuurlijk.
Gewoon aan de koper vragen wat hij er voor over heeft, want ik neem aan dat hij de verzendkosten betaald.
Mijn klanten mogen altijd kiezen, en uiteindelijk kiest 99% ervoor om gewoon met de post te verzenden.
Durrt ergens tussen een week en vier weken voor het aankomt.
Gewoon aan de koper vragen wat hij er voor over heeft, want ik neem aan dat hij de verzendkosten betaald.
Mijn klanten mogen altijd kiezen, en uiteindelijk kiest 99% ervoor om gewoon met de post te verzenden.
-
- Amerika-ontdekker
Inderdaad, Zelf ook een aantal keer een pakketje naar de VS verstuurd.Pete.Z schreef:Cgewoon verzenden via post.nl, of hoe de PTT zich tegenwoordig ook noemt, kost 19,95 en is de goedkoopste optie, alleen minder snel dan met een dure koeriersdienst natuurlijk.
Gewoon via TNT post duurt meestal tussen de 10-15 dagen voor mij nog nooit langer dan 15 dagen iig.
Als je een brief stuurt duurt het maar 2 dagen

-
- Amerika-newbie
PSVwally schreef:http://www.fedex.com/nl/shipping-servic ... onomy.html
Misschien heb je hier wat aan?
Nou.. Ik heb zelf nog gekeken op fedex en kwam er maar niet uit!
Maar nu heb ik het!
Bedankt
-
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 12
- Contacteer:
Check wel even of alles klopt. Veel reacties uit het buitenland op Nederlandse advertenties zijn fraude.
Live vanaf 10-11 Hawaii http://2014hawaii.wordpress.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
Rondreis van Washington DC naar Orlando **Weekje Florida, omgeving Inverness. oa Discovery Cove **Low budget NY en DC tijdens hurricane Sandy
-
- Amerika-newbie
FreeMonkey schreef:Inderdaad, Zelf ook een aantal keer een pakketje naar de VS verstuurd.Pete.Z schreef:Cgewoon verzenden via post.nl, of hoe de PTT zich tegenwoordig ook noemt, kost 19,95 en is de goedkoopste optie, alleen minder snel dan met een dure koeriersdienst natuurlijk.
Gewoon via TNT post duurt meestal tussen de 10-15 dagen voor mij nog nooit langer dan 15 dagen iig.
Als je een brief stuurt duurt het maar 2 dagen
Jaa ik zal even vragen wat de koper wilt, zij betaald uiteindelijk ook de verzendkosten.
Maar bij TNT krijg ik geen prijslijst? iig ook nergens dat vs staat, allerlei andere landen staan er tussen maar de vs niet
-
- Amerika-newbie
Ja bedankt! Zal ik zeker doen doe et voor et eerst naar de vs verzenden, maar zij weet dat ik zonder geld et niet ga opsturen. Geen geld geen telefoonKatja schreef:Check wel even of alles klopt. Veel reacties uit het buitenland op Nederlandse advertenties zijn fraude.
-
- Amerika-ontdekker
Zo is het! gebeurd vaak genoeg dat mensen iets opsturen en daarna geen geld ontvangen.Denizje schreef:Ja bedankt! Zal ik zeker doen doe et voor et eerst naar de vs verzenden, maar zij weet dat ik zonder geld et niet ga opsturen. Geen geld geen telefoonKatja schreef:Check wel even of alles klopt. Veel reacties uit het buitenland op Nederlandse advertenties zijn fraude.
Trap ook niet in trucjes wacht totdat je het geld echt op je bank hebt niet op een confirmatie mailtje of iets dergelijks is ook FAKE

http://www.tnt.com/content/express/nl_n ... country=US
Voila
-
- Amerika-newbie
Re: Pakket versturen naar de V.S.
@ FreeMonkey
jaa idd, heb haar ook verteld dat ik meer informatie over me zelf zal sturen als ze denkt dat ik het niet ga sturen. ik weet natuurlijk niet of het handig is zoiets heb ik nooit gedaan. een kopie van id of iets? Wil haar absoluut niet oplichten, wat ik zelf niet leuk vind doe ik een ander ook niet aan. Zij was gelijk al van ja hoe wil je dat ik het betaal via paypal of bank. kweet niet welke handiger of slimmer is.
en op het site wat je net stuurde krijg ik ook een bedrag van 120 euro??
jaa idd, heb haar ook verteld dat ik meer informatie over me zelf zal sturen als ze denkt dat ik het niet ga sturen. ik weet natuurlijk niet of het handig is zoiets heb ik nooit gedaan. een kopie van id of iets? Wil haar absoluut niet oplichten, wat ik zelf niet leuk vind doe ik een ander ook niet aan. Zij was gelijk al van ja hoe wil je dat ik het betaal via paypal of bank. kweet niet welke handiger of slimmer is.
-
- Amerika-ontdekker
Dat zie ik nu ook als ik een test uitvoering doe.Denizje schreef:@ FreeMonkey
probeer hier eens te kijken:
http://www.postnl.nl/voorthuis/pakket-v ... uitenland/
Daar betaal je 18 EURO voor een pakket over de wereld. dus 18x europe €1 zegels waarna je je pakket gewoon in kunt leveren bij een postnl kantoor.
(kiosk,Sigarenwinkeltje etc.)
Anders kun je ook op fedex kijken in mijn ogen de beste vervoerder;)
-
- Amerika-newbie
nou ik heb besloten om het niet te doen.. het klopt toch niet wat er allemaal gezegd word.
heb net de TNT gebeld voor meer informatie en het werd me gelijk afgeraden! omdat het oplichterij zou zijn. ik heb mijn verhaal verteld en hij zei ik raad et je echt af. ik zei dat ik tegen de kopers ook zei eerst geld anders geen telefoon, maar hij zei nee hun vinden toch een oplossing om die geld weer terug te krijgen! NIET DOEN DUS!
wat mij ook op viel ik kreeg vanochtend email van de bieder waar ik afgesproken mee had + 2 bieders en de verhalen lijken precies op elkaar dan klopt et al niet denk ik dan.
dit is verhaal 1: dit heeft ze volgens mij via google translate gedaan.
Hallo,
Ik ben geïnteresseerd in het item dat u geplaatst voor verkoop op de veiling site. Ik ben gevestigd in de Verenigde Staten (VS), maar ik wil dit item te kopen voor mijn neef die school in een ander land (West Afrika).
Ten eerste zou ik graag de conditie van het object en uw laatste verkoopprijs u wilt gebruiken voor het item, of als u goed met het biedproces prijs te kennen.
Ik wil ook graag weten hoe u wilt dat ik betaal, met Bank overschrijving of PayPal. Ik zal echt dankbaar zijn als u dit item te verkopen aan mij.
Wachten op uw dringende reactie.
Groeten.
Susan.
verhaal 2:
hello i agree with your best price 230euro and am buying this item for
my Son who is currently schooling in west Africa international
institute of tropical agriculture(IITA) Nigeria .i have contact TNT
post registered mail for the shipping cost of 30euro so a payment of
260euro to be transfer into your account Immediately so you will get
back to me with your payment detail like this
verhaal 3 heb ik verwijderd maar wat ook ongeveer zoiets.
Ik heb besloten om het niet te doen! maar heel erg bedankt voor jullie hulp!
heb net de TNT gebeld voor meer informatie en het werd me gelijk afgeraden! omdat het oplichterij zou zijn. ik heb mijn verhaal verteld en hij zei ik raad et je echt af. ik zei dat ik tegen de kopers ook zei eerst geld anders geen telefoon, maar hij zei nee hun vinden toch een oplossing om die geld weer terug te krijgen! NIET DOEN DUS!
wat mij ook op viel ik kreeg vanochtend email van de bieder waar ik afgesproken mee had + 2 bieders en de verhalen lijken precies op elkaar dan klopt et al niet denk ik dan.
dit is verhaal 1: dit heeft ze volgens mij via google translate gedaan.
Hallo,
Ik ben geïnteresseerd in het item dat u geplaatst voor verkoop op de veiling site. Ik ben gevestigd in de Verenigde Staten (VS), maar ik wil dit item te kopen voor mijn neef die school in een ander land (West Afrika).
Ten eerste zou ik graag de conditie van het object en uw laatste verkoopprijs u wilt gebruiken voor het item, of als u goed met het biedproces prijs te kennen.
Ik wil ook graag weten hoe u wilt dat ik betaal, met Bank overschrijving of PayPal. Ik zal echt dankbaar zijn als u dit item te verkopen aan mij.
Wachten op uw dringende reactie.
Groeten.
Susan.
verhaal 2:
hello i agree with your best price 230euro and am buying this item for
my Son who is currently schooling in west Africa international
institute of tropical agriculture(IITA) Nigeria .i have contact TNT
post registered mail for the shipping cost of 30euro so a payment of
260euro to be transfer into your account Immediately so you will get
back to me with your payment detail like this
verhaal 3 heb ik verwijderd maar wat ook ongeveer zoiets.
Ik heb besloten om het niet te doen! maar heel erg bedankt voor jullie hulp!
Classic.
Je herkent ze meteen met teksten als "dankbaar". Je ziet ook vaak staan "Hoog gewaardeerde vriend". Dat zijn gewoon Google Translate teksten. Afrika in het verhaal is ook al een enorme waarschuwing natuurlijk.
Goed dat je het door hebt want soms zijn er mensen bij die blind zijn.
Je herkent ze meteen met teksten als "dankbaar". Je ziet ook vaak staan "Hoog gewaardeerde vriend". Dat zijn gewoon Google Translate teksten. Afrika in het verhaal is ook al een enorme waarschuwing natuurlijk.
-
- Amerika-newbie
DejaVu schreef:Classic.
jaa precies, ik heb net ook even verder gekeken en heel toevallig zijn ze alle 3 pas 1 dag actief op marktplaats! niet verdacht hooor...
ik ga gewoon voor een Nederlander die mag het lekker komen halen, lekker vertrouwhaar als et gehaald word. ik stuur niks op! haha
- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
dat was dan ook geen koper uit de VS maar een nigeriaan die de betaling zou hebben gedaan met een gestolen am credit card.
Het pakje zou ook naar nigeria moeten gaan en niet naar de VS.
Het geld dat je op je paypal zou krijgen zou weer teruggeboekt worden naar de (onschuldige) eigenaar van de credit card en jij kan naar je centen fluiten
Het pakje zou ook naar nigeria moeten gaan en niet naar de VS.
Het geld dat je op je paypal zou krijgen zou weer teruggeboekt worden naar de (onschuldige) eigenaar van de credit card en jij kan naar je centen fluiten

Ik krijg een paar keer in de week een mailtje dat ik een paar miljoen GBP heb gewonnen van mijn vrienden uit Nigeria.
Ik stuur dan altijd terug dat ik geld zat heb, maar ik meld me wel zodra het op is

Wat zijn het toch sympathieke mensen heh..
- PSVwally
- Amerika-expert
- Aantal x V.S. bezocht: 5
- Contacteer:
Nigeria, altijd heerlijke humor als je daar weer post vandaan krijgt.

Goed opgelet TS overigensHallo Verkoper, Mijn naam is Kari Janssen, ben 38 jaar en kom uit Belgie.De reden dat ik u dit alles vertel is, omdat ik zeer
einteresseerd ben in het roduct dat u aanbiedt . Graag zou ik willen weten , of het artikel dat u anbiedt ook ettertijk in de staat
erkeert dat wat u beschrijft, aangezien ik dit product als cadeau voor mijn zoon bestemd is Graag zou ik direct voor het product willen
betalen. Ook zou ik u willen vragen om het totale ostenplaatje naar mij te versturen inclusief rzendkosten.Ook zou ik u direct willen
vragen om uw rekening nr , Naam , En Adres,evt ook uw tel nr.Zodra u mij uw gegevens hebt gemaild zal ik u het geld toe
sturen.onderstaand vindt alvast de gegevens van mijn zoon.

-
- Amerika-ontdekker
Goed dat je geinformeerd hebt bij de TNT dat is het probleem de mensen proberen je op alle mogelijke manieren op te lichten.
Soms werkt het niet eens dat ze met een gestolen creditcard betalen. Maar gewoon joun naam/email en rekeningnummer vragen zodat zij jou een (NEP) mailtje kunnen sturen van de bank dat de bank het geld heeft ontvangen naar die rekeningnummer etc.etc. maar dat ze eerst een bewijs moeten hebben dat het product is opgestuurd. Daar gaat het dus fout dat mailtje is nep en zodra jij het product hebt opgestuurd ben je het dus kwijt.
Uiterlijk als je deze mailtjes krijgt kun je die mensen heel erg irriteren door heel dom terug te reageren

Soms werkt het niet eens dat ze met een gestolen creditcard betalen. Maar gewoon joun naam/email en rekeningnummer vragen zodat zij jou een (NEP) mailtje kunnen sturen van de bank dat de bank het geld heeft ontvangen naar die rekeningnummer etc.etc. maar dat ze eerst een bewijs moeten hebben dat het product is opgestuurd. Daar gaat het dus fout dat mailtje is nep en zodra jij het product hebt opgestuurd ben je het dus kwijt.
Uiterlijk als je deze mailtjes krijgt kun je die mensen heel erg irriteren door heel dom terug te reageren

- ned in MO
- Amerika-expert
- Contacteer:
Het is mij laatst gelukt om een nigeriaanse scammer terug te scammen
Onze nigeriaanse vriend raakte meer dan $1100 kwijt
Staat hier wel ergens een verhaaltje over.

Ik wilde meteen na je eerste reaktie al zeggen: als je produkt blijkbaar zo gewild is dat er al binnen een dag op wordt gereageerd, dan zou ik gewoon even wachten totdat er een reaktie komt van iemand uit Nederland. Scheelt toch weer een hoop gedoe.
Enne, Freemonkey: de eerste brief die er maar twee dagen over doet, moet ik nog ontvangen
Enne, Freemonkey: de eerste brief die er maar twee dagen over doet, moet ik nog ontvangen

-
- Vergelijkbare Onderwerpen
- Reacties
- Weergaves
- Laatste bericht